Gå til innhold

Hvilken rase eier du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det med Akita? 

Jeg er dødens forelsket i rasen, men man blir jo skremt litt vekk av det som ligger på nettet, selv om jeg er kildekritisk. 

Hørt at de er ganske vanskelige å ha med å gjøre og at man må sjefe dem hele tiden for å vise sin "dominans". Ikke mine ord, men det jeg har hørt fra andre. 

Hva er din erfaring? 

- TS

Anonymkode: 7bad3...7d8

jeg kan bare svare for det jeg har opplevd, vi har en tispe, MASSE styrke og energi, men lærer fort, på godt og vondt. Jeg tror ikke man må være "dominant" men konsekvent og bestemt. De har også mye vokt og jakt i seg, men lojale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gamle er dere, ts? Jeg har lest alle innleggene, og jeg sitter igjen med en tanke om at du er "døsbetatt" av flere raser og at verken du eller samboeren din vet hva dere egentlig vil og om dere er villige til å gi en hund det den fortjener.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/17/2021 at 9:12 PM, AnonymBruker said:

Jo, ja... 

Jeg vet ikke helt hvorfor, men han er på en måte den "dominante" i forholdet, og tar mye kontroll i forhold til innkjøp, budsjett og sånne ting. Så han går ikke lett med på å bruke 20.000 på noe han mener er helt ubrukelig, da skal jeg virkelig finne en rase han ønsker.

Han vil ha en hund som "skrur seg av" når jeg drar på jobb og ikke plager ham. Forrige hunden vår maste fordi den ville på tur rundt klokka 12, noe samboer hadde gradvis vendt den til fordi han gikk tur med den hver dag mens jeg var på jobb. Så gadd han ikke mer, og klagde på at hunden forstyrret han grenseløst. 

Anonymkode: 7bad3...7d8

Hvorfor gidder du være sammen med han egentlig? Er det ikke dere som skal bruke penger på hund, heller enn han? Eller styrer han hele økonomien, for begge?

Anonymkode: e4fd2...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor gidder du være sammen med han egentlig? Er det ikke dere som skal bruke penger på hund, heller enn han? Eller styrer han hele økonomien, for begge?

Anonymkode: e4fd2...28b

Jo, men han liker å styre med penger. Ikke på en ubehagelig måte, men han har et øye for å lage budsjett, spare og liknende. Det er mye forsikringer og abonnementer som sluker mesteparten av pengene, i tillegg til skatt og mat. 

Da sitter vi igjen med en sum som han synes det er vanskelig at vi skal spare så mye inn på. Så for å motivere han litt må det være en hunderase som han kan se frem til å ha, da, for flere grunner enn økonomi også. 

Jeg hadde sikkert klart meg godt uten han, men rent praktisk så fungerer forholdet vårt ganske bra, også på emosjonell front. Men han bare interesserer seg ikke så mye for hunder og det må jeg bare respektere :)

-ts

Anonymkode: 7bad3...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...