AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #121 Skrevet 8. januar 2021 Smiley99 skrev (8 minutter siden): Kan jeg spørre om hvor mange damer har du vært med? N</= 0 Anonymkode: f137c...aea 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #122 Skrevet 8. januar 2021 Nei, jeg er singel fordi jeg ikke er over ekskjæresten ennå, og ikke helt føler meg klar for å se etter et nytt forhold. Anonymkode: 81394...4ad 2
mannfolket Skrevet 8. januar 2021 #123 Skrevet 8. januar 2021 (endret) 11 hours ago, draug 75 said: Kvinner er ufrivillig single og forblir ufrivillig single fordi det er for få attraktive menn. Verre er det ikke. Noen kvinner ser mot Nigeria, så det er alternativer til de ytterst få menn her på berget som matcher DEG. Endret 8. januar 2021 av mannfolket
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #124 Skrevet 8. januar 2021 Singel fordi jeg ikke ser noe verdi i å leve i parforhold. Det blir lite egentid og jeg trenger å være mye alene med meg selv. Skal få barn alene, og har hund. Har et godt nettverk ellers. Men å leve med en mann når man er kvinne, er nok som å skyte seg selv i foten og pisse i buksa for å holde seg varm. Waste of time & energy Menn er så lite empatiske og de fleste menn er grunnleggende egoister som i tillegg ikke er mye å se på, er selvopptatte og dårlige i senga. Jeg bruker ikke tid på å være mamma til voksne folk. Bruker heller tida mi på opplevelser, reiser, læring og vennskap. Og etterhvert barnet mitt Anonymkode: 2f20a...f7d 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #125 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Singel fordi jeg ikke ser noe verdi i å leve i parforhold. Det blir lite egentid og jeg trenger å være mye alene med meg selv. Skal få barn alene, og har hund. Har et godt nettverk ellers. Men å leve med en mann når man er kvinne, er nok som å skyte seg selv i foten og pisse i buksa for å holde seg varm. Waste of time & energy Menn er så lite empatiske og de fleste menn er grunnleggende egoister som i tillegg ikke er mye å se på, er selvopptatte og dårlige i senga. Jeg bruker ikke tid på å være mamma til voksne folk. Bruker heller tida mi på opplevelser, reiser, læring og vennskap. Og etterhvert barnet mitt Anonymkode: 2f20a...f7d La oss reise til Italia og se på kunst, drikke vin og proppe oss med pasta og prosciutto når Corona er over om en ti års tid! 🥂🇮🇹 Anonymkode: f137c...aea
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #126 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): La oss reise til Italia og se på kunst, drikke vin og proppe oss med pasta og prosciutto når Corona er over om en ti års tid! 🥂🇮🇹 Anonymkode: f137c...aea Høres herlig ut! Skål for framtiden! 👌🤩 Anonymkode: 2f20a...f7d 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #127 Skrevet 8. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Singel fordi jeg ikke ser noe verdi i å leve i parforhold. Det blir lite egentid og jeg trenger å være mye alene med meg selv. Skal få barn alene, og har hund. Har et godt nettverk ellers. Men å leve med en mann når man er kvinne, er nok som å skyte seg selv i foten og pisse i buksa for å holde seg varm. Waste of time & energy Menn er så lite empatiske og de fleste menn er grunnleggende egoister som i tillegg ikke er mye å se på, er selvopptatte og dårlige i senga. Jeg bruker ikke tid på å være mamma til voksne folk. Bruker heller tida mi på opplevelser, reiser, læring og vennskap. Og etterhvert barnet mitt Anonymkode: 2f20a...f7d Huff jeg håper virkelig ikke sånne svin som deg får et guttebarn 😪 Anonymkode: 24fc3...c79 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #128 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Huff jeg håper virkelig ikke sånne svin som deg får et guttebarn 😪 Anonymkode: 24fc3...c79 Håper ikke sånne svin som deg får barn i det hele tatt. Klarer utmerket å oppdra et guttebarn til å bli et empatisk menneske. Problemet oppstår dersom andre menn og den giftige mannskulturen ødelegger barnet. Anonymkode: 2f20a...f7d 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #129 Skrevet 8. januar 2021 Hvorfor ha kjæreste egentlig? Jeg kan gjøre som jeg vil hele tiden uten at en sjalu mann lusker rundt meg. Jeg kan styre mitt eget liv og ha det gøy . Jeg kan ha sex når jeg vil, jeg er kvinne og attraktiv og får det jeg vil. Penger har jeg selv, så er ikke avhengig av en mann for det heller. Jeg er lykkelig som singel og har funnet ut at menn bare er til pest og plage selv om de er snille og gode. De er styrt av lyster og veldig enkel i tankegangen, de fleste vel og merke. Jeg vil aldri være med en mann igjen, foruten om litt lek og morro. Anonymkode: 6eae0...732 7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #130 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Singel fordi jeg ikke ser noe verdi i å leve i parforhold. Det blir lite egentid og jeg trenger å være mye alene med meg selv. Skal få barn alene, og har hund. Har et godt nettverk ellers. Men å leve med en mann når man er kvinne, er nok som å skyte seg selv i foten og pisse i buksa for å holde seg varm. Waste of time & energy Menn er så lite empatiske og de fleste menn er grunnleggende egoister som i tillegg ikke er mye å se på, er selvopptatte og dårlige i senga. Jeg bruker ikke tid på å være mamma til voksne folk. Bruker heller tida mi på opplevelser, reiser, læring og vennskap. Og etterhvert barnet mitt Anonymkode: 2f20a...f7d AnonymBruker skrev (1 time siden): La oss reise til Italia og se på kunst, drikke vin og proppe oss med pasta og prosciutto når Corona er over om en ti års tid! 🥂🇮🇹 Anonymkode: f137c...aea AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres herlig ut! Skål for framtiden! 👌🤩 Anonymkode: 2f20a...f7d AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor ha kjæreste egentlig? Jeg kan gjøre som jeg vil hele tiden uten at en sjalu mann lusker rundt meg. Jeg kan styre mitt eget liv og ha det gøy . Jeg kan ha sex når jeg vil, jeg er kvinne og attraktiv og får det jeg vil. Penger har jeg selv, så er ikke avhengig av en mann for det heller. Jeg er lykkelig som singel og har funnet ut at menn bare er til pest og plage selv om de er snille og gode. De er styrt av lyster og veldig enkel i tankegangen, de fleste vel og merke. Jeg vil aldri være med en mann igjen, foruten om litt lek og morro. Anonymkode: 6eae0...732 Tredje kvinne? Viva Italia! 🇮🇹🥂🧀🎨 Anonymkode: f137c...aea
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #131 Skrevet 8. januar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet at leseferdighetene til menn på kg er like lave som kvinneforakten er høy, men dette er altså ikke relevant for den posten jeg svarte til som påstod at det var de bedratte kvinnenes feil at menn bedro dem. Kun kvinnehatere mener at menns hensynsløse behandling av, og vold mot kvinner er kvinners feil. Anonymkode: f137c...aea Siden folk i denne tråden tydeligvis har store problemer med å lese link, der jeg tok HI fra, så legger jeg ved her: https://www.nettavisen.no/livsstil/ekspertpanelet-med-oppfordring-til-single-damer-mange-star-i-fare-for-a-ikke-finne-en-kjareste/s/12-95-3423915694 Ekspertpanelet med oppfordring til single damer: - Mange står i fare for å ikke finne en kjæreste Synes du det er vanskelig å finne en kjæreste? Ekspertene har gode råd. Psykolog Per-Magnus Thompson, psykolog og samlivsterapeut Catrin Sagen, sosialantropolog Lene Pettersen og adferdsbiolog Jens Andreas Huseby. Men ekspertene har ikke bare kunnskap om hva som skal til for å skape en god match. De har også, i løpet av flere titalls dybdeintervju med single nordmenn, fått en unik innsikt i hvordan det er å være singel i Norge i dag. For til tross for at vi aldri har hatt flere plattformer til å finne kjærligheten, er stadig flere single. Ekspertene trekker frem tre utfordringer som kanskje kan forklare hvorfor mange synes det er vanskelig å finne seg en kjæreste. Kvinner sikter oppover Når sosialantropolog Lena Pettersen drar på hjemmebesøk til deltakerne for å finne gode matcher, er hun hovedsakelig opptatt av to ting: Føtter og røtter. Hvor kommer du fra? Og hvor har du vært siden du flyttet hjemmefra? I tillegg matcher hun ut fra prinsippet om at kvinner søker menn med høyere sosial status, et konsept som man i sosialantropologien omtaler som hypergami. - Hvis dama eier en leilighet og tjener så og så mye, så må jeg matche henne med en fyr som er minst på samme nivå - eller høyere. Så finnes det jo ulik kapital. Hvis han ikke har leilighet, for eksempel, så har han kanskje hytte eller bil. Eller en kjendisfaktor, sier Pettersen. Sosialantropologen forteller at hun jevnlig møter motstand fra kvinner som mener at dette ikke lenger er tilfellet. De understreker at de ikke er «gold diggere», og mener at dette er en gammeldags tankegang. - Men hvis vi ser på statistikken, så ser vi at dette er et mønster som fortsatt er gyldig, sier Pettersen. Rent biologisk er det ikke vanskelig å forstå hvorfor kvinner søker oppover. Det handler om at man som kvinne må finne seg en mann som kan forsørge familien, og selv om Norge er blant verdens mest likestilte land, så er det likevel utfordrende å skulle overstyre biologiske instinkt. Men idet man etterlever «gammeldagse» prinsipp i et moderne samfunn, så oppstår det gjerne problemer. - I dag er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Så dersom alle disse skal matches oppover, så vil det ikke være nok menn til alle, sier Pettersen, og legger til: - Kvinnene er i overtall. Så hvis de ikke skal forbli single, må de fire på kravene. Gruppen ufrivillig barnløse menn øker stadig, og det er tre ganger så mange menn som kvinner i denne gruppen i dag. Høyt utdannede menn med god inntekt og høy sosial status har stor valgfrihet, og ender gjerne opp med å få barn i flere kull. - Så hva skal single kvinner med høy utdanning gjøre, da? - De må, som sagt, gå gjennom kravlista si. De må sette seg ned med lista og se på hva som er viktigst for dem - og så må de prioritere. Hvis ikke står vi i fare for at det er veldig mange som ikke finner seg noen, sier Pettersen. Tips til single Helen Fisher, en amerikanske sosialantropologen som har studert kjærlighet i 40 år, har følgende råd til de som ønsker seg en kjæreste: Studier av hjernen viser at vi mennesker i gjennomsnitt bare greier å forholde oss til maks ni valgmuligheter. Etter at du har fått ni ulike kandidater presentert, bør du velge én å bli bedre kjent med. Hjernen får helt «overload» av flere enn ni valgmuligheter, sier Fisher til Nettavisen. Kjærlighetseksperten råder oss derfor til å stoppe opp etter maks ni ulike dates. Så velger man seg en eller to av dem, og inviterer på flere dates. - Gjør ulike ting sammen og bli bedre kjent. Hjernen er bygd til å si nei, til å finne ut hva som er galt med andre mennesker. Drit i at han har stygge sko eller at hun snakker litt rart. Bli kjent med den andre personen, gi vedkommende en sjanse, sier Fisher, og legger til: - Husk, over femti prosent av etablerte par sier de ikke opplevde noen særlig kjemi på første date, og heller ikke spesielt mye på andre date. Det kan ta tid før det oppstår. Psykolog Per-Magnus Thompson har tidligere kommet med følgende råd til single som går fra date til date - uten å finne en kjæreste: Forsøk å gå litt i dybden når dere snakker sammen. Kjemi kan nemlig fremprovoseres, og for mange oppstår kjemi først når man senker «guarden», tør å slippe den andre litt inn og åpner seg om noe som betyr noe for deg. - Vi mennesker er «suckers» for alt som er ekte, så med en gang vi ser noe som er mer menneskelig enn perfekt så får vi gjerne en slags godhet for det. Hvis noen forteller om noe som er litt sårbart, flaut eller vanskelig, så vekker det en omsorg i oss. Dette kan også utløse romantiske følelser, som igjen gir en følelse av at man har kjemi, har Thompson tidligere sagt til Nettavisen. Anonymkode: cfbf9...c04 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #132 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden folk i denne tråden tydeligvis har store problemer med å lese link, der jeg tok HI fra, så legger jeg ved her: https://www.nettavisen.no/livsstil/ekspertpanelet-med-oppfordring-til-single-damer-mange-star-i-fare-for-a-ikke-finne-en-kjareste/s/12-95-3423915694 Ekspertpanelet med oppfordring til single damer: - Mange står i fare for å ikke finne en kjæreste Synes du det er vanskelig å finne en kjæreste? Ekspertene har gode råd. Psykolog Per-Magnus Thompson, psykolog og samlivsterapeut Catrin Sagen, sosialantropolog Lene Pettersen og adferdsbiolog Jens Andreas Huseby. Men ekspertene har ikke bare kunnskap om hva som skal til for å skape en god match. De har også, i løpet av flere titalls dybdeintervju med single nordmenn, fått en unik innsikt i hvordan det er å være singel i Norge i dag. For til tross for at vi aldri har hatt flere plattformer til å finne kjærligheten, er stadig flere single. Ekspertene trekker frem tre utfordringer som kanskje kan forklare hvorfor mange synes det er vanskelig å finne seg en kjæreste. Kvinner sikter oppover Når sosialantropolog Lena Pettersen drar på hjemmebesøk til deltakerne for å finne gode matcher, er hun hovedsakelig opptatt av to ting: Føtter og røtter. Hvor kommer du fra? Og hvor har du vært siden du flyttet hjemmefra? I tillegg matcher hun ut fra prinsippet om at kvinner søker menn med høyere sosial status, et konsept som man i sosialantropologien omtaler som hypergami. - Hvis dama eier en leilighet og tjener så og så mye, så må jeg matche henne med en fyr som er minst på samme nivå - eller høyere. Så finnes det jo ulik kapital. Hvis han ikke har leilighet, for eksempel, så har han kanskje hytte eller bil. Eller en kjendisfaktor, sier Pettersen. Sosialantropologen forteller at hun jevnlig møter motstand fra kvinner som mener at dette ikke lenger er tilfellet. De understreker at de ikke er «gold diggere», og mener at dette er en gammeldags tankegang. - Men hvis vi ser på statistikken, så ser vi at dette er et mønster som fortsatt er gyldig, sier Pettersen. Rent biologisk er det ikke vanskelig å forstå hvorfor kvinner søker oppover. Det handler om at man som kvinne må finne seg en mann som kan forsørge familien, og selv om Norge er blant verdens mest likestilte land, så er det likevel utfordrende å skulle overstyre biologiske instinkt. Men idet man etterlever «gammeldagse» prinsipp i et moderne samfunn, så oppstår det gjerne problemer. - I dag er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Så dersom alle disse skal matches oppover, så vil det ikke være nok menn til alle, sier Pettersen, og legger til: - Kvinnene er i overtall. Så hvis de ikke skal forbli single, må de fire på kravene. Gruppen ufrivillig barnløse menn øker stadig, og det er tre ganger så mange menn som kvinner i denne gruppen i dag. Høyt utdannede menn med god inntekt og høy sosial status har stor valgfrihet, og ender gjerne opp med å få barn i flere kull. - Så hva skal single kvinner med høy utdanning gjøre, da? - De må, som sagt, gå gjennom kravlista si. De må sette seg ned med lista og se på hva som er viktigst for dem - og så må de prioritere. Hvis ikke står vi i fare for at det er veldig mange som ikke finner seg noen, sier Pettersen. Tips til single Helen Fisher, en amerikanske sosialantropologen som har studert kjærlighet i 40 år, har følgende råd til de som ønsker seg en kjæreste: Studier av hjernen viser at vi mennesker i gjennomsnitt bare greier å forholde oss til maks ni valgmuligheter. Etter at du har fått ni ulike kandidater presentert, bør du velge én å bli bedre kjent med. Hjernen får helt «overload» av flere enn ni valgmuligheter, sier Fisher til Nettavisen. Kjærlighetseksperten råder oss derfor til å stoppe opp etter maks ni ulike dates. Så velger man seg en eller to av dem, og inviterer på flere dates. - Gjør ulike ting sammen og bli bedre kjent. Hjernen er bygd til å si nei, til å finne ut hva som er galt med andre mennesker. Drit i at han har stygge sko eller at hun snakker litt rart. Bli kjent med den andre personen, gi vedkommende en sjanse, sier Fisher, og legger til: - Husk, over femti prosent av etablerte par sier de ikke opplevde noen særlig kjemi på første date, og heller ikke spesielt mye på andre date. Det kan ta tid før det oppstår. Psykolog Per-Magnus Thompson har tidligere kommet med følgende råd til single som går fra date til date - uten å finne en kjæreste: Forsøk å gå litt i dybden når dere snakker sammen. Kjemi kan nemlig fremprovoseres, og for mange oppstår kjemi først når man senker «guarden», tør å slippe den andre litt inn og åpner seg om noe som betyr noe for deg. - Vi mennesker er «suckers» for alt som er ekte, så med en gang vi ser noe som er mer menneskelig enn perfekt så får vi gjerne en slags godhet for det. Hvis noen forteller om noe som er litt sårbart, flaut eller vanskelig, så vekker det en omsorg i oss. Dette kan også utløse romantiske følelser, som igjen gir en følelse av at man har kjemi, har Thompson tidligere sagt til Nettavisen. Anonymkode: cfbf9...c04 Nei. Jeg har ingen problemer, selv om du åpenbart har det med tanke på at denne dusteartikkelen er noe du kommer med ti sider inn. MITT svar som du siterer er til noen som sier at det er kvinners feil at menn bedrar dem, ikke til dusteartikkelen, så jeg foreslår at du finner korrekt adresse, hvem nå enn det er. Anonymkode: f137c...aea 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #133 Skrevet 8. januar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Det vet du da ikke 100% sikkert 😅 Anonymkode: 613ee...4f6 Jo, det vet jeg. De jeg var med ble veldig intense og var sammen med meg av tiden som var igjen etter jobb. 3 hours ago, Smiley99 said: Kan jeg spørre om hvor mange damer har du vært med? Kan jeg spørre hvorfor jeg må gjenta meg selv? Jeg er heterofil kvinne. Jeg er i et forhold med en mann. Anonymkode: cfbf9...c04
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #134 Skrevet 8. januar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Nei. Jeg har ingen problemer, selv om du åpenbart har det med tanke på at denne dusteartikkelen er noe du kommer med ti sider inn. Anonymkode: f137c...aea Jeg har ingen problemer. Jeg hadde riktignok ikke forventet flere sider med angrep og sinte damer, så er noe overrasket. Men det gjør jo da til at artikkelen er FULLT forståelig. Dusteartikkel fordi det er en psykolog, en samlivsekspert, en sosialantropolog og en adferdsbiolog? Anonymkode: cfbf9...c04 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #135 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Jeg har ingen problemer, selv om du åpenbart har det med tanke på at denne dusteartikkelen er noe du kommer med ti sider inn. MITT svar som du siterer er til noen som sier at det er kvinners feil at menn bedrar dem, ikke til dusteartikkelen, så jeg foreslår at du finner korrekt adresse, hvem nå enn det er. Anonymkode: f137c...aea AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ingen problemer. Jeg hadde riktignok ikke forventet flere sider med angrep og sinte damer, så er noe overrasket. Men det gjør jo da til at artikkelen er FULLT forståelig. Dusteartikkel fordi det er en psykolog, en samlivsekspert, en sosialantropolog og en adferdsbiolog? Anonymkode: cfbf9...c04 Artig hvordan du redigerte bort den delen hvor jeg sier svaret er ikke til artikkelen men til noe annet (noe du så helt tydelig første gang du siterte meg) allikevel så redigerer du det bort og fortsetter å snakke om artikkelen. Men uærlighet er jo det mest fremtredende trekket hos menn, det er jo ingen ære eller moralsk integritet å finne der. Anonymkode: f137c...aea 4
Bamseklemmer Skrevet 9. januar 2021 #136 Skrevet 9. januar 2021 "Menn som ikke tar av seg skoene kommer ikke inn i huset til en kvinne" Det burde være en enklere huskeregel😉 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #137 Skrevet 9. januar 2021 23 hours ago, Pia Sofia said: DU er jammen smart! Hvorfor driver folk og får kreft og sånn? Jeg har levd i over 40 år og har aldri hatt kreft! Folk må skjerpe seg, helt klart! 🙄 Eller kanskje hun behandler mennene sine med respekt og kjærlighet så tanken ikke engang streifer utroskap? Anonymkode: c646d...c2b
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #138 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Siden folk i denne tråden tydeligvis har store problemer med å lese link, der jeg tok HI fra, så legger jeg ved her: https://www.nettavisen.no/livsstil/ekspertpanelet-med-oppfordring-til-single-damer-mange-star-i-fare-for-a-ikke-finne-en-kjareste/s/12-95-3423915694 Ekspertpanelet med oppfordring til single damer: - Mange står i fare for å ikke finne en kjæreste Synes du det er vanskelig å finne en kjæreste? Ekspertene har gode råd. Psykolog Per-Magnus Thompson, psykolog og samlivsterapeut Catrin Sagen, sosialantropolog Lene Pettersen og adferdsbiolog Jens Andreas Huseby. Men ekspertene har ikke bare kunnskap om hva som skal til for å skape en god match. De har også, i løpet av flere titalls dybdeintervju med single nordmenn, fått en unik innsikt i hvordan det er å være singel i Norge i dag. For til tross for at vi aldri har hatt flere plattformer til å finne kjærligheten, er stadig flere single. Ekspertene trekker frem tre utfordringer som kanskje kan forklare hvorfor mange synes det er vanskelig å finne seg en kjæreste. Kvinner sikter oppover Når sosialantropolog Lena Pettersen drar på hjemmebesøk til deltakerne for å finne gode matcher, er hun hovedsakelig opptatt av to ting: Føtter og røtter. Hvor kommer du fra? Og hvor har du vært siden du flyttet hjemmefra? I tillegg matcher hun ut fra prinsippet om at kvinner søker menn med høyere sosial status, et konsept som man i sosialantropologien omtaler som hypergami. - Hvis dama eier en leilighet og tjener så og så mye, så må jeg matche henne med en fyr som er minst på samme nivå - eller høyere. Så finnes det jo ulik kapital. Hvis han ikke har leilighet, for eksempel, så har han kanskje hytte eller bil. Eller en kjendisfaktor, sier Pettersen. Sosialantropologen forteller at hun jevnlig møter motstand fra kvinner som mener at dette ikke lenger er tilfellet. De understreker at de ikke er «gold diggere», og mener at dette er en gammeldags tankegang. - Men hvis vi ser på statistikken, så ser vi at dette er et mønster som fortsatt er gyldig, sier Pettersen. Rent biologisk er det ikke vanskelig å forstå hvorfor kvinner søker oppover. Det handler om at man som kvinne må finne seg en mann som kan forsørge familien, og selv om Norge er blant verdens mest likestilte land, så er det likevel utfordrende å skulle overstyre biologiske instinkt. Men idet man etterlever «gammeldagse» prinsipp i et moderne samfunn, så oppstår det gjerne problemer. - I dag er det flere kvinner enn menn som tar høyere utdanning. Så dersom alle disse skal matches oppover, så vil det ikke være nok menn til alle, sier Pettersen, og legger til: - Kvinnene er i overtall. Så hvis de ikke skal forbli single, må de fire på kravene. Gruppen ufrivillig barnløse menn øker stadig, og det er tre ganger så mange menn som kvinner i denne gruppen i dag. Høyt utdannede menn med god inntekt og høy sosial status har stor valgfrihet, og ender gjerne opp med å få barn i flere kull. - Så hva skal single kvinner med høy utdanning gjøre, da? - De må, som sagt, gå gjennom kravlista si. De må sette seg ned med lista og se på hva som er viktigst for dem - og så må de prioritere. Hvis ikke står vi i fare for at det er veldig mange som ikke finner seg noen, sier Pettersen. Tips til single Helen Fisher, en amerikanske sosialantropologen som har studert kjærlighet i 40 år, har følgende råd til de som ønsker seg en kjæreste: Studier av hjernen viser at vi mennesker i gjennomsnitt bare greier å forholde oss til maks ni valgmuligheter. Etter at du har fått ni ulike kandidater presentert, bør du velge én å bli bedre kjent med. Hjernen får helt «overload» av flere enn ni valgmuligheter, sier Fisher til Nettavisen. Kjærlighetseksperten råder oss derfor til å stoppe opp etter maks ni ulike dates. Så velger man seg en eller to av dem, og inviterer på flere dates. - Gjør ulike ting sammen og bli bedre kjent. Hjernen er bygd til å si nei, til å finne ut hva som er galt med andre mennesker. Drit i at han har stygge sko eller at hun snakker litt rart. Bli kjent med den andre personen, gi vedkommende en sjanse, sier Fisher, og legger til: - Husk, over femti prosent av etablerte par sier de ikke opplevde noen særlig kjemi på første date, og heller ikke spesielt mye på andre date. Det kan ta tid før det oppstår. Psykolog Per-Magnus Thompson har tidligere kommet med følgende råd til single som går fra date til date - uten å finne en kjæreste: Forsøk å gå litt i dybden når dere snakker sammen. Kjemi kan nemlig fremprovoseres, og for mange oppstår kjemi først når man senker «guarden», tør å slippe den andre litt inn og åpner seg om noe som betyr noe for deg. - Vi mennesker er «suckers» for alt som er ekte, så med en gang vi ser noe som er mer menneskelig enn perfekt så får vi gjerne en slags godhet for det. Hvis noen forteller om noe som er litt sårbart, flaut eller vanskelig, så vekker det en omsorg i oss. Dette kan også utløse romantiske følelser, som igjen gir en følelse av at man har kjemi, har Thompson tidligere sagt til Nettavisen. Anonymkode: cfbf9...c04 Dette er dessverre spot on, og noe kvinneflertallet på KG ikke ser ut til å forstå. Kvinner ser oppover, og må jekke deres krav. Punktum. En annen ting er at man er blitt fryktelige hårsåre, på begge sider av kjønnene. Kjærlighet er ikke 100% lykke uansett hva som skjer. Noen blir såret, noen blir dumpet, noen blir dårlig behandlet..... get over it selv om du har opplevd det. Ikke gjem deg inne og skap hat mot motkjønnet ditt bare fordi du har hatt noen dårlige opplevelser. Ikke mur deg inne i frykt for å bli såret igjen. Å bli såret skjer alle flere ganger iløpet av et langt liv. Gå videre, og prøv på nytt. Jeg tror oppriktig mange, spesielt kvinner, har murt seg inne i frykt for å bli såret fordi dem har hatt dårlige opplevelser. Og derav er kravlisten enormt når dem først kommer seg ut på date igjen, etter noen år i en frustrerende og bortgjemt boble. Anonymkode: 4f87b...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #139 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Singel fordi jeg ikke ser noe verdi i å leve i parforhold. Det blir lite egentid og jeg trenger å være mye alene med meg selv. Skal få barn alene, og har hund. Har et godt nettverk ellers. Men å leve med en mann når man er kvinne, er nok som å skyte seg selv i foten og pisse i buksa for å holde seg varm. Waste of time & energy Menn er så lite empatiske og de fleste menn er grunnleggende egoister som i tillegg ikke er mye å se på, er selvopptatte og dårlige i senga. Jeg bruker ikke tid på å være mamma til voksne folk. Bruker heller tida mi på opplevelser, reiser, læring og vennskap. Og etterhvert barnet mitt Anonymkode: 2f20a...f7d God bedring. Anonymkode: e225d...2a9 1
Era Vulgaris Skrevet 9. januar 2021 #140 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette er dessverre spot on, og noe kvinneflertallet på KG ikke ser ut til å forstå. Kvinner ser oppover, og må jekke deres krav. Punktum. En annen ting er at man er blitt fryktelige hårsåre, på begge sider av kjønnene. Kjærlighet er ikke 100% lykke uansett hva som skjer. Noen blir såret, noen blir dumpet, noen blir dårlig behandlet..... get over it selv om du har opplevd det. Ikke gjem deg inne og skap hat mot motkjønnet ditt bare fordi du har hatt noen dårlige opplevelser. Ikke mur deg inne i frykt for å bli såret igjen. Å bli såret skjer alle flere ganger iløpet av et langt liv. Gå videre, og prøv på nytt. Jeg tror oppriktig mange, spesielt kvinner, har murt seg inne i frykt for å bli såret fordi dem har hatt dårlige opplevelser. Og derav er kravlisten enormt når dem først kommer seg ut på date igjen, etter noen år i en frustrerende og bortgjemt boble. Anonymkode: 4f87b...2bd Hvorfor? Gi meg EN god grunn. Hvilke "krav" er det greit for en kvinne å ha, mener du? 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå