AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #1 Skrevet 27. januar 2021 Jeg er en 57 år gammel enkemann som nettopp har pensjonert meg etter et yrkesliv med veldig mye jobbing. Kona døde dessverre i kreft og nå føler jeg meg snart klar for "å gå videre". Jeg har tilbringet mye av livet mitt på jobb, så når pandemien kommer mer under kontroll og grensene åpner opp igjen ønsker jeg å reise mye og har ikke behov for å finne meg en ny jobb og jeg får en bra pensjon. Holder meg i bra form og ser vel egentlig bra ut. Spørsmålet er om du som kvinne har funnet det interessant å date en pensjonist? Har enda ikke opprettet noen profil på datingsider, men hvis jeg gjør det bør jeg nevne at jeg er pensjonist, eller finner du det direkte avtennende? Kan det være lurt å vente med å opplyse dette til senere? Anonymkode: 82faa...b78 1
Gjest TheCatLady Skrevet 27. januar 2021 #2 Skrevet 27. januar 2021 (endret) Det kommer sikkert an på alderen på dama. For min del hadde det ikke vært interessant siden jeg er mye yngre og det er langt fra min livssituasjon. Jeg ville egentlig bare ha nevnt det med engang. For en dame i rett alder trenger det ikke å være et problem. Endret 27. januar 2021 av TheCatLady
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #3 Skrevet 27. januar 2021 Er pensjonen din god nok til at du kan tåle en dame som pensjonerer seg tidlig, eller jobber bare litt? Eller noen som er ufør? De fleste i 50 årene må regne å jobbe til det er rundt 65 for å få en ok pensjon. Og de vil da ikke ha mer enn 5 uker ferie (6 om du finner deg ei over 60). Jeg er i midten av 40 -årene og altfor ung til å vurdere noe sånt, men kan aldri se for meg at det hadde vært særlig ideelt å bli sammen med en som ikke jobber om jeg hadde vært 10 år eldre heller. Jeg regner med å måtte jobbe til jeg er 70 selv. Også fordi jeg ønsker det forøvrig. Om du satser på damer fra ca 55 og oppover så er det nok sikkert ikke umulig å finne noen i omtrent samme situasjon. Eller noen som kanskje kan pensjonere seg om noen få år i alle fall. Lykke til! Anonymkode: 27138...7ca 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #4 Skrevet 27. januar 2021 Nå er jeg mann og mye yngre enn deg. Men om jeg hadde sett for meg selv i en aktuell partners sko så er det eneste jeg ville tenkt at kanskje det kunne bydd på problemer med hvor mye fritid hver av dere har. Altså: dersom du går hjemme og har mye tid og overskudd og vil finne på noe, mens hun fortsatt er opptatt med jobb og forpliktelser og ikke har like mye overskudd når hun kommer hjem, og gjerne vil bruke helgene til å slappe av, så kan det bli et problem i forhold til forventninger. Jeg vet at par der den ene jobber turnus og har uker sammenhengende fri, mens den andre har vanlig 8-16 jobb, ofte kan slite med dette problemet. Anonymkode: 5ce78...b66 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #5 Skrevet 27. januar 2021 Jeg kunne godt datet noen på 57, men ikke i din livssituasjon, nei. Det er noe med alle de utfordringene som ville kommet ved at jeg fremdeles har hjemmeboende barn og er i full jobb i mange år fremover. Anonymkode: 19471...e10 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #6 Skrevet 27. januar 2021 Det kunne jeg! Men nå er jeg gift, men ikke så mye yngre enn deg. Anonymkode: 3086c...a7a
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #7 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er pensjonen din god nok til at du kan tåle en dame som pensjonerer seg tidlig, eller jobber bare litt? Eller noen som er ufør? De fleste i 50 årene må regne å jobbe til det er rundt 65 for å få en ok pensjon. Og de vil da ikke ha mer enn 5 uker ferie (6 om du finner deg ei over 60). Jeg er i midten av 40 -årene og altfor ung til å vurdere noe sånt, men kan aldri se for meg at det hadde vært særlig ideelt å bli sammen med en som ikke jobber om jeg hadde vært 10 år eldre heller. Jeg regner med å måtte jobbe til jeg er 70 selv. Også fordi jeg ønsker det forøvrig. Om du satser på damer fra ca 55 og oppover så er det nok sikkert ikke umulig å finne noen i omtrent samme situasjon. Eller noen som kanskje kan pensjonere seg om noen få år i alle fall. Lykke til! Anonymkode: 27138...7ca Kom på en ting til. Kjenner et par med ca 10 års aldersforskjell der han var politimann og dermed tidlig pensjonist. Han var pensjonist ca et halvt år før han tok seg annen jobb. Med ei kone i 40-årene i full jobb så var det lite aktuelt å bare gå hjemme... Anonymkode: 27138...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #8 Skrevet 27. januar 2021 Nei, aldri. For det første er jeg bare i midten av 40-årene og har til gode å treffe noen på 50+ som er sprek, kvikk og attraktiv i mine øyne (bortsett fra Morten Harket, men han er opptatt og penest når han ikke snakker). Jeg kommer nok selv til å pensjonere meg tidlig, men da for å fokusere mer på frivillighet og trening. Dvs bruke mer tid på hobbyene mine. Elsker å reise, men liker å oppleve nye ting, så «hytte i Spania» ville vært uaktuelt for meg. Kunne datet en som ikke var i jobb så lenge han var oppegående, aktiv, trent, leken, kostholdsbevisst og hadde samme interesser som meg. Kunne aldri i livet ha datet en som måtte gi sofaen et ekstra dytt når han reiste seg og som tilbrakte dagen med hagestell, oppussing av båt og se på tv. Sånt tar vi på fritiden. Måtte kommet input og energi fra et sted. Anonymkode: 17b03...58e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #9 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er pensjonen din god nok til at du kan tåle en dame som pensjonerer seg tidlig, eller jobber bare litt? Eller noen som er ufør? De fleste i 50 årene må regne å jobbe til det er rundt 65 for å få en ok pensjon. Og de vil da ikke ha mer enn 5 uker ferie (6 om du finner deg ei over 60). Jeg er i midten av 40 -årene og altfor ung til å vurdere noe sånt, men kan aldri se for meg at det hadde vært særlig ideelt å bli sammen med en som ikke jobber om jeg hadde vært 10 år eldre heller. Jeg regner med å måtte jobbe til jeg er 70 selv. Også fordi jeg ønsker det forøvrig. Om du satser på damer fra ca 55 og oppover så er det nok sikkert ikke umulig å finne noen i omtrent samme situasjon. Eller noen som kanskje kan pensjonere seg om noen få år i alle fall. Lykke til! Anonymkode: 27138...7ca Min pensjon er veldig bra og jeg har solid økonomi. Fordi min kone var yngre enn meg hadde vi ordnet det slik at hun skulle kunne "pensjonere" seg samtidig som meg, uten at økonomien ble dårligere. Anonymkode: 82faa...b78
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #10 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, aldri. For det første er jeg bare i midten av 40-årene og har til gode å treffe noen på 50+ som er sprek, kvikk og attraktiv i mine øyne (bortsett fra Morten Harket, men han er opptatt og penest når han ikke snakker). Jeg kommer nok selv til å pensjonere meg tidlig, men da for å fokusere mer på frivillighet og trening. Dvs bruke mer tid på hobbyene mine. Elsker å reise, men liker å oppleve nye ting, så «hytte i Spania» ville vært uaktuelt for meg. Kunne datet en som ikke var i jobb så lenge han var oppegående, aktiv, trent, leken, kostholdsbevisst og hadde samme interesser som meg. Kunne aldri i livet ha datet en som måtte gi sofaen et ekstra dytt når han reiste seg og som tilbrakte dagen med hagestell, oppussing av båt og se på tv. Sånt tar vi på fritiden. Måtte kommet input og energi fra et sted. Anonymkode: 17b03...58e Nå vet jeg ikke hva du legger i sprek og kvikk, men jeg holder fysisk lett følge med de som er på din alder. Har hatt obligatorisk fysisk test i alle år i arbeid. Anonymkode: 82faa...b78
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #11 Skrevet 27. januar 2021 Jeg er like gammel som deg, og gleder meg til å jobbe ti år til! Trives på jobb og har stadig noe nytt å lære, utvikling og læring er en viktig del av livet mitt. Kunne jeg vært sammen med en pensjonist? Joda, absolutt. Da kunne han jo ta seg av husarbeid og matlaging, om så to timer om dagen så et jo mye gjort. Tenk sånn luksus å komme hjem til ferdig middag, eller møtes etter jobb for å finne på noe kult! Viktigste kravet er vel at mannen er interessert i ting, har noe å prate om, fortsatt utforskende og åpen. Ville ikke orke en fyr som bare snakka om at alt var bedre før og at politikerne er udugelige og prisene for høye osv osv.... Anonymkode: 9bb1a...027 2
Vampira Skrevet 27. januar 2021 #12 Skrevet 27. januar 2021 Jeg har en kollega som jobber, mens mannen er pensjonist. Han står for det meste av matlaging, og kjører fruen frem og tilbake til jobb. Når hun har fri, er de mye ute på tur sammen. Hun synes det fungerer helt fint. 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #13 Skrevet 27. januar 2021 Jeg ser utfordringen i at du har mye fritid og hun ikke. Var det meg ville jeg følt på at du forventet ting av meg når jeg kom hjem som jeg ikke hadde hatt overskudd til, eller at du ønsket reiser jeg ikke kunne være med på. Selv er jeg ufør, og mannen jobber. Det er ikke noe problem. At det ikke er nor problem er en blanding av at jeg ikke trenger at det skjer all verdens, og at vi er to forskjellige individer som gir hverandre rom. Jeg kan dra steder uten han. Kanskje en som er ufør kunne vært noe for deg? I din aldersgruppe er flere uføre av slitasjeskader, og har hatt et aktivt arbeidsliv bak seg og dermed er ganske reflektert og oppegående. Anonymkode: df560...16e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #14 Skrevet 27. januar 2021 Vampira skrev (1 time siden): Jeg har en kollega som jobber, mens mannen er pensjonist. Han står for det meste av matlaging, og kjører fruen frem og tilbake til jobb. Når hun har fri, er de mye ute på tur sammen. Hun synes det fungerer helt fint. Hvor gamle er de ca.? Anonymkode: ca9a4...c55
Vampira Skrevet 27. januar 2021 #15 Skrevet 27. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gamle er de ca.? Anonymkode: ca9a4...c55 Hun er rundt 55, han er rundt 65.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #16 Skrevet 27. januar 2021 Nei. Men kanskje om jeg var det selv... Er 43 å foretrekker yngre eller ca like gammel som meg (er dame). Anonymkode: 102b5...8dc
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #17 Skrevet 27. januar 2021 Hvis jeg var på samme alder som deg, ja. Anonymkode: bfb1b...172 1
n_97 Skrevet 27. januar 2021 #18 Skrevet 27. januar 2021 Hvis du har jobbet veldig mye, har du sikkert en grei pensjon. Da har dere råd til å gjøre mye fint sammen, enten hun jobber eller er pensjonist selv. Jeg ville ikke vært så opphengt i at du pensjonerte deg tidlig. Mer personkjemi, felles interesser og slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #19 Skrevet 27. januar 2021 Ja, men ikke alderspensjonist. En kvinne på rundt 30 som har pensjonert seg etter å ha solgt selskapet hun har bygd opp, der i mot. Akuratt det hadde vært drømmen. Eller en arving. De fleste rikinger i Norge har tross alt ikke arbeidet for pengene, men fått dem gratis. Anonymkode: 19f28...079 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2021 #20 Skrevet 27. januar 2021 n_97 skrev (3 timer siden): Hvis du har jobbet veldig mye, har du sikkert en grei pensjon. Da har dere råd til å gjøre mye fint sammen, enten hun jobber eller er pensjonist selv. Jeg ville ikke vært så opphengt i at du pensjonerte deg tidlig. Mer personkjemi, felles interesser og slikt. Som tidligere nevnt er ikke økonomi et tema, den er meget bra. Om hun jobbet eller var ufør spiller ingen rolle, men hun må være eventyrlysten. Anonymkode: 82faa...b78
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå