Gå til innhold

Baby på 5 mnd som får salt pommes strips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor var på Mc Donalds i dag med jenta vår på 5 mnd, og sendte snap om at hun ga babyen pommes strips..😳

Har ikke introdusert babyen for fast føde enda, så salt pommes strips er vel ikke det beste akkurat.

Min mor mener jeg er hysterisk...

Anonymkode: 77944...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mor var på Mc Donalds i dag med jenta vår på 5 mnd, og sendte snap om at hun ga babyen pommes strips..😳

Har ikke introdusert babyen for fast føde enda, så salt pommes strips er vel ikke det beste akkurat.

Min mor mener jeg er hysterisk...

Anonymkode: 77944...547

Det er ikke hennes avgjørelse hva som er "hysterisk" eller ei. Du bestemmer reglene. Før i tida gav de både hunder og unger alt mulig rart.

Anonymkode: f659a...c3b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke hennes avgjørelse hva som er "hysterisk" eller ei. Du bestemmer reglene. Før i tida gav de både hunder og unger alt mulig rart.

Anonymkode: f659a...c3b

Men er det skadelig å sutte på frityrstekt salt pommes strips?

Ts

Anonymkode: 77944...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt over streken. Du skal ha kontroll på hva som tas inn - både ift helse, kontroll på hva babyen evt får vondt i magen av, og at du skal være opplagt for en natt med magevondt og byssing om det er noe baby reagerer på. Det der er helt forbanna unødvendig.

Anonymkode: 9c834...0c9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - babyer skal ikke ha salt. Nyrene deres er ikke ferdig utviklet.

Anonymkode: 9c834...0c9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Farlig og farlig. Hun overlever helt fint denne ene gangen, men det er ikke bra på sikt. Jeg ville ikke bekymret meg for babyen grunnet dette, men ville halshugget moren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er det skadelig å sutte på frityrstekt salt pommes strips?

Ts

Anonymkode: 77944...547

Neppe, det er en engangs hendelse og ikke barnets daglige kosthold. Så om du er redd for akutt nyresvikt kan du ta det med ro. Og ikke overlate barnet til bestemor på en god stund ennå. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke farlig den ene gangen. 

Anonymkode: ec745...e25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som mor har rett til å si i fra om ting du reagerer på. Det er ikke hysteri. 
Det går nok veldig bra denne gangen, men der er nok greit å gjøre det klart for moren din at det får holde med den ene gangen. Kanskje babyen din får litt mageknip, men den tar ingen skade av det. 

Anonymkode: 4e014...2b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke farlig denne ene gangen, men barn skal ikke ha særlig salt i kosten før de har fylt 1 år. Dette må du bare si til moren din at det er du som bestemmer. Og kan hun ikke overholde reglene får hun ikke passe barnet. 

Anonymkode: 27c6a...adc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er det ikke farlig den ene gangen. 

Anonymkode: ec745...e25

Det er første gang baby introduseres for fast føde. Dette er virkelig ikke bra og totalt uakseptabelt. Selvfølgelig vil det mest sannsynlig gå fint, men i verste fall kunne dette ført til tarmslyng. 

Anonymkode: 5c7d4...bba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som mor bestemmer. Det er ikke hysterisk å reagere på dette. Jeg ville blitt illsint, og jeg har ikke barn og liker ikke barn engang. Pommes-frites er kun salt og usunt fett, og litt potet. Det er ikke godt for voksne, og i hvertfall ikke for en 5mnd gammel baby. Din mor skal følge dine regler. Om hun flere ganger trosser reglene du har for DITT barn, så mister hun bestemorprivileger. 

Anonymkode: f862a...29b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har din mor med en baby på 5 måneder på Mcd?

Anonymkode: 9bf10...79e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er første gang baby introduseres for fast føde. Dette er virkelig ikke bra og totalt uakseptabelt. Selvfølgelig vil det mest sannsynlig gå fint, men i verste fall kunne dette ført til tarmslyng. 

Anonymkode: 5c7d4...bba

Du må jammen meg dokumentere hvorfor pommes frittes gir høyere risiko for tarmslyng enn hva brokkolimos gjør. Det du sier gir ingen mening, vær grei og utdyp? 

TS du som mor bestemmer hva barnet skal spise og ikke. Er du uenig, så gi beskjed. Bestemor får ikke passe før reglene blir overholdt :) 

Anonymkode: 5b6d3...779

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har din mor med en baby på 5 måneder på Mcd?

Anonymkode: 9bf10...79e

Hun skulle vel ha noe mat selv..

Ts

Anonymkode: 77944...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn skal aldri ha salt pga nyrene... Det er informasjon som er lett tilgjengelig nåde på nett og i bøker. I tillegg fratar hun dere som foreldre gleden over å gi barnet første måltid. Jeg hadde vært sur, skuffet, lei meg og helt satt ut av reaksjonen hennes. 

Anonymkode: 3adf2...a8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her.

Min mor sier det var så lite ,så det var ingenting å snakke om. Babyen suttet på det en stund og smilte. Det var visst for å prøve bare, bare for gøy😬😒

Anonymkode: 77944...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her.

Min mor sier det var så lite ,så det var ingenting å snakke om. Babyen suttet på det en stund og smilte. Det var visst for å prøve bare, bare for gøy😬😒

Anonymkode: 77944...547

Vet du, jeg hadde blitt så skuffet hadde det vært min baby. Babyen har ikke en gang begynt med fast føde, og får prosessert frityrstekt søppelmat med masse salt, og mormor evner ikke engang å tenke lengre enn hva hun synes er ok å gjøre. Hva blir det neste, tro? Utrolig dårlig gjort av henne. 

Anonymkode: 42587...2fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor skjønner ikke at dette er usunt og ikke bra for babyen.

Hun står på sitt og sier det var så lite, ingenting å bry seg om. Hun har fostret opp 4 unger og vi er friske og normale,  sier hun...

Ts

Anonymkode: 77944...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...