Førstegangsprøvene Skrevet 21. mai 2021 #1201 Del Skrevet 21. mai 2021 Hei damer! Jeg hadde sist mensstart for ca 3,5 uker siden. Jeg har hatt vondt de siste 10 dagene. Kan være fra eggløsning og til ny mens? Hadde en rar blødning, som kan ha vært hormonell eller ved evt. sen eggløsning 🤷♀️. Synes det er skummelt, da jeg ikke vet hva det er. Har sendt melding til klinikken, men de kunne ikke hjelpe meg. Skulle bare kontakte når jeg fikk mensen. Ble mildt overstimulert da jeg fikk ut 21 egg, men det er 4 uker siden nå 🤔 satt blodfortynnende i 20 dager etter uttak. Er det noen av dere som har skikkelig kjent hormonene herje i kroppen syklusen etter IVF? Dette er første pp etter avbrutt Ivf. Skal ha fryseforsøk ved neste mens 🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1202 Del Skrevet 21. mai 2021 Linni86 skrev (3 timer siden): Hei ☺️ fikk sendt henvisning idag til riksen (søskenforsøk) var endel greier som måtte sendes med... Div blodprøver, sædanalyse, hormonprøve, politiattest, egenerklæring, henvisningsskjema.. Så var endel styr 😅 håper alt kom med 😆 snakket med en sykepleier på riksen des. 2020 om hvordan vi skulle gå frem.. Hun sa jeg bare måtte få ny henvisning fra legen min og politiattest.. Så gjorde det da.. Men fikk jo avslag da alt annet manglet. Hun ga veldig dårlig info.. Så måtte jo på nytt til legen å få fiksa alt dette. Hvis du søker på riksen sin hjemmeside så står det der alt du trenger ☺️ Fikk du ordnet alle de prøvene i løpet av en legetime?😮 Anonymkode: 7ea55...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 21. mai 2021 #1203 Del Skrevet 21. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (10 timer siden): Hei damer! Jeg hadde sist mensstart for ca 3,5 uker siden. Jeg har hatt vondt de siste 10 dagene. Kan være fra eggløsning og til ny mens? Hadde en rar blødning, som kan ha vært hormonell eller ved evt. sen eggløsning 🤷♀️. Synes det er skummelt, da jeg ikke vet hva det er. Har sendt melding til klinikken, men de kunne ikke hjelpe meg. Skulle bare kontakte når jeg fikk mensen. Ble mildt overstimulert da jeg fikk ut 21 egg, men det er 4 uker siden nå 🤔 satt blodfortynnende i 20 dager etter uttak. Er det noen av dere som har skikkelig kjent hormonene herje i kroppen syklusen etter IVF? Dette er første pp etter avbrutt Ivf. Skal ha fryseforsøk ved neste mens 🙃 Åå trasig at du har det slik ! Usikker på jeg klarer å svare deg, men jeg plages med litt smerter rett før eggløsning. Nå hadde jeg styrt syklus sist som ikke gikk og da jeg fikk mens igjen syns jeg den var syyyyk vond uten at det kom særlig med blødning. Da lå jeg med varmeflaske i flere timer. Tenkte det må ha vært medisinene som var med på å tukle med systemet. Det ga seg heldigvis. Dersom det ikke gir seg ville jeg tatt kontakt igjen med helsepersonell. Håper det gir deg snart ❤️ God bedring ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eleandra Skrevet 22. mai 2021 #1204 Del Skrevet 22. mai 2021 Linni86 skrev (23 timer siden): Hei ☺️ fikk sendt henvisning idag til riksen (søskenforsøk) var endel greier som måtte sendes med... Div blodprøver, sædanalyse, hormonprøve, politiattest, egenerklæring, henvisningsskjema.. Så var endel styr 😅 håper alt kom med 😆 snakket med en sykepleier på riksen des. 2020 om hvordan vi skulle gå frem.. Hun sa jeg bare måtte få ny henvisning fra legen min og politiattest.. Så gjorde det da.. Men fikk jo avslag da alt annet manglet. Hun ga veldig dårlig info.. Så måtte jo på nytt til legen å få fiksa alt dette. Hvis du søker på riksen sin hjemmeside så står det der alt du trenger ☺️ Klarer du å finne en lenke til meg? For jeg finner det altså ikke når jeg søker nå, selv om jeg mener jeg har sett det der tidligere. Sekretæren sa bare til meg at jeg trengte henvisning fra lege... Så, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linni86 Skrevet 22. mai 2021 #1205 Del Skrevet 22. mai 2021 Eleandra skrev (8 timer siden): Klarer du å finne en lenke til meg? For jeg finner det altså ikke når jeg søker nå, selv om jeg mener jeg har sett det der tidligere. Sekretæren sa bare til meg at jeg trengte henvisning fra lege... Så, ja. https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/reproduksjonsmedisinsk-avdeling#veiledende-prioriteringskriterier Gå inn på veiledende prioriteringslister og les under søskenforsøk. Så finner du egenerklærings skjema og henvisningsskjema under "for henvisende leger" ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linni86 Skrevet 22. mai 2021 #1206 Del Skrevet 22. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 21.5.2021 den 17.00): Fikk du ordnet alle de prøvene i løpet av en legetime?😮 Anonymkode: 7ea55...d6c Nei, var mye styr... Var innom legen en tur først å fikk snakket med henne om blodprøvene, så hun fikk rekvidert de jeg skulle ta. Så bestilte jeg ny time og fikk fylt ut skjemaene ilag med henne når vi hadde fått svar på blodprøvene mine og når samboer hadde fått svar på blodprøvene sine og sædanalyse 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 24. mai 2021 #1207 Del Skrevet 24. mai 2021 Da er det siste egget jeg hadde på fryst satt inn, så nå er det 16 spennende dager før testing 🤞🤞 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1208 Del Skrevet 24. mai 2021 Molly_ skrev (45 minutter siden): Da er det siste egget jeg hadde på fryst satt inn, så nå er det 16 spennende dager før testing 🤞🤞 Så spennende! All lykke til. Krysser både fingre og tær for deg. Anonymkode: 5e5fd...a70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 24. mai 2021 #1209 Del Skrevet 24. mai 2021 Molly_ skrev (1 time siden): Da er det siste egget jeg hadde på fryst satt inn, så nå er det 16 spennende dager før testing 🤞🤞 Lykke til ! ❤️ Håper sånn det sitter denne gangen 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 24. mai 2021 #1210 Del Skrevet 24. mai 2021 Molly_ skrev (1 time siden): Da er det siste egget jeg hadde på fryst satt inn, så nå er det 16 spennende dager før testing 🤞🤞 Lykke til! 🥰🤞🏼 Håper det sitter nå! Men hvorfor hele 16 dager, var det et tredagers?🥚 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 24. mai 2021 #1211 Del Skrevet 24. mai 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Så spennende! All lykke til. Krysser både fingre og tær for deg. Anonymkode: 5e5fd...a70 Billiegirl skrev (44 minutter siden): Lykke til ! ❤️ Håper sånn det sitter denne gangen 💕 aishaaa skrev (28 minutter siden): Lykke til! 🥰🤞🏼 Håper det sitter nå! Men hvorfor hele 16 dager, var det et tredagers?🥚 Tusen takk 🥰🤞 Er blasto, så 5dagers som er satt inn. Lurer på om Porsgrunn alltid har 16 dager til testdato? Var det sist jeg fikk satt inn og hvertfall. Da er man jo hvertfall sikker på resultatet tenker jeg, skal virkelig prøve å holde ut alle dagene uten å teste denne gangen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 24. mai 2021 #1212 Del Skrevet 24. mai 2021 Molly_ skrev (11 minutter siden): Tusen takk 🥰🤞 Er blasto, så 5dagers som er satt inn. Lurer på om Porsgrunn alltid har 16 dager til testdato? Var det sist jeg fikk satt inn og hvertfall. Da er man jo hvertfall sikker på resultatet tenker jeg, skal virkelig prøve å holde ut alle dagene uten å teste denne gangen 😅 Ahaa, St.Olavs har 14 dager - så da varierer det sikkert fra klinikk til klinikk ☺️ Men ja, da er man jo rimelig sikker😅 Huff, skal sette inn selv i slutten av August om det klaffer med syklus.. gruver meg til de 14 dagene😩 Lykke til! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 24. mai 2021 #1213 Del Skrevet 24. mai 2021 aishaaa skrev (49 minutter siden): Ahaa, St.Olavs har 14 dager - så da varierer det sikkert fra klinikk til klinikk ☺️ Men ja, da er man jo rimelig sikker😅 Huff, skal sette inn selv i slutten av August om det klaffer med syklus.. gruver meg til de 14 dagene😩 Lykke til! ❤️ Skjønt det er litt forskjell på dager, de fleste får jo positiv lenge før 16 dager. Klarte ikke dy meg sist, så testet fra dag 10. Fikk meget svak positiv som var kjemisk, så kunne spart meg selv en del opp og nedturer der om jeg bare hadde ventet. Så nå er det ingen tester i huset, så slipper jeg krangle med utålmodigheten min 😂❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 24. mai 2021 #1214 Del Skrevet 24. mai 2021 Molly_ skrev (4 timer siden): Da er det siste egget jeg hadde på fryst satt inn, så nå er det 16 spennende dager før testing 🤞🤞 Så spennende! 🙌 Høres veldig lenge ut når det er 5 dagers. Man får vel blødning før man får testet om det er negativt? 🤷♀️Venter nå på mensen selv, den bør komme i løpet av uka 🙃 så håper jeg at eggløsning treffer rett dag og så innsett i juni 🤞. Har også blasto på frys 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1215 Del Skrevet 24. mai 2021 Jeg leser på facebookgruppen også at flere har testdag så utrolig seint. Lurer på hvorfor Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 24. mai 2021 #1216 Del Skrevet 24. mai 2021 Førstegangsprøvene skrev (14 minutter siden): Så spennende! 🙌 Høres veldig lenge ut når det er 5 dagers. Man får vel blødning før man får testet om det er negativt? 🤷♀️Venter nå på mensen selv, den bør komme i løpet av uka 🙃 så håper jeg at eggløsning treffer rett dag og så innsett i juni 🤞. Har også blasto på frys 🙂 Tar progestronstøtte, så mensen kommer uansett ikke så lenge jeg går på det. Håper du treffer på rett dag 🤞 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg leser på facebookgruppen også at flere har testdag så utrolig seint. Lurer på hvorfor Anonymkode: f004b...ab9 De har sikkert en grunn for sen testdag, men jeg legger meg ganske lite oppi hva de ber meg gjøre egentlig. Så har bare akseptert at det er sånn det er 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 24. mai 2021 #1217 Del Skrevet 24. mai 2021 (endret) Molly_ skrev (1 time siden): Tar progestronstøtte, så mensen kommer uansett ikke så lenge jeg går på det. Håper du treffer på rett dag 🤞 Det stemmer ikke alltid Jeg har selv fått mensen før jeg har avsluttet progesteronstøtte, både ved negativt forsøk og kjemisk. Vil tro at jeg ikke er den eneste som har opplevd det Endret 24. mai 2021 av Patriotpaula 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 24. mai 2021 #1218 Del Skrevet 24. mai 2021 Patriotpaula skrev (8 minutter siden): Det stemmer ikke alltid Jeg har selv fått mensen før jeg har avsluttet progesteronstøtte, både ved negativt forsøk og kjemisk. Vil tro at jeg ikke er den eneste som har opplevd det Aha, greit meg og andre å vite!😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 24. mai 2021 #1219 Del Skrevet 24. mai 2021 Molly_ skrev (2 minutter siden): Aha, greit meg og andre å vite!😊 Rart at du ikke har fått beskjed om det. Men når det er sagt, så ønsker jeg deg lykke, lykke til 🥰❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2021 #1220 Del Skrevet 24. mai 2021 Patriotpaula skrev (20 minutter siden): Det stemmer ikke alltid Jeg har selv fått mensen før jeg har avsluttet progesteronstøtte, både ved negativt forsøk og kjemisk. Vil tro at jeg ikke er den eneste som har opplevd det Jeg også begynte å blø før testdato på progesteronstøtte. Anonymkode: f004b...ab9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå