Skalperud Skrevet 18. januar 2021 #21 Del Skrevet 18. januar 2021 Hørte den selv i dag, og den berørte meg sterkt😢😢 lille vakre gutten, sviktet av så mange. reagerte også på bestemoren, hun må jo ha skjønt det på sykehuset 🥺 viktig budskap til oss alle, våkne opp, følg med hva som skjer rundt oss. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2021 #22 Del Skrevet 18. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, det er helt hinsides hva han ble utsatt for. Det er ikke til å tro hvor grov og sadistisk vold han ble utsatt for. Det var ganske enkelt tortur. Jeg har skjønt at mange som blir utsatt for omsorgssvikt kan få nedsatt empati, slik som stefaren. Men jeg forstår ikke mammaen til Christoffer. Moren hennes, altså bestemoren til Christoffer virker så normal. Hvordan kan hun da ha en så enkel datter? Det er ikke praktisk mulig at hun ikke fikk med seg hva som skjedde. Det er ikke en normal persons reaksjon på at sønnen går med usannsynlig mange og grove skader på kroppen sin. Jeg har barn selv, jeg kan telle på halv en hånd de gangene hun har hatt blåmerker, over 3 år. Hvis hun plutselig hadde fått et utall blåmerker ut av det blå hadde jeg ikke oversett det eller latt som ingenting. Hva er det som ligger bak en sånn atferd? Anonymkode: 07233...f74 Vel ... Det var en jente som sultet i hjel på en hytte for ikke så lenge siden. Hva det feiler slike mødre? Det mangler bare en ting: de setter ikke barnets ve og vel foran seg selv. Moren til Angelica har ingen unnskyldning - der var det ingen manipulerende mann inne i bildet - det var hun selv som unndro barnet sitt fra helsehjelp. I tilfellet Christoffers mor tror jeg vi snakker om forblindelse - man velger å ignorere alle signaler som ikke stemmer med gudebildet man har skapt seg av samboer. Og hun fikk ingen hjelp fra det offentlige til å korrigere dette bildet heller for alle la jo det blinde øyet til for det som burde være inn i helvetes åpenbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ville91 Skrevet 18. januar 2021 #23 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg reagerer på tafattheten til ALLE rundt Christoffer! Om bare én hadde snakket opp kunne utfallet blitt annerledes. Tenket på han innimellom, han skulle vært en voksen mann nå, sikkert med egen familie og hus og jobb ❤️😓 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2021 #24 Del Skrevet 18. januar 2021 14 hours ago, Blondie65 said: Vel ... Det var en jente som sultet i hjel på en hytte for ikke så lenge siden. Hva det feiler slike mødre? Det mangler bare en ting: de setter ikke barnets ve og vel foran seg selv. Moren til Angelica har ingen unnskyldning - der var det ingen manipulerende mann inne i bildet - det var hun selv som unndro barnet sitt fra helsehjelp. I tilfellet Christoffers mor tror jeg vi snakker om forblindelse - man velger å ignorere alle signaler som ikke stemmer med gudebildet man har skapt seg av samboer. Og hun fikk ingen hjelp fra det offentlige til å korrigere dette bildet heller for alle la jo det blinde øyet til for det som burde være inn i helvetes åpenbart. Ja, den saken der var grusom. Jeg leste det meste jeg kom over om moren til Angelica. Tror det var noe dramatiserende og lett krenkbar personlighetsforstyrrelse der. Men hun også er vanskelig å forstå. Sett utenfra virket hun som hun var fra en vanlig dame. Men likevel isolerte et svært svekket barn på ei ødeliggense hytte, liksom.... Glad hun fikk straff, selvom straffen over å miste datteren må være verst. Anonymkode: 07233...f74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #25 Del Skrevet 20. januar 2021 Jeg hørte nettopp denne podcasten etter tips fra en foreleser. Det er en utrolig trist sak og jeg fatter ikke hvordan det er mulig at alle rundt Christoffer ignorerte de helt åpenbare tegnene på vold og omsorgssvikt i tillegg til at gutten selv sa at han trodde mormor selv visste hva som hadde skjedd. At ikke skolen ikke en eneste gang meldte fra til barnevernet er helt hinsides, og at de i tillegg så til de grader skriver fra seg ansvaret for det som skjedde er helt utrolig. At rektor var ny og ikke hadde noe erfaring med meldesaker er faktisk den dårligste unnskyldningen jeg har hørt, og det at de ikke meldte inn en bekymring (noe de hadde plikt til å gjøre) klarer jeg heller ikke forstå. Det at skolen innkalte mor til møte pga. mistanke om vold er også helt uforståelig. Jeg studerer for å bli barnehagelærer og vi lærer at ved bekymringer om vold/overgrep skal ikke foreldre informeres om dette. Mulig dette er annerledes enn det var i 2005, men likevel. Og mormor til Christoffer som tidlig hadde mistanker om at stefaren var voldelig men som ikke gjorde noen ting. Altså, hva? Vet ikke hva jeg skal si engang. Mor til Christoffer er et eget kapittel i seg selv, som påstår at stefar er helt uskyldig og som att på til holdt sammen med ham og fikk flere barn. Det må likevel nevnes en positiv ting (hvis man i det hele tatt kan finne noe positivt ved denne saken). Det er at jeg som skal jobbe med barn og spesielt sårbare barn vil være mye mer bevisst på hvordan barna har det, og jeg kommer til å stå på for å kunne avdekke og ikke minst gjøre alt jeg kan for å hjelpe barn i vanskelige situasjoner/hjem med vold, overgrep, omsorgssvikt. Jeg kommer aldri til å glemme denne saken. Anonymkode: f20bf...706 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #26 Del Skrevet 20. januar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hørte nettopp denne podcasten etter tips fra en foreleser. Det er en utrolig trist sak og jeg fatter ikke hvordan det er mulig at alle rundt Christoffer ignorerte de helt åpenbare tegnene på vold og omsorgssvikt i tillegg til at gutten selv sa at han trodde mormor selv visste hva som hadde skjedd. At ikke skolen ikke en eneste gang meldte fra til barnevernet er helt hinsides, og at de i tillegg så til de grader skriver fra seg ansvaret for det som skjedde er helt utrolig. At rektor var ny og ikke hadde noe erfaring med meldesaker er faktisk den dårligste unnskyldningen jeg har hørt, og det at de ikke meldte inn en bekymring (noe de hadde plikt til å gjøre) klarer jeg heller ikke forstå. Det at skolen innkalte mor til møte pga. mistanke om vold er også helt uforståelig. Jeg studerer for å bli barnehagelærer og vi lærer at ved bekymringer om vold/overgrep skal ikke foreldre informeres om dette. Mulig dette er annerledes enn det var i 2005, men likevel. Og mormor til Christoffer som tidlig hadde mistanker om at stefaren var voldelig men som ikke gjorde noen ting. Altså, hva? Vet ikke hva jeg skal si engang. Mor til Christoffer er et eget kapittel i seg selv, som påstår at stefar er helt uskyldig og som att på til holdt sammen med ham og fikk flere barn. Det må likevel nevnes en positiv ting (hvis man i det hele tatt kan finne noe positivt ved denne saken). Det er at jeg som skal jobbe med barn og spesielt sårbare barn vil være mye mer bevisst på hvordan barna har det, og jeg kommer til å stå på for å kunne avdekke og ikke minst gjøre alt jeg kan for å hjelpe barn i vanskelige situasjoner/hjem med vold, overgrep, omsorgssvikt. Jeg kommer aldri til å glemme denne saken. Anonymkode: f20bf...706 Det er helt forferdelig. Jeg håper alle som har hatt med Christoffer å gjøre sitter igjen med kølsvart samvittighet. Anonymkode: 07233...f74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VOX Skrevet 20. januar 2021 #27 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er helt forferdelig. Jeg håper alle som har hatt med Christoffer å gjøre sitter igjen med kølsvart samvittighet. Anonymkode: 07233...f74 Er så enig, men er stygt redd har lagt det bak seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #28 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hørte nettopp denne podcasten etter tips fra en foreleser. Det er en utrolig trist sak og jeg fatter ikke hvordan det er mulig at alle rundt Christoffer ignorerte de helt åpenbare tegnene på vold og omsorgssvikt i tillegg til at gutten selv sa at han trodde mormor selv visste hva som hadde skjedd. At ikke skolen ikke en eneste gang meldte fra til barnevernet er helt hinsides, og at de i tillegg så til de grader skriver fra seg ansvaret for det som skjedde er helt utrolig. At rektor var ny og ikke hadde noe erfaring med meldesaker er faktisk den dårligste unnskyldningen jeg har hørt, og det at de ikke meldte inn en bekymring (noe de hadde plikt til å gjøre) klarer jeg heller ikke forstå. Det at skolen innkalte mor til møte pga. mistanke om vold er også helt uforståelig. Jeg studerer for å bli barnehagelærer og vi lærer at ved bekymringer om vold/overgrep skal ikke foreldre informeres om dette. Mulig dette er annerledes enn det var i 2005, men likevel. Og mormor til Christoffer som tidlig hadde mistanker om at stefaren var voldelig men som ikke gjorde noen ting. Altså, hva? Vet ikke hva jeg skal si engang. Mor til Christoffer er et eget kapittel i seg selv, som påstår at stefar er helt uskyldig og som att på til holdt sammen med ham og fikk flere barn. Det må likevel nevnes en positiv ting (hvis man i det hele tatt kan finne noe positivt ved denne saken). Det er at jeg som skal jobbe med barn og spesielt sårbare barn vil være mye mer bevisst på hvordan barna har det, og jeg kommer til å stå på for å kunne avdekke og ikke minst gjøre alt jeg kan for å hjelpe barn i vanskelige situasjoner/hjem med vold, overgrep, omsorgssvikt. Jeg kommer aldri til å glemme denne saken. Anonymkode: f20bf...706 Det er helt grusomt å tenke på at han ble sviktet av alle. Det blikket hans tar jeg også med meg i jobben min med (også) sårbare barn. Men fortsatt er det utrolig stort foreldrevern der ute, også i barnevernet. Man skal vente å se, det som for andre er opplagte bekymringer blir henlagt (bekymringer fra andre fagpersoner). Der jeg jobber snakker vi om de sårbare barna hele tiden, likevel er det mange som kvier seg for å gå videre med bekymringer... Jeg vet hvor vanskelig det er å stå opp, har gjort det selv med nær familie (i tillegg til som fagperson), men hvem skal snakke for disse barna hvis ikke vi voksne som ser dem/ser at noe er galt, ikke gjør det? Man må sette barna foran foreldrene, det er vår plikt som jobber med barn. Anonymkode: 19061...738 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 20. januar 2021 #29 Del Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 0.57): Det som skremmer meg er at sist eg leste var ho framleis med mannen og fått to andre barn... usj. Heile saka er ein skandale. Eg trur mora til Christoffer viste om valden. Kanskje var ho eit offer sjøv. Ho svikta han 😭 Stakkars lille. Anonymkode: bd0d5...06e Takk Gud, for at de barna ble tatt fra dem. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #30 Del Skrevet 27. februar 2021 desto nærmere noen befinner seg til sånne overgrep, jo "fjernere" blir tanken på at noe slikt kan skje hos noen man kjenner. Anonymkode: caf55...bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #31 Del Skrevet 27. februar 2021 Synd at man ikke hvem hva moren heter, men stefaren sitt navn er 🤔 Hun burde fått så streng straff at det skulle ha kjentes på kroppen og stefaren burde vært straffet på samme måte som han lot Christoffer lide. Anonymkode: da89f...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #32 Del Skrevet 28. februar 2021 Jeg tror kanskje at mormor ikke meldt i fra, fordi hun var redd for at hun da ikke fikk ha kontakt med Christoffer. Anonymkode: 0b986...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #33 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror kanskje at mormor ikke meldt i fra, fordi hun var redd for at hun da ikke fikk ha kontakt med Christoffer. Anonymkode: 0b986...b93 Mulig, men det at hun ikke meldte fra har jo nå gjort at hun aldri noensinne vil få se han igjen siden han ligger i grava. Jeg klarer ikke å få vondt av henne eller å syns synd på henne. Hun er medskyldig i ett drap. Anonymkode: 56be9...3fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #34 Del Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror kanskje at mormor ikke meldt i fra, fordi hun var redd for at hun da ikke fikk ha kontakt med Christoffer. Anonymkode: 0b986...b93 den kontakten mellom dem ble vel temmelig mye mindre mindre etter at han ste-faren kom inn i bildet, og tok veldig mye kontroll over ting. Anonymkode: caf55...bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #35 Del Skrevet 9. september 2021 Hørte nettopp på denne og det gjør vondt langt inn i hjerteroten.😭 Er så urettferdig at en så rå (i negativ forstand) og stygg stefar og hjerteløs mor kan gjøre noe så forferdelig mot ungen sin. Det er ikke til å forstå. Nei, man mister virkelig trua på folk. Hvorfor kunne de ikke heller ha latt noen som ønsker seg barn få ha denne skjønne ungen i stedet. Hvorfor drepe et så uskyldig vesen og være så brutal og slem. Og de er vel kommet ut av fengsel nå - det er det verste! Det burde jo vært strengeste straff!!! Etter hva jeg skjønte fikk stefaren bare 9 år?😡 Ble veldig berørt av dette..det er så trist!😞 Anonymkode: 4ff8e...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #36 Del Skrevet 12. september 2021 Dere bør se The Trials of Gabriel Fernandez dokumentaren, som ligger på Netflix. Det er samme type sak som Kristoffersaken, om du ikke griner etter å ha sett den så er det noe i veien med deg. Skole, lærerinne og folk rundt som så en gutt med brennmerker, massive sår, tufter av hår igjen på hodet osv ukentlig, og enten gjorde de ingenting eller de gjorde for lite. Det finnes utrolig mange Kristoffere der ute Anonymkode: 9856b...428 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 12. september 2021 #37 Del Skrevet 12. september 2021 Politiet konkluderte med at Christopher hadde banket seg selv til døde. Da obduksjonsrapporten med denne slutningen ble varslet om, konkluderte politiet på nytt og for andre gang at barnet hadde mishandlet seg selv til døde. Han hadde blant annet kastet seg selv så hardt i veggen at tapetet var i skrubbsårene. Slått beinbrudd på seg selv og kvalt seg med servietter i halsen. Havner jeg på vorspiel med politi pleier jeg å ta opp akkurat dette. Samt monicasaken der de konkluderte at en åtteåring hadde brutt seg inn hjemme hos seg selv, stjålet mobilen sin og morens smykker og så hengt seg i trappa. Også det to gangers konklusjon. Mye trasige undermålere i norsk politi. Særlig teknisk etterforskning er på mr bean nivå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 12. september 2021 #38 Del Skrevet 12. september 2021 AnonymBruker skrev (På 9.9.2021 den 20.58): Hørte nettopp på denne og det gjør vondt langt inn i hjerteroten.😭 Er så urettferdig at en så rå (i negativ forstand) og stygg stefar og hjerteløs mor kan gjøre noe så forferdelig mot ungen sin. Det er ikke til å forstå. Nei, man mister virkelig trua på folk. Anonymkode: 4ff8e...7b2 Stefaren heter Kim og skjender grava til Kristoffer hver gang saka er i avisen. Velter gravstøtta blant annet. Han har et gjenkjennelig ansikt og tror nok jeg kommer til å mishandle ham ganske grovt om jeg skulle treffe ham på Mix eller Narvesen. Samme gjelder barnemorderen som tidligete het Jan Helge. Synd disse dyrene slippes ut i samfunnet etter sin uhyrligheter. Hva har de på utsiden å gjøre etter slike udåder? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #39 Del Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (På 18.1.2021 den 0.09): Jeg ble ikke dårlig fungerende før jeg ble 20, men da kom alt jeg hadde undertrykt. Også var det noen år med desperate handlinger på å unnslippe flashbacks - det er som man opplever overgrep og tortur på nytt, igjen og igjen - selvmordsforsøk, også endelig, rundt 35-årsalderen ble jeg bedre. Idag er jeg utdannet og jobber med barnevernsaktig jobb, men på systemnivå. Men jeg går nok tilbake til trygd om ikke så lenge. Kroppen er alltid i beredskap. Alltid. Man blir rett og slett dum av det, og lettere sliten enn andre. Det er dessverre en livsvarig dom, den barndommen jeg hadde. Men, kunne absolutt vært verre. For å være ærlig. Anonymkode: 07233...f74 Oi. Dette var som å høre meg. Slik var det for meg også. Undertrykte alt og smilte og prøvde å gjøre alle til lags helt til jeg ble 20. Da kollapset jeg helt. Interessant det der. Forferdelig å lese om Christoffer saken, men dessverre er ikke dette unikt. Skjer alt for mange. Jeg tror ikke folk tør å melde i fra. Min mor så vekk og gikk stille i dørene hver gang far kjeftet, skrek og holdt på hver dag. Ungene var livredde, men mor mente vi bare måtte holde munn. Så ble det bedre. Hun var så undertrykt og vant til dette. Man blir jo skada. Og barna blir like skada dessverre på den ene eller andre måten. Anonymkode: 7ab11...ebf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boblerone Skrevet 18. oktober 2021 #40 Del Skrevet 18. oktober 2021 Hannah80 skrev (På 20.1.2021 den 21.02): Takk Gud, for at de barna ble tatt fra dem. Ble de det altså??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå