Gå til innhold

Stemmer konspirasjonsteoretikere ofte Frp?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Jeg lar meg fascinere av enkelte konspirasjonsteoretikere. Og tilhengerne jeg har sett, fremsnakker gjerne Sylvi Listhaug og andre i Frp. Hva er din erfaring med det?

Og hva tyder det på? Har Frp vært særlig konspiratoriske, eller henger ryktet deres igjen fra da de var i opposisjon en gang i tiden? 

Er det konspirasjonsteoretikere som fks stemmer andre partier, og i så fall hvilke?

Eller tror de aller fleste av dem at myndighetene og alle politikere er ute etter oss? 

Har sett noen videoer av Kari Jaquesson også. Bla da hun var med i podcasten til mannegruppa Ottar. Sier ikke mer  🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stemt frp, da de har hatt et par punkter på agendaen sin som jeg mente var viktig, og med ap i førersetet i mange år uten endring, tenkte jeg å gi det et forsøk. 

Men det er en grunn til at jeg ikke sier høyt at jeg har gjort det. Jeg vil nemlig ikke assosieres med en uintelligent, lavlønnet (eller steinrik), "livets harde skole" rasistisk konspirasjonsteoretiker, og Gud vet hvor mange andre negative egenskaper man får kun ved å ha stemt på et parti. 

Så svaret på spørsmålet ditt er, i min erfaring, nei. Jeg kjenner flere som har stemt frp, og ingen av de er konspirasjonsteoretikere. 

Anonymkode: eedc0...7ee

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har stemt frp, da de har hatt et par punkter på agendaen sin som jeg mente var viktig, og med ap i førersetet i mange år uten endring, tenkte jeg å gi det et forsøk. 

Men det er en grunn til at jeg ikke sier høyt at jeg har gjort det. Jeg vil nemlig ikke assosieres med en uintelligent, lavlønnet (eller steinrik), "livets harde skole" rasistisk konspirasjonsteoretiker, og Gud vet hvor mange andre negative egenskaper man får kun ved å ha stemt på et parti. 

Så svaret på spørsmålet ditt er, i min erfaring, nei. Jeg kjenner flere som har stemt frp, og ingen av de er konspirasjonsteoretikere. 

Anonymkode: eedc0...7ee

Men kjenner du noen konspirasjonsteoretikere?

Anonymkode: a09c9...e4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer helt an på hvilken konspirasjon de tror på.

Klimafornektere stemmer nok FRP. Stereotypisk gamle, hvite menn.

Antivaxxers assosierer jeg ikke med FRP, men stereotypisk alternative kvinner som Henriette Lien og Kari Jaquesson.

Anonymkode: d3e98...d17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men kjenner du noen konspirasjonsteoretikere?

Anonymkode: a09c9...e4a

Jeg vet om en som tror på all slags konspirasjonsteorier, i alle fall. 

Hn vet jeg stemte høyre ved forrige valg, men om hn pleier det, vet jeg ikke. Vet at hn også valgte å ikke stemme et år, fordi staten bare løy uansett. Ja, den personen er litt.. spesiell. Tror på 5g konspirasjoner osv. 

Anonymkode: eedc0...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrP-sympatisørene er gjennomsnittlig mindre intelligente enn andre, de er dårligere på refleksjon og kildekritik, og mer tilbørlige for billige og simple forklaringer på "hvordan ting henger sammen", så svaret er nok ja. 

Anonymkode: bf029...7ca

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

FrP-sympatisørene er gjennomsnittlig mindre intelligente enn andre, de er dårligere på refleksjon og kildekritik, og mer tilbørlige for billige og simple forklaringer på "hvordan ting henger sammen", så svaret er nok ja. 

Anonymkode: bf029...7ca

Kilde? 

Anonymkode: e5c69...78a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

FrP-sympatisørene er gjennomsnittlig mindre intelligente enn andre, de er dårligere på refleksjon og kildekritik, og mer tilbørlige for billige og simple forklaringer på "hvordan ting henger sammen", så svaret er nok ja. 

Anonymkode: bf029...7ca

Ofte påstått, men sjeldent bevist.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en konspirasjonsteori i seg selv å hevde at konspirasjonsteoretikere stemmer på ett bestemt parti, i dette tilfellet FrP?

Anonymkode: e8438...2d2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer de i det hele tatt? Er det ikke mest "kos med misnøye" i de kretser? 

Uansett hvem som styrer så blir jo politikere stemplet som landssvikere og det som verre er. Jeg har sett at Listhaug har en høy stjerne hos mange, men det tror jeg er henne mer enn partiet FrP. Dama har null filter og kritiserer uten å tenke seg om noen ganger, det faller i god jord. 

Anonymkode: 5001d...679

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Kilde? 

Anonymkode: e5c69...78a

Spør Piratpartiet om deres politikk! - Side 11 - Politikk og samfunn -  Diskusjon.no 

Anonymkode: 1a491...a4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det ikke en konspirasjonsteori i seg selv å hevde at konspirasjonsteoretikere stemmer på ett bestemt parti, i dette tilfellet FrP?

Anonymkode: e8438...2d2

Jeg har ikke hevdet noe. Jeg stiller noen spørsmål fordi jeg har lagt merke til en tendens.

Jeg la dette på "Skråblikk og generaliseringer" av en grunn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finngirl skrev (Akkurat nå):

De stemmer ikke. Alle politikere er jo korrupte.

Ja, det er det flere som sier. Men det er tilhengerne til disse, som jeg ofte ser stemmer Frp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finngirl skrev (1 time siden):

De stemmer ikke. Alle politikere er jo korrupte.

Alle politikere er hyklere, men ikke nødvendigvis korrupte.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spør Piratpartiet om deres politikk! - Side 11 - Politikk og samfunn -  Diskusjon.no 

Anonymkode: 1a491...a4f

Det der er ikke en kilde på det brukeren spurte om, det er bare en liste med partinavn, og noen tall. 

Anonymkode: eedc0...7ee

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...