Gå til innhold

Hva tror du kommer på mandag?


KvinneguidenBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Inverto
Sitronmelisse skrev (8 timer siden):

Smitteraten går nå nedover i de fleste steder i landet

Bevis? Post link til kilder, takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper opp her hvor jeg bor i hvert fall. Null smitte nå. Tallene fra 3. januar var feil - og det er disse de strenge tiltakene var basert på. 
Håper nå at importsmitten synker, så vi snart kan begynne å leve normalt igjen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (1 time siden):

Bevis? Post link til kilder, takk

Hva er dette for en måte å henvende seg til andre mennesker på? 
Gå inn på de største avisene, så ser du at smitten er på vei ned i hele landet! I min bostedskommune, så forsvinner alle nasjonale tiltakene som ble påbudt 3. januar - og godt er det. 
I hvert fall noe som fungerer når regjeringen tør innrømme at de har gjort feil basert på feil tallmateriale!  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 time siden):

Man slipper opp her hvor jeg bor i hvert fall. Null smitte nå. Tallene fra 3. januar var feil - og det er disse de strenge tiltakene var basert på. 
Håper nå at importsmitten synker, så vi snart kan begynne å leve normalt igjen! 

Leve normalt? Vi kan jo ikke det selv med vaksinering. Det har jo Erna sagt selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betydelig nedgang i smitte over helga og generelt på vei nedover.

Nå må det åpnes litt igjen snart, nasjonalt i bransjer der det har vært og er svært lite smitte (Treningssentre, utelivet), og kommunevis hvor det er knapt smitte.

Kan ikke fortsette å dra alle over en kam og helgarder-stramme, det blir for tåpelig..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper vi forsetter med disse tiltakene i noen uker til. Alt annet synes jeg er uansvarlig, hvertfall viss vi faktisk ønsker å få bukt med dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (18 timer siden):

Tror 2 uker til, men her skal de på skolen i morgen. Så mulig skolene går til gult?

Har barn i barne og ungdomsskole som har vært på skolen hver dag selv om skolen har rødt nivå. Bor ved Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de nasjonale tiltakene lettes noe opp. Samtidig tror jeg at områder med høy smitte må fortsette tiltakene til smitten stabiliserer seg lavere. Jeg skulle ønske at tallene deles i importsmitte og lokal smitte. Når knallrøde kommuner ikke har reel smitte, men en flokk med arbeidsinnvandrere som tester rødt i innreisekarantene gir dette uriktig inntrykk av smittesituasjon. Særlig små kommuner er utsatt for å bli knallrøde uten reel smitte i samfunnet. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (7 timer siden):

Jeg tror de nasjonale tiltakene lettes noe opp. Samtidig tror jeg at områder med høy smitte må fortsette tiltakene til smitten stabiliserer seg lavere. Jeg skulle ønske at tallene deles i importsmitte og lokal smitte. Når knallrøde kommuner ikke har reel smitte, men en flokk med arbeidsinnvandrere som tester rødt i innreisekarantene gir dette uriktig inntrykk av smittesituasjon. Særlig små kommuner er utsatt for å bli knallrøde uten reel smitte i samfunnet. 

 

det er forsåvidt et godt poeng. Samtidig så mener jeg å huske at en slik kommune, tror det var Vindafjord, som har et par bedrifter med innleide arbeidere, hadde et stort utbrudd på sykehjemmet sitt tidlig i høst. Ser liksom ikke for meg at utenlandske arbeiderne gikk på besøk til de gamle på sykehjemmet, men likevel fant smitten veien inn dit.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (38 minutter siden):

det er forsåvidt et godt poeng. Samtidig så mener jeg å huske at en slik kommune, tror det var Vindafjord, som har et par bedrifter med innleide arbeidere, hadde et stort utbrudd på sykehjemmet sitt tidlig i høst. Ser liksom ikke for meg at utenlandske arbeiderne gikk på besøk til de gamle på sykehjemmet, men likevel fant smitten veien inn dit.

Uff, vanskelige greier. De har jo strammet inn mer i forhold til innreisekarantene og test. Det er kjempeviktig at det overholdes også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofia85 skrev (54 minutter siden):

Håper bhg går over til gult. håpløst med begrenset åpningstider nå som de er på rødt. 

Begrenser åpningstid er det eneste bra med rødt nivå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (6 timer siden):

Begrenser åpningstid er det eneste bra med rødt nivå. 

Ikke for oss som jobber desverre. Kunne søkt om utvidet åpningstid men prøver å unngå det så langt det lar seg gjøre for å skåne bhg. Men nå er det kolleager som må ta støyten. Nå ble det utvidet til 1 februar også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...