AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #181 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er ikke TS. Men det er imponerende at dere single kvinner legger all skyld på menn. Det er menns feil at du har blitt såret, og det er menn det er noe galt med for at jeg ikke finner meg noen. Jeg har ingen krav, menn har det. Jeg har ingen valg, menn har det. Menn er roten til alt vondt. Derfor er jeg singel. Dét er en fascinerende tankegang mange kvinner i dag har. Hadde en mann ment noe lignende så hadde han blitt kalt for Incel, og blitt bedt å ta seg sammen. Anonymkode: 4f87b...2bd Av det du har skrevet i tråden virker det veldig ut som incel-tendenser, beklager... Alle pene suksessfulle mannfolk med høy utdanning er visst psykopater, mens rørleggeren eller trailersjåføren er alle kvinners største drøm som aldri er utro og alltid er kvinners perfekte match...🙄 Jeg er frivillig ufrivillig singel men jeg kommer heller ikke til å ta til takke med noen når jeg først går inn for å finne meg min livspartner. Jeg har mine krav fordi jeg har lært av tidligere erfaring hvem jeg passer med og ikke passer med. Hvilke egenskaper de har og ikke har. Jeg leter etter noen som er relativt lik meg selv (inkludert utdanningsnivå). Jeg må også tenne på mannen og synes at han er attraktiv men det betyr ikke at han trenger å være den kjekkeste i flokken. Anonymkode: 4c353...966 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #182 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Av det du har skrevet i tråden virker det veldig ut som incel-tendenser, beklager... Alle pene suksessfulle mannfolk med høy utdanning er visst psykopater, mens rørleggeren eller trailersjåføren er alle kvinners største drøm som aldri er utro og alltid er kvinners perfekte match...🙄 Jeg er frivillig ufrivillig singel men jeg kommer heller ikke til å ta til takke med noen når jeg først går inn for å finne meg min livspartner. Jeg har mine krav fordi jeg har lært av tidligere erfaring hvem jeg passer med og ikke passer med. Hvilke egenskaper de har og ikke har. Jeg leter etter noen som er relativt lik meg selv (inkludert utdanningsnivå). Jeg må også tenne på mannen og synes at han er attraktiv men det betyr ikke at han trenger å være den kjekkeste i flokken. Anonymkode: 4c353...966 Nope, nå drar du det ut av kontekst som en stråmann. Jeg poengterer at sjansen er større for å finne dårlige menn og dårlige forhold jo større ego og status dem har, sammenlignet med en gjennomsnittsmann. Javel, du får holde på dine krav. Skal aldri nekte deg det. Men ikke skyld på alle og alt annet fordi du selv er ufrivillig singel. Dine tidligere erfaringer murer deg inne, men det får så være. Anonymkode: 4f87b...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #183 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nope, nå drar du det ut av kontekst som en stråmann. Jeg poengterer at sjansen er større for å finne dårlige menn og dårlige forhold jo større ego og status dem har, sammenlignet med en gjennomsnittsmann. Javel, du får holde på dine krav. Skal aldri nekte deg det. Men ikke skyld på alle og alt annet fordi du selv er ufrivillig singel. Dine tidligere erfaringer murer deg inne, men det får så være. Anonymkode: 4f87b...2bd En mann med lav eller ingen utdanning kan også ha et stort ego og være psykopat. En ting jeg har opplevd er at om jeg dater en med lav eller ingen utdanning får han mindreverdighetskomplekser og føler seg truet av min utdanning. De kan være ganske slemme de mannfolka også! Tror du det er en god match mellom en mann som vil være den som tjener mest, er smartest, har best jobb og best utdanning, med en kvinne som har høyest utdanning, tjener mest, har best jobb og er smartere enn mannen? Jeg vil nok ikke få problemer med å få meg kjæreste nei når jeg først går inn for det. Du, derimot?🤔 Hvem er gjennomsnittsmannen? Mitt syn på gjennomsnittsmann og ditt syn er nok litt forskjellig. Anonymkode: 4c353...966 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #184 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En mann med lav eller ingen utdanning kan også ha et stort ego og være psykopat. En ting jeg har opplevd er at om jeg dater en med lav eller ingen utdanning får han mindreverdighetskomplekser og føler seg truet av min utdanning. De kan være ganske slemme de mannfolka også! Tror du det er en god match mellom en mann som vil være den som tjener mest, er smartest, har best jobb og best utdanning, med en kvinne som har høyest utdanning, tjener mest, har best jobb og er smartere enn mannen? Jeg vil nok ikke få problemer med å få meg kjæreste nei når jeg først går inn for det. Du, derimot?🤔 Hvem er gjennomsnittsmannen? Mitt syn på gjennomsnittsmann og ditt syn er nok litt forskjellig. Anonymkode: 4c353...966 Selvfølgelig, du finner døde kvister på alle greiner. Men sjansene er likevel større for å finne dette jo mer ressurser dem har. Jeg poengterer at dere ofte går glipp av den gode gjennomsnittsmannen fordi dere ofte ser for høyt, som igjen sørger for ufrivillig singelhet. Selvfølgelig går det an å matche dårlig lavere også. La oss si det som det er, dating i seg selv er på godt norsk et helvete. I alle fall når man når en viss alder (rundt 30 år), fordi man er etablerte, har bygd opp vaner og uvaner, tilegnet seg kompetanse og har en drøss med krav både til seg selv og andre rundt seg. At man ser lavere betyr ikke nødvendigvis at man automatisk straks lykkes. Men sjansen er større for at du finner noe godt på hylle 2 eller 3 enn hylle 1 eller 4. Så bra at du ikke har problemer med det. Da skjønner jeg ikke ditt engasjement egentlig ettersom det ikke treffer deg uansett. Eller har du kanskje litt problemer likevel? Gjennomsnittsmannen kan være mye. Men typisk slank norsk mann med nordisk utseende med fagbrev eller bachelorgrad i en middelmådig avlønnet jobb. F.eks. Anonymkode: 4f87b...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #185 Skrevet 9. januar 2021 Antiviruset skrev (På 8.1.2021 den 14.41): Dette er så kunnskapsløst som det kan få blitt, og veldig nedlatende ovenfor de som ikke er like høyt utdannet som deg selv. Kjenner mange som ikke har spesielt høy utdannelse som interesserer seg for mye "utenfor" seg selv og har mye kunnskap de har tilegnet seg utenfor en utdanninginstitusjon. Samtidig er det mange med master som kan lite "utenfor seg selv" som er rene fagidioter og kjedelig og konversere ut over fagområdet deres. Dette med felles verdier og interesser trenger ikke ha noe med utdanning og gjøre i det hele tatt. En lege som har friluftsliv som sin store interesse, kan fort finne en rørlegger eller tømrer som som også har dette. Det hele handler om og finne en kjemi og bli kjent. Fagprat får man mer en nok av på jobb og kontaktnettet sitt rundt arbeidsplassen. Felles verdier er vel en av de viktigste tingene utover "kjemi". Spesielt om man skal satse i et forhold og man har som plan og oppdra barn. En kristen lege som finner seg en annen lege som er ateist er oppskriften på og kjøre seg selv i grøfte i et forhold. Som et enkelt eksempel. De beste menneskene jeg kjenner og som jeg trives best med er de som hele tiden reflekterer, argumenterer og er åpen for andre sine meninger, og at fasit innenfor veldig mye i livet ikke eksisterer! Da kan man trives sammen selv om man på områder også er uenige. Til det uthevede: her er jeg ikke enig. Dersom de begge er åpne for andres livssyn, så kan forholdet absolutt fungere. Jeg er selv religiøs, og apenhet for andre er faktisk viktigere for meg enn at vedkommende også skal være religiøs. Litt som du skriver i siste avsnitt. Anonymkode: b0a3b...d16
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #186 Skrevet 9. januar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tror du det er en god match mellom en mann som vil være den som tjener mest, er smartest, har best jobb og best utdanning, med en kvinne som har høyest utdanning, tjener mest, har best jobb og er smartere enn mannen? Anonymkode: 4c353...966 Et Yin/Yang forhold der man gir og tar er vel det som er ønskelig. Jeg er i et slikt forhold, der jeg har høyest utdanning, hus osv, men det var ikke et problem for meg at han ikke hadde høy og lang utdanning, da det var andre ting jeg liker med ham. Vi gav hverandre en sjanse over tid, og vi angrer ikke. Anonymkode: cfbf9...c04
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #187 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En ting jeg har opplevd er at om jeg dater en med lav eller ingen utdanning får han mindreverdighetskomplekser og føler seg truet av min utdanning. Angående dette. Her får man samme dilemma som jeg poengterer. Han har funnet seg en kvinne som ligger høyere enn han ressursmessig. Det kan bli et problem hvis du spiller på denne akademiske delen av deg, snakker konstant i store ord selv om du egentlig ikke gjør deg, og fremhever deg selv som større enn det du er. Litt arrogant, med en litt se-ned-på-holdning. Om ikke annet ubevisst. Nettopp som jeg har poengtert tidligere i tråden om ressursmennesker. Jeg har bachelor selv, men fant meg en med doktorgrad for noen år siden. Fremtoningen hennes var grusom. Arrogansen var skyhøy, og jeg hadde ingenting jeg skulle ha sagt om noe. Jeg kuttet henne tvert. Men det hadde ingenting med hennes utdannelse å gjøre, eller skjevfordelingen i kompetanse til fordel henne, men hennes holdning og fremtoning som gjorde at vi fikk en elendig kjemi. Hun skylder sikkert i dag på at hun hadde mer kompetanse enn mer og det taklet jeg ikke, men det er ikke sannheten i det hele tatt. Det var 100% hennes væremåte som ble hennes problem. En væremåte høstet av hennes ego rundt utdannelse. Anonymkode: 4f87b...2bd 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #188 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig, du finner døde kvister på alle greiner. Men sjansene er likevel større for å finne dette jo mer ressurser dem har. Jeg poengterer at dere ofte går glipp av den gode gjennomsnittsmannen fordi dere ofte ser for høyt, som igjen sørger for ufrivillig singelhet. Selvfølgelig går det an å matche dårlig lavere også. La oss si det som det er, dating i seg selv er på godt norsk et helvete. I alle fall når man når en viss alder (rundt 30 år), fordi man er etablerte, har bygd opp vaner og uvaner, tilegnet seg kompetanse og har en drøss med krav både til seg selv og andre rundt seg. At man ser lavere betyr ikke nødvendigvis at man automatisk straks lykkes. Men sjansen er større for at du finner noe godt på hylle 2 eller 3 enn hylle 1 eller 4. Så bra at du ikke har problemer med det. Da skjønner jeg ikke ditt engasjement egentlig ettersom det ikke treffer deg uansett. Eller har du kanskje litt problemer likevel? Gjennomsnittsmannen kan være mye. Men typisk slank norsk mann med nordisk utseende med fagbrev eller bachelorgrad i en middelmådig avlønnet jobb. F.eks. Anonymkode: 4f87b...2bd Av de jeg har datet er det nettopp de som ikke har utdanning som har vært blant de verste. De minst ressurssterke på områdene intelligens, utdanningsnivå og utseendet. De med mindreverdighetskomplekser på alle eller flere av de tre områdene. Min erfaring er at som sagt at de som er mest lik meg på disse områdene, er de jeg har best kjemi med. Derfor har jeg de kravene som jeg har. Hvorfor gidde å bruke tid på menn man vet man ikke passer sammen med? Gjennomsnittsmannen for meg har bachelorgrad, er gjennomsnittlig intelligent, utseendeskala 6, og har egne interesser og hobbyer. Jeg som har mastergrad og litt over gjennomsnittet pen kan godt være sammen med det jeg anser som gjennomsnittsmannen, så lenge kjemien og verdier stemmer. Menn med fagbrev tilhører arbeiderklassen og er ikke gjennomsnittsmannen. Hvor lenge har du vært singel, med dine holdninger? 🤓 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Angående dette. Her får man samme dilemma som jeg poengterer. Han har funnet seg en kvinne som ligger høyere enn han ressursmessig. Det kan bli et problem hvis du spiller på denne akademiske delen av deg, snakker konstant i store ord selv om du egentlig ikke gjør deg, og fremhever deg selv som større enn det du er. Litt arrogant, med en litt se-ned-på-holdning. Om ikke annet ubevisst. Nettopp som jeg har poengtert tidligere i tråden om ressursmennesker. Jeg har bachelor selv, men fant meg en med doktorgrad for noen år siden. Fremtoningen hennes var grusom. Arrogansen var skyhøy, og jeg hadde ingenting jeg skulle ha sagt om noe. Jeg kuttet henne tvert. Men det hadde ingenting med hennes utdannelse å gjøre, eller skjevfordelingen i kompetanse til fordel henne, men hennes holdning og fremtoning som gjorde at vi fikk en elendig kjemi. Hun skylder sikkert i dag på at hun hadde mer kompetanse enn mer og det taklet jeg ikke, men det er ikke sannheten i det hele tatt. Det var 100% hennes væremåte som ble hennes problem. En væremåte høstet av hennes ego rundt utdannelse. Anonymkode: 4f87b...2bd Jeg er den jeg er og har det ordforrådet jeg har. Jeg snakker altså ikke på en tilgjort akademisk måte med store ord. Jeg er meg selv og ønsker som sagt en mann som er nokså lik meg selv. En som føler seg truet og har mindreverdighetskomplekser kan kanskje finne på å si noe som du skriver her og tilegne meg egenskaper jeg ikke har. Det der gidder jeg bare ikke og styrer unna slike menn når jeg legger merke til holdninger som det. Anonymkode: 4c353...966 3
Trolltunge Skrevet 9. januar 2021 #189 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Leser du ikke hva psykolog Thompson, psykolog og samlivsterapeut Sagen, sosialantropolog Pettersen og adferdsbiolog Huseby skriver? Eller var dette disse fagfolkene skriver om bare tull? Kanskje ikke kvalifisert nok til å uttale seg? Det handler ikke kun om konkrete krav heller. Det handler om at kvinner ser alltid oppover. En normal kvinne tar ikke til takke med en normal mann, rett og slett fordi denne normale mannen ikke kan innfri denne normale kvinnens krav. Det er en pakke av forskjellige krav i alt fra sosial status, inntekt, yrke, atferd, holdning, utseende, hårtype, øyefarge, muskelindeks, BMI, vennekrets, aktivitetsnivå, hobbyer osv osv som til syvende og sist veldig få menn kan innfri. Om noen, egentlig. Man glemmer av at mennesker i dag har all verdens med skavanker og bagasjer, og det er ikke nødvendigvis den som tar seg best ut som viser seg å være best å leve med. Ironisk nok så har man gjerne mange skavanker og bagasjer selv når dem jakter, og er langt ifra "perfekt", men jakter likevel motsatt kjønn som tilsynelatende skal være perfekt. Jakten handler mye om å finne noen som egentlig er for god for deg, slik at man skal føle seg beæret og heldig. Men når man konstant jakter noe som er for godt til å være sant, så er det også for godt til å være sant. Jeg tenker at når man som helt normal kvinne ikke klarer å finne seg en mann så bør dem ta seg en runde med seg selv. Rett og slett fordi normale kvinner i dag er veldig ettertraktet blant menn, og ofte kan velge og vrake i stort omfang hvis dem ellers bare er åpen for det. Anonymkode: 4f87b...2bd Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg. Det er ikke bare å plukke med seg en mann liksom. Arrangerte ekteskap trodde jeg vi var ferdig med her i landet, i all hovedsak. Det er nok ett hovedkrav kvinner har for en mann : Følelser for ham. Det meste av andre krav viker når man faller for noen. Til dels i for stor grad, for det er lurt å ikke miste hodet fullstendig. Sikkert lure råd, men man kan ikke bestemme seg for å bli forelsket. Isåfall hadde jeg vært gift med helt annen mann enn jeg er. Mange av oss hadde nok det. Man kan kun bestemme seg for å gi noen tid og mulighet for at følelser utvikler seg, og ikke det engang gir noe garanti for at det skjer. Litt tåpelig når kvinner som var heldige og fikk følelser for en bra mann, og var heldig nok til at det var gjensidig, sitter på en høy hest og synes at andre burde gjøre det samme. Det er jo det de som ønsker forhold selv prøver på og ønsker seg, men egne og andres følelser kan man faktisk ikke styre. Bestemme seg for å... Selv fikk jeg følelser for "feil" mann. Ikke engang i nærheten av hvordan jeg trodde mannen i mitt liv skulle være. Det ble likevel helt uvesentlig. Alle "krav" /ønsker ble forkastet, fordi det de fleste virkelig ønsker, også jeg, er gjensidig kjærlighet. Det betyr mest... men det er ikke alltid lett å finne, og ikke kan man bestemme seg for det. Isåfall hadde jeg vært med en av to menn jeg datet innen min mann. Fantastiske menn, helt slik jeg ønsket at mannen i mitt liv skulle være. Jeg fikk dessverre ikke riktige følelser, selv om jeg virkelig forsøkte. Det er en vesentlig faktor. Den viktigste. Det er ikke vanskelig å finne en bra mann. Det er vanskelig å finne gjensidig kjærlighet. Vi som har vært så heldige burde ikke forvente at andre skal nøye seg med mindre, men forstå at det ønsker også de som er single nå, mer enn de ønsker å bare ha en bra mann. 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #190 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Av de jeg har datet er det nettopp de som ikke har utdanning som har vært blant de verste. De minst ressurssterke på områdene intelligens, utdanningsnivå og utseendet. De med mindreverdighetskomplekser på alle eller flere av de tre områdene. Min erfaring er at som sagt at de som er mest lik meg på disse områdene, er de jeg har best kjemi med. Derfor har jeg de kravene som jeg har. Hvorfor gidde å bruke tid på menn man vet man ikke passer sammen med? Gjennomsnittsmannen for meg har bachelorgrad, er gjennomsnittlig intelligent, utseendeskala 6, og har egne interesser og hobbyer. Jeg som har mastergrad og litt over gjennomsnittet pen kan godt være sammen med det jeg anser som gjennomsnittsmannen, så lenge kjemien og verdier stemmer. Menn med fagbrev tilhører arbeiderklassen og er ikke gjennomsnittsmannen. Hvor lenge har du vært singel, med dine holdninger? 🤓 Jeg er den jeg er og har det ordforrådet jeg har. Jeg snakker altså ikke på en tilgjort akademisk måte med store ord. Jeg er meg selv og ønsker som sagt en mann som er nokså lik meg selv. En som føler seg truet og har mindreverdighetskomplekser kan kanskje finne på å si noe som du skriver her og tilegne meg egenskaper jeg ikke har. Det der gidder jeg bare ikke og styrer unna slike menn når jeg legger merke til holdninger som det. Anonymkode: 4c353...966 Man skal ikke bruke tid på menn som man ikke passer med. Det er ikke det jeg sier. Holdninger? Henger du meg på incel-knaggen igjen fordi jeg er uenig med deg og tilfører debatten nye perspektiv? Kan du peke ut hva som gjør meg til incel? Ressursdebatten? Eller at jeg ber kvinner slutte om å syte? Tror du må google incel. Vær den du er. Aldri noe galt med det. Men ikke skyld på din utdannelse og mindreverdighetskomplekser for at han ikke "taklet" deg. Det blir for lettvint. Det er mange faktorer i spill, ikke kun utdannelse som du tror. Menn er også opptatt av kjemi, og mulig dere ble total mismatch av ulike grunner. Du trenger ikke henge alle menn "lavstatusmenn" på samme knagg av den grunn. Anonymkode: 4f87b...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #191 Skrevet 9. januar 2021 Era Vulgaris skrev (4 timer siden): Jeg kan i grunnen bare snakke for meg selv, men jeg tror nok det er veldig mange som er i samme kategori som meg; Gjennomsnittlig på de aller fleste områder. Jeg har aldri jaktet på "perfekt", eller siktet oppover. Som de fleste andre, har jeg ønsket meg en partner jeg kan ha det bra sammen med. I den prosessen har jeg vært i forhold med høye, lave, mørke, lyse, tykke, tynne, menn med mye penger, menn med lite penger, menn uten utdanning, jobb eller ambisjoner, menn i høyere stillinger, håndverkere, osv. Det handler jo ikke om å ikke klare å finne en mann, men å finne en mann man fungerer sammen med, og har det bra med. Hvis det ikke klaffer, så klaffer det ikke. Uavhengig av utseende, penger eller hva det måtte være. Jeg kan ikke forstå hvilke krav gjennomsnittskvinnen har, som skal fires på. Man skal altså bare ta til takke med noe, fordi menn innerst inne er uslepne diamanter med krav på å være i forhold? Det som aldri nevnes er at kvinnens innsats og risiko i et forhold er 50 ganger det mannens er på grunn av biologi/reproduksjon og den patetiske og halvhjertede innsatsen fra en god del menn med arbeid med barn og hjem. Det er kun mer arbeid for mange kvinner å ha en mann og det er sårende og fornedrende å bli utnyttet på denne måten. Det er ikke et for høyt krav å ønske å bli behandlet med respekt og verdsatt for alt arbeidet en gjør med reproduksjon og familie. Å ikke ville godta å føle seg som en dritt som mannen tørker av skoen etter å ha viet det meste av livet til omsorg for ham og barn er ikke et for høyt krav. Men vi lever i en kvinnehatende verden så kvinners liv og arbeid teller ikke, kvinners kjærlighet og omsorg er noe selvfølgelig som menn har rett til uten å gi noe tilbake. Hvorfor noen voksen kvinne med erfaring går rundt og leter etter en mannlig livspartner er helt uforståelig for meg. Det som å kjøpe en gris og deretter klage på at man ikke fikk en service labrador. Anonymkode: f137c...aea 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #192 Skrevet 9. januar 2021 Trolltunge skrev (4 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg. Det er ikke bare å plukke med seg en mann liksom. Arrangerte ekteskap trodde jeg vi var ferdig med her i landet, i all hovedsak. Det er nok ett hovedkrav kvinner har for en mann : Følelser for ham. Det meste av andre krav viker når man faller for noen. Til dels i for stor grad, for det er lurt å ikke miste hodet fullstendig. Sikkert lure råd, men man kan ikke bestemme seg for å bli forelsket. Isåfall hadde jeg vært gift med helt annen mann enn jeg er. Mange av oss hadde nok det. Man kan kun bestemme seg for å gi noen tid og mulighet for at følelser utvikler seg, og ikke det engang gir noe garanti for at det skjer. Litt tåpelig når kvinner som var heldige og fikk følelser for en bra mann, og var heldig nok til at det var gjensidig, sitter på en høy hest og synes at andre burde gjøre det samme. Det er jo det de som ønsker forhold selv prøver på og ønsker seg, men egne og andres følelser kan man faktisk ikke styre. Bestemme seg for å... Selv fikk jeg følelser for "feil" mann. Ikke engang i nærheten av hvordan jeg trodde mannen i mitt liv skulle være. Det ble likevel helt uvesentlig. Alle "krav" /ønsker ble forkastet, fordi det de fleste virkelig ønsker, også jeg, er gjensidig kjærlighet. Det betyr mest... men det er ikke alltid lett å finne, og ikke kan man bestemme seg for det. Isåfall hadde jeg vært med en av to menn jeg datet innen min mann. Fantastiske menn, helt slik jeg ønsket at mannen i mitt liv skulle være. Jeg fikk dessverre ikke riktige følelser, selv om jeg virkelig forsøkte. Det er en vesentlig faktor. Den viktigste. Det er ikke vanskelig å finne en bra mann. Det er vanskelig å finne gjensidig kjærlighet. Vi som har vært så heldige burde ikke forvente at andre skal nøye seg med mindre, men forstå at det ønsker også de som er single nå, mer enn de ønsker å bare ha en bra mann. Forelskelse kommer og går, og gjerne når man minst forventer det. Komplekse følelser. Men for å være forelsket må man være åpen for den man ser. Mange tillater seg ikke å bli forelsket, fordi visse krav ikke er oppfylt. Dette er poenget mitt, at mange går glipp av den mulige store "the one" fordi man har forhåndsutfylte skjema som dem må treffe for at forelskelsen kommer. Kognitive skjema altså. Men innimellom kommer følelser uansett hvem han/hun er, og det er jo fint det også. Tror vi alle har opplevd å være forelsket i "feil" mann/kvinne. Da er det naturen som styrer. Og er enig med deg i at den store kneiken er gjensidig kjærlighet. Man kan være forelsket i hvem man vil, men ingenting skjer før forelskelsen er gjensidig. På veien dit kan mye gå galt. Problemet blir når krav og dårlige opplevelser blir til murer som gjør at folk barrikaderer seg inne. Hvor dem erklærer seg "ufrivillig singel" med tilhørende problemer og holdninger. Som jeg har poengtert i tråden så skulle jeg ønske folk la ned skjemaene sine, lot være å dømme på forhånd, og ga hverandre en sjans. Javel, så må man tåle et og annet slag i magen for den flotte kjærligheten, men det er en del av gamet. Det har det alltid vært. Vi kan ikke være livredde for å møte på nederlag. Vi overlever alle. Med mindre man murer seg inne. Anonymkode: 4f87b...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #193 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man skal ikke bruke tid på menn som man ikke passer med. Det er ikke det jeg sier. Holdninger? Henger du meg på incel-knaggen igjen fordi jeg er uenig med deg og tilfører debatten nye perspektiv? Kan du peke ut hva som gjør meg til incel? Ressursdebatten? Eller at jeg ber kvinner slutte om å syte? Tror du må google incel. Vær den du er. Aldri noe galt med det. Men ikke skyld på din utdannelse og mindreverdighetskomplekser for at han ikke "taklet" deg. Det blir for lettvint. Det er mange faktorer i spill, ikke kun utdannelse som du tror. Menn er også opptatt av kjemi, og mulig dere ble total mismatch av ulike grunner. Du trenger ikke henge alle menn "lavstatusmenn" på samme knagg av den grunn. Anonymkode: 4f87b...2bd Jo det er nettopp det du sier og har sagt i hele tråden. Du har jo sagt til meg at det er min skyld jeg er singel, har for høye krav, har problemer med å finne mann, er arrogant pga utdannelsen min og gjemmer meg i min ensomme hule. Du sier også at pene vellykkede ressurssterke menn er for det meste drittsekker (Chads) og at kvinner må slutte å syte. Ja, dette er absolutt incel-ting å si!!! Anonymkode: 4c353...966 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #194 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo det er nettopp det du sier og har sagt i hele tråden. Du har jo sagt til meg at det er min skyld jeg er singel, har for høye krav, har problemer med å finne mann, er arrogant pga utdannelsen min og gjemmer meg i min ensomme hule. Du sier også at pene vellykkede ressurssterke menn er for det meste drittsekker (Chads) og at kvinner må slutte å syte. Ja, dette er absolutt incel-ting å si!!! Anonymkode: 4c353...966 Du er ute av kontekst igjen. Er jeg vanskelig å forstå, eller hva er greia? Jeg mener hvis du ikke har lykkes så langt så må du faktisk ta noen runder med deg selv, det er uansett deg selv du kan gjøre noe med. Du hadde jo ikke problemer med å finne mann sa du? Jeg sier at du kan ikke automatisk skylde på mindreverdighetskomplekser rundt din utdannelse. Du er mer enn det, og det er viktig å tenkte på hvordan du fremstår. Har aldri skrevet "gjemmer meg i min ensomme hule". Jeg skrev at du må ikke barrikadere deg selv inne fordi du har møtt noen skjær på veien og lagt opp en kravliste utover det. Du går glipp av mye da! Du må ut og fram. Ikke sitt hjemme å vent. Dette skulle være et råd. Nei, jeg sier ikke at "pene vellykkede ressurssterke menn er for det meste drittsekker (Chads)". Dette er 100% dine ord. Jeg skrev at sjansen er større for at du finner arrogante og egosentrerte menn blant de som er ressurssterke. Det er en vesentlig forskjell her. Ja, slutt og syt. Det sa jeg. Endelig traff du. Kvinn deg opp, ta mer ansvar, søk aktivt og gjør noe med din ufrivillige singelhet. Det er kun du som kan gjøre noe med det! Ingen kommer på din dør. Og nei, ingenting av dette har med incel å gjøre. Det er mer hersketeknikk av deg å henge meg på en knagg som ikke tilhører debatten fordi du ikke tåler at vi er uenige. Anonymkode: 4f87b...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #195 Skrevet 9. januar 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jo det er nettopp det du sier og har sagt i hele tråden. Du har jo sagt til meg at det er min skyld jeg er singel, har for høye krav, har problemer med å finne mann, er arrogant pga utdannelsen min og gjemmer meg i min ensomme hule. Du sier også at pene vellykkede ressurssterke menn er for det meste drittsekker (Chads) og at kvinner må slutte å syte. Ja, dette er absolutt incel-ting å si!!! Anonymkode: 4c353...966 Ja, det er ikke rart i at du er singel med den holdningen der. Anonymkode: cfbf9...c04 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #196 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er ute av kontekst igjen. Er jeg vanskelig å forstå, eller hva er greia? Jeg mener hvis du ikke har lykkes så langt så må du faktisk ta noen runder med deg selv, det er uansett deg selv du kan gjøre noe med. Du hadde jo ikke problemer med å finne mann sa du? Jeg sier at du kan ikke automatisk skylde på mindreverdighetskomplekser rundt din utdannelse. Du er mer enn det, og det er viktig å tenkte på hvordan du fremstår. Har aldri skrevet "gjemmer meg i min ensomme hule". Jeg skrev at du må ikke barrikadere deg selv inne fordi du har møtt noen skjær på veien og lagt opp en kravliste utover det. Du går glipp av mye da! Du må ut og fram. Ikke sitt hjemme å vent. Dette skulle være et råd. Nei, jeg sier ikke at "pene vellykkede ressurssterke menn er for det meste drittsekker (Chads)". Dette er 100% dine ord. Jeg skrev at sjansen er større for at du finner arrogante og egosentrerte menn blant de som er ressurssterke. Det er en vesentlig forskjell her. Ja, slutt og syt. Det sa jeg. Endelig traff du. Kvinn deg opp, ta mer ansvar, søk aktivt og gjør noe med din ufrivillige singelhet. Det er kun du som kan gjøre noe med det! Ingen kommer på din dør. Og nei, ingenting av dette har med incel å gjøre. Det er mer hersketeknikk av deg å henge meg på en knagg som ikke tilhører debatten fordi du ikke tåler at vi er uenige. Anonymkode: 4f87b...2bd Igjen kommer du med hersketeknikker og incel-prat. Det er flere grunner til at jeg er frivillig "ufrivillig" singel, og årsakene er ikke det du antar her i hele suppa av et innlegg Du har bachelorgrad og kan kanskje oppfattes som gjennomsnittsmann av noen. Du passer fint inn i din egen beskrivelse av menn som er ressurssterke, pene, har høy status osv. Så se der, slike menn finner man visst over alt! AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er ikke rart i at du er singel med den holdningen der. Anonymkode: cfbf9...c04 Ingen tror på deg når du sier at du, ts, er kvinne Anonymkode: 4c353...966 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #197 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nivået, eller slet du med å forsvare det? Jeg stiller spørsmålstegn ved at du kan si "ta til takke med hvem som helst" når man snakker om normale generelle menn som faller utenfor fordi kvinner ikke synes dem er god god. Finne noen man har det bra med. Enig. Her kommer persepsjon inn. Mer persepsjon enn krav, faktisk. La meg illustrere dette. Kvinner har gjerne et bilde om at jo mer velholdt, utdannet, sosial, og pen mannen er, jo bedre valg er det for dem. Jo bedre dem fremstår jo bedre er dem. Kvinner må jo ikke "ta til takke med" noe annet bare for å gjøre det. OK. Men er det ikke slik at jo mer velholdt, utdannet, sosial og pen mannen er, jo større ego, selvtillit og handlekraft får han? Jo større er faren for å møte på en med personlighetsforstyrrelser, eller å bli utsatt for utroskap eller bli dumpet så snart du selv ikke leverer? Jeg vil absolutt si det. Ergo, de aller beste forholdene med de aller beste partnerne finner man ikke på øverste hylle, men dem som faktisk elsker det dem har. Altså, normale menn som har en atferd og en oppførsel på bakkenivå, som er villig til å strekke seg langt for kvinnen dem er sammen med. Så kanskje det var en god idé å ta "til takke med" den nest beste? Anonymkode: 4f87b...2bd For noe tull. Det er ingen mangel på ego og mannlig selvberettigelse blant arbeiderklassemenn. Jeg har aldri truffet en kvinne som velger ektemann basert på utseende, det er det menn som gjør. Kvinners liv er et slit hvis de får barn og de er helt låst til partneren når barn og økonomi er felles, fordi kvinner, i motsetning til menn, kan ikke bare ta hatten og gå fra svangerskap, amming, små barn og stabilt hjem fordi sexlivet ikke lenger er 10/10 eller de ikke føler seg 100% selvrealisert og som konger i sine liv. Hva er det egentlig kvinner skal jekke ned på kravene på? De gjør allerede 100% av reproduksjonsarbeidet ubetalt, til høy kostnad for kropp og liv, mange gjør det meste av arbeidet med barn og hjem, de fleste har betalt arbeid i tillegg. HVA er det egentlig kvinner skal legge til denne arbeidsbyrden slik at menn kan føle seg enda mer som konger og prinser? Jeg tar gjerne en liste. Kvinners liv er ikke noe teoretisk hvor du kan sitte å snakke om "krav", det er beinhard virkelighet og kvinner forsøker å finne menn som kan lette arbeidsbyrden og behandle dem med respekt. Noe de færreste kommer til å finne, men dessverre innser for sent. Å knytte barneproduksjon/familie til en mann er det DUMMESTE en kvinne kan gjøre fordi hun ender opp som tjener og taper Anonymkode: f137c...aea 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #198 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Igjen kommer du med hersketeknikker og incel-prat. Det er flere grunner til at jeg er frivillig "ufrivillig" singel, og årsakene er ikke det du antar her i hele suppa av et innlegg Du har bachelorgrad og kan kanskje oppfattes som gjennomsnittsmann av noen. Du passer fint inn i din egen beskrivelse av menn som er ressurssterke, pene, har høy status osv. Så se der, slike menn finner man visst over alt! Anonymkode: 4c353...966 Kan du forklare hva du mener med "frivillig "ufrivillig" singel"? Jeg har aldri sagt jeg er gjennomsnittsmann. Jeg har faktisk ikke sagt noe som helst om meg, annet enn bachelorgrad og møtet med henne som hadde doktorgrad. Så du har lite data om meg for å karakterisere meg som det ene eller andre. Anonymkode: 4f87b...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #199 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du forklare hva du mener med "frivillig "ufrivillig" singel"? Jeg har aldri sagt jeg er gjennomsnittsmann. Jeg har faktisk ikke sagt noe som helst om meg, annet enn bachelorgrad og møtet med henne som hadde doktorgrad. Så du har lite data om meg for å karakterisere meg som det ene eller andre. Anonymkode: 4f87b...2bd Hvorfor skulle jeg det? Du er ikke blant de suksessfulle som du beskriver i form av status og utdannelse men likevel passer du veldig godt i din egen beskrivelse av dem. Mitt poeng var at slike menn finnes over alt. Derfor er det viktig for kvinner å ikke ta til takke med hvem som helst og faktisk ha enkelte krav. Det siste man ønsker er å ende opp med en mann som du beskriver, uavhengig av utdanningsnivå. Spesielt få barn med dem... Anonymkode: 4c353...966 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #200 Skrevet 9. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For noe tull. Det er ingen mangel på ego og mannlig selvberettigelse blant arbeiderklassemenn. Jeg har aldri truffet en kvinne som velger ektemann basert på utseende, det er det menn som gjør. Kvinners liv er et slit hvis de får barn og de er helt låst til partneren når barn og økonomi er felles, fordi kvinner, i motsetning til menn, kan ikke bare ta hatten og gå fra svangerskap, amming, små barn og stabilt hjem fordi sexlivet ikke lenger er 10/10 eller de ikke føler seg 100% selvrealisert og som konger i sine liv. Hva er det egentlig kvinner skal jekke ned på kravene på? De gjør allerede 100% av reproduksjonsarbeidet ubetalt, til høy kostnad for kropp og liv, mange gjør det meste av arbeidet med barn og hjem, de fleste har betalt arbeid i tillegg. HVA er det egentlig kvinner skal legge til denne arbeidsbyrden slik at menn kan føle seg enda mer som konger og prinser? Jeg tar gjerne en liste. Kvinners liv er ikke noe teoretisk hvor du kan sitte å snakke om "krav", det er beinhard virkelighet og kvinner forsøker å finne menn som kan lette arbeidsbyrden og behandle dem med respekt. Noe de færreste kommer til å finne, men dessverre innser for sent. Å knytte barneproduksjon/familie til en mann er det DUMMESTE en kvinne kan gjøre fordi hun ender opp som tjener og taper Anonymkode: f137c...aea Har du seriøst ALDRI truffet en kvinne som velger ektemann basert på utseende? Helt seriøst? Nei, dette skjer i begge kjønn. Utseende er og vil alltid være en viktig del av selekteringen rundt partner. Blant annet for status, men også for seksuell tiltrekning. Angående menn og barn. Er det nå slik? Hvis du finner en god gjennomsnittsmann så vil han garantert ha barnet i sitt liv. Kanskje ikke hvis du møter overklassemannen. Vel, dere har krav, og dere ser høyt. Hva dere bør jekke er jo på individuelt grunnlag. "menn skal føle seg enda mer som konger og prinser"..... Really? Mye mannhat og kvinneelsk i det innlegget ditt altså. Ser ikke ut til at du har opplevd den gode gjennomsnittsmannen enda. Anbefaler deg å gjøre et søk etter han, så skriver du nok mye av disse oppfatningene dine. Norske menn er på generelt grunnlag gode, likestilte, veloppdratte og empatiske, i alle fall hvis man sammenligner dem med utenlandske menn. Selvfølgelig finnes det råtne egg i kurven. Det finnes det på kvinnesiden også, forresten. Anonymkode: 4f87b...2bd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå