Gå til innhold

Pappa kjøpte dyr julegave til meg. Redd for hva mamma vil si


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren din vet nok innerst inne at hun er urimelig, men synes det er vanskelig å kontrollere følelsene sine.

Jeg ville faktisk vært direkte med henne; «Det er veldig synd at du ikke klarer å unne meg denne gleden! Det er faktisk ikke min feil at du og Pappa ikke klarer å holde et vennskapelig forhold. Kjipt at det skal gå utover meg.»

Moren din blir nok litt perpleks der og da, og kanskje kommer med noen rare unnskyldninger/bortforklaringer, men hun kommer nok til å kjenne på det å få en realitetsorientering fra sine barn, om hvordan bitterheten faktisk påvirker dem. 
 

Hilsen en Mamma som ikke alltid reagerer rett, og som også har foreldre med et evig bittert forhold.

Anonymkode: 20be8...570

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner til følelsen av å være fanget i skytsilden mellom to skilte foreldre. Du er likevel fremdeles mindreårig, og din far virker å være en god far (så lenge han ikke bevisst kjøper dyre ting for å gjøre din mor sjalu mtp foreldrerollen, men akkurat det er det ikke ditt ansvar å bekymre deg over).

Deres krangler får være mellom dem.

Begynner hun med drittslenging, så er det bare å si at du ikke ønsker å høre på at hun snakker negativt om din far. Så kan du samtidig si at det samme kommer du å si til han hvis han skulle snakke negativt til deg om henne. Negative kommentarer får hun ta med andre. Ikke med deg. 

Anonymkode: 9b384...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er bra far har et bevist forhold til skjevdeling mellom halvsøsken, at mor skulle reagere negativt er mors problem, ikke TS og Far,

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er din mors problem og er overhodet ikke noe som skal gå ut over deg. Du har fått en telefon og er glad for det, hun må nesten bare prøve å være glad på dine vegne. Synes og det er kjempeflott at du har en far som er såpass oppegående at han faktisk passer på at det ikke blir så voldsom skjevdeling mellom deg og dine nye søsken.

Så kan du heller be mor om å ta seg sammen, hun har sikkert andre ting hun kan bidra med enn økonomi så da får hun fokusere på det.

Gratulerer med ny telefon.:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde vært glad for din skyld mener jeg. Sånn er det jeg tenker hvertfall. Å unne andre det beste er den beste gaven jeg vet om å ha. Dessverre har ikke alle den evnen å glede seg over andres glede. Men sjalusi og missunnelse som regel.

Anonymkode: 8b06e...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, en venninne av meg har vokst opp med to helt sinnsykt gjerrige foreldre. På 20-årsdagen fikk hun 500kr av tanta si og da tiltet det for foreldrene siden de ikke hadde tenkt å gi så mye. Dette er altså personer som sitter med flere millioner på bok 😛 Unner ikke din mor deg ny telefon? Hun høres ut som om hun lar sine egne følelser for eksen gå ut over dere barna. 

Anonymkode: a78b4...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ts er utakknemlig og ugrei mot faren din. At han har vært så snill å gi deg en kjempefin gave..men du er mer redd for hva hun moren din (som oppfører seg som en bitch) skal si???

Anonymkode: 9b7a9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Synes ts er utakknemlig og ugrei mot faren din. At han har vært så snill å gi deg en kjempefin gave..men du er mer redd for hva hun moren din (som oppfører seg som en bitch) skal si???

Anonymkode: 9b7a9...c3b

Du har sikkert aldri vært en del av en konflikt mellom foreldre :) Fuck you

Anonymkode: a78b4...45a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synes ts er utakknemlig og ugrei mot faren din. At han har vært så snill å gi deg en kjempefin gave..men du er mer redd for hva hun moren din (som oppfører seg som en bitch) skal si???

Anonymkode: 9b7a9...c3b

Barn er fryktelig lojale mot sine foreldre, og det er utrolig vondt når foreldrene har utfordringer seg imellom som barna blandes inn i. Jeg forstår godt at TS er delt her. På den ene siden er man jo glad for ny telefon fra far og takknemlig for det, men så er det veldig vondt om man tenker at dette kan være sårt for mor og at mor kanskje blir provosert. Gleden blir delt.

Jeg synes du skal prøve å gjøre som de fleste her sier, kos deg med telefonen og si ifra til mor om hun blir sur og lar det gå utover deg. Det kan hende hun vil sette pris på å få en tilbakemelding også. Er jo ikke sikkert hun vet hvordan det oppleves for deg at de har en konflikt? Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2021 den 19.37):

Altså, moren til en 15 åring kan være mellom 30 og 60 år. Jeg er 43 og vet godt hvordan en ny iphone ser ut.. 

Anonymkode: 48ac1...46d

Jeg er også 43 og aner ikke hvordan den ser ut

Anonymkode: 0f005...a12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal fortelle mamma det og hvis du ser at hun blir lei seg (for det er nok det hun er når du synes hun virker "sur") så fortell henne det du skriver her. Du ble overrasket over å få noe så dyrt, du tror ikke pappa vil gjøre forskjell på deg og str søsken (noe som viser at din far er en real fyr), og kanskje du kan gi mamma en klem og si at du er glad i henne? 

Jeg er mamma til et skilsmissebarn der pappaen har millionlønn og tar med sønnen vår på dyre ferier og kjøper flotte gaver. Jeg ønsker selvsagt barnet vårt alt godt i hele verden og blir ikke lei meg,.bare takknemlig for at far kan bidra med alt jeg ikke kan, Vet at gutten min er glad i meg selv om han kun får norgesferie med meg. Og moren din elsker deg og ønsker deg alt godt, men kan hende hun føler på såret stolthet. Det er ikke ditt problem, det er moren din sitt. Men som jeg sa, gi henne gjerne en klem og forsikre henne om at dyre gaver ikke er det du trenger mest her i verden. 

Anonymkode: eb869...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...