Gå til innhold

Når slutter denne kulden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sto i avisa.

Anonymkode: 03e66...157

Neppe.

Anonymkode: 04679...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Endelig? Er mitt første innlegg i tråden.

Anonymkode: 04679...aa4

Gleder meg til sol og varme.

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neppe.

Anonymkode: 04679...aa4

Ah, SOMMER!

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Koslig med vedfyring, kan ikke det her :)

Anonymkode: 03e66...157

Huff, nei da er du like langt. Håper inderlig på mildere tider snart! 

Anonymkode: 39eb4...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff, nei da er du like langt. Håper inderlig på mildere tider snart! 

Anonymkode: 39eb4...c4a

Ja, gjerne-men i mars mnd når våren nærmere seg pleier det som regel å bli litt mildere :)

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff, du har all min sympati. Her var bare -15 i morges, men blir kaldere utover uka. Kan ikke si jeg gleder meg, men er glad for vedfyring! Pakk på deg ullgensere, ullsokker og enda mer ull? 

Anonymkode: 39eb4...c4a

Jeg har varmepumpe på maks, ekstra vifteovn i enkelte rom og fyrer med ved i tillegg. Har ull fra innerst til ytterst, og sov med buff på hodet i natt fordi jeg ikke turte å la alle ekstra ovner gå på natten. Var verre i går for da hadde vannet fryst da jeg sto opp så jeg måtte tine det før jeg kunne ta en varm dusj. 

Anonymkode: a0c9c...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har varmepumpe på maks, ekstra vifteovn i enkelte rom og fyrer med ved i tillegg. Har ull fra innerst til ytterst, og sov med buff på hodet i natt fordi jeg ikke turte å la alle ekstra ovner gå på natten. Var verre i går for da hadde vannet fryst da jeg sto opp så jeg måtte tine det før jeg kunne ta en varm dusj. 

Anonymkode: a0c9c...619

Huff så kjipt :(

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, 10-15 minus er veldig normalt og ikke spesielt kaldt. Vi bor i Norge og da regner jeg med at folk flest eier stilongs, ullsokker og boblejakke. Kan også tipse om ullbuff, det varmer godt og man kan dekke til en del av ansiktet om man trenger det om det er mye vind. 

Anonymkode: 6e2f7...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså, 10-15 minus er veldig normalt og ikke spesielt kaldt. Vi bor i Norge og da regner jeg med at folk flest eier stilongs, ullsokker og boblejakke. Kan også tipse om ullbuff, det varmer godt og man kan dekke til en del av ansiktet om man trenger det om det er mye vind. 

Anonymkode: 6e2f7...d6f

Men det er lov å klage og likevel synes det er kaldt og glede seg til lysere tider og varmere vær!

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså, 10-15 minus er veldig normalt og ikke spesielt kaldt. Vi bor i Norge og da regner jeg med at folk flest eier stilongs, ullsokker og boblejakke. Kan også tipse om ullbuff, det varmer godt og man kan dekke til en del av ansiktet om man trenger det om det er mye vind. 

Anonymkode: 6e2f7...d6f

Glede seg til at man kan ta øl, gå ut, reise til syden og ligge på stranda om så det er Norges land eller spania eller thailand!

 

Åh som jeg gleder meg. får jeg er lei.

 

OG det har jeg og de andre lov til være!

 

Paraflydrink!

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar og februar er de kaldeste månedene i Norge. Tenker derfor at temperaturen begynner å stige langsomt i mars. Fortsatt kaldt og muligens snø i mars, men ikke like kaldt som nå. 

Anonymkode: 099c3...334

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Januar og februar er de kaldeste månedene i Norge. Tenker derfor at temperaturen begynner å stige langsomt i mars. Fortsatt kaldt og muligens snø i mars, men ikke like kaldt som nå. 

Anonymkode: 099c3...334

Håper det :) Fint svar :)

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså, 10-15 minus er veldig normalt og ikke spesielt kaldt. Vi bor i Norge og da regner jeg med at folk flest eier stilongs, ullsokker og boblejakke. Kan også tipse om ullbuff, det varmer godt og man kan dekke til en del av ansiktet om man trenger det om det er mye vind. 

Anonymkode: 6e2f7...d6f

Saken er vel at denne kuldeperioden har vært veldig langvarig. Her jeg bor er vanlige vintertemperaturer minus 5-10. Så har vi vanligvis 1-2 perioder hver vinter hvor det blir grusomt kaldt, gjerne rundt minus 30. Men de periodene varer jo ikke så lenge, jeg har aldri vært med på at de har vart lenger enn en uke, vanligvis er det over på 4-5 dager. Nå har det vært helveteskaldt i over en måned, med utsikt til at det skal vare ende en måned, minst. Det er nok mest varigheten folk klager på, ikke så mye temperaturene i seg selv.

Og selv om vi bor i Norge så er det ikke alle som liker vinter, vi vet bare at det er et onde vi må igjennom. Vi har vel like mye rett til å klage vi som de som synes sommeren er for varm med en gang det blir varmere enn 20 grader. 

Anonymkode: a0c9c...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Saken er vel at denne kuldeperioden har vært veldig langvarig. Her jeg bor er vanlige vintertemperaturer minus 5-10. Så har vi vanligvis 1-2 perioder hver vinter hvor det blir grusomt kaldt, gjerne rundt minus 30. Men de periodene varer jo ikke så lenge, jeg har aldri vært med på at de har vart lenger enn en uke, vanligvis er det over på 4-5 dager. Nå har det vært helveteskaldt i over en måned, med utsikt til at det skal vare ende en måned, minst. Det er nok mest varigheten folk klager på, ikke så mye temperaturene i seg selv.

Og selv om vi bor i Norge så er det ikke alle som liker vinter, vi vet bare at det er et onde vi må igjennom. Vi har vel like mye rett til å klage vi som de som synes sommeren er for varm med en gang det blir varmere enn 20 grader. 

Anonymkode: a0c9c...619

Veldig sant og denne vinteren har vært ekstremt kaldt.

Har ikke vært så kaldt på mange år.

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er så lei temperaturer mellom -10 og -15. Det har vært veldig lenge nå. Mer enn en måned. Når blir det varmere?

Anonymkode: e4973...459

Det er jo lavtrykk over Russland som styrer kald luft inn over store deler av Europa, ja så langt sør som til Spania. Det virker som dette værsystemet har låst seg litt fast akkurat nå, og dette skal vedvare hele denne uken og vel så det. Selv på Vestlandet er det masse snø og gørrkaldt. Dette vedvarer til strømmen av lavtrykk fra vest slipper til igjen og regn med mildere luft slipper til. Kan fort gå uker før det skjer. Snart vår :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (Akkurat nå):

Det er jo lavtrykk over Russland som styrer kald luft inn over store deler av Europa, ja så langt sør som til Spania. Det virker som dette værsystemet har låst seg litt fast akkurat nå, og dette skal vedvare hele denne uken og vel så det. Selv på Vestlandet er det masse snø og gørrkaldt. Dette vedvarer til strømmen av lavtrykk fra vest slipper til igjen og regn med mildere luft slipper til. Kan fort gå uker før det skjer. Snart vår :) 

Føles lenge til våren nå for å være ærlig, bor i Oslo.

Anonymkode: 03e66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Saken er vel at denne kuldeperioden har vært veldig langvarig. Her jeg bor er vanlige vintertemperaturer minus 5-10. Så har vi vanligvis 1-2 perioder hver vinter hvor det blir grusomt kaldt, gjerne rundt minus 30. Men de periodene varer jo ikke så lenge, jeg har aldri vært med på at de har vart lenger enn en uke, vanligvis er det over på 4-5 dager. Nå har det vært helveteskaldt i over en måned, med utsikt til at det skal vare ende en måned, minst. Det er nok mest varigheten folk klager på, ikke så mye temperaturene i seg selv.

Og selv om vi bor i Norge så er det ikke alle som liker vinter, vi vet bare at det er et onde vi må igjennom. Vi har vel like mye rett til å klage vi som de som synes sommeren er for varm med en gang det blir varmere enn 20 grader. 

Anonymkode: a0c9c...619

Man får det nok mye bedre med seg selv om man lærer seg å se sjarmen i alle årstider i stedet for å bruke halve livet på å klage over at det er kaldt og at man kun ser frem til sommeren. 

Og om du er den brukeren der vannet fryser når det er 20 minusgrader ute, må du nok pusse opp og isolere bedre. Vi er mange som bor steder der det er veldig kaldt i mange måneder i strekk uten at det er noe problem å holde det varmt innendørs.

Anonymkode: 6e2f7...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føles lenge til våren nå for å være ærlig, bor i Oslo.

Anonymkode: 03e66...157

ikke lenge til mars nå, det er en vårmåned. Så kan det bli mildt i mars, eller det kan bli kaldt. Godt ut i april kan fort sommertemperaturer komme selv i Oslo. Har vært i Oslo i april der det var godt over 20 varmegrader :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man får det nok mye bedre med seg selv om man lærer seg å se sjarmen i alle årstider i stedet for å bruke halve livet på å klage over at det er kaldt og at man kun ser frem til sommeren. 

Og om du er den brukeren der vannet fryser når det er 20 minusgrader ute, må du nok pusse opp og isolere bedre. Vi er mange som bor steder der det er veldig kaldt i mange måneder i strekk uten at det er noe problem å holde det varmt innendørs.

Anonymkode: 6e2f7...d6f

 

Jeg synes det er kaldt og vært det lenge, og håper det blir varmere.

SNART.

 

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (1 minutt siden):

ikke lenge til mars nå, det er en vårmåned. Så kan det bli mildt i mars, eller det kan bli kaldt. Godt ut i april kan fort sommertemperaturer komme selv i Oslo. Har vært i Oslo i april der det var godt over 20 varmegrader :) 

Når du er helt isolert hjemme og uten jobb-så går det treigt.

 

Kulden har ikke vært fullt så ille de siste dagene, men gleder meg nå jeg kan komme meg ut. da jeg ikke har vinterklær ei råd kjøpe.

Anonymkode: 03e66...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...