Gå til innhold

Hva tror du kommer på mandag?


KvinneguidenBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lin11 skrev (2 minutter siden):

Her er det rødt, men elevene er på skolen. Mer bekymret for at barneskolen er gul, når den burde være rød. 

vi har rødt på alle nivåer i min region, og for vgs betyr det mer enn 50% hjemmeskole. Mulig det varierer fra skole til skole avhengig av forholdene på hver skole.

For barneskolen betyr det veldig korte dager, og mye uteskole = aking. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgang skrev (1 minutt siden):

Håper de fortsetter med munnbind i kollektivtrafikken og på butikker og butikksentre .

enig. Sånne enkle tiltak bør man jo absolutt fortsett med. Hjemmekontor og. Dette er enkle tiltak som er lite inngripende i forhold til rødt nivå i skolen, eller stenging i enkelte bransjer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de nasjonalt slipper opp til maks 5 på besøk og begrense antall forskjellige nærkontakter. I de store byene tror jeg det blir et par uker til med sosial isolasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortauet skrev (2 timer siden):

Melby skal jo ikke være med på pressekonferansen? Da kommer det vel ingenting nytt om skolene.

Hvor finner du denne informasjonen? Jeg syns alltid det er så vanskelig å finne ut når pressekonferansene skal være og hvem som skal være med... Vet noen forresten i samme slengen når i morgen det skal være?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter at det legges frem nye tall som i likhet med de forrige er basert på regnefeil. Disse brukes deretter for å begrunne hvorfor vi på tross av relativt stabil spredning fremdeles skal nektes en hel rekke ting og tang. Det eneste forutsigbare med regjeringen og FHI er deres dype inkompetanse. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet er at de opphever de nasjonale tiltakene, og lar kommunene selv bestemme. Myndighetene innførte de skjerpede tiltakene den 4. januar på feilaktig grunnlag. 
Jwg bor i en kommune uten smitte, og det er helt meningsløst at de nasjonale tiltakene skal fortsette å gjelde også her. 
Fokuset bør ligge på skjerpet grensekontroll slik at man får testet de som ankommer landet. Det handler om å få ned importsmitten! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (6 minutter siden):

Jeg venter at det legges frem nye tall som i likhet med de forrige er basert på regnefeil. Disse brukes deretter for å begrunne hvorfor vi på tross av relativt stabil spredning fremdeles skal nektes en hel rekke ting og tang. Det eneste forutsigbare med regjeringen og FHI er deres dype inkompetanse. 

Ja, blir nok slik.

Og om et par uker sier de at det har dukket opp en ny mutasjon i land X. Og derfor må det strammes inn enda mer.

Endret av Krantz95
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (8 minutter siden):

Det eneste forutsigbare med regjeringen og FHI er deres dype inkompetanse

Ja, det er på høy tid at styresmaktene begynner å se litt på YouTube og lese på KG. De kan jo ingenting, bare se på de smitte- og dødstallene vi har i landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumsa skrev (3 timer siden):

Jeg tror de nasjonalt slipper opp til maks 5 på besøk og begrense antall forskjellige nærkontakter. I de store byene tror jeg det blir et par uker til med sosial isolasjon.

Legg på noen måneder eller til sommeren med sosial isolasjon, så tror jeg vi nærmer oss det som kommer. Hele perioden vil nok ikke annonseres på en gang, men man forlenger et par uker i morgen, forlenger så et par uker til når ukene har gått, etterfulgt av et par uker til osv....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at tiltakene blir videreført. Selv om smittesituasjonen er blitt bedre utenfor storbyene tror jeg de fortsatt anser det som ustabilt og at det lett kan blusse opp igjen. Jeg tror nok tiltakene blir videreført til en stund over sommeren og ikke lettes før de ser at vaksinasjonen har effekt. Men i likhet med andre tror jeg ikke de annonserer dette med en gang, bare gjentatte to-ukers forlengelser. 

Helt tiltaksfritt blir det neppe før i 2022. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barix skrev (2 minutter siden):

Jeg tror også at tiltakene blir videreført. Selv om smittesituasjonen er blitt bedre utenfor storbyene tror jeg de fortsatt anser det som ustabilt og at det lett kan blusse opp igjen. Jeg tror nok tiltakene blir videreført til en stund over sommeren og ikke lettes før de ser at vaksinasjonen har effekt. Men i likhet med andre tror jeg ikke de annonserer dette med en gang, bare gjentatte to-ukers forlengelser. 

Helt tiltaksfritt blir det neppe før i 2022. 

2022 tror jeg ikke, tipper 2023 eller 2024. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden):

Jeg venter at det legges frem nye tall som i likhet med de forrige er basert på regnefeil. Disse brukes deretter for å begrunne hvorfor vi på tross av relativt stabil spredning fremdeles skal nektes en hel rekke ting og tang. Det eneste forutsigbare med regjeringen og FHI er deres dype inkompetanse. 

Dette.

Også må vi ikke glemme journalistene: som ikke kommer til å spørre hvordan det er mulig å innføre så inngripende tiltak basert på noe som åpenbart ikke er kontrollsjekket skikkelig. Istedet kommer de til å be om en tydeliggjøring av om Per kan slippe Kari inn i huset sitt dersom hun bort helt alene.. 

Inkompetanse i alle ledd, når skal denne galskapen ta slutt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guile skrev (1 time siden):

Ja, det er på høy tid at styresmaktene begynner å se litt på YouTube og lese på KG. De kan jo ingenting, bare se på de smitte- og dødstallene vi har i landet. 

Mener du at jeg stiller for høye krav ved at jeg forventer at de besitter basale mattekunnskaper?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (2 minutter siden):

Dette.

Også må vi ikke glemme journalistene: som ikke kommer til å spørre hvordan det er mulig å innføre så inngripende tiltak basert på noe som åpenbart ikke er kontrollsjekket skikkelig. Istedet kommer de til å be om en tydeliggjøring av om Per kan slippe Kari inn i huset sitt dersom hun bort helt alene.. 

Inkompetanse i alle ledd, når skal denne galskapen ta slutt. 

Mediene styres av den samme samfunnsklassen som vedtar dette på Stortinget. Hvorfor skulle de bedrive genuin journalistikk da? Sage over grenen de selv sitter på...?

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

makkarella skrev (2 timer siden):

Hvor finner du denne informasjonen? Jeg syns alltid det er så vanskelig å finne ut når pressekonferansene skal være og hvem som skal være med... Vet noen forresten i samme slengen når i morgen det skal være?

Regjeringen.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 time siden):

Håpet er at de opphever de nasjonale tiltakene, og lar kommunene selv bestemme. Myndighetene innførte de skjerpede tiltakene den 4. januar på feilaktig grunnlag. 
Jwg bor i en kommune uten smitte, og det er helt meningsløst at de nasjonale tiltakene skal fortsette å gjelde også her. 
Fokuset bør ligge på skjerpet grensekontroll slik at man får testet de som ankommer landet. Det handler om å få ned importsmitten! 

Selv om det er en kommune uten smitte så er det ikke lurt å lette på kravene og senke skuldrene, da vil vel smitten blomstre opp etterhvert uansett. Jeg har forøvrig ikke stor tilitt til en test, nettopp fordi en kan få falskt positivt svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

makkarella skrev (2 timer siden):

Hvor finner du denne informasjonen? Jeg syns alltid det er så vanskelig å finne ut når pressekonferansene skal være og hvem som skal være med... Vet noen forresten i samme slengen når i morgen det skal være?

Kl 14 i morgen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden):

Mediene styres av den samme samfunnsklassen som vedtar dette på Stortinget. Hvorfor skulle de bedrive genuin journalistikk da? Sage over grenen de selv sitter på...?

Stemmer det.. Jeg lurer på hva ettertiden vil si om dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...