Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #61 Skrevet 18. august 2005 Selvfølgelig er det viktigste at man spiser mat man liker (og som er sund) Men det blir bare for teit å sitte her å skryte av at man er drittkjedelig i matveien og ikke setter pris på de nye spennden matmuligheten som dukker opp... Mye av det som virkelig er "ut" tredmessig for tiden er mat som er direkte usunn.. Jeg ser derfor virkelig ikke poenget med å spise særlige mengder av den.. og i alle fall ikke å sitte å skryte av det..
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #62 Skrevet 18. august 2005 Var ikke livet mye enklere før? Fiskekaker, kjøttkaker osv i uka og gryterett eller pizza på lørdag Syns det er spennende å utvide horisonten litt, og du verden så godt det er med god, gammeldags norsk mat innimellom da.
tommeline Skrevet 18. august 2005 #63 Skrevet 18. august 2005 Forbruksforskere hevder vel at selv om det kommer nye matvarer og trender innen mat, så er nordmenn flest ganske trauste, og legger ikke om matvanene sånn uten videre. Vi spiser fortsatt mye poteter og kjøttkaker . Så da er vi vel en gjeng Harryer hele bunten...
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #64 Skrevet 18. august 2005 Poteter og kjøttkaker er da ikke harry.. "god gammeldags sunn norsk mat" er ikke det som er harry.. Det som er harry er usunn, fet, svada halvfabrikata uekte versjoner av "unorsk mat". (herunder dårlig ferdig pizza, taco-kit osv)
tommeline Skrevet 18. august 2005 #65 Skrevet 18. august 2005 Poteter og kjøttkaker er da ikke harry.. "god gammeldags sunn norsk mat" er ikke det som er harry.. Det som er harry er usunn, fet, svada halvfabrikata uekte versjoner av "unorsk mat". (herunder dårlig ferdig pizza, taco-kit osv) ← Vel, det jeg prøvde å si, er at selv om det stadig kommer nye "trendmat", betyr ikke det at folk flest følger de siste trendene. Og en biff med poteter, grønnsaker og bernaise trenger ikke være så veldig usunt, hvis man da ikke spiser fete sauser hver dag.
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2005 #66 Skrevet 18. august 2005 Taco var jo ganske så trendy en stund det også
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2005 #67 Skrevet 18. august 2005 Vel, det jeg prøvde å si, er at selv om det stadig kommer nye "trendmat", betyr ikke det at folk flest følger de siste trendene. Mye mulig.. Og trist.. Jeg unner alle å prøve nye ting.. også i matveien.. Og en biff med poteter, grønnsaker og bernaise trenger ikke være så veldig usunt, hvis man da ikke spiser fete sauser hver dag. ← Biff og poteter er da "normal midt på treet mat" både hva trender og sunhet angår. Bernaise er derimot verken godt (etter min mening) eller sunt.. Uansett hvor ofte eller skjelden du spiser den.. Jeg har ingenting i mot at folk spiser bernaise, men noe å skryte av kan jeg virkelig ikke skjønne at det skulle være..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå