Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

prøver89 skrev (5 minutter siden):

Men da gir det ikke mening at de er så strenge på at positiv eggløsningstest mandag eller tirsdag betyr ingen innsett? Når noen klinikker lar det gå 6 dager bør det jo være positiv test søndag og mandag som er fy fy?🤔

Helt enig med deg! Veldig frustrerende faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (4 timer siden):

Jeg er helt enig 😏 men selv er jeg slik at om jeg får positiv test på morgenurin så ville den som oftest vært positiv kvelden før. Porsgrunn tror jeg det var, de setter inn 6 dager etter positiv eggløsningstest fks! Virker mer logisk. 

Men, man blir nå gravide med systemet de fører nå også da 😬

Jeg fikk faktisk spurt sykepleier om nettopp dette i dag, hun sa at dette med antall dager etter var irrelevant, da de kun tok høyde for hormonnivået mitt i kroppen. Så fremt eggløsningstesten er positiv så var de fornøyde med hormonnivået, og da var det bedre å heller sette inn for tidlig enn for sent mtp slimhinna. Men som du sier, det er mange som blir gravide på frys i naturlig syklus hos St.Olavs🤞🏼

Anonymkode: 2e7e3...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tykk har slimhinnen deres vært i forbindelse med fryseinnsett i Naturlig syklus? 🌸 Tenker da på hva som ble målt på UL i forkant av innsett? Om slimhinna feks. Er 8mm på CD9, kan hvor mye kan den vokse? Og, fra eggløsning til innsett blir den tynnere da?

Får man høre på selve innsettingsdagen om hvor tykk den er da, eller tar de kun høyde for hvordan slimhinna ser ut på ultralyden i forkant?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger å få eggløsning snart så jeg får innsett i desember 😩 Vedder nesten penger på at det havner på feil dag og det blir avbrutt😭 orker snart ikke mer! 

Anonymkode: 60546...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg trenger å få eggløsning snart så jeg får innsett i desember 😩 Vedder nesten penger på at det havner på feil dag og det blir avbrutt😭 orker snart ikke mer! 

Vi er i samme båt 😅 Fortsatt ingen eggløsning her heller, men vondt i magen på høyre side og tonnevis av El.Slim, (sorry info), så den bør fader meg komme snart… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er i samme båt 😅 Fortsatt ingen eggløsning her heller, men vondt i magen på høyre side og tonnevis av El.Slim, (sorry info), så den bør fader meg komme snart… 

Samme her! 🙈 Får jeg den på søndag/mandag er jeg ute 😩 

Skulle ønske de hadde helgeåpent!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvilken klinikk tilhører du/dere? Jeg fikk eggløsning på en mandag, satt inn et 5 dagers egg mandagen etter. (Og jeg er gravid nå!) Så hvorfor avbryter de? Er det hvis en ikke har fem/seks dagers egg? 

Anonymkode: c7e62...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2021 at 7:23 PM, AnonymBruker said:

Hvor tykk har slimhinnen deres vært i forbindelse med fryseinnsett i Naturlig syklus? 🌸 Tenker da på hva som ble målt på UL i forkant av innsett? Om slimhinna feks. Er 8mm på CD9, kan hvor mye kan den vokse? Og, fra eggløsning til innsett blir den tynnere da?

Får man høre på selve innsettingsdagen om hvor tykk den er da, eller tar de kun høyde for hvordan slimhinna ser ut på ultralyden i forkant?

Tror min var 10 mm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 19.23):

Min var 9mm på innsettet 😊 Ble gravid med et femdagers egg, i naturlig syklus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilken klinikk tilhører du/dere? Jeg fikk eggløsning på en mandag, satt inn et 5 dagers egg mandagen etter. (Og jeg er gravid nå!) Så hvorfor avbryter de? Er det hvis en ikke har fem/seks dagers egg? 

Åå, gratulerer 🥰 

St.Olavs her. De har stengt i helg så hvis EL treffer på mandag eller tirsdag, og de skal sette inn 5 dagers så blir forsøket avbrutt siden det treffer i helg 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme som Anonym ovenfor: St.olavs.. blir avbrudd om EL havner på Man/Tirs. De teller positiv test som EL, og teller da 5 dager etter som innsettsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig!!!

Håper EL kommer i morgen.. 🤞🏼 Har så mye på tapeten på jobb på Torsdag og Fredag neste uke, så håper innsettet blir neste Onsdag. Oppdater meg da, blir spennende å følge hverandre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Samme som Anonym ovenfor: St.olavs.. blir avbrudd om EL havner på Man/Tirs. De teller positiv test som EL, og teller da 5 dager etter som innsettsdag.

Jeg irriterer meg også over dette! Blir et ekstra stressmoment at EL hele tiden må komme på "rett" dag. Men hvor galt kan det gå om man f.eks får EL på tirsdag, men heller melder inn onsdag slik at innsettet blir mandag? EL skjer jo ofte etter at testen er positivt, så jeg synes også det er rart at de er så strenge på dette hos St Olavs. 

Anonymkode: e9aae...173

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg irriterer meg også over dette! Blir et ekstra stressmoment at EL hele tiden må komme på "rett" dag. Men hvor galt kan det gå om man f.eks får EL på tirsdag, men heller melder inn onsdag slik at innsettet blir mandag? EL skjer jo ofte etter at testen er positivt, så jeg synes også det er rart at de er så strenge på dette hos St Olavs. 

Samme problemet her, også St. Olavs. Venter på eggløsning. Skal spørre de litt om dette neste gang. Synes det høres så rart ut😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har skrevet et litt lengre innlegg i tråden "flere som går over i DPO-land nå?", men kort fortalt. Satt inn 5 dagers embryo 4/11, altså 13 dager DPO i dag. Skal ta HCG på riksen på mandag, men fikk svak positiv test i dag og tok derfor blodprøve hos fastlege da jeg har hatt exu tidligere. HCG var på 9. ikke veldig oppløftene. Håper bare veldig nå at dette er kjemisk, og ikke ny exu. Tør ikke engang håpe på frisk graviditet. MEN. Finnes det noen der ute som har hatt veeldig lave hcg-verdier i starten som det faktisk har gått bra for ? Takk for svar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna91 skrev (17 minutter siden):

Hei! Jeg har skrevet et litt lengre innlegg i tråden "flere som går over i DPO-land nå?", men kort fortalt. Satt inn 5 dagers embryo 4/11, altså 13 dager DPO i dag. Skal ta HCG på riksen på mandag, men fikk svak positiv test i dag og tok derfor blodprøve hos fastlege da jeg har hatt exu tidligere. HCG var på 9. ikke veldig oppløftene. Håper bare veldig nå at dette er kjemisk, og ikke ny exu. Tør ikke engang håpe på frisk graviditet. MEN. Finnes det noen der ute som har hatt veeldig lave hcg-verdier i starten som det faktisk har gått bra for ? Takk for svar

Kort fortalt, nei. Riksen fks har hcg som 70 14 dpo som grensen for det som blir levedyktig foster.

Edit: det virket veldig kaldt! Poenget mitt er, medisinsk sett bør du forberede deg på at det er en kjemisk graviditet. Lykke til på neste forsøk, plutselig sitter det ❤

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Nå har vi kommet et godt stykke på vei ut i vårt første forsøk😊 Hadde uttak på tirsdag 9/11 og fikk ut 9 egg. Onsdag var 6 befruktet. Torsdag 11/11 ble det innsett av embryo. Vi får høre på søndag eller mandag om det blir noen på frys. Det var 3 gode egg (hvor et av disse ble satt inn), og i tillegg 3 til som fortsatt var med i gamet, men som hang litt etter på celledelingen. Skal nok være veldig fornøyd om vi får et eller to på frys 🤞🏼 

Kan legge til at de valgte å befrukte alle med isci-metoden. Det er ingen åpenbar årsak til vår infertilitet, og de ville ikke gå for ordinær IVF, i tilfelle det ga dårlig befruktning. 

Jeg glemte å spørre klinikken om hvorfor de satte inn et todagers, fremfor å dyrke til blastocyst før innsett. Antar at det har med antall egg å gjøre. Noen som vet?

Og er det flere her som har satt inn todagers? Hva var forklaringen dere fikk på det - og hva slags resultater ga det for dere? 🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalse skrev (23 minutter siden):

Hei!

Nå har vi kommet et godt stykke på vei ut i vårt første forsøk😊 Hadde uttak på tirsdag 9/11 og fikk ut 9 egg. Onsdag var 6 befruktet. Torsdag 11/11 ble det innsett av embryo. Vi får høre på søndag eller mandag om det blir noen på frys. Det var 3 gode egg (hvor et av disse ble satt inn), og i tillegg 3 til som fortsatt var med i gamet, men som hang litt etter på celledelingen. Skal nok være veldig fornøyd om vi får et eller to på frys 🤞🏼 

Kan legge til at de valgte å befrukte alle med isci-metoden. Det er ingen åpenbar årsak til vår infertilitet, og de ville ikke gå for ordinær IVF, i tilfelle det ga dårlig befruktning. 

Jeg glemte å spørre klinikken om hvorfor de satte inn et todagers, fremfor å dyrke til blastocyst før innsett. Antar at det har med antall egg å gjøre. Noen som vet?

Og er det flere her som har satt inn todagers? Hva var forklaringen dere fikk på det - og hva slags resultater ga det for dere? 🧡

Hei og gratulerer som ruger! 😁

Hvilken klinikk tilhører du? F.eks vet jeg at Spiren setter inn 2-dagers ved ferskforsøk fordi de mener livmoren er den beste inkubatoren. Men de dyrker de andre til 5-dagers slik at man får blastocyster på frys. Vi vurderer å bruke Spiren nå, og da var dette et av spørsmålene jeg stilte, for man ser jo at en del egg faller fra etter dag 2. Legen der sa vi kunne være med å bestemme om vi ønsker å sette inn 2-dagers eller vente til dag 5. Jeg er usikker på hva jeg vil gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei og gratulerer som ruger! 😁

Hvilken klinikk tilhører du? F.eks vet jeg at Spiren setter inn 2-dagers ved ferskforsøk fordi de mener livmoren er den beste inkubatoren. Men de dyrker de andre til 5-dagers slik at man får blastocyster på frys. Vi vurderer å bruke Spiren nå, og da var dette et av spørsmålene jeg stilte, for man ser jo at en del egg faller fra etter dag 2. Legen der sa vi kunne være med å bestemme om vi ønsker å sette inn 2-dagers eller vente til dag 5. Jeg er usikker på hva jeg vil gjøre. 

Takk for svar 🤩

Vi hører til Spiren. Veldig fornøyd med oppfølgingen!

Ja, skjønner at du blir usikker på det når man får valget. Jeg har full tillit til at de vet hva de holder på med, så for min del er det helt greit at de tar valgene for oss😊 Men hvis det for eksempel ikke blir noen på frys nå, så kjenner jeg at jeg ikke har allverdens forhåpninger til det egget som er satt inn. Vi får bare vente og se🤞🏼

Hvor langt har du kommet i IVF-prosessen? Har du vært gjennom det offentlige først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalse skrev (3 timer siden):

Takk for svar 🤩

Vi hører til Spiren. Veldig fornøyd med oppfølgingen!

Ja, skjønner at du blir usikker på det når man får valget. Jeg har full tillit til at de vet hva de holder på med, så for min del er det helt greit at de tar valgene for oss😊 Men hvis det for eksempel ikke blir noen på frys nå, så kjenner jeg at jeg ikke har allverdens forhåpninger til det egget som er satt inn. Vi får bare vente og se🤞🏼

Hvor langt har du kommet i IVF-prosessen? Har du vært gjennom det offentlige først?

Jeg har sendt deg en PM! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...