Gå til innhold

Hva tror du kommer på mandag?


KvinneguidenBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror vi får 1 uke til med "sosial pause", sjenkestopp og ubeskjed om å unngå besøk, samt at rødt nivå på ungdomsskolen oppheves. 

 

Jeg tror obligatorisk testing ved grenser blir et fast tiltak uansett ventetid for nyankomne.

Hva tror dere? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha blitt veldig overrasket sist (3. januar), tør jeg egentlig ikke tro noe som helst. Jeg håper på mer forutsigbarhet, og at det ikke er behov for strengere tiltak enn de som er nå, og blir heller positivt overrasket hvis noen av dem "løsner".

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

makkarella skrev (2 minutter siden):

Etter å ha blitt veldig overrasket sist (3. januar), tør jeg egentlig ikke tro noe som helst. Jeg håper på mer forutsigbarhet, og at det ikke er behov for strengere tiltak enn de som er nå, og blir heller positivt overrasket hvis noen av dem "løsner".

Ja, håper virkelig ikke på noe strengere!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KvinneguidenBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror vi får 1 uke til med "sosial pause", sjenkestopp og ubeskjed om å unngå besøk, samt at rødt nivå på ungdomsskolen oppheves. 

 

Jeg tror obligatorisk testing ved grenser blir et fast tiltak uansett ventetid for nyankomne.

Hva tror dere? 

slik jeg oppfatter det mener de helsefaglige myndighetene både nasjonalt, men også lokalt i min region, at vi kan gå tilbake til gult nivå + oppheve "forbudet" om å gå på besøk. Men jeg tror politikerne kan komme til å velge å legge seg på den sikre siden med fortsatt rødt nivå og strenge regler om besøk og fritidsaktiviteter. Det har det ihvertfall kommet sterke signaler om lokalt, og jeg blir ikke overrasket om regjeringen tenker likt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 2 uker til, men her skal de på skolen i morgen. Så mulig skolene går til gult?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitronmelisse

Smitteraten går nå nedover i de fleste steder i landet, tiltakene har virket (og egentlig ble ikke smitten så voldsom etter julen som man fryktet på forhånd). Jeg tror tiltakene skal lettes opp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronmelisse skrev (1 minutt siden):

Smitteraten går nå nedover i de fleste steder i landet, tiltakene har virket (og egentlig ble ikke smitten så voldsom etter julen som man fryktet på forhånd). Jeg tror tiltakene skal lettes opp nå.

Jeg tror tiltakene viderføres fordi de vil være på den sikre siden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr.Oetker skrev (1 minutt siden):

Det blir en pekefinger også fortsetter tiltakene som er. 

En har hittil ikke fått den ønskede effekt med kontroll over smitten. Tiltakene må derfor skjerpes umiddelbart. Hva som blir vedtatt, er likevel vanskelig å forutsi. Politikerne tar hensyn til egen popularitet fremfor hva situasjonen krever.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer til å skryte opp i himmelen hvor flinke de har vært som nå har innført obligatorisk testing på grensene og flyplassen fra mandag 18 kl 17... mens all innrykket av polakker spesielt var fra 1-10 januar..så i seneste laget... nå er det bare å vente på tredje smittebølge og tilbake til samme strenge tiltak. Er det jeg ser. Så egentlig bør de bare opprettholde det vi har... letter de på noe nå så gir det folk håp og når de igjen stenger når smitten igjen øker vil folk miste enda mer motivasjon..

Endret av Bente1234
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Vi har 356 kommuner i Norge (Hm, endelig et lett tall å huske), men en stigende smittetrendbi bare 38 av dem. Regjeringen krever nå testing/godkjent test av alle som kommer til landet, men det gjelder forløpig ikke grensen på Svinesund. Hvis regjeringen seriøst mente det var nødvendig å redusere smittespredningen så burde de jo innføre strengere krav på Svinesund. Tipper de kommer til å lette på tiltakene nå. Men de har det med å tale med to tunger og bære sprikende staur så vi får nå se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Kitten skrev (9 minutter siden):

Jeg tror tiltakene viderføres fordi de vil være på den sikre siden.

det tror jeg og. Jeg tror de vil se en tydeligere nedgang før de letter på tiltakene, ikke bare en utflating.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (3 minutter siden):

det tror jeg og. Jeg tror de vil se en tydeligere nedgang før de letter på tiltakene, ikke bare en utflating.

Jeg tror og håper på at tiltakene vil videreføres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lin11 skrev (Akkurat nå):

Jeg tror og håper på at tiltakene vil videreføres. 

jeg håper de lar skolene gå tilbake til gult. Jeg synes rødt nivå, særlig i vgs, er ille for ungdommen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror på forlengelse, grunnet dessverre av de høye smittetallene som vi har hatt de siste dagene. Ikke la dere lure av at det er "lave" smittetall idag.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 minutter siden):

jeg håper de lar skolene gå tilbake til gult. Jeg synes rødt nivå, særlig i vgs, er ille for ungdommen. 

Her er det rødt, men elevene er på skolen. Mer bekymret for at barneskolen er gul, når den burde være rød. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videreføring av regler rundt testing, muligens sjenkeforbud blir opphevet og kanskje litt oppdatering rundt situasjonen i Storbritannia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...