Gå til innhold

Angrer på hund- langt innlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Violetta skrev (41 minutter siden):

Her kom det mye ny og nyttig informasjon. Dere har prøvd mye, men også ro kan trenes på. Har dere prøvd det?

I følge innlegget du siterer, har de det. 

Anonymkode: 2069f...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer sikkert til å le av forslaget mitt, nå som dere føler dere har nok med bare en -men hva med en hund til? Gjerne en roligere mer kosete rase (for kattenes del), som fortsatt liker å være aktiv? Forundrer meg ikke om det blir mindre arbeid med to som holder hverandre med selskap, enn det er med en som er så selskapssyk og tar all oppmerksomheten deres. 

Anonymkode: d6c90...2ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Vi fikk tak i oss hund for cirka 3 måneders tid siden, og jeg kjenner jeg angrer skikkelig. Jeg føler meg helt forferdelig som sier og tenker det. Det er ikke en valp heller, men en voksen omplasserings hund. 

Dette var nøye planlagt og høyt ønsket, og vi hadde tatt oss fri for å være mest mulig med hunden - men jeg kjenner jeg er utmattet og motløs, rett og slett. Jeg veide 65 kg når vi fikk tak i hunden, men har gått ned 12 kg fordi jeg konstant glemmer å lage mat fordi hunden tar omtrent ALL tid og oppmerksomhet.

Hunden i seg selv er kjempe snill og hengiven, men han har EKSTREM separasjonsangst og virker ikke som han trives innendørs. Vi har prøvd å trene på dette i flere måneder og fått tak i hjelp, men det hjelper ikke. Hunden klager så fort vi går ut av rommet, virker ensom til tross for at vi er med hunden hele tiden foruten alene-trening (den levde i flokk med mange andre hunder) og den går ikke overens med kattene. Den krever også ENORMT med turer, da han var sledehund. Jeg tar han med i ca. 1-2 timer tidlig på dagen, og partner tar han med ut i ca. 2 timer på ettermiddag - pluss masse "småturer" så han kan få tisse. Dette for å slite hunden ut mest mulig så han klarer å holde seg rolig inne om vi går i fra han litt. Vi bytter på å sove med hunden på stua og en på soverommet med kattene, så vi har ikke sovet sammen på cirka 3 måneder heller og vi begge kjenner at vi savner litt intimitet om jeg kan si det slik. 

Jeg kjenner at jeg angrer da dette var MYE mer utfordrende enn gamle eieren ga inntrykk av, og vi har prøvd så godt vi kan å tilrettelegge alt for hunden - men jeg ser at for min del så går det ikke lengre. Partner har jeg ikke snakket med om dette ordentlig enda, annet enn at jeg har prøvd å si: "Hva om det ikke går/han ikke får det bedre? Det har tross alt gått 3 måneder". Da får jeg til svar: "Vi må ta det med tiden". 

Jeg kjenner at jeg ikke vet om jeg klarer dette lengre. Jeg får vondt inni meg og har konstant dårlig samvittighet ovenfor hunden, men føler meg grusom om vi skulle gitt han tilbake også. Vi ble ikke enige om noe prøvetid heller, så vet ikke om det er aktuelt at gamle eier tar han tilbake.

Kattene er også ensomme. De var vant til oppmerksomhet hele tiden, nå er det kun på nattestid/inni mellom slagene. De er også kjemperedd hunden, og tørr så vidt å gå ut for å gjøre sitt fornødne. De er selvfølgelig adskilt med vegger/dører, men hunden skraper/bjeffer/piper om ingen er i rommet med han så de blir naturligvis redde.

Dette virker helt håpløst, og jeg tror partner blir VELDIG skuffet over meg om jeg foreslår å returnere han til der han var. Jeg er også "redd" for å bli dømt av familie/venner/kolleger, da jeg hadde et UTROLIG sterkt ønske om å få tak i en hund. Jeg gråter omtrent hver dag i dusjen fordi jeg føler meg utilstrekkelig og er så utmattet, og det blir ikke bedre av at hunden piper, bjeffer og skraper på dusjkabinettet da han "må" bli med... Er så usikker på om jeg skal fortsette å prøve, eller sette en strek på dette og returnere han.

Anonymkode: 57c1c...05f

Du skriver at det var gjennomtenkt. Virker ikke slik. Hunden fortjener bedre. Hør med FOD om de kan legge ut annonse på han, siden dere ikke klarer han om tidligere eiere ikke vil ha han tilbake.

Anonymkode: 8d849...a4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du skriver at det var gjennomtenkt. Virker ikke slik. Hunden fortjener bedre. Hør med FOD om de kan legge ut annonse på han, siden dere ikke klarer han om tidligere eiere ikke vil ha han tilbake.

Anonymkode: 8d849...a4d

Syns det virker ganske gjennomtenkt jeg når ts sier at det har bodd en hundetrener hos de til og med. Flinke dere har vært ts!! Så kjipt at det går så trått. 

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kommer sikkert til å le av forslaget mitt, nå som dere føler dere har nok med bare en -men hva med en hund til? Gjerne en roligere mer kosete rase (for kattenes del), som fortsatt liker å være aktiv? Forundrer meg ikke om det blir mindre arbeid med to som holder hverandre med selskap, enn det er med en som er så selskapssyk og tar all oppmerksomheten deres. 

Anonymkode: d6c90...2ac

Denne kanskje? 

Anonymkode: 1e3a1...fa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og går det ikke så behold den rolige, omplasser den andre. Da har dere jo gjort alt dere kan. 

Anonymkode: 1e3a1...fa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...