Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Billiegirl skrev (9 minutter siden):

Spennende da ! Skal du ha ny ultralyd snart ? Krysser fingrer for deg ! 
Min slimhinne er heller ikke optimal, dårlig kvalitet på den men fikk den opp til 8,5 mm siste måling før innsettet. 
Kjenner jeg begynner få litt mageknip så er bare redd mens kommer nå snart. Har også litt stikkinger. Håper jo sånn det er positivt og at ikke det er mensen som er på vei. Tredje egget mitt dette, første i styrt syklus. 
Masse lykke til ! Du må fortelle hvordan det går med deg ❤️

Når kan du teste? Så spennende 🙌❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsprøvene skrev (6 minutter siden):

Når kan du teste? Så spennende 🙌❤️

Mandag 😍 har til og med klart å vente men å ta test, har ikke kjøpt de inn en gang. Det er så fristende å ta en test når de ligger i badeskuffen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 time siden):

Mandag 😍 har til og med klart å vente men å ta test, har ikke kjøpt de inn en gang. Det er så fristende å ta en test når de ligger i badeskuffen 😅

Oioi. Blir spennende å se om det blir noe. Har du en følelse på det? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (7 minutter siden):

Oioi. Blir spennende å se om det blir noe. Har du en følelse på det? 🤷‍♀️

Jeg litt redd det ikke blir noe, ble så sykt skuffet første gang jeg satt inn, gråt i timesvis og var helt utrøstelig. Nå tar jeg det litt mer med ro og tenker jeg bare har hatt ett uttak og det kan ta tid. Og jeg er  veldig veldig heldig som i det hele tatt har kommet så langt. Ser der er så mange her inne som bruker lang tid på å få innsett, og jeg er bare så takknemlig for jeg har fått muligheten. 

Men det blir jo helt sikkert en nedtur på 17.mai om testen blir negativ .. får trøstespise is og kaker da... 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (41 minutter siden):

Jeg litt redd det ikke blir noe, ble så sykt skuffet første gang jeg satt inn, gråt i timesvis og var helt utrøstelig. Nå tar jeg det litt mer med ro og tenker jeg bare har hatt ett uttak og det kan ta tid. Og jeg er  veldig veldig heldig som i det hele tatt har kommet så langt. Ser der er så mange her inne som bruker lang tid på å få innsett, og jeg er bare så takknemlig for jeg har fått muligheten. 

Men det blir jo helt sikkert en nedtur på 17.mai om testen blir negativ .. får trøstespise is og kaker da... 🥴

Ja, huff. Selv hatt to uttak, men ikke fått innsett til nå. Har 6 blasto på frys, så håper at innsett kan klaffe med eggløsning nå i juni 🙌🙂. Hører om mange som må vente veldig lenge, så føler oss heldig om vi har kommet så langt som vi har kommet nå 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! 

Gynekologen vår hos Spiren i Trondheim har sendt henvisning til IVF til St. Olavs. Er det noen her som vet noe om ventetid/kø? Utredningen ble gjort hos Spiren, så regnet med vi kan sette i gang uten noen videre utredning hos St. Olavs. Er det sommerstengt hos St. Olavs? Når/hvor lenge? 

Takk for svar 😊

Anonymkode: e9aae...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

@Neutral90er det mot lupus? Jeg har brukt det mens jeg var prøver i alle fall

Anonymkode: 8d87b...e23

Nei, antifosfolipidsyndrom. Immunologen anbefalte prednisolon, er redd gynekologene ikke vil gå bort fra hennes anbefaling. De vet jo ikke nok om dette, sier de selv. Var det en fertilitetslege som skrev det ut eller var det primært for å behandle lupus du fikk det for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! 

Gynekologen vår hos Spiren i Trondheim har sendt henvisning til IVF til St. Olavs. Er det noen her som vet noe om ventetid/kø? Utredningen ble gjort hos Spiren, så regnet med vi kan sette i gang uten noen videre utredning hos St. Olavs. Er det sommerstengt hos St. Olavs? Når/hvor lenge? 

Takk for svar 😊

Anonymkode: e9aae...173

Generelt kort ventetid på st Olavs, men om du når å starte før de går ut i ferie er ikke sikkert. I så fall ville jeg regnet med det ble snart der etter :) de har ferie juli måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neutral90 skrev (2 timer siden):

Nei, antifosfolipidsyndrom. Immunologen anbefalte prednisolon, er redd gynekologene ikke vil gå bort fra hennes anbefaling. De vet jo ikke nok om dette, sier de selv. Var det en fertilitetslege som skrev det ut eller var det primært for å behandle lupus du fikk det for? 

hei!

Jeg går på det for en annen type autoimmun sykdom og fikk det fra både spesialist og fertilitetslegen. Plaquenkl er førstevalget, men fikk høre det stort sett var sammen med prednisolon. For vår del er jeg glad vi tok dette for jeg tror ikke vi kunne beholdt et barn uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hei!

Jeg går på det for en annen type autoimmun sykdom og fikk det fra både spesialist og fertilitetslegen. Plaquenkl er førstevalget, men fikk høre det stort sett var sammen med prednisolon. For vår del er jeg glad vi tok dette for jeg tror ikke vi kunne beholdt et barn uten

Åh takk for svar! Da våger jeg å presse de litt ekstra. Vi har absolutt ikke noe å tape. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neutral90 skrev (7 timer siden):

Åh takk for svar! Da våger jeg å presse de litt ekstra. Vi har absolutt ikke noe å tape. 

Nei! Og det er så altfor dårlig kunnskap rundt autoimmune sykdommer, diverse hormoner etc hos fertilitetslegene! Min søster ble feksnbedt om å kutte ut stoffskiftemedisinen sin før prøverør. What the.

Push på!!! Vi mistet tidlig (uke6-8) 9 ganger før jeg endelig fikk medisiner og da mistet vi ikke. Kan jo være tilfeldig men jeg kan også opplyse om at etter endt svangerskap og fortsatt medisiner, riktig medisinering så ble jeg gravid på egenhånd igjen og det gikk bra.

Noe i meg tror det var medisinene som reddet det, at vi kanskje ikke hadde behøvd prøverør om jeg fant ut av dette tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! 
Er på rugedag 13 i dag, testdag i morgen men jeg tok en test i dag fordi jeg rett og slett ikke orker å sitte å gråte under 17.mai frokosten i morgen og under middagen hos svigers i morgen. Den var negativ, tviler på den blir noe annerledes i morgen men jeg tar så klart testen.  Det er så nitrist med de negative testene.. 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei, ja det er så utrolig vondt! Jeg tenker du gjør lurt i å teste nå, og ikke på 17 mai. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å legge hele prøveprosjektet vekk for den ene dagen. På 18 mai kan du teste igjen. Håper du får en fin 17 mai på tross av dagens test ❤

Anonymkode: c7e62...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, ja det er så utrolig vondt! Jeg tenker du gjør lurt i å teste nå, og ikke på 17 mai. Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å legge hele prøveprosjektet vekk for den ene dagen. På 18 mai kan du teste igjen. Håper du får en fin 17 mai på tross av dagens test ❤

Anonymkode: c7e62...448

Ja, det skal jeg prøve på. Litt tung til sinns nå men det letter nok snart slik som de andre gangene. Tusen takk for fine ord. Ønsker deg også en fin dag i morgen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (3 timer siden):

Hei ! 
Er på rugedag 13 i dag, testdag i morgen men jeg tok en test i dag fordi jeg rett og slett ikke orker å sitte å gråte under 17.mai frokosten i morgen og under middagen hos svigers i morgen. Den var negativ, tviler på den blir noe annerledes i morgen men jeg tar så klart testen.  Det er så nitrist med de negative testene.. 😭

Huff så vondt. Men lurt å teste før 17.mai, så dagen ikke ble ødelagt. Ville testet på ny i morgen, for nå er du forberedt på svaret 😬. Sendet gode tanker din vei ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Førstegangsprøvene skrev (5 timer siden):

Huff så vondt. Men lurt å teste før 17.mai, så dagen ikke ble ødelagt. Ville testet på ny i morgen, for nå er du forberedt på svaret 😬. Sendet gode tanker din vei ❤️

Tusen takk for det ❤️ Det hjelper veldig med gode tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Billiegirl Så kjedelig med negativ test... Jeg hadde som deg testet før 17.mai for å være forberedt på utfallet, uansett om det viser positivt eller negativt.

Håper du får en fin feiring i morgen best du kan ❤️ Stor klem! 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (1 time siden):

@Billiegirl Så kjedelig med negativ test... Jeg hadde som deg testet før 17.mai for å være forberedt på utfallet, uansett om det viser positivt eller negativt.

Håper du får en fin feiring i morgen best du kan ❤️ Stor klem! 

Tusen tusen takk 😍så snill du er.  Ha en kjempefin dag i morgen du også ! ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens eggeløsningstest. Clearblue digital med blinkende smilefjes. Noen som vil driste seg på en real gjetning på når jeg får positiv test? Har aldri tatt ut strimmelen før men antar de funker som andre tester gjør? 😅 

20210516_224018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...