AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3261 Del Skrevet 21. november 2021 Amalse skrev (3 timer siden): Ble så jeg tok en tidlig test i dag, på rugedag 10 (12 DPO) etter første ICSI-forsøk. Den var jo rimelig hvit 🙄 Man ser jo febrilsk etter antydninger til strek, men vil tro den ville vært tydeligere 12 dager etter uttak hvis egget har festet seg. Må uansett vente på endelig avklaring med ny test på torsdag, men egentlig greit å innstille seg på negativt resultat - sånn at man kan se fremover 😊 Vi fikk tre på frys, så er veldig glad for det! Blir godt med en juleferie fra dette opplegget. Ønsker alle dere andre rugere her inne lykke til ❤️ Så kjedelig❤️ Det betyr nok at dette forsøket gikk i vasken, dessverre.. Men, håper det klaffer neste gang ❤️ Anonymkode: 2e7e3...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3262 Del Skrevet 21. november 2021 Er det noen her som vet hva "baby aspirin" er på norsk? Det skal hjelpe mot lav blodgjennomstrømning til livmor, men jeg finner ikke ut hva denne medisinen heter på norsk. På forhånd takk for svar Anonymkode: e9aae...173 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3263 Del Skrevet 21. november 2021 hei dere, som jeg fortalt for noen kommentarer siden, hadde jeg eggutakk på fredag. Før dette, så gynekologen min i ultralyden at jeg hadde ca. 10 gode egg på venstre eggstokk og ca. 5 små egg på høyre. Ved eggutakk dagen fikk legen ut (ikke min gynekolog, men de på Porsgrunn) 8 gode egg. På lørdag ble jeg informert at 7 av 8 egg ble befruktet. Så nå søndag kveld har jeg litt opp og ned intense smerte ved høyre eggstokk, den som produserte små egg. Jeg antar at legen i porsgrunn tok ut de fra venstre siden siden den høyre hadde små egg. Men nå lurer jeg på: de fant totalt 15 egg på ultralyd, hvorav 8 ble tatt ut. Hva skjer med de 7 små/ubrukelige egg som ble igjen inne i eggstokken? Fordi nå kjenner jeg en smerte som ligner på eggløsning men litt mer intens. det gjør at jeg må sitte ned og hvile. Jeg går nå med lutinus, men samtidig har jeg utflod som ligner på fertil slim (beklager TMI) kanskje dumt spm, men er det farlig å ha ca. 7 egg i eggstokk nå? skal de vokse mer selv om jeg ikke går med bemfola eller ovitrelle? som sagt i andre kommentarer har jeg ikke fått mye informasjon på sykehus, og uttak dagen var jeg ganske emosjonell og hadde mye smerte som gjorde at jeg ikke tenkte på å spørre sånne ting. håper at noen kan svare meg! masse lykke til alle sammen ❤️ Anonymkode: 83eaf...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 21. november 2021 #3264 Del Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det noen her som vet hva "baby aspirin" er på norsk? Det skal hjelpe mot lav blodgjennomstrømning til livmor, men jeg finner ikke ut hva denne medisinen heter på norsk. På forhånd takk for svar Anonymkode: e9aae...173 Ja, det er jo svak aspirin. Typ albyl e. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 21. november 2021 #3265 Del Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): hei dere, som jeg fortalt for noen kommentarer siden, hadde jeg eggutakk på fredag. Før dette, så gynekologen min i ultralyden at jeg hadde ca. 10 gode egg på venstre eggstokk og ca. 5 små egg på høyre. Ved eggutakk dagen fikk legen ut (ikke min gynekolog, men de på Porsgrunn) 8 gode egg. På lørdag ble jeg informert at 7 av 8 egg ble befruktet. Så nå søndag kveld har jeg litt opp og ned intense smerte ved høyre eggstokk, den som produserte små egg. Jeg antar at legen i porsgrunn tok ut de fra venstre siden siden den høyre hadde små egg. Men nå lurer jeg på: de fant totalt 15 egg på ultralyd, hvorav 8 ble tatt ut. Hva skjer med de 7 små/ubrukelige egg som ble igjen inne i eggstokken? Fordi nå kjenner jeg en smerte som ligner på eggløsning men litt mer intens. det gjør at jeg må sitte ned og hvile. Jeg går nå med lutinus, men samtidig har jeg utflod som ligner på fertil slim (beklager TMI) kanskje dumt spm, men er det farlig å ha ca. 7 egg i eggstokk nå? skal de vokse mer selv om jeg ikke går med bemfola eller ovitrelle? som sagt i andre kommentarer har jeg ikke fått mye informasjon på sykehus, og uttak dagen var jeg ganske emosjonell og hadde mye smerte som gjorde at jeg ikke tenkte på å spørre sånne ting. håper at noen kan svare meg! masse lykke til alle sammen ❤️ Anonymkode: 83eaf...19d Ovitrelle er en eggløsningssprøyte med hcg i seg. Det modner egg og gjør det mulig for de å hente ut. Det gjør også at kroppen opplever det som en eggløsning og egg som de evnt ikke plukket vil ikke vokse videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3266 Del Skrevet 21. november 2021 45 minutter siden, Neutral90 said: Ovitrelle er en eggløsningssprøyte med hcg i seg. Det modner egg og gjør det mulig for de å hente ut. Det gjør også at kroppen opplever det som en eggløsning og egg som de evnt ikke plukket vil ikke vokse videre. Tusen takk for svar 🙏🏼❤ Anonymkode: 83eaf...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3267 Del Skrevet 22. november 2021 Rugedag 5 (10dpo) etter innsett av blasto i naturlig syklus. Allerede dagen etter innsettet fikk jeg murringer, og de har vært konstante under hele ruginga så langt. Nå, på rugedag 5 kom også korsryggsmertene.. sist innsett kom korsryggsmertene på rugedag 7. Murringene i magen har tatt seg opp skikkelig i dag, og det kjennes akkurat ut som det bruker å gjøre før mens. Ellers ingen andre symptomer. Vil tro det er litt tidlig å faktisk teste enda.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, søker vel etter et ørlite håp..🥺 Anonymkode: 2e7e3...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3268 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rugedag 5 (10dpo) etter innsett av blasto i naturlig syklus. Allerede dagen etter innsettet fikk jeg murringer, og de har vært konstante under hele ruginga så langt. Nå, på rugedag 5 kom også korsryggsmertene.. sist innsett kom korsryggsmertene på rugedag 7. Murringene i magen har tatt seg opp skikkelig i dag, og det kjennes akkurat ut som det bruker å gjøre før mens. Ellers ingen andre symptomer. Vil tro det er litt tidlig å faktisk teste enda.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, søker vel etter et ørlite håp..🥺 Anonymkode: 2e7e3...01b Har hatt 2 innsett og testet 5 dager etter på begge innsettene. Første gang så jeg NOE på testen, men ingen tydelig strek. Streken kom tydelig først to dager etterpå. Endte i SA i slutten av uke 6. På siste innsett så jeg tydelig strek 5 dager etter innsett, er nå 6+1. Anonymkode: 77228...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3269 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har hatt 2 innsett og testet 5 dager etter på begge innsettene. Første gang så jeg NOE på testen, men ingen tydelig strek. Streken kom tydelig først to dager etterpå. Endte i SA i slutten av uke 6. På siste innsett så jeg tydelig strek 5 dager etter innsett, er nå 6+1. Anonymkode: 77228...00b Hvilke symptomer hadde du når du testet da? Anonymkode: 2e7e3...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3270 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilke symptomer hadde du når du testet da? Anonymkode: 2e7e3...01b Første gang hadde jeg ømme nipler. Andre gang hadde jeg ingen symptomer tror jeg, hatt ømme og hovne bryster, men husker ikke om det var kommet da. Anonymkode: 77228...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjema Skrevet 23. november 2021 Forfatter #3271 Del Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 22.38): Vi har vært til utredning hos Medicus Oslo, og det har blitt påvist svært lav sædkvalitet hos mannen min, og vi har fått et ullent tilbud på ICSI, men syns kommunikasjonen og informasjonen med Madicus Oslo er så dårlig og mangelfull, så vil bare finne noen andre hvor jeg føler meg bedre ivaretatt. De kan jo henvise til det offentlige, så tenker vi skal be om det mens i kanskje ser på andre klinikker. Ut fra hva jeg har lest virker det som det er Ullevål og Risken (det er vel også de to sjukehusene vi har i Oslo, hehe) som tilbyr ICSI, men blir vi henvist til de begge? Eller må vi velge? Og er det noen av dere som vet hvor lang ventetid det er? Anonymkode: 189bf...21a Ullevål og Riksen er samme sted. Man har førstesamtale på Ullevål (og muligens videre utredning om behov?), men så foregår all behandling på Riksen. Så vil tro henvisningen er til OUS, men dette ved jo de på Medicus.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 23. november 2021 #3272 Del Skrevet 23. november 2021 Hei! Har tidligere vært medlem i en Prøverørsgruppe og var så heldig å bli gravid etter 2.uttak. Har fulgt med på gruppa innimellom på å følge med på hvordan det går med dere, og kom nå dessverre inn på diskusjonen som var for noen uker tilbake. (skal ikke blusse den opp nå) 😊 Lurer bare på om det har blitt opprettet noen søskenforsøkgruppe? 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3273 Del Skrevet 24. november 2021 Hjelp. 12dpo i dag. Slimhinnene er ødelagte av cyclogesten, og masse murringer. Bestemte meg for å ta en test i formiddag (ikke konsentrert urin akkurat..) som ble blendahvit. La den i fra meg og suttra i en liten halvtime, før jeg gikk på badet for å kaste den. Og der lyser det to streker mot meg. Skjønner at det er helt håpløst, og at jeg må vente til i morgen tidlig.. men kan det virkelig bli to streker 30 min etter, om den faktisk er negativ?..🥺🤞🏼 Anonymkode: 2e7e3...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 24. november 2021 #3274 Del Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hjelp. 12dpo i dag. Slimhinnene er ødelagte av cyclogesten, og masse murringer. Bestemte meg for å ta en test i formiddag (ikke konsentrert urin akkurat..) som ble blendahvit. La den i fra meg og suttra i en liten halvtime, før jeg gikk på badet for å kaste den. Og der lyser det to streker mot meg. Skjønner at det er helt håpløst, og at jeg må vente til i morgen tidlig.. men kan det virkelig bli to streker 30 min etter, om den faktisk er negativ?..🥺🤞🏼 Anonymkode: 2e7e3...01b Åhj den var veldig tydelig 🤞🏼 De gangene jeg har fått skygge har ikke streken vært så sterk eller hel! Krysser alt jeg har for at det lyser positivt i morgen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #3275 Del Skrevet 24. november 2021 frk.bie skrev (15 minutter siden): Åhj den var veldig tydelig 🤞🏼 De gangene jeg har fått skygge har ikke streken vært så sterk eller hel! Krysser alt jeg har for at det lyser positivt i morgen ❤️ Ja, den er veldig tydelig! Er en klar rosa svak strek der… Får bare krysse fingrene🤞🏼 gruver meg som bare det til å teste i morgen, livredd for at jeg har blitt lurt😩 Anonymkode: 2e7e3...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 28. november 2021 #3276 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (På 24.11.2021 den 14.27): Ja, den er veldig tydelig! Er en klar rosa svak strek der… Får bare krysse fingrene🤞🏼 gruver meg som bare det til å teste i morgen, livredd for at jeg har blitt lurt😩 Anonymkode: 2e7e3...01b Hvordan gikk det med deg? Ble den tydeligere eller har tr meldt sin ankomst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3277 Del Skrevet 28. november 2021 Jeg har lest på flere forum om de som «lyver» å sier de har fått positiv EL test på feks onsdag, dersom de egentlig har fått det på tirsdag - for å få innsett 5 dager etterpå. Ødelegger ikke det sjansene for at en 5-dagers blasto skal feste seg? 🙈 Ganske sikker på jeg får positiv el-test på tirsdag i desember og da blir forsøket avbrutt 😢 Men jeg tørr jo ikke lyve… Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 28. november 2021 #3278 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har lest på flere forum om de som «lyver» å sier de har fått positiv EL test på feks onsdag, dersom de egentlig har fått det på tirsdag - for å få innsett 5 dager etterpå. Ødelegger ikke det sjansene for at en 5-dagers blasto skal feste seg? 🙈 Ganske sikker på jeg får positiv el-test på tirsdag i desember og da blir forsøket avbrutt 😢 Men jeg tørr jo ikke lyve… Anonymkode: 60546...2d7 Jeg hadde skikkelig lyst til å lyve når jeg fikk positiv test på feil dag. Men turte ikke siden det jo bare er meg selv jeg hadde ødelagt for, jeg hadde kun det ene fryste egget og. Nå setter jo Porsgrunn inn blasto på dag 6, så det har kanskje ikke så mye å si, men ente opp med å vente to sykluser før jeg fikk satt inn 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3279 Del Skrevet 28. november 2021 Molly_ skrev (8 minutter siden): Jeg hadde skikkelig lyst til å lyve når jeg fikk positiv test på feil dag. Men turte ikke siden det jo bare er meg selv jeg hadde ødelagt for, jeg hadde kun det ene fryste egget og. Nå setter jo Porsgrunn inn blasto på dag 6, så det har kanskje ikke så mye å si, men ente opp med å vente to sykluser før jeg fikk satt inn 🙈 Ja sant - man blir jo fristet.. jeg har 9 blasto på frys å har enda ikke fått noen innsett pga totalfrys, overstimmulering og en operasjon 😞 Holder på å bli gal av all ventingen🙈 Jeg bruker å få positiv EL test på kveld dag 14, så hvis jeg skal ta den testen på morgenurin kan det jo være jeg ikke får positiv test før CD15 🤞🏼🤞🏼 håper håper!! Hater at St. olav har helgestengt 😢 Anonymkode: 60546...2d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 28. november 2021 #3280 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja sant - man blir jo fristet.. jeg har 9 blasto på frys å har enda ikke fått noen innsett pga totalfrys, overstimmulering og en operasjon 😞 Holder på å bli gal av all ventingen🙈 Jeg bruker å få positiv EL test på kveld dag 14, så hvis jeg skal ta den testen på morgenurin kan det jo være jeg ikke får positiv test før CD15 🤞🏼🤞🏼 håper håper!! Hater at St. olav har helgestengt 😢 Anonymkode: 60546...2d7 Ventingen er uten tvil det verste med hele opplegget, men 9 på frys er jo kjempe bra! Jeg tok test søndag morgen og kveld, og kun morgentest på mandagen. Tilfelle den var positiv på søndag kveld håpet jeg at de da regnet det som søndag. Nå ble mine positive på morgen mandag og tirsdag, så den ekstra testen på søndag hjalp jo ikke annet enn hodet 🙈 Aner ikke hvordan de hadde forholdt seg til positiv test på kvelden da jeg fikk beskjed om å teste på morgen. Fant ut at jeg heller ville vente en (selvom det ble to) måned, enn å kaste bort et egg fordi livmoren ikke var optimal liksom 🙈 men, jeg skjønner de som lyver ass, for fristelsen er jo stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå