Gå til innhold

Naboen plager oss skikkelig. Hvor mye må man finne seg i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen spiller høy musikk, røyker inne så mye at vi knapt kan puste inne i vår leilighet...Er det ingenting vi kan gjøre? 🙁

Må vi puste røyk? Vi kan jo ikke gå ut så ofte, det anbefales jo ikke. Folk er inne stort sett hele tiden. Vi har små barn....😖 

Anonymkode: 300b6...faf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk får jo gjøre som de vil i sine egne hjem da, men dere kan jo selvfølgelig spørre pent om han kan røyke ute. Og dempe musikken. Hvis han ikke spiller etter 23, så har han jo lov.

Men det må jo være veldig dårlig isolert om dere kjenner så mye røyklukt inne hos dere?? 

• Liker 19
Skrevet
SoWhat? skrev (17 minutter siden):

Folk får jo gjøre som de vil i sine egne hjem da, men dere kan jo selvfølgelig spørre pent om han kan røyke ute. Og dempe musikken. Hvis han ikke spiller etter 23, så har han jo lov.

Men det må jo være veldig dårlig isolert om dere kjenner så mye røyklukt inne hos dere?? 

Naboen sier "ikke prøv dere engang, jeg bestemmer alt i leiligheten min". 

Finnes det ingen grense da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I hans leilighet er det han som bestemmer ja,men i tettbygde strøk eller borettslag skal det værevstille imellom kl 23 og 06.

Det må være forferdelige lite isolert og han må røyke ekstremt mye om det siver inn til dere.

• Liker 28
Skrevet

Det er ikke ulovlig å røyke i sitt eget hjem. Kjenner dere røyklukta inn til dere så er det noe feil med bygget, og det er ikke naboens feil. Men om musikken plager dere etter kl 23 så er det mulig å klage på det.

Anonymkode: a6234...d08

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok. Samarbeidsvillig type med andre ord. Noen er bare ikke innstilt på å ta litt hensyn, og da er det lite naboer får gjort. 

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (27 minutter siden):

Ok. Samarbeidsvillig type med andre ord. Noen er bare ikke innstilt på å ta litt hensyn, og da er det lite naboer får gjort. 

Ingen som kan få han til å røyke ute, for eksempel? Vi ønsker ikke å puste røyk 24/7 

Skrevet

Kan være undertrykk i leiligheten deres. Er alle ventiler over vinduer og i vegger åpne 

Anonymkode: 9318c...a55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan være undertrykk i leiligheten deres. Er alle ventiler over vinduer og i vegger åpne 

Anonymkode: 9318c...a55

Ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ingen som kan få han til å røyke ute, for eksempel? Vi ønsker ikke å puste røyk 24/7 

Dette er det ingenting du eller noen andre kan gjøre noe med, det er sånt man må bare må finne seg i når man bor i leilighet eller rekkehus. 

Anonymkode: 1c699...4e6

• Liker 7
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Naboen spiller høy musikk, røyker inne så mye at vi knapt kan puste inne i vår leilighet...Er det ingenting vi kan gjøre? 🙁

Må vi puste røyk? Vi kan jo ikke gå ut så ofte, det anbefales jo ikke. Folk er inne stort sett hele tiden. Vi har små barn....😖 

Røyken får dere ikke gjort noe med. Selv hadde jeg satt på høy musikk de gangene jeg vet han sover. Så barnslig hadde jeg vært når han svarer på den måten. 

Skrevet
Dævendøtte skrev (18 minutter siden):

Røyken får dere ikke gjort noe med. Selv hadde jeg satt på høy musikk de gangene jeg vet han sover. Så barnslig hadde jeg vært når han svarer på den måten. 

Hmmm...uansett hvor mye han røyker? 

Små barn må puste det? 

Skrevet

Jeg ville kjørt full rulle med barnemusikk fra klokka 6 om morgenen og få barna til å synge med for full hals. Bor han under, så ville jeg bedt dem hoppe og danse så det klirra i vinduene. 

For en ufodragelig nabo. 

Hvor kommer røyklukta sigende fra? Veldig merkelig at dere skal kjenne det hos dere, med mindre det kommer gjennom vindu/dør. Kanskje er det en duft du kan sende i retur til ham, f.eks så har jeg ei venninne hvor naboene kan kjenne matosen fra naboene via ventilatoren på kjøkkenet.

Anonymkode: dd0f2...ec2

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hmmm...uansett hvor mye han røyker? 

Små barn må puste det? 

Han kan røyke så mye han ønsker i sin egen leilighet, selv om barn puster det inn. Leilighet er uansett ikke egnet plass for barn å vokse opp, ønsker dere å bestemme å ha et bedre oppvekstmiljø så er det kun enebolig som duger.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville kjørt full rulle med barnemusikk fra klokka 6 om morgenen og få barna til å synge med for full hals. Bor han under, så ville jeg bedt dem hoppe og danse så det klirra i vinduene. 

For en ufodragelig nabo. 

Hvor kommer røyklukta sigende fra? Veldig merkelig at dere skal kjenne det hos dere, med mindre det kommer gjennom vindu/dør. Kanskje er det en duft du kan sende i retur til ham, f.eks så har jeg ei venninne hvor naboene kan kjenne matosen fra naboene via ventilatoren på kjøkkenet.

Anonymkode: dd0f2...ec2

Høres ut som en super måte å oppdra barn på.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han kan røyke så mye han ønsker i sin egen leilighet, selv om barn puster det inn. Leilighet er uansett ikke egnet plass for barn å vokse opp, ønsker dere å bestemme å ha et bedre oppvekstmiljø så er det kun enebolig som duger.

Høres ut som en super måte å oppdra barn på.

😅😅 bare i Norge noen kan si noe sånt i fullt alvor. Bare enebolig som duger, da er det jammen meg mange barn i verden som sliter med dårlig oppvekstmiljø. 

Anonymkode: 350cf...4c1

• Liker 45
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvordan røyken finner veien inn til dere. Dere må bo i verdens dårligst byggete hus. 

Eier dere? Leier dere? Om dere eier kan dere får en byggmester e.l. til å se på muligheten for tetting. Om dere leier kan dere spørre utleier om det er mulig å få gjort noe, siden dere lever i røyklukt hele dagen. 

Anonymkode: b1e3c...593

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😅😅 bare i Norge noen kan si noe sånt i fullt alvor. Bare enebolig som duger, da er det jammen meg mange barn i verden som sliter med dårlig oppvekstmiljø. 

Ja, den der var rimelig spesiell. 😂 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stemmer, er jo derfor så mange ønsker å flytte til Norge.

Ser jo bare hvor spesielle de som vokser opp i byene blir, ikke tvil at de blir miljøskadd av å bo i disse kommunistkassene.

Liker du forresten sangen "Vi trenger ikke hage vi" av Ine Hoem?.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

bor han over, ved siden av eller under dere?

For en ufordragelig nabo.

Eier dere? Var naboen der fra før dere kjøpte? Ble de opplyst om ufordragelig nabo i salgsprospektet?

Det høres ut som at i tillegg til en ufordragelig nabo, så kan det hende at det er problem med selve bygningen. Dette ville jeg undersøkt. Dere skal ikke puste inn røyk, heller ikke barna. Det er helseskadelig. Jeg ville undersøkt alt mulig, inkludert snakket med advokat som kan sende et ''hyggelig'' brev til han, naboen deres. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner heller ikke hvordan røyken finner veien inn til dere. Dere må bo i verdens dårligst byggete hus. 

Eier dere? Leier dere? Om dere eier kan dere får en byggmester e.l. til å se på muligheten for tetting. Om dere leier kan dere spørre utleier om det er mulig å få gjort noe, siden dere lever i røyklukt hele dagen. 

Er mange leiligheter med sentralavtrekk som folk ikke vet om og pusser opp kjøkkenet med vanlig ventilator feks, da får man dette problemet;)

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...