Siam Skrevet 12. november 2005 Forfatter #221 Del Skrevet 12. november 2005 Takk for koselige hilsner som har holdt dagboka mi i live mens jeg har vært på "storbyferie"... Det her vært en kjempefin uke, jeg og Oliver har spist lunch med venninner, og sammen med mannen har vi vært på middager på kvelden. I tillegg har vi fått shoppet litt julegaver, og noen gaver til oss selv. Kontoen begynner å nærme seg bunnen, så det var på tide å komme seg hjem. Nå har vi tenkt å ha en uke hjemme i provinsen og ikke finne på altfor mange sprell. Det er nok penger igjen til at det sikkert blir kjøpt inn et par julegaver til. Veldig deilig å ha kommet så langt allerede. Jeg pleier vanligvis ikke å være så flink. Jeg har tenkt å være ferdig innen desember, og det tror jeg skal gå greit. I morgen har vi ingen planer, bare gå tur hvis det blir opphold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 14. november 2005 #222 Del Skrevet 14. november 2005 Hoertes ut som en vellykket uke! Kos dere i "provinsen" ogsaa, da! Hilsen Popelka som naa har tatt lappen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 14. november 2005 Forfatter #223 Del Skrevet 14. november 2005 Siste helsestasjon-barselgruppe-møte i dag. Neste gang skal vi møtes hos meg. Da blir det nok liv her, tenker jeg. Med åtte mamma'er og åtte baby'er. Hvis alle kommer da. Kom meg endelig til legen så jeg fikk tatt den blodprøven igjen. Så da blir det spennende å se om jeg fremdeles har høyt stoffskifte. Tror egentlig ikke det, jeg har jo ikke noen symptomer. Oliver og jeg har vært på besøk hos naboen i dag, hun tok nemlig inn posten for oss mens vi var borte, og da jeg skulle hente den ble vi bedt inn på en kopp te. Hyggelig å bli litt bedre kjent. Det blir vel ikke så mye man ser til naboene nå til vinteren. Har ikke tid til å være her, har fått dilla på scrapping igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 14. november 2005 #224 Del Skrevet 14. november 2005 Høres ut som om dere har kost dere masse. Deilig...... Brselgruppe er gøy altså. Vi møttes jevnlig hele det første året, men nå har det dessverre blitt lengre mellom møtene. Det ble livlig etterhvert som småtassene vokste til ja. Kjempekoselig. Håper du får en koselig scrappekveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 14. november 2005 #225 Del Skrevet 14. november 2005 Hei vennen... takk for sist!! Det var veldig koselig å treffe både deg og skjønne Oliver.. han var virkelig en god gutt... håper at jeg får se dere innimellom når dere har tid, så jeg kan få se utviklingen til Oliver litt... og vi skal nok få litt liv i Pernille neste gang også.. he he.. sove - dukken min.. hun ligner sin mor! Det var jo ikke noe problem å finne noe å snakke om akkurat... og vi kjenner jo hverandre ganske godt nå føler jeg.. så det ble veldig naturlig å se deg!! Håper du hadde en fin tid resten av uken i tigerstaden, og at du ikke druknet i regneværet!! Ønsker deg en suuper uke! Stor kos fra shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 15. november 2005 #226 Del Skrevet 15. november 2005 Innom og leser litt i natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 15. november 2005 Forfatter #227 Del Skrevet 15. november 2005 Monja: shy: Det var veldig hyggelig! Jeg kommer helt klart til å ringe deg neste gang vi er i byen, så vi får skravlet litt mer. Lille Ballerina: Hyggelig med besøk! I dag har vi vært på trilletur med kontroll-jentene. Det ble cafélunch og en tur til biblioteket. Jeg hadde selvfølgelig glemt lommeboka mi hjemme, så det ble ikke de store utskjeielsene. I morgen skal vi på 3-månederskontroll, og Oliver skal få sin første sprøyte. Stakkars liten... Håper ikke han reagerer altfor mye etterpå. Tilbake til scrappingen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 16. november 2005 #228 Del Skrevet 16. november 2005 Lykke til på kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 16. november 2005 #229 Del Skrevet 16. november 2005 Lykke til på kontrollen. Godt å ha mamma med da :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. november 2005 #230 Del Skrevet 16. november 2005 Lykke til med kontroll og sprøyte. Tøffe Oliver klarer sikkert den godt altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 16. november 2005 #231 Del Skrevet 16. november 2005 Lykke til med kontroll i morgen, det kommer til å gå kjempe bra Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. november 2005 Forfatter #232 Del Skrevet 16. november 2005 Tusen takk for besøk! Sprøyta gikk bra. Han skrek litt akkurat i det hun stakk, men det gikk fort over. Han var litt smågrinete i kveld og han sovnet med en gang jeg la han i sengen klokka seks, og han har ikke våknet enda. Han var litt varm før jeg la han, håper han sover det av seg. Tallene fra 3-måneders kontrollen; vekt: 7805 g ( ) lengde: 65,5 hodeomkrets: 41,5 Så han vokser til, den lille klumpen min. Etter kontrollen dro vi på senteret og fikk handlet flere julegaver. Da kontoen var tom dro vi hjem... Vi har forresten fått ny vaskehjelp, hun kommer for første gang på fredag. Det blir deilig å få rent hus igjen... Hun er mye billigere enn hun vi hadde forrige gang, så det var kanskje like greit at hun forsvant. Jeg regner med at hun nye er flinkere også, for vi var ikke så veldig fornøyd med den forrige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 16. november 2005 #233 Del Skrevet 16. november 2005 Oliver er blitt en stor gutt gitt.Veier mer enn Nicolai jo :ler:Vaskehjep ja,skulle ønske jeg hadde det selv om vi ikek har en stor leilighet hehe. Ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 17. november 2005 Forfatter #234 Del Skrevet 17. november 2005 Nat26: Oliver er større enn de fleste på sin alder... Han er nesten like stor som dem som er et par måneder større. Stakkars gutten min har hatt feber og vært slapp og survete i hele dag. Det er helt sikkert vaksinen han jobber med. Han sov fra vi la han i seks tiden i går kveld til klokka ti, bare avbrutt av noen "matpauser". I dag har han ikke sovet noen lange perioder, bare et par halvtimer. Nå sover han igjen, får håpe han for sove litt lenger denne gangen. Jeg målte tempen i dag tidlig til å være 38,6, men siden han virket i så dårlig form fikk han en paracet. Men nå er han varm igjen, jeg skal måle tempen igjen når han våkner. Kanskje han skal få en paracet til før vi legger han for kvelden, det er mulig han sover litt bedre da. Uff, stakkars lille gutt, jeg har så vondt av han. Så i dag har jeg ikke fått gjort så mye fornuftig annet enn å bære rundt på Oliver og trøste han så godt jeg kunne. Vi har hatt besøk av en mann som jobber for forsikringsselskapet for å se om vi hadde noe sopp på huset. Veldig kjekt å få sjekket. Mannen skal trene etter jobben, så han kommer sent hjem i dag. Det er typisk når Oliver ikke er i form. Jeg gleder meg til han kommer hjem så jeg får litt avlastning. Jeg er jammen glad jeg ikke er alenemor, det må være veldig slitsomt! I morgen skal vi kanskje besøke farmor/oldemor, men jeg får se an formen til Oliver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 17. november 2005 #235 Del Skrevet 17. november 2005 God bedring til Oliver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. november 2005 Forfatter #236 Del Skrevet 18. november 2005 Takk for det, Soul! Oliver hadde det ikke noe bra i går kveld. Han sov bare 20 minutter, før det var skrik igjen. Og nå ville han bare bæres ellers var livet helt forferdelig. Temperaturen hadde sunket til 37,6 i seks-tiden, men var oppe i 38,3 igjen senere. Han illskrek hele kvelden før han sovnet helt utmattet i tolvtiden. Da var mamma'n sliten også. Nå har han våknet igjen, og vi er igang med skriking igjen... Stakkars lille har det nok ikke noe godt. Men han har ikke feber i alle fall. Nå målte jeg han til 37,6. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at han skal ha det bedre. Nå skal jeg prøve å trille en tur for å se om han roer seg da. Jeg må handle inn til helgen allikevel. Mannen er på julebord og kommer ikke hjem før i morgen et stykke utpå dagen, så det kan bli en tøff fredag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 18. november 2005 #237 Del Skrevet 18. november 2005 God bedring til Oliver! Haaper han kvikner til i helgen! Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. november 2005 Forfatter #238 Del Skrevet 18. november 2005 Popelka; Vi tok oss en liten trilletur og Oliver sovnet før vi kom til postkassen. Og han sov som en sten i to og en halv time ute i vogna si. Da han våknet var han en helt annen gutt, han var igjen den blide, søte gutten min. Så han sov tydeligvis fra seg det som hadde plaget han. Han fikk mat, stell og pysj og jeg la han i åtte tiden etter at vi hadde "lest" bok og lekt litt. Etter littegrann gråt sovnet han og han har ikke våknet enda. Om ikke lenge skal han vel ha mat... Men nå sover han så godt, jeg var akkurat nede og sjekket. Så fredagen ble mye bedre enn jeg hadde fryktet. Litt kjedelig å være alene hjemme, men det går greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. november 2005 #239 Del Skrevet 18. november 2005 Kjempefint at han er i bedre form! Kan tenke meg at det ikke er noe særlig å se at babyen sin ikke har det helt bra! Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. november 2005 Forfatter #240 Del Skrevet 18. november 2005 I dag er det faktisk akkurat et år siden jeg testet positivt. Jeg måtte nesten rote frem den gamle graviditetsboka mi og lese hva jeg tenkte da. Det virker så utrolig lenge siden, nesten som en hel evighet. Det har skjedd så utrolig mye siden da, og livet er så anderledes nå. Så utrolig mye bedre. Det er rart hvordan Oliver har forandret meg, jeg føler meg som et helt annet menneske nå etter at han ble født. Ting kommer i et helt annet perspektiv. Det er fantastisk. Å, jeg er så forelsket i ungen min.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå