AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #1 Del Skrevet 17. januar 2021 Jeg er et par ski for vektklasse 48-60 kg. Jeg har lagt på meg en del og veier nå 61 kg. Skiene er bakglatte, jeg får ikke feste hvor det er flatt, men har veldig god gli. Dette er et par racingski. Er det min vekt som er for høy for skiene som gjør de så bakglatte? Eller er skiene for stive rett og slett? Jeg ønsker å kjøpe meg et par nye da jeg er misfornøyd. Anonymkode: e1436...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 17. januar 2021 #2 Del Skrevet 17. januar 2021 Hvis du er for tung for skiene vil det i utgangspunktet ha motsatt effekt av det du beskriver. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #3 Del Skrevet 17. januar 2021 FELLESKIENE🥢🤣 TS Anonymkode: e1436...5cc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #4 Del Skrevet 17. januar 2021 Pappi skrev (Akkurat nå): Hvis du er for tung for skiene vil det i utgangspunktet ha motsatt effekt av det du beskriver. Da må det kanskje være spennet da, st problemet er det er racingski jeg går med, da er det et stivere spenn. TS Anonymkode: e1436...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #5 Del Skrevet 17. januar 2021 Unnskyld at jeg ler, men autocorrect slår til igjen. Nå begynte jeg å lure på om fordommene i enkelte kirkelige miljøer hadde gått helt av skaftet. 🙏 😂 Anonymkode: 10f67...4cf 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #6 Del Skrevet 17. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er et par ski for vektklasse 48-60 kg. Jeg har lagt på meg en del og veier nå 61 kg. Anonymkode: e1436...5cc Hvis du er et par ski, så er du ganske tung med over 30 kg pr ski. Spesielt hvis dette er felleskirkelige ski. Men hvordan fungerer det å dele et par så tunge ski på hele menigheten? Anonymkode: 4fcc4...7d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 17. januar 2021 #7 Del Skrevet 17. januar 2021 Hvis du ønsker en ski som er tilpasset vekten kan du nok dessverre ikke handle ski hvor som helst. Det er store forskjeller i spenn fra ett par til det neste. Dra til en velutstyrt forretning med kompetanse og egen langrennsavdeling. De vil måle spennet på flere par ski før de finner et par som passer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #8 Del Skrevet 17. januar 2021 Pappi skrev (26 minutter siden): Hvis du ønsker en ski som er tilpasset vekten kan du nok dessverre ikke handle ski hvor som helst. Det er store forskjeller i spenn fra ett par til det neste. Dra til en velutstyrt forretning med kompetanse og egen langrennsavdeling. De vil måle spennet på flere par ski før de finner et par som passer deg. Jeg handlet på G Max hvor de målte spennet for meg med en trykkmåler eller hva det var. Derfor er jeg så skuffet:( De 20 år gamle skiene mine som jeg enten smurte med blå eller rød swix ga meg mye bedre feste, smurte ut med kun kloss også. Jeg var fornøyd med det. TS Anonymkode: e1436...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 17. januar 2021 #9 Del Skrevet 17. januar 2021 Hvis de målte skiene så kan de vel ikke ha kommet opp med at vektklassen spenner fra 48 til 60kg? Har du sjekket at fellene ikke er utslitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2021 #10 Del Skrevet 17. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er et par ski for vektklasse 48-60 kg. Jeg har lagt på meg en del og veier nå 61 kg. Skiene er bakglatte, jeg får ikke feste hvor det er flatt, men har veldig god gli. Dette er et par racingski. Er det min vekt som er for høy for skiene som gjør de så bakglatte? Eller er skiene for stive rett og slett? Jeg ønsker å kjøpe meg et par nye da jeg er misfornøyd. Anonymkode: e1436...5cc Om du er for tung for skiene vil de ikke være bakglatte, du vil heller oppleve at fellene subber og at gliden blir dårligere, i tillegg til at du da absolutt ikke bør oppleve dem som bakglatte. Du kan forsøke å flytte bindingene litt bakover (hvis du ikke allerede har gjort det), da skal du ende opp med bedre feste. Ettersom du stiller dette spørsmålet, så tenker jeg at du kanskje ikke er så vant med å gå på ski? I så fall kan det også være at skiene egentlig passer riktig vekt, men at du ikke har god nok teknikk til å få feste. På racingski (som ikke er alt for myke for deg) må du ha fraspark og ha riktig vektoverføring for å presse fellen ned mot underlaget når du går. Har du ikke det, så vil de jo også føles bakglatte. Typiske "markaski" som ikke har så hardt spenn vil være enklere å få feste på enn racingski, men de vil jo også ha dårligere glid. Anonymkode: 60868...ee9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #11 Del Skrevet 18. januar 2021 Det er ikke nødvendigvis noe galt med skiene, men heller din teknikk. Anonymkode: d0b52...02f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #12 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Unnskyld at jeg ler, men autocorrect slår til igjen. Nå begynte jeg å lure på om fordommene i enkelte kirkelige miljøer hadde gått helt av skaftet. 🙏 😂 Anonymkode: 10f67...4cf Måtte være Adventistene i såfall. De er ofte vegetarianere og er svært opptatt av helse, ernæring og sunnhet 😁 Kroppen er Gud tempel eller noe i den duren Anonymkode: 0b7ab...fa7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå