AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2024 #241 Del Skrevet 5. oktober 2024 Hvordan går det med dere her? Fortsatt snusfri? 💥 Jeg har prøvd å slutte med snus maaange ganger og har holdt meg alt i fra én dag til 4 måneder. Jeg tror at mitt store problem er at jeg alltid har vært for glad i å kose meg og har en mentalitet om at jeg må kunne unne meg ting. Jeg har aldri levd et strikt liv, verken når det gjelder kosthold eller trening. Når savnet etter snus ikke har forsvunnet etter flere måneder, så klarer jeg til slutt ikke å stå imot lengre. Får tanker som «man lever jo bare en gang, må jo kunne kose seg, andre snuser- da kan vel jeg og?, er det så farlig da? » osv. Jeg synes det er grusomt uten snus, for uten snus så føles livet litt ufullkomment. Som at jeg har ett hull som ikke kan fylles med noe annet enn snus/nikotin. Jeg skjønner ikke hvordan folk som har snust mye og i mange år ikke kjenner sug etter bare 3-6 uker? Sist jeg sluttet, tenkte jeg på snus hver dag i 3 måneder, og da hadde jeg ikke hatt noe nikotin i meg i løpet av den tiden heller.. Jeg skal prøve igjen, men vet at motivasjon og timing er alt. Må manne meg opp.. 🫠 Anonymkode: fef2f...5de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #242 Del Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 5.10.2024 den 22.46): Hvordan går det med dere her? Fortsatt snusfri? 💥 Jeg har prøvd å slutte med snus maaange ganger og har holdt meg alt i fra én dag til 4 måneder. Jeg tror at mitt store problem er at jeg alltid har vært for glad i å kose meg og har en mentalitet om at jeg må kunne unne meg ting. Jeg har aldri levd et strikt liv, verken når det gjelder kosthold eller trening. Når savnet etter snus ikke har forsvunnet etter flere måneder, så klarer jeg til slutt ikke å stå imot lengre. Får tanker som «man lever jo bare en gang, må jo kunne kose seg, andre snuser- da kan vel jeg og?, er det så farlig da? » osv. Jeg synes det er grusomt uten snus, for uten snus så føles livet litt ufullkomment. Som at jeg har ett hull som ikke kan fylles med noe annet enn snus/nikotin. Jeg skjønner ikke hvordan folk som har snust mye og i mange år ikke kjenner sug etter bare 3-6 uker? Sist jeg sluttet, tenkte jeg på snus hver dag i 3 måneder, og da hadde jeg ikke hatt noe nikotin i meg i løpet av den tiden heller.. Jeg skal prøve igjen, men vet at motivasjon og timing er alt. Må manne meg opp.. 🫠 Anonymkode: fef2f...5de 1 år forrige uke. Har brukt litt onico men det telles ikke i min verden. Har de siste to ukene hatt snussug, men jeg har bare bestemt meg å ikke begynne på nytt. Det har virkelig hjulpet meg med at jeg ikke har hatt noen nærme meg som snuser, hverken hjemme eller på jobb eller skole. Det har jeg alltid hatt tidligere ganger jeg har prøvd å slutte og har da blitt fristet. Og så er jeg bare trøtt på det "å slutte". Altså første ukene etter slutt er så slitsomme og jeg orker ikke igjennom det igjen 🤣 Anonymkode: 25f59...c74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #243 Del Skrevet 9. oktober 2024 Jeg sluttet for 2,5 år siden, da jeg ble gravid. Brukte Onico omtrent hele graviditeten. Det har hendt at jeg har fått blaff med savn, men de kommer sjeldnere og sjeldnere. Har snust et par ganger (utdrikningslag og jentetur...), man blir først dårlig men så venner man seg skremmende fort til det igjen. Jeg var heldig med at sist jeg snuste ble jeg også matforgiftet og kastet opp hele natten etterpå, så nå frister snusen faktisk mye mindre 😅 Anonymkode: 3c42c...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 9. november 2024 #244 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg har "sluttet", igjen. Sist gikk det fint i 13 måneder, kjøpte snus fordi jeg skulle på fest og det var slik jeg litt etter litt var snuser igjen. Gikk greit i starten å kun snuse på fest, så ble det utvidet gradvis med ulike unnskyldninger jeg rettferdiggjorde ovenfor meg selv. Typisk om det var lang dag på jobb, en kamp jeg ville se på tv, som erstatning for lørdagsgodt osv. Men nå er jeg 2 uker inn i nytt forsøk på å slutte. Er helgene som er vanskelig, og spesielt lørdagen. Resten av uken går helt fint. Skulle ønske jeg var en helgesnuser og klarte å holde meg til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #245 Del Skrevet 30. november 2024 Hvordan går det med dere som har slutta? Fortsatt ett savn? Enda snusfrie? 😁 Hilsen hun som ikke har klart det enda 😳 Anonymkode: fef2f...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #246 Del Skrevet 1. desember 2024 Har slutta før (men begynte igjen etter noen år, bare dumt valg som ble tatt), og det var overraskende lett når jeg var bestemt på å slutte. Jeg ville virkelig, var veldig motivert og motivasjonen forsvant ikke heller. Jeg sov greit da jeg uansett gikk på sovemedisin, merket at jeg var veldig humørsyk og gråt mer enn vanlig i noen uker men etter en måneds tid var alt bra igjen. Har store planer om å slutte igjen, men vet ikke når. Forhåpentligvis i løpet av neste år. Anonymkode: e38ee...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #247 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har slutta før (men begynte igjen etter noen år, bare dumt valg som ble tatt), og det var overraskende lett når jeg var bestemt på å slutte. Jeg ville virkelig, var veldig motivert og motivasjonen forsvant ikke heller. Jeg sov greit da jeg uansett gikk på sovemedisin, merket at jeg var veldig humørsyk og gråt mer enn vanlig i noen uker men etter en måneds tid var alt bra igjen. Har store planer om å slutte igjen, men vet ikke når. Forhåpentligvis i løpet av neste år. Anonymkode: e38ee...a72 Må forresten si at jeg savnet aldri snusen når jeg var snusfri. Anonymkode: e38ee...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superkattene Skrevet 10. desember 2024 #248 Del Skrevet 10. desember 2024 Noen som har erfaring med nikotin drops eller tyggis i en overgang? Ser flere på jobb har unngått de verste abstinensene med plaster ol. når de har sluttet med snus, men utsetter de egentlig bare abstinensene? Erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 11. desember 2024 #249 Del Skrevet 11. desember 2024 (endret) Superkattene skrev (23 timer siden): Noen som har erfaring med nikotin drops eller tyggis i en overgang? Ser flere på jobb har unngått de verste abstinensene med plaster ol. når de har sluttet med snus, men utsetter de egentlig bare abstinensene? Erfaringer? Det er mindre nikotin i plaster og slikt enn det er i snus or røyk. Så det blir en mykere avvenning. Jeg sluttet ved å trappe gradvis ned i 2-3 Uker. Slik slapp jeg de verste abstinensene. Blir å gjøre det på samme måte neste gang (jeg holdt i ni måneder sist). Endret 11. desember 2024 av Purple_Pixiedust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evigoptimist2 Skrevet 2 timer siden #250 Del Skrevet 2 timer siden Kom over denne tråden her, og den inspirerte meg til å kutte snusen hardt og brutalt. Rundet fem døgn nå, litt opp og ned de siste dagene, med nattesvette, og heftige, brått innsettende sinneanfall for alt og ingenting (mens jeg har vært alene, så ingen har blitt utsatt noen for voldsom aggresjon for ingenting, heldigvis 😅🙈). Men har trua og er innstilt på å stå i det fremover, synes allerede jeg begynner å kjenne på noen snev av godt, ordentlig humør iblant. Min erfaring er at nikotinen demper både topper og bunner i humøret, en er mer på det jevne, lugne.. Men uten nikotin får en smake på litt mer "edge" på alle følelser på registeret. Vet ikke om andre har samme erfaringen? Og hvordan går det med dere andre, holder dere fortsatt koken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå