Gå til innhold

Siams Sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

Victoria gikk også en periode uten bæsjebleier. Men det har stabilisert seg nå, så det går nok over på Oliver også. Så lenge man ammer, kan det fint gå 7-10 dager uten at det gjør noe..

Takk for fin tilbakemelding, sender flere bilder bare jeg blir ferdig :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag kom det en diiiger bæsjebleie! Og den fikk mannen ta, hi hi, for jeg tok den i forrige uke.

Har vært på helsestasjonen i dag og dagens tall er; vekt: 9710 g, lengde: 71 cm. Så han vokser stadig, han er fremdeles innenfor normalen, men heeelt ytterst.

Og så var det vaksine i dag. Han gråt ikke så mye av stikket, men en liten protest kom jo. Håper ikke han reagerer så mye som han gjorde forrige gang, han har ikke vært så trøtt i dag som han var på "stikkedagen" sist, vi har akkurat lagt han nå. Men jeg har avlyst trilleturen i morgen og heller invitert en av trillejentene hjem til oss, så får vi i alle fall litt selskap selv om vi ikke skal ut.

Vi hadde også besøk av byggmester, og jeg er veldig spent på hva anbudet på kjelleren kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa bra Oliver er sunn og frisk! Ser ikke noe annet enn normal ut paa avataren din, saa det stemmer nok det de sa paa helsestasjonen!

Tusen takk for koselige hilsener i proeverdagboken min, forresten. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar har solgt leiligheten sin i Oslo, så nå er vårt "lille" krypinn i hovedstaden borte... Overtakelse er 1. april, så vi får vel kanskje ta en "storbyferie" igjen før den går videre til nye eiere. De fikk forøvrig en veldig god pris.

Han skal kjøpe seg en ny leilighet, så det blir nok mulighet for oss å overnatte uten å være avhengige av andre allikevel, men den nye leiligheten blir nok ikke like fin.

Og så har jeg søkt om barnehageplass til Oliver fra januar 2007, jeg har bare søkt om halv plass. Så får vi se... Det er litt dårlig barnehagedekning akkurat her for den aldersgruppen, så sjansene er egentlig ganske små. Men om jeg ikke søker får jeg i alle fall ingen plass. Og jeg har lov til å si nei om jeg ikke vil ha den allikevel.

Vi bruker fremdeles ikke noe prevensjon, og jeg aner ikke hvordan syklusene mine er enda. Så det blir spennende å se fremover. Begynner å bli litt klar for en til, men på den andre siden har jeg lyst til å kose med Oliver uforstyrret... Litt ambivalent, kjenner jeg. :forvirret:

Men vi tar det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oliver er like lang som Victoria, men han veier nesten en kilo mer.. :)

Jeg er også litt sånn frem og tilbake med tanke på en til. Har lyst til å kose meg med Victoria, men samtidig har jeg lyst på en til sånn at det ikke blir altfor stor aldersforskjell på de. Men vi får se litt.. Haster ikke riktig enda!

Ha en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja. Han er ganske stor, April. Han er 2,7 kilo tyngre enn en gutt på trillegruppa som er født samme dag. Men han er ganske tynn, da.

Det er sikkert bedre å veie litt for mye enn litt for lite når man er 5 måneder. :sjenert:

Oliver reagerte heldigvis ikke på vaksinen, så vi fikk gått en tur i dag. Vi tuslet en tur inn til byen sammen med en trillevenninne. Var innom bymuséet, og spiste lunch på kinarestaurant. Vi gikk også innom helsestasjonen for å høre om vi ville få tilbud om hjernehinnebetennelsevaksinen, men det var ingen som kunne svare oss på det (vi kom innom litt sent), så jeg får ringe tilbake i morgen.

Det er litt skummelt, det er en 3-åring fra Rygge som døde på lørdag. Jeg har uansett legetime til neste uke for å få resept, men hvis vi får den til sommeren tror jeg at vi venter. Det er visstnok ganske lang ventetid for å få tak i den på apoteket allikvel.

Ush, godtesyk i dag. Skal jo prøve å være litt flink i ukedagene, men i dag er jeg fysen kjenner jeg. Kanskje mensen er på vei?

I morgen skal jeg prøve ut et tredje treningssenter. Egentlig hadde det vært kjempebra om jeg likte dette best siden det er nærmest.

Blir spennende, vaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver har fått sin første tann!! Et bittelite korn har dukket opp nede på venstre side! Så da må vi gå til innkjøp av en babytannbørste og begynne å pusse.

Treningssenteret jeg prøvde i dag var veldig fint, men barnepassen var helt tragisk! Det var en knøttliten tarm av et rom hvor de hadde klart å stappe inn 10 barn som omtrent kravlet oppå hverandre. Inne i et hjørne satt det en gutt på 9 måneder som barnepasseren måtte stå foran for å beskytte. Aldri i livet om jeg satt Oliver igjen der. Ikke var det plass til vogna der inne og støynivået var så høyt at han ikke hadde fått sove for alt i verden.

Så da utgår det stedet...

Det er enda et treningssenter igjen i byen som jeg ikke har prøvd. Får se om vi tar en tur dit i morgen.

Jeg fikk bare stått 15 minutter på tredemølle mens Oliver sov på pilatesrommet. Jeg brukte resten av timen på å prøve å få han til å sove, så da blir det ikke så effektivt i grunn.

Vi gikk en lang tur i dag som tok ekstra lang tid siden det var såpeglatt ute. Men det var så fint vær og så deilig ute at det gjorde ingenting. Det viktigste var å være ute.

Mannen er på konsert med journalister i dag, og skal overnatte i Oslo, så vi er alene hjemme i kveld. Svigerforeldrene mine var innom for å hilse på Oliver tidligere, og det var bra. Så ble jeg ikke helt alene hele kvelden.

Og så er det jo Idol, så jeg får ikke kjedet meg så fælt.

Søtisen min ligger pent i sengen sin og sover. :hjertesmil:

Har snakket med helsesøster ang. hjernehinnevaksinen, men de vet ingenting. Så jeg får håpe at fastlegen vil skrive ut resept og sette den, hvis ikke har vi en lege i familien som sikkert kan hjelpe.

I går fikk Oliver ris og hvete-grøt for første gang, og han liker det også. Han spiser mer og mer for hver dag, så om et par uker er vi sikkert oppe i en full porsjon.

(Han bæsja i dag, så da er sikkert forstoppelseperioden over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliver har fått sin første tann!! Et bittelite korn har dukket opp nede på venstre side! Så da må vi gå til innkjøp av en babytannbørste og begynne å pusse.

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... så stor gutt du har... vokser til han!! Så bra.. også en tann også da... ligger et lite stykke foran gullet mitt ja... så flink du er og går tur... det er deilig å få litt luft hver dag, dersom det ikke er skikkelig rufsevær.. synes jeg i allefall.

Så kiipt at svigers selger leiligheten i Oslo da! Hadde vært hyggelig å se deg hvis dere tar en tur innover i allefall.... du får si ifra dersom du har tid en gang.

Ønsker deg en fin alenehjemekveld..... er innimellom litt deilig ikke sant?

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk, søndagsengel?. Snart er det din tur til å fryde deg over gutten din.

Shy: heldigvis skal de kjøpe en ny leilighet, så vi kommer oss nok til byen snart igjen. Og da må vi selvsagt prøve og møtes. Kanskje Pernille vil være litt mer våken da?

Det var ikke så ille å være alene hjemme i går, det var jo Idol! :ler:

I dag var vi innom det fjerde og siste treningssenteret i byen. Og det var desverre ikke så aktuelt det heller. Det var en laaang trapp for å komme opp (skikkelig dritt med barnevogn) og barnepassen var ikke i gang enda. Og spinningsalen var skikkelig varm, de hadde ikke ordentlig utlufting der. Så da står det mellom de to første jeg prøvde.

Tror jeg satser på det med svømmebasseng. De har best barnepass, men er dyrest. Jeg får vel nesten prioritere barnepassen nå, så kan jeg heller bytte senter når Oliver ikke trenger å være med lenger.

Mannen kom tidlig hjem i dag, så vi møttes i byen og spiste lunch. Koselig.

Nå må jeg tilbake til scrapperommet, er i gang med en LO fra i sommer.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, Soul og Poca.

Og helgen har så langt vært kjempefin.

På fredag var vi på sangen, og på kvelden koste vi oss hjemme, mannen og jeg. Det er jo helst sånn det blir med småfolk i huset, det er ikke så lett å stikke ut å finne på så mye sprell. Men det gjør ingen verdens ting. Vi koser oss vi.

I dag har vi vært en tur i mannens hjemby, ruslet litt rundt, vært på koselig cafétur med Bryggejenta og mannen, og så spist middag hos svigermor som var alene hjemme i helgen.

Nå er vi hjemme igjen, har sett en koselig film, drukket litt rødvin (eller det gjør vi enda, da), og nå spiller mannen PS2 og jeg er her!

I morgen skal vi pusle litt hjemme, og gå en tur. Kanskje jeg skulle ha kommet meg på trening også? Fårse.

Oliver våknet bare en gang i natt og skulle ha mat! Han sov fra kl 7 til kl 5 uten å spise! Bare synd at jeg våknet en time før han med kjempeharde, sprengte pupper, jeg lå og vred meg og håpet han skulle våkne snart... :sexy: Sånn omtrent, bare uten øyenvippene.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare synd at jeg våknet en time før han med kjempeharde, sprengte pupper, jeg lå og vred meg og håpet han skulle våkne snart...  :sexy:  Sånn omtrent, bare uten øyenvippene....  :ler:

:ler: Kjempefint at han sover godt om natten, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og jammen sov han ikke hele natten i natt! Helt fra vi la han halv åtte til halv ni dagen etter. Uten en eneste mat-dråpe! Jeg våger ikke tro på at det vil vare, men da har han i alle fall vist at han kan.

Og jeg kom meg på trening! :klappe: Egen treningsdagbok kommer.

Resten av dagen i dag har vi brukt til å ordne diverse i huset, og gå en liten tur.

Vi har hatt hjemmelaget pizza i dag, og resten av kvelden skal vi kose oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jammen sov han ikke hele natten i natt! Helt fra vi la han halv åtte til halv ni dagen etter. Uten en eneste mat-dråpe! Jeg våger ikke tro på at det vil vare, men da har han i alle fall vist at han kan.

:klappe: Det må ha vært deilig for dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Det må ha vært deilig for dere!!!

Ja, hadde det ikke vært for at jeg våkner rundt de vanlige ammetidene allikevel... Kua blir urolig når melketiden er forbigått uten melking. :ler: Men det går sikkert over etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så deilig med nattesøvn! Gleder meg til jeg får oppleve det.. :sjenert:

Og hurra for Oliver som begynner å få sin første tann :hoppe:

Ønsker deg en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...