Gå til innhold

Idioter og uføre, utblåsning!


TinaChristina

Anbefalte innlegg

Katten.2.0 skrev (5 minutter siden):

 

 

Siden dere er så dyktige på dette: Forklar meg inngående hvordan dere skulle fått faket dere til uføre. Inngående. I detalj.

For å si det sånn: Jeg søker uføretrygd på grunnlag av en lidelse som ikke kan påvises med blodprøver eller fysisk grunnlag.

Forklar meg hvordan jeg skal bli avslørt. Inngående. I detalj.

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal alle gå rundt å mistenke kjærestene sine for å være utro, siden noen er det og da? 
 

Man kan ikke gå rundt å mistro og mistenke folk hele tiden bare fordi et fåtall gjør noe galt. Det blir i såfall et slitsomt og lite hyggelig liv. Er det virkelig dette dere ønsker å bruke livet deres på? 

Anonymkode: f326f...a19

Hvorfor skal alle gå rundt å mistenke kjærestene sine for å være utro pga at noen snylter trygd?

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal alle gå rundt å mistenke kjærestene sine for å være utro, siden noen er det og da? 
 

Man kan ikke gå rundt å mistro og mistenke folk hele tiden bare fordi et fåtall gjør noe galt. Det blir i såfall et slitsomt og lite hyggelig liv. Er det virkelig dette dere ønsker å bruke livet deres på? 

Anonymkode: f326f...a19

Ingen har skrevet "alle", så hvorfor drar du det ordet inn? Er det fravær av argumenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Jeg ville funnet meg en lidelse som ikke kan påvises, f.eks generalisert angst, og holdt på det fra første gang jeg tok egenmelding grunnet dette. Ville gjort meg kjent med hvordan symptomene er og hvordan det faktisk oppleves for å bruke der i prosessen.

Nokså slemt ovenfor de som faktisk sliter med angst. Men svindlere er ikke akkurat moralens og etikkens fremste vpltere.

Hadde du gått i behandling ukentlig for dette, og begynt på medisiner med bivirkninger? 
 

For det kreves nemlig at man går i behandling og prøver ut alt som kan føre til bedring før man blir ufør. 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Ingen har skrevet "alle", så hvorfor drar du det ordet inn? Er det fravær av argumenter?

Jeg forøker å sette ting på spissen for å få frem et poeng om du ikke forsto det. 

Anonymkode: f326f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du gått i behandling ukentlig for dette, og begynt på medisiner med bivirkninger? 
 

For det kreves nemlig at man går i behandling og prøver ut alt som kan føre til bedring før man blir ufør. 

Anonymkode: f326f...a19

Ja. Jeg hadfe kanskje ikke tatt medisinene, men jeg hadde jo tatt dem imot. Det kontrolleres ikke om du faktisk har tatt angstdempende medisiner, det spørres kun om du har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Ja. Jeg hadfe kanskje ikke tatt medisinene, men jeg hadde jo tatt dem imot. Det kontrolleres ikke om du faktisk har tatt angstdempende medisiner, det spørres kun om du har gjort det.

Det blir tatt jevnlige blodprøver for å kontrollere medikamentnivået jo. 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du gått i behandling ukentlig for dette, og begynt på medisiner med bivirkninger? 
 

For det kreves nemlig at man går i behandling og prøver ut alt som kan føre til bedring før man blir ufør. 

Anonymkode: f326f...a19

Behandling går man selvsagt til, ellers ville jo dette vekke mistanke. Medisinene trenger man ikke ta, men si man har tatt dem.

Du må forstå at det går helt fint å fake en psykisk lidelse. Påstår man at man har sterk sosial angst eller generalisert angst, hvordan skal man avsløre dette som løgn? Det er heller ikke legens oppgave å avsløre, men å hjelpe.

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forøker å sette ting på spissen for å få frem et poeng om du ikke forsto det. 

Anonymkode: f326f...a19

Du får imidlertid ikke frem noe poeng når det du skriver et så lite relevant for hva debatten omhandler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir tatt jevnlige blodprøver for å kontrollere medikamentnivået jo. 

Anonymkode: f326f...a19

Nei, ikke i fbm med angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir tatt jevnlige blodprøver for å kontrollere medikamentnivået jo. 

Anonymkode: f326f...a19

Det blir det langt i fra.

Anonymkode: 4a31c...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faen meg helt enig med deg! 

Da jeg jobbet hadde jeg 21 000 utbetalt. Nå får jeg 12 000 i arbeidsavklaringspenger. Jeg mister 120 000 utbetalt i året og gjør selvfølgelig ikke dette for å ha fri. Jeg har kronisk sykdom som varierer fra halvtime til halvtime. Noen dager føler jeg meg ok til å gå en lang tur og midt i turen kan jeg plutselig føle meg helt elendig men må tross alt gå helt hjem og da har jeg plutselig bilder av at jeg har vært på tur, men må mest sannsynlig ligge i senga resten av dagen, og dropper å lage middag og annet. Dette er ikke et luksuriøst liv. 

 

Akkurat nå har jeg veldig hodepine igjen for 6 dagen på rad. Idag tidlig fikk jeg dritvondt i hofta på tur med hunden og hadde det vært en planlagt langtur måtte jeg avlyst. 

 

Grunnen til at jeg orker å gjøre enkelte ting jeg elsker å gjøre er fordi det er det eneste jeg gjør den uka eller mnd. Og det jævla argumentet med skatt er bare piss. Jeg betaler skatt nå, gjorde det da jeg jobbet og kommer til å gjøre det om jeg blir ufør. 

Anonymkode: 6574c...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal alle gå rundt å mistenke kjærestene sine for å være utro pga at noen snylter trygd?

Anonymkode: 4a31c...01d

Det blir jo akkurat det samme som å mistenkeliggjøre en hel gruppe uføre, bare fordi et fåtall lurer til seg trygd (tre personer i året). 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir jo akkurat det samme som å mistenkeliggjøre en hel gruppe uføre, bare fordi et fåtall lurer til seg trygd (tre personer i året). 

Anonymkode: f326f...a19

Ingen mistenker 360000 ugøre for å ha svindlet til seg uføretrygd.

Det er heller ikke slol at kun tre personer i året mottar uføretrygd på uriktig grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir jo akkurat det samme som å mistenkeliggjøre en hel gruppe uføre, bare fordi et fåtall lurer til seg trygd (tre personer i året). 

Anonymkode: f326f...a19

Hvor har du det fra at det er 3 personer i året som har lurt til seg trygd?

Anonymkode: 4a31c...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er faen meg helt enig med deg! 

Da jeg jobbet hadde jeg 21 000 utbetalt. Nå får jeg 12 000 i arbeidsavklaringspenger. Jeg mister 120 000 utbetalt i året og gjør selvfølgelig ikke dette for å ha fri. Jeg har kronisk sykdom som varierer fra halvtime til halvtime. Noen dager føler jeg meg ok til å gå en lang tur og midt i turen kan jeg plutselig føle meg helt elendig men må tross alt gå helt hjem og da har jeg plutselig bilder av at jeg har vært på tur, men må mest sannsynlig ligge i senga resten av dagen, og dropper å lage middag og annet. Dette er ikke et luksuriøst liv. 

 

Akkurat nå har jeg veldig hodepine igjen for 6 dagen på rad. Idag tidlig fikk jeg dritvondt i hofta på tur med hunden og hadde det vært en planlagt langtur måtte jeg avlyst. 

 

Grunnen til at jeg orker å gjøre enkelte ting jeg elsker å gjøre er fordi det er det eneste jeg gjør den uka eller mnd. Og det jævla argumentet med skatt er bare piss. Jeg betaler skatt nå, gjorde det da jeg jobbet og kommer til å gjøre det om jeg blir ufør. 

Anonymkode: 6574c...acd

Provoserer det deg ikke at de som svindler gjør det vanskeligere for deg som kanskje er reelt ufør? Hvorfor ikke i såfall?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Nei, ikke i fbm med angst.

Jo, folk med kronisk angst blir gjerne satt på antidepressiva for eksempel som både hjelper mot depresjon og angst. Dette følges opp med blodprøver for å sjekke at man ikke er over- eller underdosert. 

Anonymkode: f326f...a19

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor har du det fra at det er 3 personer i året som har lurt til seg trygd?

Anonymkode: 4a31c...01d

Vedkommende har lest noe statistikk fra NAV han/hun ikke har forstått innholdet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du det fra at det er 3 personer i året som har lurt til seg trygd?

Anonymkode: 4a31c...01d

NAV

Anonymkode: f326f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Vedkommende har lest noe statistikk fra NAV han/hun ikke har forstått innholdet av.

Ja, NAV lurer oss vel de og?😅

Anonymkode: f326f...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...