Gå til innhold

Skammens (pol)kø!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror også det har noe med at når det kan bli mangel på noe, nesten hva som helst, så tømmer folk hyllene. Nesten ingen ser på seg selv som hamstrere, men så ser de at andre hamstrer og at det kan bli mangel på enkelte varer. Men alkohol er nok i en særstilling, jeg tror ikke folk hadde reist til Sandvika for å kjøpe vaniljesukker. Skal de hindre hamstreturer over grensene må de nok stenge ned over hele landet samtidig. Men da setter jo opposisjonen på Stortinget foten ned.

Anonymkode: 3d135...ff0

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nicathv skrev (1 minutt siden):

Norge lå i 2010 på 65. plass i verden i alkoholkonsum. I en måling av OECD-land (utviklede land) i 2013 var vi på plass nr. 29 av 34. Tror ikke det har forandret seg så mye siden da.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption_per_capita

Dette er ikke et særnorskt fenomen.

Nei nei, det får nå så være. Men alle som drikker mye vin og øl til maten er sjelden helt fri for det. Dem har gjerne 2,3,4,8,12 vinflasker eller ølbokser liggende hjemme. 

Føler disse i polkøene står der nærmest som en "just in case", for å bunkre opp. 

Det er jo uansett rart at dem ikke klarer å holde seg unna polet når dem får beskjed om det. Det selges alkohol også på butikken. Men dem kjører heller ut av kommunen nærmest for å illustrere et poeng. Et dårlig poeng. 

Anonymkode: 7ce59...61c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo uansett rart at dem ikke klarer å holde seg unna polet når dem får beskjed om det. Det selges alkohol også på butikken. 

Anonymkode: 7ce59...61c

Jeg kjøper aldri  alkohol på butikken, av den enkle grunn at jeg ikke liker øl. Synes det er hyggelig med et glass vin i ny og ne. I vår by har det vært kø ved polet hver eneste dag siden mars, så det er ikke noe annerledes nå. Synes folk må få bruke tiden sin eller pengene sine på det de vil.  Ingen vet hvor lenge denne nedstengingen vil vare.  Dette kan være bare begynnelsen! 

• Liker 8
Skrevet

Mange som nå avsløres med at de har et tettere forhold til alkohol enn de vil innrømme. Men flott å pakke det inn i kultur, kos og at de har et «veeeeeldig avslappet forhold til alkohol assa»!

• Liker 20
Skrevet

Dersom polene stenger vil den kriminelle handelen øke. Og i de kriminelle miljøene har man neppe like strenge Coronatiltak.

• Liker 7
Skrevet

Man vet jo aldri hvor lenge tiltakene varer eller hva lykkehjulet til regjeringen lander på i morgen. Blir ikke overrasket om alle landets pol stenger på mandag. Så disse menneskene handler nok inn for en stund (om de har råd til å bygge lager). Det er vel heller regjeringen man bør le av i denne saken: at de ikke forutså at dette kom til å skje er mildt sagt pinlig. Men det føyer seg jo bare inn i rekken, de evner jo virkelig ikke å se konsekvenser i det hele tatt. 

Nesten så jeg håper de stenger polet: for er det én ting som ville fått folk til å klikke i vinkel og gå i opposisjon så er det mangel på børst. Det ville selvsagt ført til en del tragiske dødsfall etter drikking av hjemmebrent og antibac - men hey, de dør jo ikke av korona, så da kan det være det samme. 

• Liker 4
Skrevet

Vinmonopolet har hjemlevering! 

• Liker 14
Skrevet
parmanoia skrev (1 minutt siden):

Mange som nå avsløres med at de har et tettere forhold til alkohol enn de vil innrømme. Men flott å pakke det inn i kultur, kos og at de har et «veeeeeldig avslappet forhold til alkohol assa»!

Haha, helt enig! De får heller ta eierskap over rusmisbruket sitt, enn å skylde på gastronomien..

• Liker 6
Skrevet
MiominMio skrev (40 minutter siden):

Rett og slett tragisk. Dra over kommunegrensen (som er blitt frarådet) for å få tak i alkohol.........

Da bør man jaggu meg vurdere om man ikke skal oppsøke hjelp.

skikkelig sjakk trekk av regjeringa  det der at å stenge polet og tro at ingen villle kjøre kilometervis for å få tak i alkohol... 

• Liker 3
Skrevet
parmanoia skrev (1 minutt siden):

Kanskje jobb å få? Blir kanskje ekstra pågang med å få tak i sjåfører.. ha ha ha

• Liker 1
Skrevet
Ukjent. skrev (4 minutter siden):

Man vet jo aldri hvor lenge tiltakene varer eller hva lykkehjulet til regjeringen lander på i morgen. Blir ikke overrasket om alle landets pol stenger på mandag. Så disse menneskene handler nok inn for en stund (om de har råd til å bygge lager). Det er vel heller regjeringen man bør le av i denne saken: at de ikke forutså at dette kom til å skje er mildt sagt pinlig. Men det føyer seg jo bare inn i rekken, de evner jo virkelig ikke å se konsekvenser i det hele tatt. 

Nesten så jeg håper de stenger polet: for er det én ting som ville fått folk til å klikke i vinkel og gå i opposisjon så er det mangel på børst. Det ville selvsagt ført til en del tragiske dødsfall etter drikking av hjemmebrent og antibac - men hey, de dør jo ikke av korona, så da kan det være det samme. 

Jeg klarer meg godt uten vinmonopol jeg... så skjønner ikke at ikke andre ikke klarer 14 dager uten lissom. Men vi er vel forskjellige da... 

Skrevet
parmanoia skrev (2 minutter siden):

Ja da forstår jeg virkelige ikke hva folk klager over.

• Liker 3
Skrevet
Ukjent. skrev (5 minutter siden):

Ja du har ett poeng der... så når de mener sjenkestopp så bør polene også stenge. 

Skrevet
Bente1234 skrev (2 minutter siden):

Kanskje jobb å få? Blir kanskje ekstra pågang med å få tak i sjåfører.. ha ha ha

Hmf. Dumt jeg ikke bor i en nedstengt kommune. Hadde meldt meg på flekken! 

• Liker 1
Skrevet

Det problemet hadde ikke eksistert dersom matbutikker og andre forretninger kunne solgt alkohol over 4,7 %. 

• Liker 15
Skrevet

Asså.. Det er gratis hjemlevering med åpen nettbutikk.. Blir flau over menneskeheten!

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror at folk handler litt i affekt, rett og slett. De burde ikke stengt polet. Skjønner ikke helt hvorfor de gjør det. De som drikker mye får tak i alkohol uansett. Da er det bedre at det skjer i kontrollerte omgivelser.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er nok langt fler som er alkoholikere enn man er klar over. 

Anonymkode: d3cdd...cf4

Ja, man ser jo det i alkoholikertråden her på Kvinneguiden og, er mange som sliter..

• Liker 4
Skrevet

Det finnes fortsatt håp for disse desperate sjelene selv om Vinmonopolet lukker dørene; nød lærer naken kvinne å spinne, og man kan lære litt av hvert av det som skjedde i gamle dager ...

2819416.jpg?imageId=2819416&panow=0&pano

• Liker 4
Skrevet
clyde skrev (5 minutter siden):

Ja, man ser jo det i alkoholikertråden her på Kvinneguiden og, er mange som sliter..

Hva? Alle på kg har et meget avslappet forhold til alkohol og stopper alltid etter ett glass! 🧐🤪

• Liker 5
  • Opprett ny...