AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #41 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): For dere som er skeptisk mtp at jeg er pensjonist, hva består evt skepsisen av? Er det en psykisk sperre at en person har status som pensjonist, dvs gamlis på ordentlig? Det er jo mange måter man kan være aktiv på uten å måtte gå til betalt arbeid hver morgen. Har ingen ambisjon om å ligge på sofaen om dagen. Anonymkode: 82faa...b78 Ingen skepsis til deg. Bare at det passer ikke meg da jeg liker å jobbe og ser for meg å jobbe i mange år til. Jeg syns vel også det er en smule usmakelig og rart å slutte å bidra i samfunnet også så tidlig, bare fordi man kan eller "fortjener det". Hvis man er fysis frisk og i stand til å jobbe. Det er jo en kjensgjerning at antallet pensjonister vil øke stort framover, dette er kostbart og vil føre til at de som er unge i dag vil få mye mindre mulighet til å pensjonere seg tidlig, samme hvor slitne de er. Så det blir rett og slett litt egoistisk i mine øyne. Anonymkode: 27138...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #42 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen skepsis til deg. Bare at det passer ikke meg da jeg liker å jobbe og ser for meg å jobbe i mange år til. Jeg syns vel også det er en smule usmakelig og rart å slutte å bidra i samfunnet også så tidlig, bare fordi man kan eller "fortjener det". Hvis man er fysis frisk og i stand til å jobbe. Det er jo en kjensgjerning at antallet pensjonister vil øke stort framover, dette er kostbart og vil føre til at de som er unge i dag vil få mye mindre mulighet til å pensjonere seg tidlig, samme hvor slitne de er. Så det blir rett og slett litt egoistisk i mine øyne. Anonymkode: 27138...7ca Usmakelig, javel. Tror nok jeg har betalt minst like mye i skatt i de 38 årene jeg har jobbet enn både deg og flesteparten av de andre på dette forumet. 🙂 Anonymkode: 82faa...b78 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #43 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Usmakelig, javel. Tror nok jeg har betalt minst like mye i skatt i de 38 årene jeg har jobbet enn både deg og flesteparten av de andre på dette forumet. 🙂 Anonymkode: 82faa...b78 Oisann. Hvis det er sånn du svarer folk, kommer du til å mislykkes på datingmarkedet, gitt. Anonymkode: 18eba...d06
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #44 Skrevet 29. januar 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen skepsis til deg. Bare at det passer ikke meg da jeg liker å jobbe og ser for meg å jobbe i mange år til. Jeg syns vel også det er en smule usmakelig og rart å slutte å bidra i samfunnet også så tidlig, bare fordi man kan eller "fortjener det". Hvis man er fysis frisk og i stand til å jobbe. Det er jo en kjensgjerning at antallet pensjonister vil øke stort framover, dette er kostbart og vil føre til at de som er unge i dag vil få mye mindre mulighet til å pensjonere seg tidlig, samme hvor slitne de er. Så det blir rett og slett litt egoistisk i mine øyne. Anonymkode: 27138...7ca Litt rar holdning. Med stadig økende ledighet er det bare en fordel at godt voksne trer av og lar unge faktisk få en jobb. Anonymkode: e8e3c...d4b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #45 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Oisann. Hvis det er sånn du svarer folk, kommer du til å mislykkes på datingmarkedet, gitt. Anonymkode: 18eba...d06 Var ikke intensjonen min å være kvass. Svarte på uttalelsen om at det er usmakelig og egoistisk med særaldersgrense opp mot de unge i dag. Faktumet er at jeg i løpet av 38 yrkesaktive å har betalt mye i skatt og rent matematisk minst på linje med de som har "normal" pensjonsalder. Har derfor ingen betenkelighet med å gå av nå. Forøvrig har jeg ikke hatt mulighet til å stå i jobben etter den dagen jeg fyller 60. Anonymkode: 82faa...b78
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #46 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): For dere som er skeptisk mtp at jeg er pensjonist, hva består evt skepsisen av? Er det en psykisk sperre at en person har status som pensjonist, dvs gamlis på ordentlig? Det er jo mange måter man kan være aktiv på uten å måtte gå til betalt arbeid hver morgen. Har ingen ambisjon om å ligge på sofaen om dagen. Anonymkode: 82faa...b78 Ikke så veldig skeptisk egentlig, i og med at kjæresten min skal pensjonere seg om noen år -og jeg har igjen minst 20 år i arbeidslivet. Så jeg benytter anledningen til å spørre: Når du er pensjonist, ville du følt deg ensom med en kjæreste som fremdeles jobber 100%? Jeg er lektor og jobber i vgs, så har iblant mulighet til å gå hjem tidlig fra jobb, evt. komme litt senere noen dager, og har en del ferie og (tvungen) avspasering. Ville det vært nok til at du følte du fikk nok tid sammen med en kjæreste? eller ville det blitt for kjedelig/ensomt? Ville det vært bedre om hun evt. jobbet 80% eller 60% om det var mulig? Kjæresten min har masse interesser og klarer godt å sysselsette seg selv, og vi har noen felles interesser også. Lurer vel bare om det vil bli for ensomt for noen som er pensjonist, som deg f.eks., å være alene på dagtid eller om det kun er etterlengtet egentid og at det kan være nok med en langhelg sammeni ny og ne, pluss ferier og helger? Anonymkode: ca9a4...c55
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #47 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke så veldig skeptisk egentlig, i og med at kjæresten min skal pensjonere seg om noen år -og jeg har igjen minst 20 år i arbeidslivet. Så jeg benytter anledningen til å spørre: Når du er pensjonist, ville du følt deg ensom med en kjæreste som fremdeles jobber 100%? Jeg er lektor og jobber i vgs, så har iblant mulighet til å gå hjem tidlig fra jobb, evt. komme litt senere noen dager, og har en del ferie og (tvungen) avspasering. Ville det vært nok til at du følte du fikk nok tid sammen med en kjæreste? eller ville det blitt for kjedelig/ensomt? Ville det vært bedre om hun evt. jobbet 80% eller 60% om det var mulig? Kjæresten min har masse interesser og klarer godt å sysselsette seg selv, og vi har noen felles interesser også. Lurer vel bare om det vil bli for ensomt for noen som er pensjonist, som deg f.eks., å være alene på dagtid eller om det kun er etterlengtet egentid og at det kan være nok med en langhelg sammeni ny og ne, pluss ferier og helger? Anonymkode: ca9a4...c55 Det hadde fungert aldeles strålende! Anonymkode: 82faa...b78
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #48 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det hadde fungert aldeles strålende! Anonymkode: 82faa...b78 Hvorfor? Du ville ikke blitt utålmodig og irritert over at partneren måtte på jobb om morgenen og ikke hadde tid til en lang koselig frokost f.eks.? Anonymkode: ca9a4...c55
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #49 Skrevet 29. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor? Du ville ikke blitt utålmodig og irritert over at partneren måtte på jobb om morgenen og ikke hadde tid til en lang koselig frokost f.eks.? Anonymkode: ca9a4...c55 Hvis jeg hadde gått inn i et nytt forhold med en kvinne i full jobb hadde jeg stått opp, gjerne før henne og ordnet og spist frokost sammen med henne. Det synes jeg er koselig. Deretter hadde hun fått et kyss eller to og en god klem før hun dro på jobb. Jeg har alltid vært glad i morgenen. Lange og gode frokoster tar man når det passer begge. Anonymkode: 82faa...b78 1
Era Vulgaris Skrevet 29. januar 2021 #50 Skrevet 29. januar 2021 Jeg er ikke så langt unna deg i alder, men må nok jobbe en god del år til før jeg pensjonerer meg, så det hadde ikke blitt rom for så mange spontane ferieturer. Sånn er det nok for veldig mange i 50-årene, så med mindre du finner en dame som ikke er i jobb av ulike årsaker, må du nok belage deg på at hverdagene blir noe du må fylle med egne interesser og aktiviteter mens hun er på jobb. Det viktigste når du ønsker et nytt forhold er vel allikevel å finne en du får det bra sammen med på det jevne. Livet består jo for det meste av hverdager. Ferier, spennende reiser og spontane turer er liksom mer krydder i tilværelsen for de fleste av oss. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2021 #51 Skrevet 29. januar 2021 Era Vulgaris skrev (34 minutter siden): Jeg er ikke så langt unna deg i alder, men må nok jobbe en god del år til før jeg pensjonerer meg, så det hadde ikke blitt rom for så mange spontane ferieturer. Sånn er det nok for veldig mange i 50-årene, så med mindre du finner en dame som ikke er i jobb av ulike årsaker, må du nok belage deg på at hverdagene blir noe du må fylle med egne interesser og aktiviteter mens hun er på jobb. Det viktigste når du ønsker et nytt forhold er vel allikevel å finne en du får det bra sammen med på det jevne. Livet består jo for det meste av hverdager. Ferier, spennende reiser og spontane turer er liksom mer krydder i tilværelsen for de fleste av oss. Vel talt! Anonymkode: 82faa...b78
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå