Gå til innhold

Saxenda - noen med erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Marye said:

Er nå nede i 77 kg, fra 94 

Når startet du? :) 

Anonymkode: 1985d...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når startet du? :) 

Anonymkode: 1985d...c57

Husker ikke nøyaktig 

Oktober kanskje 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Til dere som har fått saxenda på blåresept, hvor lang tid tok det fra søknaden var sendt til dere fikk vedtak?

Anonymkode: ff112...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.1.2021 den 10.45):

Jeg kan være dønn seriøs også. For kvinne, 27 år, 165 cm, 124 kg, lett aktivitet, estimerer  https://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/  et vedlikeholdsnivå på 2748. Dette vil være noe høyere hvis du er høyere og mer aktiv, noe lavere hvis du er kortere og mindre aktiv. Vedlikeholdsnivå betyr at ethvert kaloriinntak under det, hva det enn er, over tid, vil føre til vektnedgang. Bare for å holde seg i live - altså om personen skulle ligget i koma - bruker denne tenkte kroppen 1999 kalorier per dag.

Så greia er at du ikke spiser 1300-1800 kalorier. På lissom, ja, et par dager, absolutt, her og der, selvfølgelig - men ikke egentlig, konsekvent, og over tid, som er den eneste måten vektnedgang fungerer og kan fungere. Det at du nevner at du ikke klarer å spise mer, som ikke er sant (og heller ikke relevant, siden vektnedgang dreier seg om å spise mindre, ikke mer) indikerer alene at du ikke er helt overbevist om at "en kalori er en kalori" og at det derfor er noe poeng å spise mindre. Eller at det ligger noe annet bak. Mange overvektige ønsker ikke å gå ned i vekt, av forskjellige grunner. 

Anonymkode: 99dca...f1b

Det blir en liten avsporing, dette, men av egen erfaring er vektnedgang mer enn "forbrenningsovnprinsippet" med kalorier inn - kalorier ut. For ca 10 år siden eller deromkring ønsket jeg å gå ned 8 kg, og meldte meg på et nettkurs med Grete Roede. Det var et typisk lavkalori/lavfettkurs med kaloritelling, og varte i 8 uker. 

Jeg telte kalorier slavisk - hver pastill, hver teskje med lettmargarin - you name it. Hvis du kjenner til GR-prinsippet, vet du at man kan "kose" seg med litt ekstra èn gang i uken, men også dette holdt jeg kontroll på. Jeg var konstant sulten og utilfreds, men sta. Verre var det at neglene begynte å bli sprø, kroppen ble dvask tross trening, og jeg begynte å miste hår. Til og med det kunne jeg ha levd med, hadde det ikke vært for at jeg ikke gikk ned i vekt. Ikke så mye som et gram. Det var med andre ord 3000 kr rett i søpla, for å si det slik. 

En stund etterpå begynte jeg på lavkarbo. Riktignok gikk jeg ikke ned så mye da heller, men jeg sluttet å miste hår, fikk spensten i kroppen tilbake og supersterke negler :) Og fikk masse energi.

Av ulike årsaker sluttet jeg med lavkarbo og har gått opp og ned i vekt de siste årene, men ikke mer enn maks 10 kg. Nå er jeg på (streng) lavkarbo igjen og har gått ned 4 kg på 4 uker. Planen er å fortsette med dette til jeg har nått målvekt, og deretter gå over til et mer moderat lavkarbokosthold for vedlikehold. (Jeg tror grunnen til at jeg ramlet av sist, var at jeg ikke hadde noen plan). 

Anonymkode: a9884...c44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir en liten avsporing, dette, men av egen erfaring er vektnedgang mer enn "forbrenningsovnprinsippet" med kalorier inn - kalorier ut. For ca 10 år siden eller deromkring ønsket jeg å gå ned 8 kg, og meldte meg på et nettkurs med Grete Roede. Det var et typisk lavkalori/lavfettkurs med kaloritelling, og varte i 8 uker. 

Jeg telte kalorier slavisk - hver pastill, hver teskje med lettmargarin - you name it. Hvis du kjenner til GR-prinsippet, vet du at man kan "kose" seg med litt ekstra èn gang i uken, men også dette holdt jeg kontroll på. Jeg var konstant sulten og utilfreds, men sta. Verre var det at neglene begynte å bli sprø, kroppen ble dvask tross trening, og jeg begynte å miste hår. Til og med det kunne jeg ha levd med, hadde det ikke vært for at jeg ikke gikk ned i vekt. Ikke så mye som et gram. Det var med andre ord 3000 kr rett i søpla, for å si det slik. 

En stund etterpå begynte jeg på lavkarbo. Riktignok gikk jeg ikke ned så mye da heller, men jeg sluttet å miste hår, fikk spensten i kroppen tilbake og supersterke negler :) Og fikk masse energi.

Av ulike årsaker sluttet jeg med lavkarbo og har gått opp og ned i vekt de siste årene, men ikke mer enn maks 10 kg. Nå er jeg på (streng) lavkarbo igjen og har gått ned 4 kg på 4 uker. Planen er å fortsette med dette til jeg har nått målvekt, og deretter gå over til et mer moderat lavkarbokosthold for vedlikehold. (Jeg tror grunnen til at jeg ramlet av sist, var at jeg ikke hadde noen plan). 

Anonymkode: a9884...c44

Jeg har lignende erfaringer. Er nå på moderat, og går veldig sakte ned men kroppen trives. Fettprosent er ned og muskelmasse har økt, selv med svært lite trening. Helt motsatt av kalori slanking som tok muskler samtidig som fett ( jeg gikk noe ned med telling også men synes ikke det var verd det). Jeg vurderer å ta en økt med streng men siden jeg forsøker å begrense kunstig søtning er det litt vanskelig å motivere. Jeg har i allefall endelig litt bevegelse på vekten og kroppen er tydelig endret. Kjekt at flere har samme plan :)

Anonymkode: efddc...4d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster saxenda på blå resept? 

Jeg reagerer på at noen av dere veier ganske lite til å få det. 

Vil det si at jeg som veier 82 og er 168 kan få det? 

Anonymkode: 7107f...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Til dere som har fått saxenda på blåresept, hvor lang tid tok det fra søknaden var sendt til dere fikk vedtak?

Anonymkode: ff112...b32

En dag.

Anonymkode: a12bd...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva koster saxenda på blå resept? 

Jeg reagerer på at noen av dere veier ganske lite til å få det. 

Vil det si at jeg som veier 82 og er 168 kan få det? 

Anonymkode: 7107f...d6a

På blå resept koster den det samme som alle andre medisiner på blå resept: ingenting så fort frikortgrensa er nådd. 

Jeg kan ikke snakke for andre her, men jeg har en BMI på 49, så jeg veier i hvert fall ikke lite. 

Grensa for å få godkjenning for Saxenda på blå resept er vel en BMI på 40, eller 35 hvis man i tillegg har sykdommer som diabetes, hjertesykdom eller veldig høyt blodtrykk. 

Anonymkode: 340f1...4cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få blå resept om man ligger i grenseland? Har bmi på 32,9. Har en familie med store problemer med overvekt, diabetes 2, hjertesykdommer og hele sulamitten. Greier ikke gå ned i vekt selv, har testet både kaloritelling, lavkarbo osvosv.. noen i lignende situasjon som har fått teste medikamentet? Har jo ikke fått noen av disse sykdommene, men det ligger jo litt i kortene kan man si..

Anonymkode: d65a2...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 21.46):

Da slenger jeg meg videre i dansen og skriver min historie. 
 

Jeg er 27 år, «alltid» vært overvektig. Husker helsekontrollene på barneskolen var grusomme - traumatisert og høytopplesning av elevenes vekt. 
 

Jeg vil ikke kalle meg en «jojo»-slanker. På mitt meste har jeg veid 128 kg. På mitt letteste, i voksen alder, har jeg veid 92 kg. Jeg gikk raskt ned i vekt på lavkarbo på videregående - gikk like raskt opp igjen. For to år siden var jeg på mitt letteste 92 kg - og jeg hadde det ikke bra. Jeg levde da på en skyr og to bokser energidrikk daglig. Hvis jeg spiste noe mer var dette kun stekte grønnsaker (og da ble ikke dette stekt i hverken olje eller smør, skal du vite..). Maks 500 kcal - det var regelen min. Kiloene raste selvfølgelig av - og jeg ble mer og mer fornøyd, og mer og mer besatt. I ettertid ser jeg at dette ikke var sunt på noen som helst måte - og på grensen til å bli en spiseforstyrrelse. 
 

I samme moment møtte jeg også en helt nydelig fyr - som i dag er min samboer. Opplegget mitt rundt kosthold ble fort gjennomskuet når jeg ikke kunne drive på som jeg ønsket og ville, og han satte hardt mot hardt - han eller opplegget mitt. Jeg valgte selvfølgelig han. Nyforelsket og flott - kjærlighetskiloene kom (bare tull å skylde på de, vettu..). 
 

I løpet av de to årene har jeg nå lagt på meg igjen 35(!!!) kg. Jeg byttet nylig fastlege grunnet flytting - og det første han sa var at han ønsket å hjelpe meg. Han søkte om Saxenda på blåresept, innvilget med en gang.
 

Med en vekt på 127 kg startet jeg på Saxenda 9/12-20. I løpet av de tre første dagene gikk jeg ned tre kg (trolig væske) - og der har jeg blitt, ikke gram hverken opp eller ned. Plages med magesyre, forstoppelse og kvalme.
 

Jeg har, siden oppstart, loggført ALT jeg dytter i brødhølet - og jeg ligger daglig på mellom 1300-1800 kcal. Dette er nok litt lite, men jeg klarer ikke å få i meg mer.. Overspising har aldri vært et problem for min del, ikke trøstespising heller. Potetgull derimot - jeg elsker potetgull! Men siden oppstart av Saxenda har det ikke vært noe potetgull i hus. Jeg har vært beinhard med meg selv - har ikke spist godis annet enn på lørdager, og da i små mengder. 
 

Begge mine foreldre, og store deler av familien, er overvektige. Min tidligere fastlege sa en gang at operasjon var mitt eneste håp. Gastro-spesialist sa også dette. 
 

Jeg jobber 100% (ofte 130%) i en svært psykisk krevende jobb, og har en hvordan full av stress - dette er heller ikke heldig i forbindelse med vektnedgang. 
 

Ønsker gjerne kommentarer, lignende erfaringer, tips og råd... 😰

Anonymkode: 47612...0f6

Hvis du ikke går ned i vekt; har du sjekket om du kan ha lipødem? Det kan ikke slankes bort.

Anonymkode: e44d9...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva koster saxenda på blå resept? 

Jeg reagerer på at noen av dere veier ganske lite til å få det. 

Vil det si at jeg som veier 82 og er 168 kan få det? 

Anonymkode: 7107f...d6a

Jeg veide 82kg når jeg fikk det for 3 uker siden MEN jeg betaler for det selv. Har ingen tilleggs sykdommer og for lav BMI for å få det på blå resept.

Anonymkode: 17ec7...a19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gått ned 20 kg nå

hadde aldri klart det uten Saxenda fordi jeg tar andre medisiner som øker sult og vekt 

Så jeg er dødsfornøyd 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Marye said:

Gått ned 20 kg nå

hadde aldri klart det uten Saxenda fordi jeg tar andre medisiner som øker sult og vekt 

Så jeg er dødsfornøyd 

Oj så bra jobbet 😊

hvor lang tid brukte du? Hva veier du nå? Kan jeg spørre om høyde også? :) 

Anonymkode: 1985d...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oj så bra jobbet 😊

hvor lang tid brukte du? Hva veier du nå? Kan jeg spørre om høyde også? :) 

Anonymkode: 1985d...c57

Lurer på om det var fra oktober? Usikker. Jeg veier 74 kg nå, var 94 kg på det meste

Er 160 cm

bare 5 kg til så er jeg under 70 kg og det er en stoooor milepæl

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marye said:

Lurer på om det var fra oktober? Usikker. Jeg veier 74 kg nå, var 94 kg på det meste

Er 160 cm

bare 5 kg til så er jeg under 70 kg og det er en stoooor milepæl

Ja! Gleder meg til jeg er under 70kg selv :fnise:

må du betale for den selv siden du er under overvekt bmi? Eller har man den på blå resept hvis det er innvilget uansett ?

Anonymkode: 1985d...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja! Gleder meg til jeg er under 70kg selv :fnise:

må du betale for den selv siden du er under overvekt bmi? Eller har man den på blå resept hvis det er innvilget uansett ?

Anonymkode: 1985d...c57

Jeg betaler selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg bytter nå fra Mysimba til Saxenda da jeg fikk mye bivirkninger.

Gått ned 2 kilo med Mysimba.

Slenger meg inn i tråden for å følge med...  😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 0.04):

Nettopp fått det innviglet på blå resept, begynner på lørdag. Spent.

Anonymkode: 00ba4...372

Hei, 

Jeg skal begynne på Saxenda imorgen, jeg er veldig spent selv 😊 Hvordan har det gått med deg, har du gått ned i vekt med saxenda og fikk du noen bivirkninger?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 12.58):

Det jeg sier ville oppmuntret en som faktisk ønsket å gå ned i vekt. Jeg må jo teste vannet litt, men jeg vet av erfaring at mange har det som deg - sier at de ikke får til å gå ned i vekt, når de "gjør alt riktig", og er ikke interessert i å dobbeltsjekke, eller er kanskje ikke så interessert i å gå ned i vekt i første omgang. Jeg synes det er snodig, siden jeg bare syntes det var fælt å være overvektig, men etter å ha lest meg opp, forstår jeg hvorfor mange har en sånn indre motstand mot å gå ned i vekt. 

Man må ta enkelte ting for gitt, ellers kan man bare gi opp, og verden blir forferdelig forvirrende og skremmende uten en basiskunnskap man kan stole på. Kalorier ut/inn, tyngdekraften, frysepunktet for vann - slike ting er målbare og etterprøvbare og dermed forutsigbare. Effektive tlltak hjelper, når man anvender dem riktig. Hvis det du ønsker å oppnå, og det er innenfor rimelighetens grenser, ikke oppnås, må man anta at enten er tiltaket ikke effektivt i utgangspunktet, eller så er det i utgangspunktet effektivt, men feil iverksatt. Antakelsen du har, er dermed at det er noe feil med deg. Vil du heller at det skal være noe feil med deg, enn med metoden eller strategien?

Du har fått Saxenda for å stagge sulten, sånn at du kan være i et kaloriunderskudd uten å være sulten. Stemmer det? Hvorfor går du da ikke ned, hvis du er i kaloriunderskudd? Hvorfor skal du ha Saxenda, når du likevel ikke går ned i vekt? Er ikke dette problemstillinger som får deg til å undres, bare litegrann? For meg er det helt innlysende at du ikke er i kaloriunderskudd.

Det som får folk flest til å gi opp slankeopplegg, er at de ikke utfordrer synet sitt på mat. Hvis de ikke gjør det, vil det å spise litt av det man vil ha, å "åpne slusene". Hvis man jobber med forholdet sitt til mat, vil man etterhvert oppdage at man kan spise litt av alt, og ikke gå bananas, nettopp fordi man føler at man har lov til å spise hva man vil, og er i stand til å spise bare så mye man trenger.

For å si det rett ut, "hyggelige" folk, er, når det kommer til vekt, i virkeligheten "enablere". Istedenfor å hjelpe deg til å selv ta styringen - det jeg tenker på som oppmuntring - glatter de over og fratar deg ansvaret for den delen av din egen helse som du selv, og bare du, kan gjøre noe med. Dette er sikkert nytt for deg, skremmende og skummelt, men det er helt nødvendig hvis du skal ned i vekt og holde vekta etterpå. Og det er personlige egenskaper og kompetanse som kommer godt med som forelder - kanskje det kan være motivasjon for deg, du antydet over at du hadde lyst på barn.

Anonymkode: 99dca...f1b

Jeg beklager virkelig å dra opp denne tråden nå, ettersom den er fra januar. Jeg er i en situasjon nå hvor dette emnet er i søkelyset, og etter å ha lest dine kommentarer må jeg faktisk gripe inn. Ser du selv hva det er du skriver? INGEN bør noen gang, selv med eller uten erfaringer, ta lett på det noen sier. Du vet ikke noe som helst om hva TS har gått gjennom av behandlinger, erfaringer og ellers. Å uttale deg om hva TS spiser, tenker, føler, mener og gjør er helt klart uaktuelt og her må noen ta grep. Om du skal fortsette i verden slik du gjør den dag i dag, så kommer du til å møte på mye motgang. Ingenting av det du har nevnt her er verken ok, eller svar på hva TS spurte etter. 
 

Å si du VET at TS gjemmer bort sannheten, tar snarveier og i realiteten ikke har lyst til å nå det målet h*n har satt seg er bak mål. Hva vet du om dette? Å si at de fleste overvektige ikke har lyst til å gå ned i vekt, er også feil. Alle som har lyst til å gå ned i vekt har lyst til det, temaet du er inne på er det heller snakk om impulskontroll og motivasjon enn noe annet. Det er ikke å legge skjul på at over 70% av overvektige sliter med en form for psykisk lidelse, f eks angst og/eller depresjoner. Med dette kommer impulskontroll, selvkontroll, motivasjon, uro og mye annet inn i bildet. Det er dette som legger en stopper for personer å gå ned i vekt, fordi det rett og slett blir for vanskelig for de. Det betyr ikke at de ikke vil gå ned i vekt, det betyr at psyken begrenser de. Det er to helt vidt forskjellige ting. 
 

Å si at du må teste vannet litt for å se hvor TS ligger er noe du ikke har noe grunn til å gjøre. Alt du skal legge deg opp i når du først må kommentere er hva TS spør om, ikke prøve å begrunne hvorfor du tror TS lyver. Det har du ingen rett til, og om det er slik at du faktisk ikke kan se feilen i det du gjør så bør du ikke få lov til å være på internett. Sånne nettroll som deg har ingen godt av, inkludert deg selv. Du tenker nå sikkert at det er å sette ting på spissen, noe som igjen bare begrunner mitt svar enda mer. 
 

Og en ting til, kaloriinntak har faktisk ikke ALT å si om vektkontroll. Du sier at om man holder seg under sitt daglige kaloribehov så går man ned i vekt. Dette er så ekstremt feil som man får det, og det er farlig å komme med slike konklusjoner. Selv med en aktiv livsstil, helse på topp og kaloriinntak under det daglige behovet så er det mange den dag i dag som sliter med å gå ned i vekt. Meg selv og ut ifra det jeg leser, TS inkludert. 
 

Jeg er en 23 år gammel jente med en ekstrem aktiv livsstil. For 4 år siden gikk jeg opp i vekt grunnet en uforutsett graviditet, og kroppen min reagerte på de ekstra hormonene. Gynekolog har bekreftet PCOS og en intoleranse for ekstra hormoner. Dette er grunnen til at jeg gikk opp i vekt. Jeg har veid 97kg i 4 år, verken en kilo opp eller ned. Jeg har vært på overvektsentralen i Vestfold, i Oslo, jeg har vært hos 10 forskjellige ernæringsfysiologer, 6 forskjellige gynekologer, jeg har vært å tatt CT, MR og røntgen av HELE kroppen for å sjekke om det ikke ligger underliggende sykdommer. Jeg har svart på hvitt blitt forklart at min fysiske helse er på topp, at prøver viser jeg har kroppen til en idrettsutøver og at kostholdet mitt ikke har noen feil, annet enn at jeg spiser alt for lite. Jeg spiller volleyball på profesjonelt nivå i Vestfold, jeg jobber en fast stilling i helsevesenet i kommunen og jeg går minst 10.000 skritt på en dårlig dag. Alt jeg sliter med er å få i meg nok mat, da forholdet mitt med mat alltid har vært krevende. Jeg har ADHD og sliter med at sentralnervesystemet mitt ikke klarer å sende signaler til hjernen min fort nok. Dvs at når jeg må på do så merker jeg det ikke før jeg faktisk holder på å tisse på meg, og når jeg er sulten så merker jeg det ikke før kroppen min skjelver og jeg blir uvel. Dette er diagnostisert av flere leger. Jeg går flere turer om dagen, er så å si hver helg opp i fjellene og på turer med dyra, jeg trener volleyball 3-4 ganger i uken samt at jeg trener på treningsstudio ved siden av. Mitt daglige kaloribehov er litt i overkant av 2.500 kalorier mtp aktivitetsnivået mitt, og jeg spiser kanskje 600 kalorier ila en dag. Dette ER skadelig. Og ja, jeg vet. Spiser jeg når jeg ikke er sulten, så spyr jeg. Spiser jeg for mye når jeg er sulten, så spyr jeg. Jeg tåler ikke sukker eller kullsyre, og tablettene jeg kan gå på for mitt lave stoffskifte tåler jeg ikke. Jeg sier ikke dette for å verken skryte eller få deg til å føle synd på meg. Jeg sier dette fordi selv hvor skadelig mitt lave kaloriinntak er, så er holdningen din mer skadelig. Du kan ødelegge liv slik du holder på nå, ved å sette alle overvektige i en bås og tro du er bedre. Det eneste livet jeg ødelegger er mitt eget, og ikke en gang det er med vilje.
 

Så før du setter deg ned for å skrive en ufordragelig kommentar tilbake til meg, på hvordan jeg kan oppføre meg slik og prøve å sette deg i en bås, så ta deg et minutt eller to til å faktisk tenke over hva du driver med. Hva er din hensikt her? For om din hensikt bare er å gi ut hat, så stopp. Hvis din hensikt er å sette noen i en bås, så stopp. Men om du kan innrømme at du har gjort en feil, ikke for meg, ikke for TS, men for deg selv, så er det godtatt. Tenk på alle de titusener av mennesker du kan ha gjort et skadelig inntrykk på bare fordi du har «lest» deg opp på et par forumer og konkludert med at du vet absolutt best. Var det verdt det? Fikk det deg til å føle deg noe bedre? Jeg håper du klarer å endre holdningen din før du gjør mer skade, og jeg håper du kan ta dette til lærdom senere i livet. Det er sånne som deg som fikk meg til å begynne å studere dette yrket som jeg elsker, nettopp fordi at å sette noen som helst i båser, overvektige inkludert, for så å konstantere at du er bedre gjør meg kvalm. All lykke til videre. 

PS, før du lurer på hvor all min informasjon kommer fra. Jeg er nyutdannet ernæringsfysiolog med fast jobb på overvektsentralen i Oslo. Selv om jeg har mange år foran meg med lærdom, så VET jeg faktisk at jeg har mer kunnskap innenfor dette temaet enn det du har.
 

Til TS 

Jeg håper virkelig at du har fått svaret ditt et annet sted, og at alt går bra i dag. Hvis ikke så vil jeg si ifra at når det kommer til behandlinger så er helt klart både Saxenda og Mysimba et av de med høyest resultat. Er dette noe du føler du kunne tenke deg å prøve så råder jeg deg å kontakte fastlegen din, så kan dere ta en vurdering sammen! Også ønsker jeg deg all lykke til videre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Jeg har bmi på ca 33. Fikk saxenda, slipper å betale. Dette er pga psykiske problemer, så jeg anbefaler folk å ta en prat med legen selv om man ikke har 40 i bmi. 

Selv har jeg nettopp begynt, så får se hvordan det går 😁

Anonymkode: aa41d...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...