Gå til innhold

​😠​​😠​Det er glatt som faen! Folkene i kommunen skulle hatt i RÆVEN!!​😠​​😠​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg unngår, så langt det lar seg gjøre, å bevege meg til fots utendørs når det er mye snø og drit ute.
Er klar for vår! Det er vel bare rundt 40 dager til ellerno...

Anonymkode: f31a3...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette gjelder Bergen. Det er så elendig strødd at det er livsfarlig å bevege seg utendørs i sentrum. Klink is overalt. 😠

Jeg risikerer jo livet hver gang jeg går over høyden. 😩

De ansvarlige folkene i kommunen skulle faen meg hatt godt med juling i ræven! Med lærbelte! 😤

 

Er din kommune like inkompetent?

Anonymkode: 5049b...dd0

Du kunne vært litt løsningsorientert og kjøpt deg et par piggsko da. 

Og se deg for så du ikke trår i hundebæsj. 

Og rart at alle som ikke plukker opp hundebæsjen bor i Bergen. 

Kanskje er det så mye is i Bergen at de har gitt opp å strø? Eller at grusprisen er for høy?

Bergensere må være et helt spesielt, og lite tenkende folkeslag. 

Anonymkode: 53298...62d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis grusprisen som er for høy, og hundeposene for dyre. Bergensere er jo kjent for sin sparsommelighet. 

Anonymkode: 53298...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte Bergen med engang jeg så overskriften din. Det er visst billigere å la folk brekke bein og armer slik at de blir sykemeldte, enn å strø fortauene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne her egner seg iallefall ikke til å jobbe med veivedlikehold. Men kanskje klageavdelingen til nav, der kunne du motstand møtt.

Anonymkode: 9ec70...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dette gjelder Bergen. Det er så elendig strødd at det er livsfarlig å bevege seg utendørs i sentrum. Klink is overalt. 😠

Jeg risikerer jo livet hver gang jeg går over høyden. 😩

De ansvarlige folkene i kommunen skulle faen meg hatt godt med juling i ræven! Med lærbelte! 😤

 

Er din kommune like inkompetent?

Anonymkode: 5049b...dd0

Det heter RÆVA! Ellers, her jeg bor på Østlandet er det så mye snø og fint å gå. 

Anonymkode: 8d02c...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpeilEggos skrev (7 timer siden):

Dangfart? 😅

Eller svaksynte Sølvi? 😅

Anonymkode: 8d02c...28a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er hard, kald is og vind attpåtil, så hjelper det nesten ikke å strø. Grusen blir ikke liggende, og det kan raskt se ut som om det ikke er strødd - selv om det er det.

Kjøp brodder, eneste som funker på slikt føre.

Finnes mange nye typer brodder nå, som en ikke nødvendigvis må ta av når en går inn på butikk heller.

Anonymkode: 53549...6ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om et sted der det ekstremt sjelden er vinterføre og glatt. Det er klart at kommunen ikke har kapasitet til å være overalt og strø og brøyte de få gangene i året det faktisk blir glatt. Det hadde blitt veldig dyrt å ha brøyte- og strømannskap tilgjengelig for å ta seg av en hel by sånn bare i tilfelle det skulle bli vinterføre en eller to ganger. Hvor skal de pengene hentes fra?

Og det at det så sjelden blir vinterføre i Bergen, er vel også grunnen til at folk hyler og skriker over forholdene, de er ikke vant til det, men det er faktisk sånn det er å ha vinter. Folk på steder med kaldere temperaturer har det ofte, og har lært seg å leve med det. Kjøp brodder, eller bruk i det minste skikkelige vintersko. Man kan ikke gå ut på holke i januar i vanlige joggesko og tro at det skal funke like bra som på bar vei i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd i Bergen i mange år så har jeg observert at bergensere er ekstremt klønete på vinterføre, og blir helt hysteriske når det er antydning til litt vinter, snø og glatt føre. En jeg kjenner mente til og med at snøen var annerledes i Bergen enn andre steder i Norge... Bergensere er rett og slett ikke vant til vinter og isete veier, så de aner ikke hvordan de skal oppføre seg. Som f.eks. å bruke brodder. Hilsen utflyttet nordlending. 

Anonymkode: 08ed8...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen var det ei modell-dame som forsøkte å saksøke kommunen, siden hun falt på isen på torget, og skadet seg.

Jeg tenker at verden har blitt litt vel gal, om vi forventer at føret alltid skal være trygt og gangbart uansett fottøy. Noe ansvar må vi ta selv, tross alt.

Anonymkode: 43a9b...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Dette gjelder Bergen. Det er så elendig strødd at det er livsfarlig å bevege seg utendørs i sentrum. Klink is overalt. 😠

Jeg risikerer jo livet hver gang jeg går over høyden. 😩

De ansvarlige folkene i kommunen skulle faen meg hatt godt med juling i ræven! Med lærbelte! 😤

 

Er din kommune like inkompetent?

Anonymkode: 5049b...dd0

Da kan du jo gjerne spørre om jobb hos dem og strø selv, så kan vi se hvor langt du kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei.

Jeg bor i Oslo, her er de raske med både å måke og strø.

Anonymkode: 1da71...c43

Bor du i sentrum eller? :ler: Her så er de kjent for at de nærmest aldri strør eller måker. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...