Gå til innhold

Hvor lang tid vil det ta før hele befolkningen er vaskinert m/ 40 000 doser i uka ?


Acer

Anbefalte innlegg

Pterinochilus skrev (1 time siden):

Og Danmark, som altså mottar like mange doser som Norge, har vaksinert 174317. Nå skal det sies at de setter alle dosene og ikke sparer halvparten til vaksinering nr. 2, men vi burde ha satt halvparten så mange doser som Danmark med vår strategi. Av en eller annen grunn makter vi ikke engang å sette en tredjedel av dosene vi mottar...

Fordi vi har et nødlager i tilfelle det skulle bli problemer med levering. Sånn at for eksempel noen kun får én dose om det blir trøbbel. 

Jeg antar at de samme som kritiserer helsemyndighetene for dette er de som ville skreket høyest om man ikke hadde hatt det om det scenariet skulle inntreffe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Example skrev (9 minutter siden):

Fordi vi har et nødlager i tilfelle det skulle bli problemer med levering. Sånn at for eksempel noen kun får én dose om det blir trøbbel. 

Jeg antar at de samme som kritiserer helsemyndighetene for dette er de som ville skreket høyest om man ikke hadde hatt det om det scenariet skulle inntreffe. 

Vi ville da ha hatt nok doser for dette dersom vi hadde satt halvparten og holdt igjen halvparten til andre dose. Slik det er nå bruker vi mindre enn en tredjedel av dosene og sitter med mer enn to tredjedeler på lager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apocalypte skrev (19 timer siden):

Det hjelper svært lite når fremmedarbeidere ikke tester seg når de kommer til Norge.  Jeg gidder ikke å bli fengslet i mitt eget hjem mens utlendinger kan komme rekende inn og ut som de vil.  

Da er sikkert dette gladnyheter for deg:

https://www.nrk.no/osloogviken/na-blir-det-obligatorisk-a-ta-koronatest-pa-grenseovergangene-1.15330381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (35 minutter siden):

Too little too late. At de 10 måneder senere endelig kommer på at grensekontroll er lurt under en pandemi, er ikke en gladnyhet, det skulle faen meg bare mangle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pterinochilus skrev (4 timer siden):

Og Danmark, som altså mottar like mange doser som Norge, har vaksinert 174317. Nå skal det sies at de setter alle dosene og ikke sparer halvparten til vaksinering nr. 2, men vi burde ha satt halvparten så mange doser som Danmark med vår strategi. Av en eller annen grunn makter vi ikke engang å sette en tredjedel av dosene vi mottar...

Kanskje kommer det av at i Norge må det igjennom noen byråkratiske kontorer før en avgjørelse  blir tatt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...