Gå til innhold

Kunne du ha datet en pensjonist?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror ikke svarene du får her er representative. Er selv en dame i begynnelsen  av 50 årene. Mannen min er snart pensjonist. Planen vår er at jeg slutter i min faste jobb når han pensjonerer seg. Jeg har et yrke hvor jeg kan jobbe frilans og kommer til å gjøre det sporadisk. Jeg tror veldig mange damer i 50 års alderen kunne tenke seg å jobbe redusert samtidig ha gleden av å oppleve ting med en partner. 57 år er absolutt ingen alder så lenge du er i bra fysisk og psykisk form. 

Anonymkode: 5465c...723

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Som tidligere nevnt er ikke økonomi et tema, den er meget bra. Om hun jobbet eller var ufør spiller ingen rolle, men hun må være eventyrlysten.

Anonymkode: 82faa...b78

Da vil du sikkert finne mange damer som vil date deg, og dere finner på masse gøy sammen uten at dere trenger bekymre dere over økonomien. 

Skrevet

Jeg ser ingen problemer med det. Regner du har vært i offentlig tjeneste og da er det jo slik. Men jeg hadde forventet at du sysselsatte deg med oppbyggende interesser.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal det være et problem at en er pensjonist tenker jeg. Lykke til ☺️

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du søker noen i egen alder så er det jo mulig. Jeg er i midten av 30 åra, og kunne ikke gjort det, mye på grunn av alder også da. 

Anonymkode: 297c2...dba

Skrevet

Jeg synes ikke du trenger skrive dette i profilen din, TS. Men det bør komme fram ganske raskt. Om det er litt aldersforskjell mellom deg og kvinnen i tillegg, vil det at du er pensjonist mulig trekke ned. Det gjør deg liksom ekstra gammel.

Du skriver ikke noe om hvilket aldersspenn du søker i? Hva er din «nedre aldersgrense» for kvinner? 

Selv er jeg 39 og har full jobb og barn i barneskole. En pensjonist som hele tiden var klar for å reise på ferier (uten barn?) ville nok ikke passet så bra for meg. 

Anonymkode: 18eba...d06

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg hadde vært på din alder ja. 

Anonymkode: 88d1b...72b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes ikke du trenger skrive dette i profilen din, TS. Men det bør komme fram ganske raskt. Om det er litt aldersforskjell mellom deg og kvinnen i tillegg, vil det at du er pensjonist mulig trekke ned. Det gjør deg liksom ekstra gammel.

Du skriver ikke noe om hvilket aldersspenn du søker i? Hva er din «nedre aldersgrense» for kvinner? 

Selv er jeg 39 og har full jobb og barn i barneskole. En pensjonist som hele tiden var klar for å reise på ferier (uten barn?) ville nok ikke passet så bra for meg. 

Jeg har forsåvidt ingen preferanser på alder, hun kan være både yngre og eldre. Det viktigste for meg må være at hun og jeg passer sammen og har stor glede av hverandres selskap. 

Skrevet

For dere som er skeptisk mtp at jeg er pensjonist, hva består evt skepsisen av? Er det en psykisk sperre at en person har status som pensjonist, dvs gamlis på ordentlig? Det er jo mange måter man kan være aktiv på uten å måtte gå til betalt arbeid hver morgen. Har ingen ambisjon om å ligge på sofaen om dagen.

Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For dere som er skeptisk mtp at jeg er pensjonist, hva består evt skepsisen av? Er det en psykisk sperre at en person har status som pensjonist, dvs gamlis på ordentlig? Det er jo mange måter man kan være aktiv på uten å måtte gå til betalt arbeid hver morgen. Har ingen ambisjon om å ligge på sofaen om dagen.

Skepsisen består i at det er langt fra min livssituasjon og jeg hadde synes at aldersforskjellen er for stor. 

Mine foreldre er pensjonister og er på samme sted som deg. De ønsker å reise og nyte livet. Jeg vil også reise, men jeg er ikke klar til å jobbe mindre eller helt der enda. 

Jeg synes ikke at det er rart at damer som er mye yngre er skeptisk til å bli sammen med en som er veldig mye eldre og på et helt annet sted enn dem selv. 

For en dame i rett alder og/eller på rett sted så vil nok noe sånt fungere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skepsisen består i flere ting. For det første at jeg sidestiller det med «gammel». For det andre at jeg selv har tenkt å jobbe lenge og jeg vet fra tidligere at forhold fungerer dårlig hvis den ene jobber mye og den andre f.eks offshoreturnus med 1 mnd fri (som blir det samme som å være pensjonist, du har god tid til frokost, middag, dra på trening, fikse litt på eiendommen etc)

Selv trives jeg med et hektisk liv og vil ha en partner jeg kan klatre med, padle med, gå på fjellet, trene CrossFit, reise på treningsferie med, og som har en jobb som gir han mye input som han kan ta med seg hjem. Elsker å snakke fag, om det er mitt eller hans og kunne diskutere ting annet enn det som står i dagens nettaviser.

Sexen også - ser for meg at en pensjonist er litt mer «gammeldags» og låst enn en som er 15-20 år yngre. Og at behovet er ukentlig heller enn daglig. Hva vet jeg. Men må ha en som kommer hjem med input utenfra, som er engasjert, aktiv og treffer nye mennesker og har en verden jeg kan ta del i. Så tar vi noen helgeturer og ferier når vi kan og ser nye eller gamle steder. 

Anonymkode: 17b03...58e

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Var jeg deg ville jeg fokusert på å skrive i datingprofilen om dine interesser og hobbyer. Beskriv gjerne en typisk dag eller uke. Folk tenker nok gjerne at pensjonister bare daffer rundt hele dagen lang, det er jo slik folk ser på uføre også. 

Anonymkode: b1a78...3b9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2021 den 12.12):

Jeg er en 57 år gammel enkemann som nettopp har pensjonert meg etter et yrkesliv med veldig mye jobbing. Kona døde dessverre i kreft og nå føler jeg meg snart klar for "å gå videre". Jeg har tilbringet mye av livet mitt på jobb, så når pandemien kommer mer under kontroll og grensene åpner opp igjen ønsker jeg å reise mye og har ikke behov for å finne meg en ny jobb og jeg får en bra pensjon. Holder meg i bra form og ser vel egentlig bra ut.

Spørsmålet er om du som kvinne har funnet det interessant å date en pensjonist? Har enda ikke opprettet noen profil på datingsider, men hvis jeg gjør det bør jeg nevne at jeg er pensjonist, eller finner du det direkte avtennende? Kan det være lurt å vente med å opplyse dette til senere?

Det kommer ann på hvor mye penger du har

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei en pensjonist er flott for en ditto kvinne!

Anonymkode: ba55b...1b3

Skrevet

Jeg må si meg usikker. Men det har med alderen din å gjøre, ikke at du mottar pensjon. Jeg er 40 år, og 57 tror jeg er i øvre sjiktet aldersmessig. OM du virkelig er så sprek som du prøver å framlegge det her (selv om du fokuserer meget mer på økonomi), så kanskje det. Samtidig er ikke jeg den rette til å stille slike krav heller da jeg selv er ufør. Vet ikke. Det er verken ja, eller nei :)

Mange menn blir bedre med årene, og så lenge ikke huden fylles ut kan en 57-åring ta seg veldig bra.

Anonymkode: f9b39...7c8

Skrevet
Folkabernard skrev (1 time siden):

Det kommer ann på hvor mye penger du har

Hvor mye mener du er nok?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor mye mener du er nok?

TS, ikke hør på de dustemennene som bare er i denne tråden for å slenge dritt om kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Om jeg hadde vært på samme alder, Så hvorfor ikke. :)

Nå er jo jeg 31 år og har ikke barn en gang enda, så er på en litt annen plass i livet. 

Men jeg kan ikke se noe i veien med å skulle date en pensjonist (om jeg var eldre) så lenge den personen har grei nok økonomi til å klare seg i hverdagen, og ikke er avhengig av meg for å holde i lanken for å ha noe å finne på? :)

Anonymkode: 69139...f07

Skrevet

Ikke før jeg selv er det.

Anonymkode: e8e3c...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...