Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #41 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva i alle dager er det du ikke håper? Håper du ikke at du har et helt normalt, ufarlig utslett? Eller håper du ikke at angsten din kan behandles? Forstår du i det hele tatt hva folk forteller deg i denne tråden? Anonymkode: 34916...6dd Er bare bekymret for at det er utslett, noen sa at det så ut som nupper. Er så bekymret.
Nerine_ Skrevet 12. januar 2021 #42 Skrevet 12. januar 2021 Anonymou skrev (1 minutt siden): Er bare bekymret for at det er utslett, noen sa at det så ut som nupper. Er så bekymret. Og netopp derfor må du få hjelp, utslett er normalt, overdreven bekymring er ikke normalt. Alle i denne tråden (og alle andre du har opprettet) sier at du ikke har hiv, men likevel fortsetter du å tro det. Hvorfor starter du alle disse trådene egentlig? Du tar jo ikke til deg svarene, og ikke fremstår du som beroliget av svarene. 4
Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #43 Skrevet 12. januar 2021 Nerine_ skrev (Akkurat nå): Og netopp derfor må du få hjelp, utslett er normalt, overdreven bekymring er ikke normalt. Alle i denne tråden (og alle andre du har opprettet) sier at du ikke har hiv, men likevel fortsetter du å tro det. Hvorfor starter du alle disse trådene egentlig? Du tar jo ikke til deg svarene, og ikke fremstår du som beroliget av svarene. Vet det. Utslettet kom ca èn måned etter det såret på fingeren, derfor jeg blir redd. Jeg tar til meg svarene. Og prøver å bli roligere. Noen sier det ser ut som utslett og andre mener det er nupper.
bluedot Skrevet 12. januar 2021 #44 Skrevet 12. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 15.38): Unødvendig kommentar. Generelt når en har skikkelig angst så tenker en ikke helt rasjonelt. Dessuten tenker jeg at det er helt ok å legge ut et slikt bilde. Kjære TS, du har med 99,9 % sikkerhet ikke hiv. Det er ikke litt sannsynlig engang. Men det som skjer med psyken vår når en har slik angst, er at en får et sterkt fokus på symptom som kan stemme med det en er redd for. Du gjør rett i å snakke med legen din om dette. For slik skal du ikke ha det. ❤️ Endret 21. januar 2021 av Matas Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod. 3
Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #45 Skrevet 12. januar 2021 Vet det sikkert er slitsomt og ingen tar meg seriøst lenger.. men hvor stor er tilfeldigheten at jeg får et sår på fingeren og en måned senere så får jeg utslett?
bluedot Skrevet 12. januar 2021 #46 Skrevet 12. januar 2021 Anonymou skrev (12 minutter siden): Vet det sikkert er slitsomt og ingen tar meg seriøst lenger.. men hvor stor er tilfeldigheten at jeg får et sår på fingeren og en måned senere så får jeg utslett? Joda vi er flere som tar deg seriøst. Det er derfor jeg sier (og flere med meg) at du må ta opp angsten din hos legen. Du har ikke hiv, det er angsten din som spiller deg et puss. Det er helt vanlig å få forskjellige sår og utslett på kroppen til tider. Disse to tingene du nevner har nok ingen sammenheng. 4
Mezzosoprena Skrevet 12. januar 2021 #47 Skrevet 12. januar 2021 Anonymou skrev (24 minutter siden): Vet det sikkert er slitsomt og ingen tar meg seriøst lenger.. men hvor stor er tilfeldigheten at jeg får et sår på fingeren og en måned senere så får jeg utslett? Angst er slitsomt, men mest for deg selv.., Det er veldig vanlig å få et sår på fingeren, og det er veldig vanlig å få utslett ett eller annet sted på kroppen - en hel måned i mellom disse to vanlige hendelsene gjør at det er usannsynlig at de fører sammen på noen måte. 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #48 Skrevet 12. januar 2021 Sjekk ut tvangstanker/ocd. Anonymkode: 84066...e10 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #49 Skrevet 12. januar 2021 Anonymou skrev (32 minutter siden): Vet det sikkert er slitsomt og ingen tar meg seriøst lenger.. men hvor stor er tilfeldigheten at jeg får et sår på fingeren og en måned senere så får jeg utslett? Like tilfeldig som at jeg tar potten i vikinglotto imorgen eller at flyet mitt detter ned neste gang jeg flyr. Anonymkode: 8ef72...621
Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #50 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Like tilfeldig som at jeg tar potten i vikinglotto imorgen eller at flyet mitt detter ned neste gang jeg flyr. Anonymkode: 8ef72...621 Hehe. Tenkte bare det var et hiv symptom. Har ikke nor andre symptomer. Utenom at jeg er sulten hele tiden
Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #51 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Like tilfeldig som at jeg tar potten i vikinglotto imorgen eller at flyet mitt detter ned neste gang jeg flyr. Anonymkode: 8ef72...621 Hehe ja. Trodde bare at var et akutt hiv symptom. Men har ingen andre symptomer. Er bare veldig tørst fortiden og sulten.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #52 Skrevet 12. januar 2021 Anonymou skrev (11 minutter siden): Hehe. Tenkte bare det var et hiv symptom. Har ikke nor andre symptomer. Utenom at jeg er sulten hele tiden Nei, chill helt ned. Det er andre symptomer enn et utslett du får ved akutt HIv-infeksjon. Sulten og tørst er jo vanlig å være. HIV er absolutt ikke en dødsdom lenger. Man dør ikke lenger av det. Man dør med det. Anonymkode: 8ef72...621
Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #53 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, chill helt ned. Det er andre symptomer enn et utslett du får ved akutt HIv-infeksjon. Sulten og tørst er jo vanlig å være. HIV er absolutt ikke en dødsdom lenger. Man dør ikke lenger av det. Man dør med det. Anonymkode: 8ef72...621 Isbadet forrige uke og stressspiser nå. Huff 😕
Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #54 Skrevet 12. januar 2021 Nå har jeg døttet i meg en kake, en pose chips og Litago. Er like stressa igjen.
Silva Pluvialis Skrevet 12. januar 2021 #55 Skrevet 12. januar 2021 Anonymou skrev (1 time siden): Hehe ja. Trodde bare at var et akutt hiv symptom. Men har ingen andre symptomer. Er bare veldig tørst fortiden og sulten. Sult og tørste er ikke symptomer på HIV, men endret matlyst og økt tørste kan henge sammen med angst og stress. 1
Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #56 Skrevet 12. januar 2021 Uatskillelig skrev (Akkurat nå): Sult og tørste er ikke symptomer på HIV, men endret matlyst og økt tørste kan henge sammen med angst og stress. Skjønner fortsatt ikke de merkene på kroppen. Aldri hatt det før.
Silva Pluvialis Skrevet 12. januar 2021 #57 Skrevet 12. januar 2021 Anonymou skrev (1 minutt siden): Skjønner fortsatt ikke de merkene på kroppen. Aldri hatt det før. De er IKKE symptomer på HIV. 99 % sikkert er det ikke det. Det man er aller mest redd for skjer som regel ikke, så sannsynligheten for at du får HIV er svært liten, og hvis det skulle skje så vil du få medisiner slik at du kan leve et helt normalt liv. Hva bunner denne angsten i? Har du blitt skremt av at noen rundt deg har hatt HIV? Historier du har hørt? Noe som har skjedd som har skremt deg i den retningen? Kan bare råde deg til å ta kontakt med legen igjen og kreve henvisning til psykolog. Det må være forferdelig å ha det sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #58 Skrevet 12. januar 2021 Anonymou skrev (5 timer siden): Ja, men ser det ut som noe typisk hiv utslett? Skal ringe legen i morgen. Nei, det er det nok ikke. Anonymkode: 4018e...a4e
Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #59 Skrevet 12. januar 2021 Uatskillelig skrev (Akkurat nå): De er IKKE symptomer på HIV. 99 % sikkert er det ikke det. Det man er aller mest redd for skjer som regel ikke, så sannsynligheten for at du får HIV er svært liten, og hvis det skulle skje så vil du få medisiner slik at du kan leve et helt normalt liv. Hva bunner denne angsten i? Har du blitt skremt av at noen rundt deg har hatt HIV? Historier du har hørt? Noe som har skjedd som har skremt deg i den retningen? Kan bare råde deg til å ta kontakt med legen igjen og kreve henvisning til psykolog. Det må være forferdelig å ha det sånn. Hvis det skulle skje var det jeg fikk med meg:/ Ble voldtatt for noen år tilbake da var jeg bare 18 og min biologiske far døde i fjor da jeg hadde fått en svulst på nyren, så angsten ble verre.
Anonymou Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #60 Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er det nok ikke. Anonymkode: 4018e...a4e Hmm
Fremhevede innlegg