Gå til innhold

Bryr egentlig leger seg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når leger sier til pasienter at de blir bekymret hvis pasienten for eksempel ikke tar medisinene sine, mener de det da? Jeg klarer liksom ikke å tro på at legen bryr seg oppriktig hvis jeg er der og det er noe å bekymre seg for, når han går ut døra for dagen så bryr han seg jo katta om jeg eller en av de andre pasientene  skulle dø, satt litt på spissen. Det er jo bare en jobb. Eller bryr de seg oppriktig? Jeg bruker ikke medisiner så det over var bare et eksempel. 

Anonymkode: e2387...340

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Kanskje 1 av 100000.....

Anonymkode: a6a9d...4e2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når leger sier til pasienter at de blir bekymret hvis pasienten for eksempel ikke tar medisinene sine, mener de det da? Jeg klarer liksom ikke å tro på at legen bryr seg oppriktig hvis jeg er der og det er noe å bekymre seg for, når han går ut døra for dagen så bryr han seg jo katta om jeg eller en av de andre pasientene  skulle dø, satt litt på spissen. Det er jo bare en jobb. Eller bryr de seg oppriktig? Jeg bruker ikke medisiner så det over var bare et eksempel. 

Kona til pappa sluttet arbeid med narkomane fordi at det gikk ut over privaten.. Hun følte glede over disse som ble bedre men fikk oftere slag i trynet med alle som det ikke gikk bedre med eller som sprakk. Hun endret felt grunnet dette etter flere år. 

Anonymkode: 77596...94b

• Liker 6
Skrevet

De bryr seg om pasientene tar medisinene ja, for jobben deres er å få folk friske. Eller gi de medisiner som lindrer og holder en kronisk sykdom i sjakk. De er like opptatt av å gjøre en god jobb som alle andre. Om ikke mer. 

Jeg vet legen min bryr seg om meg, men jeg tenker ikke at jeg fremdeles er i tankene hans når neste pasient kommer inn. De er profesjonelle, men de kan nok like noen Bedre som alle andre. 

• Liker 4
Skrevet

Sett fra et profesjonelt perspektiv, er de bekymret. Sier seg selv at det er det de mener 

Anonymkode: 163af...178

Skrevet

Jeg ligger på kveldene og bryr meg om min jobb, og det er ingen som dør om jeg ikke leverer eller gjør noe feil akkurat. Jobber innen reklame!

Legger har jo empati som andre mennesker. De vil jo bry seg om sine pasienter. En jobb er ikke "bare en jobb" for alle.

Og selv de empatiløse, om de finnes, har vel ofte yrkesstolthet og vil lykkes i arbeidet sitt.

Jeg er bekymret for om kampanjene vi lager fungerer etter målsetningene liksom.. 😛 

Anonymkode: 289e5...dc9

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper de bryr seg mens jeg er der, men håper mer de ikke bryr seg når de drar hjem for dagen. Tenk på alt hva en lege møter i lopet av en dag. En ville bli raskt utbrendt om en tok alt med seg hjem.

Anonymkode: ee83c...a4a

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ligger på kveldene og bryr meg om min jobb, og det er ingen som dør om jeg ikke leverer eller gjør noe feil akkurat. Jobber innen reklame!

Legger har jo empati som andre mennesker. De vil jo bry seg om sine pasienter. En jobb er ikke "bare en jobb" for alle.

Og selv de empatiløse, om de finnes, har vel ofte yrkesstolthet og vil lykkes i arbeidet sitt.

Jeg er bekymret for om kampanjene vi lager fungerer etter målsetningene liksom.. 😛 

Anonymkode: 289e5...dc9

Jo selvsagt kan reklameplakatene dine påvirke folk negativt.....

Anonymkode: 7dc95...d35

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Min lege bryr seg iallefall om meg. Hun husker alt vi snakket om sist time, enda hun har ikke skrevet det ned fordi at det ikke var medisinske ting. Men hun bryr seg ikke sånn at hun tenker på meg hver dag på jobb, men hun er varm og omsorgsfull når jeg har time der, eller ringer for å be om hjelp. Leger i privatpraksis derimot  som er leger for å tjene mest mulig cash tror jeg er av et annet slag. Og leger på legevakten tror jeg er strippet for empati.🤷‍♀️Min erfaring iallefall 

Anonymkode: 1ed25...2a4

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (27 minutter siden):

De bryr seg om pasientene tar medisinene ja, for jobben deres er å få folk friske. Eller gi de medisiner som lindrer og holder en kronisk sykdom i sjakk. De er like opptatt av å gjøre en god jobb som alle andre. Om ikke mer. 

Jeg vet legen min bryr seg om meg, men jeg tenker ikke at jeg fremdeles er i tankene hans når neste pasient kommer inn. De er profesjonelle, men de kan nok like noen Bedre som alle andre. 

Du er litt naiv. Altfor mange leger gjør feil. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er litt naiv. Altfor mange leger gjør feil. 

Med vilje? 

• Liker 1
Skrevet

De bryr seg ikke om pasientene, de gjør bare jobben sin og sørger for at de blir undersøkt og de får tatt riktige prøver og henviser videre om nødvendig. Ellers bryr de seg ikke om deg som person nei 

Anonymkode: abd70...c74

• Liker 2
Skrevet

Ja og nei. 

Flinke leger klarer faktisk å gi alle pasientene omtanke, men for å klare det må de være der å da. Det vil si at når neste pasient går inn, så er tankene om deg lagt vekk. Og noe tanker fra arbeidsdagen vil dukke opp når den er over, men de er sikkert helt tilfeldige. Flinke leger klarer også å gi vanskelige pasienter omtanke.

Men det finnes absolutt dårlige leger som ikke trives med det de gjør, er lei, uprofesjonelle, glemsomme eller misforstår signaler og utrykkelser. Det er bare så veldig mye mer fatalt enn å få feil hamburger. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min lege bryr seg iallefall om meg. Hun husker alt vi snakket om sist time, enda hun har ikke skrevet det ned fordi at det ikke var medisinske ting. Men hun bryr seg ikke sånn at hun tenker på meg hver dag på jobb, men hun er varm og omsorgsfull når jeg har time der, eller ringer for å be om hjelp. Leger i privatpraksis derimot  som er leger for å tjene mest mulig cash tror jeg er av et annet slag. Og leger på legevakten tror jeg er strippet for empati.🤷‍♀️Min erfaring iallefall 

Anonymkode: 1ed25...2a4

Det tror jeg du har helt rett i. Hvertfall nesten. Har vært innom privatpraktiserende som brenner for jobben og det er gull. Desverre endel som vil dra ut tiden og kommer med unødvendige ting for å tjene penger. 😡

Legevaktleger virker som om de helst vil bli kvitt pasientene omtrent før de kommer. Sykehusleger derimot er en annen art som jeg setter mer pris på: de er konkret, holder seg til saken, er løsningsorienterte og kaster ikke bort tid på unødvendig vissvass. 

Anonymkode: 4f2f4...a9d

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Med vilje? 

Ikke med vilje. Men glemmer og bryr seg ikke. 

Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Med vilje? 

Nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De bryr seg ikke om pasientene, de gjør bare jobben sin og sørger for at de blir undersøkt og de får tatt riktige prøver og henviser videre om nødvendig. Ellers bryr de seg ikke om deg som person nei 

Riktige prøver...

Ikke alltid. 
Ofte blir man ikke tatt på alvor eller omvendt: sendt til unødvendige undersøkelser. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei

Så hvorfor var jeg da naiv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir jo ikke personlig som at de er interessert i deg for å komme på kaffe. De er interessert å få deg til å føle deg sett, forstått og er interessert i din fysiske og psykiske helse. Man kan ha en god tone. Pg noen er mer match enn andre. 

Noen hvertfall. 

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Så hvorfor var jeg da naiv? 

Fordi du tror at alle leger bryr seg og gjør en god jobb. 

• Liker 3
Skrevet

Nei. Du er bare et tall i et system. Hvis du bytter fastlege, får noen andre plassen din hos nåværende lege. Tror du legen da går å tenker på deg? Nei. 

Anonymkode: ed1d9...b3d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...