Gå til innhold

Noen fler som går over i DPO land nå?

Jente34

Anbefalte innlegg

kanidke skrev (6 timer siden):

vet ikke om det er antall DPO eller IKM som er viktigst? 

Dpo er viktigst. Er jo hvor mange dager etter eggløsning som teller, da det er da egget utvikler seg, fester seg og begynner å produsere hcg. Så om du bare er 10 dpo så vil jeg ikke si at håpet er ute! Jeg testet negativt den dagen sist jeg ble gravid, men positivt dagen etterpå.

Annabel skrev (34 minutter siden):

I følge testen selv skal den være 97 prosent sikker for meg i dag. Jeg ser derfor svært mørk på dette her nå, og er faktisk så pessimistisk at jeg vurderer å ta et stort glass rødvin her😅😭

Men nå tenker du dager før IKM sant? Se svaret mitt over... 9 dpo er det mulig at egget nettopp har festet seg (mellom 5-9 dpo det er vanlig skjer) og da må det gå noen få dager før hcg vises på en test. Masse håp igjen!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (18 minutter siden):

Dpo er viktigst. Er jo hvor mange dager etter eggløsning som teller, da det er da egget utvikler seg, fester seg og begynner å produsere hcg. Så om du bare er 10 dpo så vil jeg ikke si at håpet er ute! Jeg testet negativt den dagen sist jeg ble gravid, men positivt dagen etterpå.

Men nå tenker du dager før IKM sant? Se svaret mitt over... 9 dpo er det mulig at egget nettopp har festet seg (mellom 5-9 dpo det er vanlig skjer) og da må det gå noen få dager før hcg vises på en test. Masse håp igjen!! :klemmer:

Takk for oppklaringen!❤️ Det ble Pepsi max i stedet for vin her altså, haha. Neste test tror jeg nesten nå får bli ved eventuell uteblitt mens, hvis jeg klarer det🙊

Det du skriver med at egget kan feste seg 9dpo gir jo veldig mening. Men da skjønner jeg ikke hvordan testen kan påstå, og reklamere med, at den er over 70 prosent sikker 6 dager før forventet mens? For noen med kort lutealfase vil jo det kunne være før egget i det hele tatt har fått festet seg🙃 Dårlig markedsføring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 minutt siden):

Men da skjønner jeg ikke hvordan testen kan påstå, og reklamere med, at den er over 70 prosent sikker 6 dager før forventet mens? For noen med kort lutealfase vil jo det kunne være før egget i det hele tatt har fått festet seg🙃 Dårlig markedsføring...

Det er fordi de tenker på en helt gjennomsnittlig kvinne som har 14 dager lutealfase. Det vanlige er vel testene som mener det er 90% sikkert svar 4 dager før forventet mens, og så har du nok de "tidligtestene" som du sier som sier man kan teste 6 dager før. Men 70% sikkert er jo fortsatt 30% som ikke vil få riktig svar. Men de tar ikke høyde for at vi kvinner har forskjellig lengde på lutealfasen nei, så det er helt riktig at det er temmelig villedende markedsføring. Jeg hadde 10 dagers lutealfase i mange år, men fikk ikke positiv test på 4 dpo akkurat :lol: Så best å telle dpo ja!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet helt blenda i dag 10 dpo, prøver på nytt i morgen🙈 ikke skyggestrek en gang😂 5-6 dager til ikm🤞🏼

F5B72FE3-A28E-4B71-B535-E96F19839F64.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (19 minutter siden):

Testet helt blenda i dag 10 dpo, prøver på nytt i morgen🙈 ikke skyggestrek en gang😂 5-6 dager til ikm🤞🏼

Huff får krysse fingrene for morgendagen :)

Jeg testet også negativt i dag 10 dpo, kun skyggestrek som alltid. 

20210307_092155.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (43 minutter siden):

20210307_092155.jpg

Krysser fingrene for oss begge🤞🏼❤️  Egget kan jo feste seg så sent som 10dpo men klarer bare ikke vente helt til ikm med testingen🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dame1989 skrev (45 minutter siden):

20210307_092155.jpg

Bruker du tidligtestene fra babyplan eller de vanlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (Akkurat nå):

Bruker du tidligtestene fra babyplan eller de vanlige?

Tidligtestene :) Du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (17 minutter siden):

Tidligtestene :) Du? 

De vanlige, brukte tidligtestene 7 dpo😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
Tonnis skrev (1 time siden):

Er det bare meg som ser noe som iallfall kan være en skyggestrek der? Skal sies at jeg for en uke siden sto og nærmest hadde laboratorium på doen her, med disseksjon av tester, lupe og holde opp mot lyset, med påfølgende streksyn... men synes jeg så noe på det bildet der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruttveig skrev (2 timer siden):

Er det bare meg som ser noe som iallfall kan være en skyggestrek der? Skal sies at jeg for en uke siden sto og nærmest hadde laboratorium på doen her, med disseksjon av tester, lupe og holde opp mot lyset, med påfølgende streksyn... men synes jeg så noe på det bildet der!

Jeg har å hatt skikkelig lys- laboratorium I dag😂😂 syns jeg kunne skimte en veeldig svak rosa strek laangt der bake men den var helt vekke når testen var tørr/ etter tidsfrist så tror ikke det var noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg jeg fikk en svaak strek i dag!!!!! Håper ikke det et skyggestrek, men syns den så rosa ut å kom ganske fort😱😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (6 timer siden):

Omg jeg fikk en svaak strek i dag!!!!! Håper ikke det et skyggestrek, men syns den så rosa ut å kom ganske fort😱😱 

8 dpo i dag? Har du bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (23 minutter siden):

8 dpo i dag? Har du bilde?

11 dpo😊 Babyplan fikk en svak rosa strek ganske fort men veeldig vanskelig å få på kamera. Tok en fra cb som å var en tydelig svak strek på men fikk ikke tatt bilde før jeg måtte kjøre i bhg, så den et litt tørka på bilde, men hvet ikke hvor mye jeg tørr stole på cb 😅🥵 

017DEE32-ED38-4ADF-87E5-C4819646A3F5.png

FAACF950-7BF5-46E8-B1A8-1DD6A907B5D3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (6 timer siden):

Herlighet, gratulerer så mye!! Så utrolig koselig 🥰 Hvis streken er rosa så er den positiv uansett hvor svak den er, har jeg hørt, og du er jo fremdeles tidig!

Jeg fikk mensen i dag, jeg... Det er virkelig en omstilling å gå fra håpefull og full av spenning, til at alt blir borte bare ved et eneste dobesøk. Det føles likevel rart å ha så mye følelser knyttet til dette, når det her tross alt er første gang vi prøvde, og det på en litt spontan "skjer det så skjer det"-måte. Jeg forstår det ikke selv engang. Tankene blir virkelig altoppslukende når man tenker på at man kan være, og vil bli, gravid. Jeg er i tydeligvis ikke en av de som klarer å gjøre dette her på en "avslappende" måte, som jeg faktisk hadde trodd på forhånd, haha.

Vi kommer til å forsøke igjen i mai-juni, noe som nå føles som en hel eeeevighet til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 minutter siden):

Herlighet, gratulerer så mye!! Så utrolig koselig 🥰 Hvis streken er rosa så er den positiv uansett hvor svak den er, har jeg hørt, og du er jo fremdeles tidig!

Jeg fikk mensen i dag, jeg... Det er virkelig en omstilling å gå fra håpefull og full av spenning, til at alt blir borte bare ved et eneste dobesøk. Det føles likevel rart å ha så mye følelser knyttet til dette, når det her tross alt er første gang vi prøvde, og det på en litt spontan "skjer det så skjer det"-måte. Jeg forstår det ikke selv engang. Tankene blir virkelig altoppslukende når man tenker på at man kan være, og vil bli, gravid. Jeg er i tydeligvis ikke en av de som klarer å gjøre dette her på en "avslappende" måte, som jeg faktisk hadde trodd på forhånd, haha.

Vi kommer til å forsøke igjen i mai-juni, noe som nå føles som en hel eeeevighet til! 

Takk😍😍 vet ikke helt om jeg tørr tro på det🥵😅 ja noen dager unna ikm enda😬 så håper testen er sterke i morgen! 
Huff klem til deg❤️ Ja når man håper så inderlig så plutselig er mensen der, det er som ett hardt slag.  Det er så vanskelig å tenke på noe annet når man prøver og er mitt i det uansett hvor hardt man prøver. Klarer heller ikke ha ett avslappet forhold til prøving, man går likksom å håper å leter etter tegn eller el hele tiden. Håper det klaffer for dere når dere starter prøvingen igjenn❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tonnis skrev (21 minutter siden):

11 dpo😊 Babyplan fikk en svak rosa strek ganske fort men veeldig vanskelig å få på kamera. Tok en fra cb som å var en tydelig svak strek på men fikk ikke tatt bilde før jeg måtte kjøre i bhg, så den et litt tørka på bilde, men hvet ikke hvor mye jeg tørr stole på cb 😅🥵 

CB kan du stole på ja! Der er det ingen tvil om at det er strek! 😊 (kan også skimte noe på strimmelen). Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

CB kan du stole på ja! Der er det ingen tvil om at det er strek! 😊 (kan også skimte noe på strimmelen). Gratulerer!

Takk😍❤️ Klarer ikke helt å tro på at det kan være en spire😅 ska teste på nytt i morgen å om den er sterkere tar jeg en digital

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (1 time siden):

Testene fra i går jo ha hatt skyggestrek, ikke positiv i dag😔😔

Nei så utrolig kjedelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...