Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det her er så utrolig teit skrevet at du aner ikke. Musikksmak er subjektivt. Å like låta til TIX sier ikke noe om musikksmak ellers, og at du påstår det viser bare hvor lite du forstår om musikk og kultur. Det går helt fint an å like en svulstig og boyband-aktig låt samtidig som man liker klassisk rock, Freddie Mercurie og annet "fantastisk musikk". 

Jeg er ikke "oppvoksende" generasjon, og jeg har nytt mye forskjellig musikk. Men det er forskjellig behov til forskjellig tid. Akkurat nå i livet (både mitt og verden) trengte jeg en låt som TIX sin. Den gjorde meg glad, den gjorde at jeg følte noe. 

Anonymkode: c663f...cb1

Musikksmak er helt riktig subjektiv, men musikk i seg selv kan også vurderes etter mange objektive kriterier. Med unntak av musikere o.l. er det nesten ingen mennesker under 30 i dag som har variert musikksmak. Jeg kan ikke snakke med unge folk om musikk, for de fleste vet ikke forskjellen på en gitar og en tuba (som i seg selv er mindre interessant, men et resultat av for at nesten ingen faktisk lytter til musikk lenger). Det er absurd.

Anonymkode: aa811...8c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

missmcbeal skrev (19 minutter siden):

Gratulerer til Tix. Han er en flink artist. Men det er en låt jeg gjerne hører på radio, og den fungerer først og fremst best på norsk og i den norske befolkningen. Har dessverre svært lite tro på at vi kommer videre fra delfinalene med denne låta. Tror dessverre det blir veldig skuffende for Tix om det skjer, og synest ikke han fortjener å oppleve en sånn skuffelse. Keiino er en stor favoritt i utlandet og hadde nok kommet mye lenger. Men, håper selvfølgelig at jeg tar feil.

Det er akkurat dette jeg også synes er trist. Jeg er redd for at låten ikke går videre til finalen, og det er så trist for Tix, og det fortjener han ikke. Jeg håper også at jeg (vi) tar feil, og at vi går videre til finalen og får en grei plassering. 

Anonymkode: 06139...52b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jordbærkake34532 said:

Ifølge diverse kommentarfelt på youtube, samt eurovision sin offisielle facebookside er det flere som mener Keiino burde ha vunnet og de er skuffet over at vi har sendt det dårligste bidraget. Jeg måtte lete lenge bare for å finne noen positive kommentar om Tix. 

Nå har jeg sjekket litt på youtube og facebook og jeg må si jeg ikke finner alle disse komentarene du mener skal være der. mulig jeg er blind

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anmelderne hater tix fordi han har en annen sjanger enn hva de liker selv. Han provoserer med å ligge på listetoppen gang etter gang. 

Anonymkode: 99e55...abd

Spot on. Norske anmeldere, og særlig Dagbladets, jakter i flokk. 

Det går omtrent sport i å være jævligst mulig når de slakter artister. 

Sjangeren og musikken som likes haues opp og heies frem. Det er til å bli kvalm av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også ut til at Norge har begynt å falle på oddsen etter at TIX vant. Om ikke annet så blir det nok et minneverdig øyeblikk i ESC. Heller et minneverdig øyeblikk som ender litt lengre ned, enn en tryggere låt som lander midt på lista, men ingen husker etterpå

Anonymkode: aa27e...950

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trynefaktor skrev (Akkurat nå):

Spot on. Norske anmeldere, og særlig Dagbladets, jakter i flokk. 

Det går omtrent sport i å være jævligst mulig når de slakter artister. 

Sjangeren og musikken som likes haues opp og heies frem. Det er til å bli kvalm av. 

This. Det viser jo godt igjen i hva Dagbladets anmelder sa han skulle gjøre om Tix vant. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryuk skrev (4 minutter siden):

This. Det viser jo godt igjen i hva Dagbladets anmelder sa han skulle gjøre om Tix vant. 

Og nå tar han sine ord tilbake

Anonymkode: 216c6...089

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trynefaktor skrev (Akkurat nå):

Og sier at Tix bør ha baller nok til å tatovere terningkast 1. (Henviser til Ari Behns tatovering)

Her er noe samme anmelder skrev i 2016. Fin fyr?

https://kampanje.com/medier/2016/05/--flau-og-fantasilos-musikkjournalistikk/

«Jeg kan ikke akkurat bare røske pannebåndet av ham. Jeg skrev dette på tull, det var et ordspill, med utgangspunkt i uttrykket om å spise hatten sin»....

👎👎

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg kan ikke akkurat bare røske pannebåndet av ham. Jeg skrev dette på tull, det var et ordspill, med utgangspunkt i uttrykket om å spise hatten sin»....

👎👎

Tror dere han virkelig mente at han skulle spise pannebånd og glasskår, og ikke at det var en "figure og speech"?

Anonymkode: e28bd...9a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Tror dere han virkelig mente at han skulle spise pannebånd og glasskår, og ikke at det var en "figure og speech"?

Nei, han var sikker på sin egen fortreffelighet og hadde aldri trodd Tix ville ville. Tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som stemmer TIX må forklare meg en ting. Siden alle anmeldere har gitt han terningkast 1, hva får dere til å tro at juryen i ESC vil like det?? Vi ryker på hodet og ræva ut! 

Anonymkode: c89d7...ad9

Juryen hatet Spirit in the Sky, mens folket elsket den.

Så hva juryen synes kunne jeg ikke brydd meg mindre om, annet enn det faktum at jeg synes juryen ikke skulle ha eksistert. Snobbete bedrevitere er det de er, på lik linje med musikkanmeldere.

Det eneste jeg bryr meg om er hva folk tenker. Og jeg elsket sangen. Mannen min elsket sangen. Venner av oss elsket sangen. Da tenker jeg det er god sannsynlighet for at andre vanlige folk også elsker sangen. Og gjør de ikke det så får det bare være. Det ble iallefall riktig vinner i år, i motsetning til i fjor.

Jeg håper Tix driter i de rævva kommentarene, og folk som deg, og er stolt over det han har fått til.

Anonymkode: 4af62...7d9

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å holde tunga beint i munnen. Stikke fingeren i jorda. Norge er det landet i Grand Prix-historien som har fått flest 0-poengere og endt på sisteplass. Nettopp fordi vi har en rævva musikksmak. Har ikke tall på alle de gangene folk har hausset opp sanger som har endt i fiasko. I kveld stemte folk på TIX. Ikke låta. Og de som stemte på låta har dårlig musikksmak. 😀

Anonymkode: b63db...4f2

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å holde tunga beint i munnen. Stikke fingeren i jorda. Norge er det landet i Grand Prix-historien som har fått flest 0-poengere og endt på sisteplass. Nettopp fordi vi har en rævva musikksmak. Har ikke tall på alle de gangene folk har hausset opp sanger som har endt i fiasko. I kveld stemte folk på TIX. Ikke låta. Og de som stemte på låta har dårlig musikksmak. 😀

Ikke for å være pratypooperen her, men gjør det noe da? Vi har vært med mange ganger og det er gøy. Vi liker jo tydeligvis musikken som er med. Det et bare en konkurranse, musikken er like bra om den vinner eller ikke. 

Anonymkode: ef9bf...4f7

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spot on!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er akkurat dette jeg også synes er trist. Jeg er redd for at låten ikke går videre til finalen, og det er så trist for Tix, og det fortjener han ikke. Jeg håper også at jeg (vi) tar feil, og at vi går videre til finalen og får en grei plassering. 

Anonymkode: 06139...52b

Nå må dere huske på at det ikke er helt krise om han ikke går til finalen. Det er alltid mange artister som ikke går videre. Det er sånn konkurransen fungerer. Det er uansett så og si umulig for et land å konsekvent gå videre til finalen. Det å ikke gå til finalen er helt normalt og ufarlig.

Så lenge vi sender en sang folk flest liker, som er en helt vanlig sang, som kan spilles på radio og som gjør oss glade på en eller annen måte, så er det det som er det viktigste.

Jeg personlig har tro på at sangen er fin og spesiell nok til å skille seg ut til at vi går videre. Og gjør vi ikke det er jeg likevel fornøyd da jeg er trygg på at vi fikk den rette vinneren i år.

Også må folk huske på at sangen til Keiino går ingensteder. Den kan man finne både på Spotify og Youtube, og sikkert andre steder. Den vil spilles igjen og igjen, og fremføres live av Keiino igjen - garantert. Keiino er ganske etablert på nettet, med mange sanger ute. De går ingensteds bare fordi de ikke ble med i Eurovision i år.

Anonymkode: 4af62...7d9

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fallen angel blir ikke så dårlig mottatt der ute i Europa som så mange av dere vil ha det til. Det trenger ikke gå så galt :) Tror den har en god sjanse jeg

Anonymkode: 7447e...3d4

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fallen angel blir ikke så dårlig mottatt der ute i Europa som så mange av dere vil ha det til. Det trenger ikke gå så galt :) Tror den har en god sjanse jeg

Anonymkode: 7447e...3d4

Oddsen sier 8.plass akkurat nå. Håper så inderlig sangen klarer seg godt. 
Jeg elsker en god underdog. Hadde vært et solid fuckyou til kritikerne også. 

Anonymkode: d4b03...3b8

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...