Gå til innhold

Er dette plutselig harrymat nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vedkommende som sa dette til meg er litt snobbete i matveien men jeg begynte

og lure litt allikevel... :forvirret:

Jeg fikk nemlig høre at bearnaisesaus var harrymat nå og at nesten ingen spiste det lenger.

Dette er forøvrig min favorittmat: Biff med bearnaise med kokt potet eller pommes stripes og en frisk grønn salat med tomater uten dressing.

Jeg elsker i tilegg marinert kylling,nakkekoteletter,og løvbiff med det samme tilbehøret som ovenfor.

I tillegg til tacos ,grandiosa og pytt i panne.

Er jeg utdatert i matveien?

Er det bare cos-cos og balsamico samt andre ultrahippe mattrender som gjelder nå?

NB: Jeg er ikke gammel og er ikke glad i bondekost dvs kjøttkaker ,lapskaus etc...

Av den såkalte hippe maten er det indisk jeg foretrekker men det er som sagt ikke favorittmaten.

Er jeg harry?Jeg spiser som sagt Toro bearnaise fra pose....

J

Videoannonse
Annonse
Gjest Sesselja
Skrevet

Personlig synes jeg det er mer harry å klassifisere mat som harry eller å spise visse retter fordi de er trendy.

Skrevet
Personlig synes jeg det er mer harry å klassifisere mat som harry eller å spise visse retter fordi de er trendy.

Helt enig ;)

Skrevet

Bernaise fra Toro-pose er nok ikke det mest trendy du kan spise, ei heller løvbiff og taco. Men hva gjør det dersom det er det du liker?

Skrevet

Hva er det mest trendy jeg kan spise?

Spør bare for moro skyld...er ikke sikkert jeg handler det inn. ;)

Skrevet

:klappe:

Bedre kan jeg ikke si det :)

Gjest Ingrid78
Skrevet

Så vidt jeg har fått med meg, så er det visst sushi som er det store for tiden. Jeg for min del kunne ikke tenke meg å smake det engang. Jeg spiser akkurat det jeg liker, uansett om det er in eller ikke.

Skrevet

:klappe:

Skrevet

Helt enig!!!!!!

Jeg lager uansett mat som vi liker, kunne ikke brydd meg mindre om det er "mote" eller ikke.

Skrevet
Helt enig!!!!!!

Jeg lager uansett mat som vi liker, kunne ikke brydd meg mindre om det er "mote" eller ikke.

Helt enig.

Skrevet

Mat og mote er to ord jeg ikke synes passer sammen! Spiser det jeg har lyst på jeg.

Skrevet

Hvis vedkommende dømmer deg etter hva du spiser, så synes jeg DET heller er harry.

Skrevet

Å si at noe mat er Harry er vel litt våsete å gjøre.

Men Toro bearnaise og annen halvfabrikata på pose er vel ikke matvarer i det hippeste segmentet heller.

Om jeg skal driste meg til å peke ut noe i en hipp retning.... tja rødt kjøtt er ut, fete sauser er ut... så fisk og fugl burde være hakket hippere, supper var veldig i skudde for et par år siden, og tanken om mindre karbo og mer protein har vel inntatt hverdagskosten hos mange. Sushi er vel også passe hipt.. selv om karboene koser seg i all risen.

Men hvilken rolle spiller det. En fyllesyk søndag lasser jeg innpå med taco og dipper. Nettopp fordi det er det jeg har lyst på!

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg tror mat som tar tid er på vei inn. Lage mat fra bunnen, altså.

Støtter for øvrig dere andre i at man spiser det man liker, uansett hva andre sier! Men det er lov å prøve noe nytt...

Skrevet

Jeg tør å inrømme at jeg er litt matsnobb - noen ganger. Men det betyr ikke at jeg ikke kan spise biff med bearnaisesaus, men det er ikke noe jeg ville ha servert i middagsselskap eller bestilt på restaurant. Jeg hadde også rynket litt på nesen hvis jeg var invitert på middag og fikk servert taco fra et dinner-kit.

• Liker 1
Skrevet

Hvis fisk, fugl og mat laget fra grunnen er det som er trendy :overrasket: - da følger jeg helt med, jeg. :mrgreen::ler:

(I parantes bemerket har jeg til nå heller følt meg håpløst utdatert og gammeldags når jeg står på kjøkkenet og sløyer makrell eller skummer av kraft til søndagsmiddagen ;) ).

Gjest Sesselja
Skrevet
Veldig enig med "Sesselja"!!!

Det er ikke Sesselja med hermetegn, men uten. Det er navnet mitt, også utenfor KG. :)

Sorry for å rote i tråden, forfengeligheten tok overhånd...

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg spiser mat fordi jeg liker den jeg, ikke fordi den er trendy. Eller utrendy. Ante ikke at mat var det en gang.

Og hvorfor i alle dager skulle ikke jeg bestille for eksempel biff på restaurant når det er det beste jeg vet?

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg er enig med de som sa til deg at det du nevnte over der er harry.

Jeg kan dessverre ikke utrede og komme med en lang forklaring her på hvorfor (orker ikke..) men det bare er litt harry - men det er helt greit å spise det og jeg forstår at det er godt og sånt.

Det er et eller annet harry over den maten du nevner, gir litt "Big Horn Steakhouse"-assosiasjoner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...