Gå til innhold

Er du en av de rikeste i nabolaget? En av de fattigste? Midt i mellom? Har ikke peiling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fattig! Jeg klarer meg da. 🙂 Student uten jobb.

Anonymkode: af031...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er midt på treet i mitt nabolag. Jeg fatter ikke at noen gidder å bosette seg i et nabolag der de blir «relativt fattige». Har en venninne som bor i et skitdyrt område, og barna hennes driver hele tiden og klager på at de er så fattige. Altså de er jo ikke det, men når alle 8 åringene har nyeste iPhone og jakker til 6000, så kan man takke seg selv! 

Anonymkode: 3ebe1...d95

Vi er ett stykke under middels i ett dyrt område. Synes ikke det er ett problem, og det gjør ikke barna våre heller. Føler oss inkludert og hjemme her selv om vi kjører kjipere bil, bor i flermannsbolig, er senest ute med telefon og arver klær. Barna er trygge på seg selv og godt med i vennegjengen. Vi får se hvordan det går etter hvert. 
 

Anonymkode: be79e...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok blant de fattigste selv med familieinntekt på ca 1,6 mill. Dyrt hus kjøpt ved hjelp av arv (ca 9 mill), så er nesten gjeldfrie. Vi har det romslig og helt utmerket. Men alle naboene har det nok betydelig romsligere. Trives i nabolaget.

Anonymkode: 0cfb3...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en av de rikeste. Bor i billig leilighet som for lengst er nedbetalt og investerer millioner i fond. 

Men jeg tror nok naboene ville sagt at min gamle bil og mine brukte møbler og jevnlige besøk på den lokale bruktbutikken (der en får absolutt alt en trenger utenom mat) gjør meg til den fattigste. Men uten driftsutgifter blir en jo rik i en fei. ;) Og turene mine til rivieraen diskuterer jeg ikke med naboen. :vetikke:

Anonymkode: f6624...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen innerst er uten tvil rikest, men er en trivelig fyr og lite flashy utover flott hus og mange biler.  Utover det tror jeg resten av oss er ganske på snittet.  Litt forskjellige livsfaser så noen har nok mer formue mens andre har høyere inntekt.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - det finnes både mangemillionærer (fotballproffer/bedriftsledere) blant nærmeste naboer, men også "vanlige folk" med vanlige yrker. Jeg vil tro vi tjener bedre enn mange men dårligere enn de med de aller beste jobbene. Totalt har vi vel 1,6 mill brutto tilsammen jeg og mannen. Er ikke typene til å kjøpe den dyreste bilen men vi har et stort fint hus.

Anonymkode: 0e6e3...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fattigste. Vi leier, kjører gammel bil, men tbh vi har det veldig bra. 

Anonymkode: b90be...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et relativt rikt strøk i Tønsberg (middel stor enebolig med stor hage) men vi er «fattige» i forhold til naboene som har hus fra 15-40 millioner. Vi blir ihvertfall ikke sett på som de ressursterke:fnise:

Samlet inntekt ligger på rundt 1,7 mill. Eier to utleieboliger som kommer i tillegg.

Anonymkode: 9a9d0...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zienna skrev (På 13.1.2021 den 20.38):

Det er vanskelig å vite hvem som er fattig og rik kun ut i fra hva man ser med øyet.  Folk kan ha finansiert det flotte vi ser med lån som ikke er nedbetalt.  
 

Godt poeng! Jeg kjører en billig liten bil og bor i en liten leilighet med mye bruktmøbler. Jobber deltid akkurat nå så lever økonomisk. Om man ikke kjente meg ville man tenkt jeg kanskje slet økonomisk? Men jeg har 200 000 i fond og buffer, og boliglånet mitt er under 1 mill. Ingen andre lån. Så i min verden har jeg god økonomi. Mange av naboene har dyre biler, men de kan også sitte med 0 på sparekonto, 200 000 i billån og 3 mill i huslån.  Jeg tror jeg er midt på treet i nabolaget. 

Anonymkode: ada5c...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi er blant de rikeste når det kommer til inntekt, vi er i hvert fall den eneste husstanden med to arbeidsinntekter i nabolaget. Blant de andre er det for det meste trygd det går i, eller en på trygd og en som jobber deltid. Gjennomsnittsalderen i nabolaget er ganske høy, og de fleste har bodd her lenge (30 år +), så jeg tipper at de fleste husene er nedbetalt (det er forresten vårt hus også, selv om vi har bodd her i mindre enn 10 år).

Anonymkode: 5a674...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er de fattigste. Alle rundt oss eier store hus eller gårder, vi får ikke lån og leier en slitt, gammel enebolig🤷‍♀️

Anonymkode: 7a104...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...