Anna91 Skrevet 13. november 2021 #3221 Del Skrevet 13. november 2021 19 hours ago, Neutral90 said: Kort fortalt, nei. Riksen fks har hcg som 70 14 dpo som grensen for det som blir levedyktig foster. Edit: det virket veldig kaldt! Poenget mitt er, medisinsk sett bør du forberede deg på at det er en kjemisk graviditet. Lykke til på neste forsøk, plutselig sitter det ❤ Helt i orden. Jeg har jo egebntlig innfunnet meg med at det ikke gikk bra denne gangen. Men håper bare ikke det har gått så galt som en ny exu... Krysser fingrene for kjemisk Men apropos riksen og grense for hcg! Sist forsøk ringte de og sa #gratulerer! Positiv test! Her er dato for ultralyd#. Fant ut kort til etterpå at det var exu og at hcg den dagen de ringte var på 13. Forstår at sykepleierne ikke kan konkludere og gi konkret prognose utifra hcg-verdi, men syntes det var litt kjipt av dem og ikke gi en heads-up på at det ikke var det var et veldig godt tall 😕 bare noe jeg har stusset litt over i ettertid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 13. november 2021 #3222 Del Skrevet 13. november 2021 Anna91 skrev (8 minutter siden): Helt i orden. Jeg har jo egebntlig innfunnet meg med at det ikke gikk bra denne gangen. Men håper bare ikke det har gått så galt som en ny exu... Krysser fingrene for kjemisk Men apropos riksen og grense for hcg! Sist forsøk ringte de og sa #gratulerer! Positiv test! Her er dato for ultralyd#. Fant ut kort til etterpå at det var exu og at hcg den dagen de ringte var på 13. Forstår at sykepleierne ikke kan konkludere og gi konkret prognose utifra hcg-verdi, men syntes det var litt kjipt av dem og ikke gi en heads-up på at det ikke var det var et veldig godt tall 😕 bare noe jeg har stusset litt over i ettertid.... Åh, jeg forstår deg så godt! Veldig irriterende at de skal gi slikt håp når det (statistisk sett basert på empiriske studier) ikke er liv laga ved så lav hcg 🙄 husker ved fjerde MA så hadde embryo vokst 1 mm på en uke, men gyn nekta å henvise meg til sykehuset for abort fordi "vi må gi livet en sjanse, kanskje det går bra likevel" når det ikke egentlig er så mye slingringsmonn mulig ved CRL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3223 Del Skrevet 14. november 2021 Noen som har brukt Ovitrelle og har fått bivirkninger? Nå er det 18 dager siden jeg satte sprøyta og er fremdeles så oppblåst at det føles ut som jeg skal sprekke! Ubehagelig å gå, røre seg. Ikke plass til allverdens med matinntak heller. Av og til stikker det i magen, strammes. Hatt en blødning..... Anonymkode: eb85e...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 14. november 2021 #3224 Del Skrevet 14. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen som har brukt Ovitrelle og har fått bivirkninger? Nå er det 18 dager siden jeg satte sprøyta og er fremdeles så oppblåst at det føles ut som jeg skal sprekke! Ubehagelig å gå, røre seg. Ikke plass til allverdens med matinntak heller. Av og til stikker det i magen, strammes. Hatt en blødning..... Anonymkode: eb85e...eef Høres ut som om du er overstimulert. Er du gravid? Sa de noe om at du var i fare for overstimulering ved uttak? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3225 Del Skrevet 14. november 2021 Nei jeg fikk ingen beskjed om det... Var hos fastlegen på fredag og han lurte på om jeg fikk til å gå på do. Så lenge jeg fikk det til var det ikke så mye å bekymre seg for..... Men syns dette varer veldig lenge.... Anonymkode: eb85e...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3226 Del Skrevet 14. november 2021 Ikke tatt test ennå. Den skal taes den 19.11 Anonymkode: eb85e...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 14. november 2021 #3227 Del Skrevet 14. november 2021 On 11/13/2021 at 8:26 AM, Amalse said: Hei! Nå har vi kommet et godt stykke på vei ut i vårt første forsøk😊 Hadde uttak på tirsdag 9/11 og fikk ut 9 egg. Onsdag var 6 befruktet. Torsdag 11/11 ble det innsett av embryo. Vi får høre på søndag eller mandag om det blir noen på frys. Det var 3 gode egg (hvor et av disse ble satt inn), og i tillegg 3 til som fortsatt var med i gamet, men som hang litt etter på celledelingen. Skal nok være veldig fornøyd om vi får et eller to på frys 🤞🏼 Kan legge til at de valgte å befrukte alle med isci-metoden. Det er ingen åpenbar årsak til vår infertilitet, og de ville ikke gå for ordinær IVF, i tilfelle det ga dårlig befruktning. Jeg glemte å spørre klinikken om hvorfor de satte inn et todagers, fremfor å dyrke til blastocyst før innsett. Antar at det har med antall egg å gjøre. Noen som vet? Og er det flere her som har satt inn todagers? Hva var forklaringen dere fikk på det - og hva slags resultater ga det for dere? 🧡 Jeg har fått to innsett med fersk todagers. Jeg var skeptisk og tenkte det var bortkastet tid - hadde mye mer tro på blastoene i fryseren. Innsett 1 ble negativt, men jeg er nå 8 uker på vei med nr 2. Ikke undervurder todagersegg altså 😉 Gratulerer som ruger, og lykke til 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalse Skrevet 14. november 2021 #3228 Del Skrevet 14. november 2021 Finki skrev (2 timer siden): Jeg har fått to innsett med fersk todagers. Jeg var skeptisk og tenkte det var bortkastet tid - hadde mye mer tro på blastoene i fryseren. Innsett 1 ble negativt, men jeg er nå 8 uker på vei med nr 2. Ikke undervurder todagersegg altså 😉 Gratulerer som ruger, og lykke til 🤞 Oi, det var oppløftende å høre🤩 Gratulerer så mye! Vi fikk beskjed i dag om at vi har fått tre blastocyster på frys🥳 Så da har vi noen fryseforsøk å gå på over jul ☺️ Men krysser fortsatt fingrene for at den nåværende leieboeren klamrer seg fast 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 14. november 2021 #3229 Del Skrevet 14. november 2021 (endret) 2 hours ago, Amalse said: Oi, det var oppløftende å høre🤩 Gratulerer så mye! Vi fikk beskjed i dag om at vi har fått tre blastocyster på frys🥳 Så da har vi noen fryseforsøk å gå på over jul ☺️ Men krysser fortsatt fingrene for at den nåværende leieboeren klamrer seg fast 🤞🏼 Så flott å høre at det var så mange som klarte seg! Tre blastocyster i reserve er jo kjempefint 🥰 Endret 14. november 2021 av Finki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #3230 Del Skrevet 14. november 2021 Hei dere, Vet ikke om det er et dumt spørsmål men bare lurer på om man blir oversstimulert av Bemfola? Hvis det gjør, hvordan vet man det? Hvilke symptomer må jeg bare obs på? På forhånd takk. Anonymkode: 83eaf...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 15. november 2021 #3231 Del Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 18.58): Jeg trenger å få eggløsning snart så jeg får innsett i desember 😩 Vedder nesten penger på at det havner på feil dag og det blir avbrutt😭 orker snart ikke mer! Anonymkode: 60546...2d7 Hvordan gikk det med deg?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3232 Del Skrevet 16. november 2021 Hei☺️ Har vært igjennom flere uttak nå, men kun ett innsett. (mannlig faktor). Har i etterkant av alle stimuleringene hatt mye mer vondt i nedre del av mage. Har alltid hatt menssmerter, (sterke smerter), men etter alle hormonrundene nå så har jeg til og med fått smerter ifbm. Eggløsning. Det er stortsett konstante murringer, hver dag. Ikke direkte vondt (det er bare under mens og eggløsning), men irriterende og ubehagelig. har noen av dere erfart mer smerter etter ivf? Anonymkode: 2e7e3...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 16. november 2021 #3233 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hei☺️ Har vært igjennom flere uttak nå, men kun ett innsett. (mannlig faktor). Har i etterkant av alle stimuleringene hatt mye mer vondt i nedre del av mage. Har alltid hatt menssmerter, (sterke smerter), men etter alle hormonrundene nå så har jeg til og med fått smerter ifbm. Eggløsning. Det er stortsett konstante murringer, hver dag. Ikke direkte vondt (det er bare under mens og eggløsning), men irriterende og ubehagelig. har noen av dere erfart mer smerter etter ivf? Anonymkode: 2e7e3...01b Ja, dessverre. Jeg tok meg råd til noen timer med osteopatbehandling for å få løsnet litt på spenningene som oppstod. Klarte ikke strekke meg før det fordi det reiv i eggstokkene. Men de antar jeg har endometriose, og da ser jeg bare for meg at alt er mer betent enn vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3234 Del Skrevet 16. november 2021 aishaaa skrev (17 timer siden): Hvordan gikk det med deg?😊 Takk som spør❤️ Jeg fikk positiv eltest i går 🙈 så da blir det spennende å se neste mnd🤞🏼 Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3235 Del Skrevet 16. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei☺️ Har vært igjennom flere uttak nå, men kun ett innsett. (mannlig faktor). Har i etterkant av alle stimuleringene hatt mye mer vondt i nedre del av mage. Har alltid hatt menssmerter, (sterke smerter), men etter alle hormonrundene nå så har jeg til og med fått smerter ifbm. Eggløsning. Det er stortsett konstante murringer, hver dag. Ikke direkte vondt (det er bare under mens og eggløsning), men irriterende og ubehagelig. har noen av dere erfart mer smerter etter ivf? Anonymkode: 2e7e3...01b Jaaaa! Hadde uttak forrige mnd og var sikker på det skulle være noe feil med meg da jeg ikke fikk noe info om det.. Veldig irriterende! Anonymkode: 60546...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #3236 Del Skrevet 16. november 2021 Er det noen her som har blitt overstimulert etter IVF? Har tatt ut og satt inn et egg (i morgen er det 2 uker siden innsett). Blodprøve skal taes på fredag. Problemet nå er at magen er så stor og ubehagelig. Vært sånn i over ei uke. Jeg har gått opp ca4-5 kg og det kjennes ut som jeg skal sprekke når som helst. Var hos legen forrige som mente jeg sikkert var overstimulert på Ovitrelle som jeg tok 27.11... Hvor lenge sitter den i ? Det er nokså ubehagelig og jeg ligger stort sett straks etter en dag på jobb. Anonymkode: eb85e...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3237 Del Skrevet 18. november 2021 Er 14 DPO etter fryseinsett av blasto på st.olavs. I dag (også) fikk jeg negativ test, og har gitt opp håpet for denne runden. Likevel er ikke testdato før tirsdag, og jeg må gå på støttebehandling frem til da. Hvorfor legger de det opp slik? Har lyst å slutte på støttebehandlingen slik jeg kan få mens og forhåpentligvis få pressa inn et nytt frysforsøk før jul.. Men jo lengre jeg må vente med å avslutte behandlingen jo lengre må jeg vente på mens. Noen med lignende erfaringer eller generellt god peiling? Er det OK å slutte på progynova og cyclogest idag? Anonymkode: f0ed1...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3238 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er 14 DPO etter fryseinsett av blasto på st.olavs. I dag (også) fikk jeg negativ test, og har gitt opp håpet for denne runden. Likevel er ikke testdato før tirsdag, og jeg må gå på støttebehandling frem til da. Hvorfor legger de det opp slik? Har lyst å slutte på støttebehandlingen slik jeg kan få mens og forhåpentligvis få pressa inn et nytt frysforsøk før jul.. Men jo lengre jeg må vente med å avslutte behandlingen jo lengre må jeg vente på mens. Noen med lignende erfaringer eller generellt god peiling? Er det OK å slutte på progynova og cyclogest idag? Anonymkode: f0ed1...65e Jeg valgte å avslutte støttebehandlingen ved negativ test på 12 DPO (1 uke etter innsett). Mensen kom 2-3 dager etterpå. Jeg kan ikke svare for deg og hva du bør gjøre, men jeg så ikke selv noe poeng i å fortsette når testen uansett var negativ. Stresser også med å rekke fryseforsøk rett før jul. Anonymkode: e9aae...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 18. november 2021 #3239 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 14 DPO etter fryseinsett av blasto på st.olavs. I dag (også) fikk jeg negativ test, og har gitt opp håpet for denne runden. Likevel er ikke testdato før tirsdag, og jeg må gå på støttebehandling frem til da. Hvorfor legger de det opp slik? Har lyst å slutte på støttebehandlingen slik jeg kan få mens og forhåpentligvis få pressa inn et nytt frysforsøk før jul.. Men jo lengre jeg må vente med å avslutte behandlingen jo lengre må jeg vente på mens. Noen med lignende erfaringer eller generellt god peiling? Er det OK å slutte på progynova og cyclogest idag? Anonymkode: f0ed1...65e Jeg sluttet på støttemedisin 14DPO på sist innsett. Men, jeg tok blodprøve så jeg var 100% sikker. På 14DPO skal man ha fått en positiv test om frøet er liv laga.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3240 Del Skrevet 18. november 2021 Hei ! satt inn blastocyste, fryseforsøk i naturlig syklus på mandag 15/11. idag våknet jeg med kvalme, har sikkert ikke vært kvalm på over ti år🙈 vet noen om det er for tidlig å få symptomer på graviditet? er på vårt tredje forsøk, ingen «feil» på noen av oss. Anonymkode: 85758...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå