Gå til innhold

Noen fler som går over i DPO land nå?

Jente34

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Nei så utrolig kjedelig :(

Jaa😫😫 så skuffet! Clearblue har enda kryss (skygge?) som kommer innafor de 10 minuttene mens babyplan å cb digital var negativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (52 minutter siden):

Nei så utrolig kjedelig :(

Har du noen erfaring med cb+ og skyggestrek? En skyggestrek skal vel være uten farge men ser helt klart en blå svak strek, den er blå når den har tørket å😫 Tester på nytt på ikm om 3-4 dager om ikke tr kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (1 time siden):

Har du noen erfaring med cb+ og skyggestrek? En skyggestrek skal vel være uten farge men ser helt klart en blå svak strek, den er blå når den har tørket å😫 Tester på nytt på ikm om 3-4 dager om ikke tr kommer

Har inntrykk av at det er veldig sjeldent CB viser skygge/falsk positiv altså. Det er en test man kan stole på i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 minutter siden):

Har inntrykk av at det er veldig sjeldent CB viser skygge/falsk positiv altså. Det er en test man kan stole på i utgangspunktet.

Tror bare  jeg har vært skikkelig uheldig med denne 2pken da😫 Tillome mannen så streken i dag og i går, å kom med sjokolade til meg nå når jeg sa mensen var kommet😂❤️ Han er god da❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg også over i DPO-land nå! 1 dpo bare, men jeg er offisielt i ventefasen. 
Jeg har fulgt min mens i 5 år og vet at den er regelmessig, har tempet i 1 år og har lært meg å forstå når jeg bruker å få eggløsning. Jeg har også testet med eggløsningstester for å være heeeelt sikker på at vi traff eggløsningen!
For 1 år siden bestemte jeg og mannen oss for at mars 2021 skulle vi begynne å prøve. Kan vel også tillegge at jeg ikke har brukt p-piller eller noen annen prevansjon (bortsett fra kondomer) på minst 5 år. SELVFØLGELIG håper jeg jo på klaff ved første forsøk, Men jeg vet at ikke alle får til det.
Har lest flere ganger her at noen tester så tidlig som 9 dpo. Er det noen som har fått positivt så tidlig? Jeg ble gravid i 2016 og da fikk jeg ikke positiv test før jeg var 5+6 (jeg har ingen barn nå). Betyr det da at jeg kanskje er en som kommer til å få eventuelt positiv test veldig sent igjen? :(

Endret av Lykkeligung
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligung skrev (57 minutter siden):

Har lest flere ganger her at noen tester så tidlig som 9 dpo. Er det noen som har fått positivt så tidlig? 

Jeg har blitt gravid 7 ganger og testet positivt 9 dpo 4 av de gangene. To ganger på 11 dpo. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg 6 DPO! Jeg har til nå vært ganske stressa og følt mye uro, men akkurat nå - i skrivende stund (mulig jeg endrer mening i morgen), så går det bedre. Jeg innser at det ikke er verdens undergang å ikke bli gravid på første forsøk, og er egentlig mer normalt å ikke bli gravid første forsøk, så ja, jeg har roet meg en del faktisk! Nå skal jeg prøve å nyte resten av uken og forberede meg mentalt på det meste som kan komme neste uke. Enten blir jeg gravid, eller så får jeg mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 6 dpo idag. 🙂 2 pp på barn nr 2. forrige måned var jeg helt sikker på at jeg var gravid og hadde alle mulige symptomer, men negativ test og mensen 3 dager tidligere enn normalt. 😕 Derfor er jeg litt usikker på når jeg skal ha mensen denne måneden, men tatt eggløsningstester så ganske sikker på at jeg er 6 dpo. Denne gangen har jeg absolutt ingen symptomer, men det er vel egentlig for tidlig for det uansett.  Merker jeg er litt stressa på at det skal gå fortest mulig ettersom aldersforskjellen mellom barn 1 og barn 2 bare blir større og større, men må bare vente i tålmodighet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (9 timer siden):

Jeg innser at det ikke er verdens undergang å ikke bli gravid på første forsøk, og er egentlig mer normalt å ikke bli gravid første forsøk, så ja, jeg har roet meg en del faktisk!

Så utrolig deilig! Herlig at du klarer det, og det er jo helt riktig som du sier. Du er bare i startfasen :) Jeg misunner deg akkurat den. Savner de første månedene jeg var prøver, spesielt med de første barna mine. Så det må du bare nyte! Jeg er helt i den andre skalaen jeg nå. Prøver på sistemann og nærmer meg de aller siste pp'ene før vi setter en strek 😐

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (36 minutter siden):

Så utrolig deilig! Herlig at du klarer det, og det er jo helt riktig som du sier. Du er bare i startfasen :) Jeg misunner deg akkurat den. Savner de første månedene jeg var prøver, spesielt med de første barna mine. Så det må du bare nyte! Jeg er helt i den andre skalaen jeg nå. Prøver på sistemann og nærmer meg de aller siste pp'ene før vi setter en strek 😐

Tusen takk ❤️ Plutselig var det noe som endret seg. Jeg føler selvfølgelig på at jeg er veldig spent, men akkurat nå er det kun det og ikke stress som jeg kjente mye på de første dagene. Jeg håper virkelig spiren setter seg for deg snart ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg var 21 dpo på torsdag. Har hatt flere positive tester. Og fikk da også tatt en blodprøve for å måle hcg, den var på 820. 

jeg har absolutt ingen symptomer og synes jo det var litt lavt nivå av Hcg:( 

noen som har opplevd det samme og vært gravide der alt gikk bra? 🤞🏽

kan legge til at jeg på siste forsøk hadde en MA i uke 6 og tidligere har hatt 13 ivf forsøk bak meg der egget aldri har festet seg. Så jeg er ekstra nervøs denne gangen  (også) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
piachloe skrev (13 timer siden):

Hei, jeg var 21 dpo på torsdag. Har hatt flere positive tester. Og fikk da også tatt en blodprøve for å måle hcg, den var på 820. 

jeg har absolutt ingen symptomer og synes jo det var litt lavt nivå av Hcg:( 

noen som har opplevd det samme og vært gravide der alt gikk bra? 🤞🏽

kan legge til at jeg på siste forsøk hadde en MA i uke 6 og tidligere har hatt 13 ivf forsøk bak meg der egget aldri har festet seg. Så jeg er ekstra nervøs denne gangen  (også) 

Hei, vet ikke med hcg, men jeg husker jeg ikke hadde noen symptomer før i uke 6, og da var det kun kvalme og sult som meldte seg. Så krysser fingrene for deg :) Skjønner du er nervøs da pga sist!

---

Er enten 1 eller 0dpo idag, hadde en knallsterk strek på lørdagen, men det var min siste test fra forrige mnd, så jeg tenkte jeg skulle bare ta den for å få en ide om at det nærmet seg også la det være med det... roe litt med testingen denne mnd :) Hadde stikkesmerter igår, så trooor jeg kan være 1dpo i dag.

Ble nå iallfall en runde lørdag, og sundayfunday i går, så blir spennende å se om det går denne ganga ^^ Kunne jo prøvd igjen i dag og, men jeg føler litt av poenget forsvinner når man gjør det bare for å gjøre det, og jeg vil ikke mannen min skal bli som han som uffet seg på forsiden av VG og ikke orker livløs pliktsex en gang i mnd ;D 
Krysser fingrene for god jul for meg selv og dere andre her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er forvirret og vet egentlig ikke om jeg er i DPO-land nå? Min siste mens startet 2.mars, og da ville vel EL vært 14-16 dager etter det.  Men jeg kjøpte eggløsningstester og testet noen dager etter menssslutt, og på dag 11 etter første dag av mensen, testet jeg positivt på eggløsningstest. Testet dag 10 også, da fikk jeg bare en svak teststrek. Men på dag 11 var den sterk. På dag 12 var den blitt svakere. Testet for sikkerhets skyld med clearblue digitaltest i går, altså på dag 14 etter første dag i mensen. Da fikk jeg resultatet at jeg ikke var fruktbar.

Jeg lurer da på om jeg virkelig hadde eggløsning på dag 11 eller 12? På dag 12 hadde jeg for øvrig gjennomsiktig slim på formiddagen, men ikke noe senere på dagen eller de neste dagene.

Håper selvsagt jeg hadde eggløsning, og at jeg er gravid nå.

Noen som har opplevd å få tidlig eggløsning, og likevel bli gravid? Skal sies at jeg sluttet på p-pillen cerazette tidlig i februar, og mensen nå i mars var den første etter pilleslutt.

Håper jeg nå er 3 eller 4 DPO, men aner ikke, håper det.

Anonymkode: 56b43...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om jeg fremdeles kan si at jeg er i "DPO-land"....😅 CD36 (??). Kan ikke huske at jeg har hatt så lang syklus før!

Jeg ble syk samme helgen jeg skulle ha eggløsning (ifølge Flo). Men jeg ble ganske syk denne helgen med høy feber osv.. Begynner å lure på om kroppen min derfor "utsatte" eggløsningen pga jeg ble syk, og immunforsvaret mitt ble brutt ned. Noen som har noen erfaringer med dette?

Har ikke brukt eggløsningstester denne pp, og det angrer jeg på nå. Har hatt skikkelig ELslim også de siste 2-3 dager. Ingen tegn på at IKM kommer. Pleier å spotte litt over et døgn før selve mens kommer.

Tatt en rekke g-test, der alle testene har vært like blenda.. 😩:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk morsomt att tråden jeg laget har blitt så poppulær 🌺

Her fikk jeg TR helt i starten av mnd, EL i går og ny IKM dato den 31.03, så nå hopper jeg ut i DPO land igjen🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente34 skrev (53 minutter siden):

Så fantastisk morsomt att tråden jeg laget har blitt så poppulær 🌺

Her fikk jeg TR helt i starten av mnd, EL i går og ny IKM dato den 31.03, så nå hopper jeg ut i DPO land igjen🤞

Vi ligger nesten helt likt i løypa! jeg har EL i dag, med IKM samme dag som deg😊 spennende tid det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tuttifrutti90 skrev (På 18.3.2021 den 12.45):

Vi ligger nesten helt likt i løypa! jeg har EL i dag, med IKM samme dag som deg😊 spennende tid det her!

Da håper jeg det sitter for oss begge denne mnd😊 Har dere prøvd lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

7dpo nå, tidligtest skal tas på torsdag.. merker jeg i 4 pp begynner å bli vant til negativitet, så skal nok ikke ta det så tungt denne ganga ;D det er kjekt å prøve, heldigvis ❤️

Endret av 123 eller noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 dpo her. Kom noen dråper friskt blod på papiret når jeg var på toalettet ca kl 18 idag. Ingenting mer etter det😬 krysser fingre for festeblødning!!! Noen som har troa?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...