AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #1 Del Skrevet 14. januar 2021 når man blir tatt i trafikken. En ting er å gi bot, men hvorfor får man ikke ytterligere tilbud om å snakke med evt. kjøreskole, lege ved sånne hendelser. Hva lærer man ved det? jeg tror ikke bot er nytte til noe formål uten dialog. Anonymkode: 69400...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #2 Del Skrevet 14. januar 2021 "rart rettstaten Norge ikke tilbyr å snakke med læremester"? Hva legger du i begrepene? Er rettsstaten = politiet og læremester = kjøreskole/lege? Selv om du har gjort noe teit i trafikken er det vel ingen som hindrer deg i å kontakte trafikkskole eller lege på egenhånd? Anonymkode: 3b942...62e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 14. januar 2021 #3 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): når man blir tatt i trafikken. En ting er å gi bot, men hvorfor får man ikke ytterligere tilbud om å snakke med evt. kjøreskole, lege ved sånne hendelser. Hva lærer man ved det? jeg tror ikke bot er nytte til noe formål uten dialog. Anonymkode: 69400...34b Hvorfor i all verden skal du snakke med en lege hvis du blir tatt i trafikken?? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #4 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): når man blir tatt i trafikken. En ting er å gi bot, men hvorfor får man ikke ytterligere tilbud om å snakke med evt. kjøreskole, lege ved sånne hendelser. Hva lærer man ved det? jeg tror ikke bot er nytte til noe formål uten dialog. Anonymkode: 69400...34b "Dialog"? Om hva da? Diskutere om det egentlig er feil å bryte fartsgrensene eller kjøre i fylla eller ikke? Kan ikke se poenget ved det. Etter at du har fått lappen er det ditt eget ansvar å ferdes trygt i trafikken. Trenger du mer opplæring etter å ha blitt tatt for noe ulovlig er det ditt eget ansvar å skaffe deg dette. Kjøreskolene tar med glede i mot pengene dine om du trenger oppfrisking. 👍 Anonymkode: 434ce...871 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 14. januar 2021 #5 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) Når du har klart teorien, så skal du vite at en ikke skal bryte fartsgrensene. Hvorfor i all verden skal du snakke med kjøreskolen om dette, når de allerede har fortalt deg det mange ganger? Dersom du føler for å snakke med en lege, så bestiller du deg time, - ingen hindrer deg i det. Statistikken viser forresten at en klekkelig bot er et nyttig form for forebygging. Endret 14. januar 2021 av absinthia 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #6 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): "rart rettstaten Norge ikke tilbyr å snakke med læremester"? Hva legger du i begrepene? Er rettsstaten = politiet og læremester = kjøreskole/lege? Selv om du har gjort noe teit i trafikken er det vel ingen som hindrer deg i å kontakte trafikkskole eller lege på egenhånd? Anonymkode: 3b942...62e ja, evt. også få en rådgiver og bistand når man har fått bot fra politi. Det tilbudet fikk jeg ikke, og skulle ønske det fantes noen med kompetanse som vil være behjelpelig enn at man skal bare bli forlatt uten mulighet å prate ut det som skjedde. Anonymkode: 69400...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. januar 2021 #7 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja, evt. også få en rådgiver og bistand når man har fått bot fra politi. Det tilbudet fikk jeg ikke, og skulle ønske det fantes noen med kompetanse som vil være behjelpelig enn at man skal bare bli forlatt uten mulighet å prate ut det som skjedde. Anonymkode: 69400...34b Kontakt en privat psykolog hvis du vil prate ut. Av alle ting vi skal sløse vekk skattepengene på... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #8 Del Skrevet 14. januar 2021 Haha, det er vel kun i Norge folk trenger "noen å snakke med" når de har brudd veitrafikkloven. Og dét tilbudet skal komme fra staten, selvsagt. 🤪🤣 Anonymkode: 60e70...018 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #9 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): ja, evt. også få en rådgiver og bistand når man har fått bot fra politi. Det tilbudet fikk jeg ikke, og skulle ønske det fantes noen med kompetanse som vil være behjelpelig enn at man skal bare bli forlatt uten mulighet å prate ut det som skjedde. Anonymkode: 69400...34b Du bør kanskje levere inn førerkortet om du trenger rådgiver og bistand når du får bot. Du vet selv hvilken trafikkforseelse du gjorde. Anonymkode: 9f97b...7f6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #10 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): ja, evt. også få en rådgiver og bistand når man har fått bot fra politi. Det tilbudet fikk jeg ikke, og skulle ønske det fantes noen med kompetanse som vil være behjelpelig enn at man skal bare bli forlatt uten mulighet å prate ut det som skjedde. Anonymkode: 69400...34b Om du forholder deg til trafikkreglene så slipper du å havne i en situasjon hvor du får bot av politiet. Om du har behov for å snakke med noen står du fritt frem til å kontakte lege/psykolog på egen hånd. Du tabbet deg ut, men det er ikke verdens undergang. Se på det som en erfaring og ikke gjør samme feilen en gang til. Anonymkode: 3b942...62e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #11 Del Skrevet 14. januar 2021 Ingen som forstår det jeg sikter til? Anonymkode: 69400...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 14. januar 2021 #12 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen som forstår det jeg sikter til? Anonymkode: 69400...34b Nei. Kan du prøve å forklare det bedre? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #13 Del Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ingen som forstår det jeg sikter til? Anonymkode: 69400...34b Er det en gjettelek? Du bør kanskje uttrykke deg litt tydeligere i HI. Anonymkode: 9f97b...7f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 14. januar 2021 #14 Del Skrevet 14. januar 2021 Altså: du kan kontakte lege, psykolog og kjøreskole selv, om du føler behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #15 Del Skrevet 14. januar 2021 jeg ser at de som kommer i fengsel får langt bedre tilbud, og er ivaretatt. Rart. Synes iallfall politi bør være mer servicevennlig enn det dem uttrykker for nå. Men som i alle andre ting så har Finland og Sverige kommet 50 år i forveien. Norge er janteloven. Anonymkode: 69400...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #16 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg synes det burde vært pålagt å delta på jevnlige teorioppfriskningskurs, for eksempel hvert 5. år. Anonymkode: 872d9...a1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #17 Del Skrevet 15. januar 2021 Politiet er ikke rettsvesenet. De håndhever bare de norske lover. Du står fritt til å ikke godta bøter og klage på inndratt førerkort. Da vil det bli en rettslig prosess. Da kan du snakke med hvem som helst, men en kjøreskole vil ikke gjøre noe til eller fra, ei heller en lege med mindre du har kjørt på noen eller lignende. Anonymkode: d2b45...9d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #18 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): jeg ser at de som kommer i fengsel får langt bedre tilbud, og er ivaretatt. Rart. Synes iallfall politi bør være mer servicevennlig enn det dem uttrykker for nå. Men som i alle andre ting så har Finland og Sverige kommet 50 år i forveien. Norge er janteloven. Anonymkode: 69400...34b Hvorfor sammenligner du det å få en bot eller bli fratatt førerkortet med å havne i fengsel? Og på hvilken måte har Sverige og Finland bedre "service" om en får en bot i trafikken? Du får en bot der også, akkurat som i Norge. Anonymkode: 9f97b...7f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #19 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): jeg ser at de som kommer i fengsel får langt bedre tilbud, og er ivaretatt. Rart. Synes iallfall politi bør være mer servicevennlig enn det dem uttrykker for nå. Men som i alle andre ting så har Finland og Sverige kommet 50 år i forveien. Norge er janteloven. Anonymkode: 69400...34b For noe vrøvl! Herregud. Som mange andre nordmenn har også jeg fått forenklet forelegg. Politiet var veldig hyggelig, lurte på om jeg har spørsmål, forklarte klageadgang osv. Trenger du mer, ta kontakt med de instansene som folk har foreslått her. Forbanna troll! Anonymkode: 60e70...018 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #20 Del Skrevet 15. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For noe vrøvl! Herregud. Som mange andre nordmenn har også jeg fått forenklet forelegg. Politiet var veldig hyggelig, lurte på om jeg har spørsmål, forklarte klageadgang osv. Trenger du mer, ta kontakt med de instansene som folk har foreslått her. Forbanna troll! Anonymkode: 60e70...018 hvilke spørsmål skulle jeg liksom stilt? og hvilke spørsmål stilte du? skulle jeg akseptert boten, og deretter kommet med klage? Anonymkode: 69400...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå