Gå til innhold

Når legger du deg? Spesielt du på nav og barnløs.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du som er barnløs: Når legger du deg? Er det forskjell på ukedagene eller helg? 
  

Anonymkode: fccbf...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg er frisk og ser lysere på fremtiden legger jeg meg som regel 10. Når jeg er ekstra syk og pessimistisk blir klokken gjerne 2, 3 og kanskje til og med 4. 

Anonymkode: 4fe7c...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for 3 månder siden fra og være familie far og fulltids ansatt til og miste kone, barn og jobb. 

Samme døgnrytme verdag som i helg. 

Legger meg 2200-2300 opp 0500-0600. Har jo blitt endel mindre søvn den første tiden etter alt forsvant. 

 

Idag et ett unntak siden jeg har hatt besøk av min far. 

Anonymkode: a9a54...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gikk for 3 månder siden fra og være familie far og fulltids ansatt til og miste kone, barn og jobb. 

Samme døgnrytme verdag som i helg. 

Legger meg 2200-2300 opp 0500-0600. Har jo blitt endel mindre søvn den første tiden etter alt forsvant. 

 

Idag et ett unntak siden jeg har hatt besøk av min far. 

Anonymkode: a9a54...60d

Fy faen, seigt som pokker. Skal noe til å holde rutinene vedlike.

Anonymkode: 46a3b...5fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt legger jeg meg 22:30-23, er stort sett oppe i sekstiden. Er ingen vits, er vel mest bare for å holde en relativt normal døgnrytme til tross for at jeg er ufør og alene.

Anonymkode: f7e50...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fy faen, seigt som pokker. Skal noe til å holde rutinene vedlike.

Anonymkode: 46a3b...5fb

Døgnrytme er noe av det som holder meg oppe. 

Anonymkode: a9a54...60d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Døgnrytme er noe av det som holder meg oppe. 

Anonymkode: a9a54...60d

Flyttet fra alt og bor nå i liten leilighet? Kjenner meg isåfall jævli igjen...

Anonymkode: 46a3b...5fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnløs og i jobb. I seng ca kl 24, og opp igjen mellom kl. 5 - 6. Har lite søvnbehov. Faste rutiner hverdag og helg. Alltid tidlig oppe om morningen. Tror døgnrytmen er blitt ganske rutine etter et langt arbeidsliv, og ansvar for dyr hvor man må opp uansett. Tar meg kanskje en powernap på 15 minutter om jeg har sovet mindre enn 5 timer. Før så stresset jeg litt med at jeg kanskje sov for lite enn de anbefalte 7 - 8 timene, men tror kroppen min bare er sånn. 

Anonymkode: c66aa...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tror jeg får sove. Aner ærligtalt ofte ikke hvilken ukedag det er.

Anonymkode: 7bbde...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsledig og uten barn og mann. Legger meg ca 22-22.30, og står opp 7-7.30. Hver dag, uavhengig om det er helg eller hverdag. Har holdt vanlig døgnrytme hele ledighetsperioden. Liker å starte dagen tidlig. 

Anonymkode: 04ee5...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var sykemeldt; Alt fra 23, til kl 09 på morgenen. Døgnrytmen var fullstendig ødelagt etter alt for mange år med nattarbeid, og depresjon. Nå som jeg er oppå beina igjen: rundt 23-00.  Senere i helgene. 

Anonymkode: b561d...821

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten barn, med jobb. Prøver å gjøre meg klar til sengs rundt 22-22.30. Trener ungdomslag i fotball som slutter seint på mandag og tirsdag, så da blir det som regel ikke før i 23 tiden pga. dusj og kveldsmat. I helgene kan det bli seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Varierer litt, men legger meg rundt midnatt og våkner i åttetida. Drøyer av og til med å stå opp, er jo ikke noe å stå opp til.

Anonymkode: ae0e3...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingenting å stå opp til uten jobb... ?

Anonymkode: 24fb8...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg kl 21.00 - 21.30 hele uka, fordi hele nattesøvnen min "fucked up" av den helvetes overgangsalderen. Etter at jeg kom i den, begynte jeg å våkne til alle mulige tider på natten, og så være helt ute av stand til å klare og sovne igjen! Fatter ikke hvorfor. Klokka er 03 på natten, for pokker, la meg sove videre noen timer til!? Våkner også kanskje 04.30 eller til og med mellom kl 01 og 02, og har ofte ikke klart å sovne igjen. Så da ligger jeg der i mørket i sengen, lys våken, time etter time, til det er på tide og stå opp. Kjedelig og utrolig irriterende å ikke få sove.

Da er det greit å legge seg klokka ni på kvelden, så man i det minste rekker NOEN timer med søvn før man våkner igjen.

I dag var imidlertid ganske uvanlig. Jeg våknet mellom 4 og 5 i morges, og gadd ikke stå opp. Og mirakuløst nok greide jeg å sovne igjen ganske raskt, og sov helt til klokka halv ti!! Det er nesten utrolig, for så lenge har jeg ikke sovet på år og dag.

Jeg er uføretrygdet. Jeg er ikke barnløs, men har en voksen sønn, da.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

22-00, hvorfor spør du?

Anonymkode: 50e8b...33d

Spør fordi jeg får hele tiden høre at jeg legger meg unødvendig tidlig og sover for lenge. At det er normalt for "unge" og barnløse og ikke minst, hjemmeværende har en fucka døgnrytme. 

Legger meg 23-01. Sovner rundt 2-3. Hele uka, uavhengig av om jeg skal noe eller ikke dagen etter.
Våkner rundt 12-13 når jeg ikke har noen avtaler. 

Går hjemme og føler jeg sover bort hele livet mitt. Er aldri uthvilt. Går på medisiner, men hjelper lite. 

-ts

Anonymkode: fccbf...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...