Gå til innhold

Når tror dere treningssenteret åpner igjen?


NewStart87

Anbefalte innlegg

Det var det eneste sosiale jeg hadde og nå er det stengt ut januar. :( Jeg tenker det fort kan bli stengt enda lenger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NewStart87 skrev (1 time siden):

Det var det eneste sosiale jeg hadde og nå er det stengt ut januar. :( Jeg tenker det fort kan bli stengt enda lenger? 

Det er nok mulig  at det blir stengt en stund. Smittetrenden er stigende. Helsedirektoratet uttalte igår hva som skal til før tiltakene lettes opp, og det et fortsatt tre ganger for mye smitte til det nå. Men det kan jo likevel være en mulighet for at de gjør tiltakene lokale igjen, kanskje...For smittenivået rundt  i landet er jo veldig ulik. Tror det er ca 1 uke til de igjen skal vurdere hvilke tiltak vi skal ha videre fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (2 timer siden):

Det var det eneste sosiale jeg hadde og nå er det stengt ut januar. :( Jeg tenker det fort kan bli stengt enda lenger? 

Helt umulig å si hva de på toppen finner på av rare ting. Håper det åpner raskt for alle dere som savner og trenger det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som garantert må være oppfylt for at treningssentrene skal åpne igjen er:

- Smittenivået må ned på rundt 20 per 100 000 innbyggere
- De fleste i risikogruppene må være vaksinert
- Hvis det var jeg som bestemte det ville jeg lagt til at utetemperaturen skulle vært runt 10 grader eller varmere. Da vil en del folk uansett velge å trene utendørs, og smitten sprer seg dårligere når lufta blir flere grader varmere enn 4 grader, som visstnok er den temperaturen dråpene henger lengst i lufta.

Det første punktet er vi ikke i nærheten av nå, trenden har vært svakt stigende de siste 2-3 ukene. Vi må ha nedadgående trend i mange uker først, og da står barneidrett først i køen sies det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, NewStart87 said:

Det var det eneste sosiale jeg hadde og nå er det stengt ut januar. :( Jeg tenker det fort kan bli stengt enda lenger? 

Det avh litt av hvor i landet. I Oslo tipper jeg til påske i første omgang, men situasjonen skifter rask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collan skrev (9 timer siden):

Det som garantert må være oppfylt for at treningssentrene skal åpne igjen er:

- Smittenivået må ned på rundt 20 per 100 000 innbyggere
- De fleste i risikogruppene må være vaksinert
- Hvis det var jeg som bestemte det ville jeg lagt til at utetemperaturen skulle vært runt 10 grader eller varmere. Da vil en del folk uansett velge å trene utendørs, og smitten sprer seg dårligere når lufta blir flere grader varmere enn 4 grader, som visstnok er den temperaturen dråpene henger lengst i lufta.

Det første punktet er vi ikke i nærheten av nå, trenden har vært svakt stigende de siste 2-3 ukene. Vi må ha nedadgående trend i mange uker først, og da står barneidrett først i køen sies det.

Hørte Guldvåg si i intervju at tiltakene kunne lettes på ca 50 smittede pr 100000. Men vi er ikke i nærheten av det heller.  Som du sier så blir vel barna da prioritert først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capt. Obvious skrev (23 minutter siden):

2023

Ja med det vaksinetempoet vi har nå😡 skulle det ta så lang tid.. Men husk at vi ble hjulpet av været i våres og av nedstengningen. Det var vel åpne treningssentre fra 27 april til nå nylig . Unntatt i Oslo og Viken. Men det må jo være mulig og få kontroll på viruset igjen, og at vaksine tempoet tar seg opp etter hvert. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de åpne. Så det spørs vel litt hvor du bor. Jeg håper barnas fritidsaktiviteter starter neste uke...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengt i Stavanger også. Jeg savner veldig å trene. Det ga livskvalitet.  Folk faller lettere tilbake til usunne vaner uten den faste rutinen med trening. Rusletur i nabolaget er ikke det samme.  Godteri og stillesitting,  usunn mat som trøst over at hele samfunnet er i bakvendtland og over usikkerhet som rår er på frammarsj. Tror det kommer en bølge av hjerte og karsykdommer for dem som allerede er disponert for det og selvmedisinerer seg med usunne vaner og inaktivitet som følge av nedstegning. Et samfunnsproblem byttes ut med et annet. Tunge depresjoner, meningsløshet, mangel på forankring i hverdagen, overspising, at folk legger på seg det de over lang tid og med mye strev har vært flinke å gå ned

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (57 minutter siden):

Stengt i Stavanger også. Jeg savner veldig å trene. Det ga livskvalitet.  Folk faller lettere tilbake til usunne vaner uten den faste rutinen med trening. Rusletur i nabolaget er ikke det samme.  Godteri og stillesitting,  usunn mat som trøst over at hele samfunnet er i bakvendtland og over usikkerhet som rår er på frammarsj. Tror det kommer en bølge av hjerte og karsykdommer for dem som allerede er disponert for det og selvmedisinerer seg med usunne vaner og inaktivitet som følge av nedstegning. Et samfunnsproblem byttes ut med et annet. Tunge depresjoner, meningsløshet, mangel på forankring i hverdagen, overspising, at folk legger på seg det de over lang tid og med mye strev har vært flinke å gå ned

Det er akkurat dette som skjer med meg. Mister helt motivasjon. Er også grenser for hvor lenge jeg orker å gå tur ute i snøvær, kuldegrader og på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...