Gå til innhold

Hva gjør du først når du kommer hjem fra jobb, skole eller daglig gjøremål?


bundaberg

Anbefalte innlegg

.... Jeg pleier å vaske hendene godt, lufte soverommet og re opp senga og begynne på middagen. 

Noen andre som vil dele? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går lang tur med hundene. 

Så blir det middag, rydding og sofa, før nok en tur før vi legger oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over at jeg aldri får tid til å ta av skoene engang før en av ungene må løftes opp. Eldstebarnet lager digre vannpytter i gangen, småbarna kommer løpende for å kose meg i sokkelesten, og mannen min tenker "nå er kona hjemme så nå ignorerer jeg ungene litt".

Anonymkode: 1956b...1e6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hender/dusjer/tar på meg pysjamasen 

Anonymkode: 9cad5...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler av meg alt og tar på rent tøy. 

Jobber i barnehage, vil ikke ha glitter og kaviar i sofaen 💁‍♀️

Anonymkode: c033c...c57

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar av sko, jakke og skjerf, vasker hender. Har jeg handlet så legger jeg varene på plass. Sitter meg ned i sofaen litt å slapper av litt med internett før jeg begynner på mat eller noe. Må ha litt hvile når jeg kommer hjem føler jeg før jeg gjør noe. 

Anonymkode: 5f913...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett ut på langtur med hunden. 

Så, rett i gang med middag sammen med samboer når vi er tilbake fra tur. Da har samboer gjerne kommet hjem og slappet av litt i sofaen mens vi var på tur. Deretter er målet å studere litt, men blir gjerne til at jeg ikke orker pga fulle dager. Så er det lunsj og frokostforberedelser for neste dag, kanskje en yogaøkt eller dusj, og så i seng. 

Anonymkode: 09702...fef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Tar av sko, jakke og skjerf, vasker hender. Har jeg handlet så legger jeg varene på plass. Sitter meg ned i sofaen litt å slapper av litt med internett før jeg begynner på mat eller noe. Må ha litt hvile når jeg kommer hjem føler jeg før jeg gjør noe. 

Anonymkode: 5f913...77f

Sitter på sofaen i hjemmeklær eller uteklær? 

Anonymkode: 9cad5...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder ut alt av skolesekk, barnehagesekk, utetøy, støvler og sko og den slags. Lager middag. Scroller. Spiser. Gjør lekser. Rydder, rydder og rydder. Slapper av. Scroller. Kveldsmat og legging av barn. Sofa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barn: kler av oss yttertøy, vasker mine hender, maser på ungene om å henge opp yttertøy og vaske hender, skrur på stekeovnen og begynner på middag.

Uten barn: kler av meg yttertøy, går på badet hvor jeg vasker hender og skifter til joggedress, scroller litt, begynner på middag.

Anonymkode: 0293b...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar av ullgenser og sko, går på toalettet og vasker hender, bytter sokker, fyller vannflaske og kryper under pleddet på sofaen og ser litt serier! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger fra meg veska, tar av sko og yttertøy. Vasker hender, lager kaffe og slenger meg i sofaen med en kopp kaffe og leser nyheter på nettet.

Anonymkode: 25ba4...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker hendene og tar på treningsbuksa og ullgenseren

Anonymkode: ced8c...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med BH, sminke og trange jeans, og på med joggebuksa!

Pleier å gå rett i sofaen, opp med PC og surfe litt på nyheter og Kg og diverse. Så lager jeg mat og ser en eller annen serie imens jeg spiser.

Har hjemmekontor nå da, så nå er det mer å rulle ut av kontorstolen og over i sofaen 😛 

Men prøver å lage litt rituale med å slå av PCen og gå ut en tur eller i butikken rett etter jeg er ferdig på jobb, og så når jeg kommer tilbake til stua så har jeg liksom kommet hjem fra jobb, da.

Anonymkode: 6f827...aad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vasker hender og begynner med middagen. Middagen er mitt ansvar, for jeg kommer først hjem. 

Anonymkode: e7fa3...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar av alle klær i gangen, og hopper rett i dusjen og får på rene klær (ekkelt å bruke uteklær inne) + myebakterier setter seg på huden ila en dag, spess i helsevesenet. Spriter /rengjør mobilen (bakterier fra jobb)

Deretter gjøremål/middag - vasker opp, chiller, koser meg med gubben etc

Anonymkode: e2d7e...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilser på katten. Tar av yttertøy/sko. Vasker hendene. Klapper katten. Går rundt i leiligheten og skrur på PC og lys. (Åpner verandadøra for å lufte hvis det er vær til det.) Kosestund med katten på sofaen eller badegolvet mens jeg sjekker e-post/lokalavisa/pakkesporingsapper/finn.no på mobilen og åpner posten. Tisser. Vasker hendene. Veier meg. Bytter til stygge, men behagelige klær. Rydder ut av handleposene og lager middag. 

Alternativ versjon når det er sommer og sol: Hilser på katten. Tar av sko. Vasker hendene. Koser litt med katten og slipper henne ut på verandaen. Rydder ut av handleposene. Spiser en is/yoghurt/proteinpudding/frukt eller noe. Legger ut noen godbiter til katten. Tisser, vasker hendene, veier meg. Bytter til shorts og t-skjorte. Går en liten fjelltur. 

Anonymkode: 7ba56...95e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter fra meg veska, tar det store handlenettet vi bruker til å bære ved i og går ut i boden for å hente ved. Går inn igjen, tar av sko og yttertøy, går på badet og vasker hendene. Hvis jeg har handlet rydder jeg på plass varene. Fyrer i ovnen, ser gjennom posten og spiser kanskje en frukt eller yoghurt/Skyr før jeg går i dusjen. Setter på en klesvask, starter robotstøvsugeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...