Gå til innhold

​😠​​😠​Det er glatt som faen! Folkene i kommunen skulle hatt i RÆVEN!!​😠​​😠​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette gjelder Bergen. Det er så elendig strødd at det er livsfarlig å bevege seg utendørs i sentrum. Klink is overalt. 😠

Jeg risikerer jo livet hver gang jeg går over høyden. 😩

De ansvarlige folkene i kommunen skulle faen meg hatt godt med juling i ræven! Med lærbelte! 😤

 

Er din kommune like inkompetent?

Anonymkode: 5049b...dd0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker nå og det at jeg er selv ansvarlig for å vurdere forholdene der jeg er.

Så når vi nå de siste dagene har hatt veldig kaldt vær med tilhørende tynt snølag, så stiger temperaturen så snøen blir bløt og slusjaktig - og deretter fryser igjen - så skal det litt til for at kommunen rekker over alt med en gang.

Husk og at huseiere, bygårdseiere og butikkeiere også har et ansvar.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta nå litt ansvar selv og ta på deg brodder. Kommunen klarer ikke strø over alt samtidig. 

Anonymkode: 820ff...6d2

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte det var Bergen det gjaldt allerede på overskriften.

Anonymkode: b6994...e0e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

skulle hatt i RÆVEN!!

Anonymkode: 5049b...dd0

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette gjelder Bergen. 

Tror du gjorde oss alle klar over det med den dialekten ;) 

Anonymkode: 1da71...c43

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broddene ble oppfunnet under vikingtiden, og i dag finnes det i alle mulige variasjoner. Utrolig greit å ha når det er glatt.

Anonymkode: ba33f...9ff

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er din kommune like inkompetent?

Nei.

Jeg bor i Oslo, her er de raske med både å måke og strø.

Anonymkode: 1da71...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hatt i ræven"? Hatt hva i ræven?🤦‍♀️ 

Anonymkode: c7df2...0f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ansvar for å ta vare på deg selv og din helse. Kjøp deg brodder. 

Gjorde jeg for mange år siden. 

Anonymkode: badc9...cfa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette gjelder Bergen. Det er så elendig strødd at det er livsfarlig å bevege seg utendørs i sentrum. Klink is overalt. 😠

Jeg risikerer jo livet hver gang jeg går over høyden. 😩

De ansvarlige folkene i kommunen skulle faen meg hatt godt med juling i ræven! Med lærbelte! 😤

 

Er din kommune like inkompetent?

Anonymkode: 5049b...dd0

Det har knapt vært noe aktivitet fra brøytebilene/strøbilene en eneste natt så det er ikke så rart. Bergen kommune hevder det brøytes og strøs etter noter, men skulle likt å vite hvor. Det er ikke i Bergen i alle fall. 

Anonymkode: 35828...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodder koster en hundrings på nærmeste coop. Evt finnes det piggsko. Litt egetansvar har man når man bor så langt nord. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette gjelder Bergen. Det er så elendig strødd at det er livsfarlig å bevege seg utendørs i sentrum. Klink is overalt. 😠

Jeg risikerer jo livet hver gang jeg går over høyden. 😩

De ansvarlige folkene i kommunen skulle faen meg hatt godt med juling i ræven! Med lærbelte! 😤

 

Er din kommune like inkompetent?

Anonymkode: 5049b...dd0

Du har hørt om å "sko seg etter forholdene", ja? 

Dersom du som bilist tar løs i dag på sommerdekkene dine så får du både bot og inndratt førerkort når du treffer noe eller noen. Som gående antar man faktisk at du er like oppegående. Brodder, ts. Ta på deg brodder før du forlater huset, eller finn deg i at folk flest og helsevesenet spesielt kjefter nedi deg fordi du glir.  

Anonymkode: 71ab3...77a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brodder er disgusting. Hvorfor? Brodder må jo taes av om du går inn i en butikk, kontor, kjøpesenter etc. Og her i byen er det så mange som har bikkjer som ikke plukker opp etter seg. Bæsj overalt! Så når du skal ta av broddene og legge de i lomma (i en pose) så kan du banne på at sjansen er stor for at det er hundebæsj på broddene og kanskje spytt (mange liker å spytte på gata). Så da må du jo vask hendene hver gang du tar på og av broddene. 

Anonymkode: 3e4b4...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Brodder er disgusting. Hvorfor? Brodder må jo taes av om du går inn i en butikk, kontor, kjøpesenter etc. Og her i byen er det så mange som har bikkjer som ikke plukker opp etter seg. Bæsj overalt! Så når du skal ta av broddene og legge de i lomma (i en pose) så kan du banne på at sjansen er stor for at det er hundebæsj på broddene og kanskje spytt (mange liker å spytte på gata). Så da må du jo vask hendene hver gang du tar på og av broddene. 

Anonymkode: 3e4b4...fb1

Men om man går og tråkker i bæsj over alt får man vel skylde seg selv for å ikke se seg for 😛 Spesielt på snø og is er det som oftest veldig synlig. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Brodder er disgusting. Hvorfor? Brodder må jo taes av om du går inn i en butikk, kontor, kjøpesenter etc. Og her i byen er det så mange som har bikkjer som ikke plukker opp etter seg. Bæsj overalt! Så når du skal ta av broddene og legge de i lomma (i en pose) så kan du banne på at sjansen er stor for at det er hundebæsj på broddene og kanskje spytt (mange liker å spytte på gata). Så da må du jo vask hendene hver gang du tar på og av broddene. 

Anonymkode: 3e4b4...fb1

Hansker er også oppfunnet. Men der er klart, det er lettere å klage i stedet for å finne løsninger.

Anonymkode: ba33f...9ff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titania skrev (Akkurat nå):

Men om man går og tråkker i bæsj over alt får man vel skylde seg selv for å ikke se seg for 😛 Spesielt på snø og is er det som oftest veldig synlig. 

Med dårlig lys når det er mørkt?? Dessuten er det noen ganger man går sammen med folk man prater sammen med hvor du ikke kan kikke ned i bakken hele tiden. Her i byen, jeg kødder ikke, ligger det bæsje på hver eneste gate. 

Anonymkode: 3e4b4...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg brodder, og husk at det er helt normale mennesker som brøyter og strør. Gjerne alt for få også.

Anonymkode: 55d6c...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har ansvar for å ta vare på deg selv og din helse. Kjøp deg brodder. 

Gjorde jeg for mange år siden. 

Anonymkode: badc9...cfa

Problemet i Bergen er at kommunen ikke vet hvilke veier de har ansvar for. 

Bor i byen selv, og dette er den eneste fordelen jeg ser med hjemmeskole. Slipper å risikere å brekke lårhalsen for å komme meg på skolen. 

Anonymkode: 4eaa3...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...