Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #21 Skrevet 16. august 2005 Motemat passer ikke til meg Og hva er feil med Big Horn?
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #22 Skrevet 16. august 2005 Folk som kaller mat for harry er antagelig ikke harry selv, men nokså teite.. Men samtidig synes jeg man bør prøve nye ting. (Men Big Horn er overpriset og har latterlig tilbehør. Mais på boks, huffameg)
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #23 Skrevet 16. august 2005 Noen liker faktisk mais på boks, da........
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2005 #24 Skrevet 16. august 2005 Noen liker faktisk mais på boks, da........ ← Jada, det må folk gjerne gjøre. Men når jeg betaler flere hundre kroner for et måltid i en restaurant, så forventer jeg litt bedre tilbehør enn boksmais og en halv tomat... Jensens biffhus er SÅ mye bedre enn big horn
Malama Skrevet 16. august 2005 #25 Skrevet 16. august 2005 Jeg har aldri vært spesilet opptatt av mote, hverken den ene eller andre veien, men holder meg mer til egen smak som retningslinje. Og mote for mat, nei det bryr jeg meg i alle fall ikke om. Om jeg har lyst på taco på fredagskvelden, slik vi ofte har, så spiser jeg det! Og om jeg har lyst til å servere taco til en samling gjester, så kan jeg gjøre det også. Ikke som et middagsselskap, men som en lørdagskveld med venner f.eks. Lage bernaise fra pose om det er ønskelig med sånn saus (jeg liker det ikke selv, men min samboer gjør) og synes definitvt han kan få lov til å like det om han vil. At grandiosa ikke akkurat er "trendy" sier seg vel litt selv, det er vel mer sånn der "rimelig magefyll uten nevneverdig smaksopplevelse", men jeg lager min hjemmelagede pizza nesten hver lørdag, det er sikkert ikke spesielt trendy det heller, men godt er det da Og det verdsetter jeg mye høyere. Selvsagt kan vi prøve noe nytt av og til, og det gjør vi også, men basert på hva som høres godt ut, ikke hva som er "moderne"...
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #26 Skrevet 16. august 2005 *liker ikke mais hverken på boks eller på tallerken*
Shoegal Skrevet 16. august 2005 #27 Skrevet 16. august 2005 Er det ikke sånt som kalles matsnobberi? Spis det du liker og ikke bruk energi på hva andre måtte tenke om maten er trendy eller ikke. Synes forresten litt synd på de "mattrendy" folka - de må sikkert svelge noen kameler i løpet av året, avhengig av hvilken mat som er mest trendy....
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #28 Skrevet 16. august 2005 Klart mat kan være trendy eller harry. Om dette er "riktig" er en annen ting, men matvaner forandrer seg like mye som motebildet ellers. Kinakål med Thousand Island for eksempel var veldig 80-talls. Gryteretter også. Meksikansk, asiatisk og indisk kom på 90-tallet og deretter sushi og mat fra midtøsten. Det er mange som sier at de ikke bryr seg om dette, men det er tydelig at flere kjøper det som er "in."
Fakse Skrevet 16. august 2005 #29 Skrevet 16. august 2005 Synes forresten litt synd på de "mattrendy" folka - de må sikkert svelge noen kameler i løpet av året, avhengig av hvilken mat som er mest trendy.... ← Tror ikke det, har ikke hørt noe om at kamelsteik har vært trendy
Snuppelure Skrevet 16. august 2005 #30 Skrevet 16. august 2005 Var i butikken i dag, og med denne tråden friskt i minne bestemte jeg meg for å ta en titt i pose-saus-hyllen. Og jøsse meg så vanlig bernaise i allefall er :-) Det fantes jo en trillion forskjellige typer og økonomin-pakninger. Selv har jeg ikke spist bernaise siden midten av 90 tallet, men det er tydeligvis jeg som er litt ut.. for det var jo flere typer bernaise enn noen annen saus tilsammen!!!
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #31 Skrevet 16. august 2005 Spis det du liker du! Det som er in i dag, er ut i morgen... Innrømmer gjerne at jeg er av de som hiver seg på trendbølgen, men fant ut at sushi ikke er blant favorittene. Forøvrig er det Slow Food som er in, så lager du bernaisesausen fra bunn av, så er det trendy
Pleier Skrevet 16. august 2005 #32 Skrevet 16. august 2005 Klart mat kan være trendy eller harry. Om dette er "riktig" er en annen ting, men matvaner forandrer seg like mye som motebildet ellers. Kinakål med Thousand Island for eksempel var veldig 80-talls. Gryteretter også. Meksikansk, asiatisk og indisk kom på 90-tallet og deretter sushi og mat fra midtøsten. Det er mange som sier at de ikke bryr seg om dette, men det er tydelig at flere kjøper det som er "in." ← Jeg skulle vist vært voksen på 80 tallet jeg da. Det er ikke salat uten kinakål og thousand island, og gryterett er kosematen for meg. Nei, nå ble jeg sulten.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2005 #33 Skrevet 16. august 2005 Spis det du liker du! Det som er in i dag, er ut i morgen... Innrømmer gjerne at jeg er av de som hiver seg på trendbølgen, men fant ut at sushi ikke er blant favorittene. Forøvrig er det Slow Food som er in, så lager du bernaisesausen fra bunn av, så er det trendy ← spiser det jeg får,men når jeg ser den j...kinakål og den f...rosa sausen...æsj... Liten fantasi preger denne maten. Og hvem serverer det? veikroer og jallasjapper. Den j...rosa sausen smaker en plass mellom phyton og ingenting. vi har så mye fin salat man kan bruke,men hvorfor ender enda noen opp med kun kinakål? sauser kan du lage mye av....og billigere. Må den være rosa? En kan lage av rømme eller ren olje. Tilsett hva som helst du liker. tror ikke kinakål og den f...rosa sausen er ute,men det vitner heller om dårlig fantasi til "kokken". eller man er den typen som blir mett samme rakkern hva en får dytta ned igjennom halsen. Så er det slik aT FOLK HAR REIST MYE SIDEN 80-TALLET, MAN HAR TILGANG PÅ ALL VERDENS MAT I HVER EN BY SNART. mAN LESER PÅ INTERNETT OSV... eNDA ER DET NOEN SOM KLORER SEG FAST...
Malama Skrevet 16. august 2005 #34 Skrevet 16. august 2005 Jeg bruker kinakål (men ikke thousand islands da) i salat. Bruker forøvrig isbergsalat og rapsidalat også, eller hjertesalat brukte jeg engang, så ut som et liiiite kinakål. Putter selvsagt også oppi andre ingredienser enn bare det grønne da Slow food er sikkert in, men det passer så innmari dårlig når jeg kommer hjem fra jobb og er kjempesulten og gjerne har jobba en lang dag (ikke overtid, for det har vi ikke, men "plusstid" som det så søtt heter, når jeg skal få tid å bruke den opp må gudene vite). Da vil jeg ha mat litt FORT, ikke bruke lang tid på det. Da får jeg heller være umoderne i matveien, men dt frister langt mer å finne frem karbonader fra fryseren og bare varme på stekepanna enn å begynne å lage slike helt fra bunnen av.
Gjest Bellatrix Skrevet 16. august 2005 #35 Skrevet 16. august 2005 Det er ikke alltid jeg gidder å lage ting fra bunnen av, og bernaisesaus er kjempegodt.
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #36 Skrevet 16. august 2005 Nå er ikke jeg så glad i kinakål og thousand island dressing, da - og er enig med gjest om at det finnes mange andre sorter salat. Og mange nye dressinger som man kan prøve! Veikroene i Norge har mye å lære der Slow Food bølgen kom som en motvekt til Fast Food, og tar vare på tradisjonsrik mat som trenger tid til å lages, og tid til å spises! Fint å bruke tid på matlaging sammen med venner i helgene, da har man jo som regel bedre tid...
Gjest Violetta Skrevet 16. august 2005 #37 Skrevet 16. august 2005 *liker ikke mais hverken på boks eller på tallerken* ← Samme her. Derfor er mais harry. Det har jeg bestemt.
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2005 #38 Skrevet 16. august 2005 Samme her. Derfor er mais harry. Det har jeg bestemt. ← Høh, da velger jeg å være harry
Pasha Skrevet 16. august 2005 #39 Skrevet 16. august 2005 spsier akkuratt den maten jeg føler for.. gjerne taco, bearnesaus+biff og pizza (ikke sammen da) men big horn går jeg ikke på. var der en gang og da endte jeg opp med en indrefile som var seig, og entrocoten til sambo var over halvparten så senete at det ikke gikk ann å spise den.. nei da kjøper jeg heller en indrefile på butikken og lager selv,, mye bedere
Arkana Skrevet 16. august 2005 #40 Skrevet 16. august 2005 Hvorfor er det enten eller? Jeg kan godt koke kraft selv, lage supper og gryteretter helt fra bunnen av, jeg spiser aldri frosne grønnsaker eller lapskaus på boks og Grandiosa må være det ekleste som finnes. Derimot liker jeg veldig godt mais på boks og biff med bernaise (og jeg lager den gjerne selv også, når jeg har lyst, men helst vil jeg ha peppersaus) og jeg synes Big Horn har god mat, selv om jeg er enig i at Jensen er bedre. Er det ene noe bedre enn det andre? Jeg lager det meste av maten fra bunnen av fordi jeg har tid og lyst til å gjøre det, fordi jeg synes det smaker bedre. Føler meg ikke spesielt trendy eller som noe bedre menneske av den grunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå