Gå til innhold

Spørre om sjenerende naboer på visning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som f.eks om noen røyker inne i en blokk?
Kan jeg kreve å få vite om slike problemer? 
 

Anonymkode: b4d2b...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spør i alle fall jeg om. Samme med musikk - jeg hater bråkete folk og vil ikke bo der om noen røyker inn i huset eller spiller høy musikk konstant. 

Anonymkode: b15d0...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man merker at naboene røyker.

Du kan jo alltids spørre, men hvordan vet du om du får et ærlig svar?

Anonymkode: 3f52d...920

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørre kan du, men om du får svar er en annen ting.

Anonymkode: 53d12...4dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er veldig "var" på naboer bør du leie heller enn å eie. Da er det mye lettere å bytte bolig. Om du eier og flytter ofte så forsvinner det små formuer bare til selve salget/eiendomsmeglere/avgifter.

Anonymkode: 3f52d...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke man merker at naboene røyker.

Du kan jo alltids spørre, men hvordan vet du om du får et ærlig svar?

Anonymkode: 3f52d...920

Det merker jeg veldig godt her jeg bor dessverre. Er ille å våkne av sigarettrøyk på soverommet.

Anonymkode: 3308e...bcf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror ikke man merker at naboene røyker.

Du kan jo alltids spørre, men hvordan vet du om du får et ærlig svar?

Anonymkode: 3f52d...920

Jo, man merker at naboene røyker. Jeg leier nå og naboen røyker og jeg skal flytte, på grunn av dem. Og jeg vil ikke kaste bort penger på å kjøpe en bolig, for så å få nabo fra helvete igjen. 

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du er veldig "var" på naboer bør du leie heller enn å eie. Da er det mye lettere å bytte bolig. Om du eier og flytter ofte så forsvinner det små formuer bare til selve salget/eiendomsmeglere/avgifter.

Anonymkode: 3f52d...920

Jeg leier nå og jeg har 0 rettigheter og det er dyrere. Jeg vil kjøpe et sted jeg kan bli værende til jeg blir gammel, og helst ikke flytte mer på meg. Leie er et mareritt

Anonymkode: b4d2b...20f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg tror at mange velger å ikke fortelle om sånne ting 

Anonymkode: df422...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det merker jeg veldig godt her jeg bor dessverre. Er ille å våkne av sigarettrøyk på soverommet.

Anonymkode: 3308e...bcf

samme her. Jeg har en som står utenfor og en som røyker inne. Så det stinker røyk av hodeputen min på grunn av han ute og det føles ut som at alt i leiligheten stinker fra han andre. Jeg nekter å flytte til et sted som har en nabo fra helvete. Så vurderer å flyttte litt uten for byen for å få enebolig, men skulle ønske man hadde mer rettigheter i leilighet også. for jeg foretrekker leilighet fremfor hus

Anonymkode: b4d2b...20f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må du spørre om det. Men om du får et ærlig svar er en annen sak.

 

Anonymkode: 76b1f...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Selvsagt må du spørre om det. Men om du får et ærlig svar er en annen sak.

 

Anonymkode: 76b1f...b1f

De færreste mennesker er gode til å lyve, så du får et inntrykk likevel.

Anonymkode: 76b1f...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror ikke man merker at naboene røyker.

Du kan jo alltids spørre, men hvordan vet du om du får et ærlig svar?

Anonymkode: 3f52d...920

Oh yes, det kan jeg skrive under på at man merker. Bodde i blokk en periode, og hadde en nabo som satt ute og røyka til alle døgnets tider. Hans veranda var ved siden av soverommet mitt, så våknet til at det stinka røyk 😕 Grusomt

Anonymkode: 72ea4...2b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jo, man merker at naboene røyker. Jeg leier nå og naboen røyker og jeg skal flytte, på grunn av dem. Og jeg vil ikke kaste bort penger på å kjøpe en bolig, for så å få nabo fra helvete igjen. 

 

Jeg leier nå og jeg har 0 rettigheter og det er dyrere. Jeg vil kjøpe et sted jeg kan bli værende til jeg blir gammel, og helst ikke flytte mer på meg. Leie er et mareritt

Anonymkode: b4d2b...20f

Å eie er et mareritt og hvis man får «naboer fra helvete». 

Anonymkode: df422...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å eie er et mareritt og hvis man får «naboer fra helvete». 

Anonymkode: df422...4fc

Det er sant, derfor jeg spør om jeg kan forhindre å havne med et slit mareritt når jeg skal kjøpe. 
 

Anonymkode: b4d2b...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er sant, derfor jeg spør om jeg kan forhindre å havne med et slit mareritt når jeg skal kjøpe. 
 

Anonymkode: b4d2b...20f

Tror ikke det. Hvis de selger akkurat pga dårlig nabo, er det helt mulig at de ikke forteller om det for å ikke skremme bort potensielle kjøpere. 

Anonymkode: df422...4fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sier vel at de har superhyggelige naboer om noen spør. Hadde noen spurt om mine bråkete naboer bråkte, hadde jeg vel sagt at de var normalt stille/bråkete, om de røkte, hadde jeg sagt at det vet jeg ikke/har jeg ikke lagt merke til. Ingen kan «ta» selger på det i etterkant. 

Anonymkode: 9ba59...06a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørre kan du, men får nok ikke ærlige svar. Skulle jeg selge og få et slikt som ville jeg svart veldig vagt og rundt, slik at jeg ikke løy men likevel ikke skremte vekk potensielle kjøpere.

Anonymkode: 88513...05e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vurdere å spørre noen av naboene en annen dag. Jeg bor i leilighet og da ene naboen solgte for et par år siden så ringte noen interesserte kjøpere på hos oss og spurte om lydnivået (fordi vi bor i nærheten av noe som kan lage en del lyd). Jeg svarte helt ærlig at det for oss aldri har vært noe problem. De kjøpte!

Anonymkode: f0b5c...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett etter rekkehus , flermannsboliger eller enebolig om jeg var deg. Så ville jeg tenkt ut hva som var viktigs for meg å unngå. Er det røyk , så er det sikkert lurt å bo på en ende og nederste etg. Er det bråk fra naboer som tramping osv , så er det lurt å bo øverst. Uansett er det en sjanse å ta med å bosette seg i blokk pga der er det så mange mennesker samlet på en plass. 

Anonymkode: e7f4c...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde og sett etter rekkehus. Jeg er selv svært allergisk mot røyk, og bor i ende rekkehus. Naboen røyker ikke, og vi har en diger levegg mellom oss, så regner med det uansett ikke hadde kommet så mye røyk over på min side.

 

Anonymkode: db548...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...