AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #81 Skrevet 8. januar 2021 Innlegget mitt ble tatt herfra, så strengt tatt har jeg mitt på det rene: https://www.nettavisen.no/livsstil/ekspertpanelet-med-oppfordring-til-single-damer-mange-star-i-fare-for-a-ikke-finne-en-kjareste/s/12-95-3423915694 https://www.nettavisen.no/livsstil/finner-du-alltid-noe-feil-med-datene-dine-da-bor-du-lese-psykologens-tips/s/12-95-3423659885 Anonymkode: cfbf9...c04 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #82 Skrevet 8. januar 2021 2 hours ago, LillEve said: Du har jo vært i "flere forhold" selv, så alt er vel ikke helt perfekt hos deg heller da? Jeg har ikke hatt mer enn 6 forhold, så er innenfor. Anonymkode: cfbf9...c04
Trolltunge Skrevet 8. januar 2021 #83 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Veldig. Men det er typisk mange damer over 40. Anonymkode: d05b7...3f0 Dette ser jeg ikke rundt meg, tvert imot ser jeg at yngre kvinner tar til takke med forhold som egentlig ikke er bra, og skal fikse det så det blir bra som i starten, uten at mannen er med på laget angående det. Voksne kvinner derimot vet oftere hva de ikke vil godta. Vet også at jeg selv var mer idealistisk da jeg var yngre, og trodde på at bare man hadde følelser skulle man klare å ordne opp i ting, og holdt på det for lenge, selv om mannen jeg var sammen med ikke samarbeidet vedrørende å ordne opp i ting, men tvert imot hevdet at det ikke var problemer mellom oss, selv om og uansett hvordan jeg prøvde å formidle at det var problemer. Så alvorlige at jeg ikke kunne leve med det over tid også. Som ung gikk jeg ikke ut av et forhold før problemer hadde tæret bort mine følelser fullstendig. Som mer voksen har jeg gått når jeg det ikke har vært samarbeid om å løse utfordringer. Vært bevisst på at jeg alene ikke kan fikse noe. Klart det finnes mennesker som tviholder på forhold, selv om det er elendig, i redsel for å være alene, men det tror jeg ikke er bare kvinner, og jeg tror absolutt ikke at det er overtvekt av at kvinner over 40 år er slik. Jeg oppfatter det som en redsel, idealisme og umodenhet som i større grad er tilstede hos unge kvinner enn voksne kvinner. Påstanden om at kvinner over 40 år finner seg i mer, og dårligere forhold, må du gjerne dokumentere. Det stemmer overhodet ikke med hva jeg selv har opplevd og hva jeg ser. Jeg er 45 år, og hadde jeg må blitt singel skulle det virkelig riktig mann til for å inngå nytt forhold. Som samtlige single voksne kvinner jeg kjenner er klare på, og heller velger å forbli singel enn å ta til takke med noe. Mye mer kritisk og veloverveid i forhold til å inngå forhold enn man var som ung, og hadde en merkelig følelse av at ting hastet, som gjorde at man for fort og galt ga menn en sjanse, og for mange sjanser. Skulle "fikse", selv om mannen ikke samarbeidet om det overhodet. 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #84 Skrevet 8. januar 2021 Antiviruset skrev (6 minutter siden): Alle er i sin fulle rett til og sette opp sin kravliste vond som et langt år! Både kvinner og menn gjøre akkurat dette. Det spesielle da er jo sytingen når man forblir singel, at man ikke finner noen som passer. Krav om og bli behandlet med respekt og verdsatt er jo noe man aldri firer på uansett. Det er ikke engang et krav det er en selvfølgelighet. Det er jo ikke der man strander når man ikke finner noen og leve sammen med, da driver man og bedrar seg selv så til de grader om man går rundt og tror akkurat dette. Jeg forstår ikke? Er det slik at kvinner ikke har rett til å ytre seg og snakke om livene sine? De som primært klager over å ikke finne partnere er menn, og klagen er at de yngste og vakreste kvinnene ikke er tilgjengelige for dem for uforpliktende sex på Tinder. Kun en mann kan være så selvberettiget og historieløs at han snakker om at å bli behandlet med respekt er noe "man" aldri firer på, gitt at kvinner blir trakassert og truet av menn overalt, 1 av 3 kvinner opplever seksuell vold og det er ca 5 minutter siden det ble ulovlig for menn å voldta sine koner... Anonymkode: f137c...aea 10
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #85 Skrevet 8. januar 2021 2 hours ago, Hjertefisk said: "Befolkningen i Norge blir stadig mer mannsdominert. Nå bor det over 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, og det har ikke vært et så stort kvinneunderskudd som i 2018 siden vi begynte å telle befolkningen for 249 år siden. " Problemet er når du ikke LESER hva som skrives. Forskjellen mellom menn og kvinners utdanningsnivå øker, og i mange kommuner er andelen høyt utdannede kvinner mer enn dobbelt så stor som andelen menn. Andelen menn med høyere utdanning var 29,5% i 2017, mens andelen kvinner var 37,2% på landsbasis. I 2017 hadde kvinner høyere utdanningsnivå enn menn i alle landets kommuner. Spørsmålet da: hvor mange menn er tilgjengelig for alle de kvinnene med høyere utdanning som ønsker seg mann med enten samme eller høyere utdanning? Anonymkode: cfbf9...c04 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #86 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er når du ikke LESER hva som skrives. Forskjellen mellom menn og kvinners utdanningsnivå øker, og i mange kommuner er andelen høyt utdannede kvinner mer enn dobbelt så stor som andelen menn. Andelen menn med høyere utdanning var 29,5% i 2017, mens andelen kvinner var 37,2% på landsbasis. I 2017 hadde kvinner høyere utdanningsnivå enn menn i alle landets kommuner. Spørsmålet da: hvor mange menn er tilgjengelig for alle de kvinnene med høyere utdanning som ønsker seg mann med enten samme eller høyere utdanning? Anonymkode: cfbf9...c04 Kvinner kommer aldri til å velge partnere som de anser som uegnet grunnet interesser/utdanningsnivå. Det er ikke graden, det er kunnskapsnivå/interesser. Det er nærmest umulig for NOE menneske som ønsker seg en livspartner å finne noen som ikke har noe kunnskap om, eller interesse for det som vedkommende interesserer seg for. En person interessert i historie/filosofi/samfunn/litteratur har ikke noe til felles med en som primært interesserer seg for fotball/reality show. Anonymkode: f137c...aea 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #87 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kvinner kommer aldri til å velge partnere som de anser som uegnet grunnet interesser/utdanningsnivå. Det er ikke graden, det er kunnskapsnivå/interesser. Det er nærmest umulig for NOE menneske som ønsker seg en livspartner å finne noen som ikke har noe kunnskap om, eller interesse for det som vedkommende interesserer seg for. En person interessert i historie/filosofi/samfunn/litteratur har ikke noe til felles med en som primært interesserer seg for fotball/reality show. Anonymkode: f137c...aea Hva med en lege og en jurist? Vidt forskjellige yrker og utdannelser. Kunne de funnet hverandre, mener du? Anonymkode: 62972...f5b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #88 Skrevet 8. januar 2021 Trolltunge skrev (20 minutter siden): Dette ser jeg ikke rundt meg, tvert imot ser jeg at yngre kvinner tar til takke med forhold som egentlig ikke er bra, og skal fikse det så det blir bra som i starten, uten at mannen er med på laget angående det. Voksne kvinner derimot vet oftere hva de ikke vil godta. Vet også at jeg selv var mer idealistisk da jeg var yngre, og trodde på at bare man hadde følelser skulle man klare å ordne opp i ting, og holdt på det for lenge, selv om mannen jeg var sammen med ikke samarbeidet vedrørende å ordne opp i ting, men tvert imot hevdet at det ikke var problemer mellom oss, selv om og uansett hvordan jeg prøvde å formidle at det var problemer. Så alvorlige at jeg ikke kunne leve med det over tid også. Som ung gikk jeg ikke ut av et forhold før problemer hadde tæret bort mine følelser fullstendig. Som mer voksen har jeg gått når jeg det ikke har vært samarbeid om å løse utfordringer. Vært bevisst på at jeg alene ikke kan fikse noe. Klart det finnes mennesker som tviholder på forhold, selv om det er elendig, i redsel for å være alene, men det tror jeg ikke er bare kvinner, og jeg tror absolutt ikke at det er overtvekt av at kvinner over 40 år er slik. Jeg oppfatter det som en redsel, idealisme og umodenhet som i større grad er tilstede hos unge kvinner enn voksne kvinner. Påstanden om at kvinner over 40 år finner seg i mer, og dårligere forhold, må du gjerne dokumentere. Det stemmer overhodet ikke med hva jeg selv har opplevd og hva jeg ser. Jeg er 45 år, og hadde jeg må blitt singel skulle det virkelig riktig mann til for å inngå nytt forhold. Som samtlige single voksne kvinner jeg kjenner er klare på, og heller velger å forbli singel enn å ta til takke med noe. Mye mer kritisk og veloverveid i forhold til å inngå forhold enn man var som ung, og hadde en merkelig følelse av at ting hastet, som gjorde at man for fort og galt ga menn en sjanse, og for mange sjanser. Skulle "fikse", selv om mannen ikke samarbeidet om det overhodet. Poenget var at flere attraktive kvinner går for uattraktive menn etter at den biologiske klokken har stoppet, selv om de har hatt høye krav da de var yngre. Anonymkode: d05b7...3f0
LillEve Skrevet 8. januar 2021 #89 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har ikke hatt mer enn 6 forhold, så er innenfor. Anonymkode: cfbf9...c04 Ja, men hvem er du til å bestemme hvor mange forhold som er innafor? Hvor mange man skal prøve med? Skal man bli kjæreste med noen for å prøve? Hva er fasiten? Hva om de du kritiserer også holder på med menn, men de innleder bare ikke forhold med dem? I tillegg påstår du at kvinner velger seg menn som er utro, bare fordi du selv har hatt flaks med mennene du har valgt. Jeg skjønner at det er velment, og selvsagt burde vi alle være flinkere til å ikke dømme folk etter idiotiske ting som sko, som du hadde et eksempel med. Men kanskje ikke anta at alle kvinner er så overfladiske? 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #90 Skrevet 8. januar 2021 Jeg er singel fordi jeg er bifil og ikke takler tanken på menn akkurat nå, dessuten har jeg lenge vært forelsket i en kvinne som bor i et annet land og vi snakker av åpenbare grunner kun over nett for tiden. Jeg har også bestemt meg for å ikke havne i noe forhold før jeg har fått full kontroll over livssituasjonen min og helse etter noen tøffe år med motbakker -så jeg ser altså etter absolutt ingen, og i hvertfall ikke noen som er så mye bedre enn meg på alle områder, da jeg heller har mye mer behov for noen som kan forstå min livssituasjon, ikke "stå over meg" eller "ta kontroll". Er det en ting jeg virkelig er ferdig med så er det at andre tror de har rett til å styre meg og mitt liv, det blir ikke forhold på meg før jeg møter et menneske som er villig til å la meg få ha separat økonomi over lang tid f.eks. Og..aller helst en bestemt kvinne. for å være helt ærlig. Anonymkode: f6b26...dc1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #91 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har ikke hatt mer enn 6 forhold, så er innenfor. Anonymkode: cfbf9...c04 Seks forhold? Etter min definisjon av «forhold» er det vanvittig mye. Anonymkode: 62972...f5b 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #92 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva med en lege og en jurist? Vidt forskjellige yrker og utdannelser. Kunne de funnet hverandre, mener du? Anonymkode: 62972...f5b Ja selvsagt. En utdannelse er noe mer enn spesialistkunnskap, unntaket er jo nettopp profesjonsstudier som lege og jurist, men de har begge i det minste exphil og det er plenty av historie i juss utdanning. Hvis disse to personene kun interesserer seg for hhv. juss og medisin så har de ikke noe til felles med noen. Poenget med grunnleggende utdannelse er å lære seg å tenke, kunne finne kunnskap og å kunne vurdere og diskutere/argumentere, ikke spesialistkunnskap. Jo mer man lærer om verden, jo mer interesserer man seg. Anonymkode: f137c...aea 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #93 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Poenget var at flere attraktive kvinner går for uattraktive menn etter at den biologiske klokken har stoppet, selv om de har hatt høye krav da de var yngre. Anonymkode: d05b7...3f0 Dette er ikke under noen omstendighet sant. Det er ingen enslige kvinner som tar til takke med noe de ikke ønsket ETTER at de ikke lenger er fertile. Da er jo hele poenget borte. Anonymkode: f137c...aea 7
Hjertefisk Skrevet 8. januar 2021 #94 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Problemet er når du ikke LESER hva som skrives. Forskjellen mellom menn og kvinners utdanningsnivå øker, og i mange kommuner er andelen høyt utdannede kvinner mer enn dobbelt så stor som andelen menn. Andelen menn med høyere utdanning var 29,5% i 2017, mens andelen kvinner var 37,2% på landsbasis. I 2017 hadde kvinner høyere utdanningsnivå enn menn i alle landets kommuner. Spørsmålet da: hvor mange menn er tilgjengelig for alle de kvinnene med høyere utdanning som ønsker seg mann med enten samme eller høyere utdanning? Anonymkode: cfbf9...c04 Jeg leste hva som stod. Men ts kom med en påstand om at kvinner var i overtall. Det var feil. Sånn sett bør man snu om på debatten. Det er ikke nok kvinner til menn. Derfor vil mange norske menn tragisk nok ende opp singel uansett hva de gjør. For å øke sjangsen for å finne seg en partner bør mannen jobbe mer med å gjøre seg attraktiv på markedet. F.eks via utdanning eller personlig utvikling. Kvinner får det jo tydeligvis til og vi skal vistnok være det svake kjønn? Dessuten synes jeg det er tåpent å be kvinner senke kravene. De fleste av oss er ikke statusjegere. Vi har krav ja, men de fleste kravene går på moral og respekt og bør ikke vike uansett. Ikke oppfordre oss til å få barn med idioter. For barn av idioter ender ofte opp med å bli idioter selv. Ikke bra for samfunnet på sikt det heller. Og hvis man oppfordrer en resurssterk kvinne til å bli sammen med en partner hun mistrives med, så vil hun ikke lengre være en resurs for vårt samfunn. Konklusjon: la oss nå bare være i fred. Hvis en kvinne er desperat nok så kommer hun alltids til å senke kravene etterhvert. 5
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #95 Skrevet 8. januar 2021 Akkurat nå er jeg singel fordi jeg ikke gidder å kaste bort tid på å være i et forhold, bare for å være i et forhold. Jeg klarer meg utmerket selv. Har voksne barn og kun meg selv å ta hensyn til i hverdagen. Sterk kjemi er avgjørende for at jeg skal gå inn i et nytt forhold. Det må være noe jeg føler, noe som kan være et tilskudd til et allerede godt liv. Anonymkode: 1ff3a...844 1
Trolltunge Skrevet 8. januar 2021 #96 Skrevet 8. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Poenget var at flere attraktive kvinner går for uattraktive menn etter at den biologiske klokken har stoppet, selv om de har hatt høye krav da de var yngre. Anonymkode: d05b7...3f0 Jeg tror heller at man har modnet til å være bevisst på hvilke kvaliteter som VIRKELIG betyr noe i et forhold. Dessuten liker gjerne voksne kvinner voksne menn, og menn eldes også. Blir kanskje mindre attraktive angående utseende, slik objektivt sett. Overfladisk. Det er klart jeg var med objektivt sett penere menn da jeg var yngre. Jeg var objektivt sett penere selv da. Mennesker er generelt penere når vi er unge. Mer perfekt ansikt og kropp. Det hadde likevel vært totalt uaktuelt for meg å gå for menn på 20-30 år nå som jeg er 45 år. Altså ville menn også være 40-55 år, og over sin primetime utseendemessig. (Selv om noen menn hevder at menn blir mer attraktive med alderen. Hvilket egentlig har mest med modenhet og å være trygg på seg selv å gjøre, for beklager menn, rent utseendemessig forfaller dere også. Utstråling, personlighet og selvtillit kan imidlertid øke med alderen, og det er attraktivt.) Du konkluderer rart synes jeg. Endret 8. januar 2021 av Trolltunge 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #97 Skrevet 8. januar 2021 52 minutter siden, AnonymBruker said: Seks forhold? Etter min definisjon av «forhold» er det vanvittig mye. Anonymkode: 62972...f5b Dét kommer vel kanskje an på hvor lenge forholdene varte? Jeg har hatt to lengre forhold (er i et av dem nå) og resten som varte kort (noen vil ikke kalle det forhold en gang). Jeg slo opp de fleste gangene, ikke fordi utseende eller høyden var et problem, men fordi personligheten viste seg å være rævva. Anonymkode: cfbf9...c04 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #98 Skrevet 8. januar 2021 1 hour ago, LillEve said: Ja, men hvem er du til å bestemme hvor mange forhold som er innafor? Hvor mange man skal prøve med? Skal man bli kjæreste med noen for å prøve? Hva er fasiten? Hva om de du kritiserer også holder på med menn, men de innleder bare ikke forhold med dem? I tillegg påstår du at kvinner velger seg menn som er utro, bare fordi du selv har hatt flaks med mennene du har valgt. Jeg skjønner at det er velment, og selvsagt burde vi alle være flinkere til å ikke dømme folk etter idiotiske ting som sko, som du hadde et eksempel med. Men kanskje ikke anta at alle kvinner er så overfladiske? Jeg skjønner at det av og til er fryktelig vanskelig å lese. Nå linker jeg til her én gang til, som er der jeg tok HI fra: https://www.nettavisen.no/livsstil/ekspertpanelet-med-oppfordring-til-single-damer-mange-star-i-fare-for-a-ikke-finne-en-kjareste/s/12-95-3423915694 Vil være fantastisk om noen klarer å lese det. Også her: https://www.nettavisen.no/livsstil/finner-du-alltid-noe-feil-med-datene-dine-da-bor-du-lese-psykologens-tips/s/12-95-3423659885 ~Ts Anonymkode: cfbf9...c04 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #99 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dette er ikke under noen omstendighet sant. Det er ingen enslige kvinner som tar til takke med noe de ikke ønsket ETTER at de ikke lenger er fertile. Da er jo hele poenget borte. Anonymkode: f137c...aea Det skjer hele tiden, se rundt deg. De er lei av å lete og ønsker ikke å være alene lenger. Anonymkode: d05b7...3f0
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #100 Skrevet 8. januar 2021 Trolltunge skrev (21 minutter siden): Jeg tror heller at man har modnet til å være bevisst på hvilke kvaliteter som VIRKELIG betyr noe i et forhold. Dessuten liker gjerne voksne kvinner voksne menn, og menn eldes også. Blir kanskje mindre attraktive angående utseende, slik objektivt sett. Overfladisk. Det er klart jeg var med objektivt sett penere menn da jeg var yngre. Jeg var objektivt sett penere selv da. Mennesker er generelt penere når vi er unge. Mer perfekt ansikt og kropp. Det hadde likevel vært totalt uaktuelt for meg å gå for menn på 20-30 år nå som jeg er 45 år. Altså ville menn også være 40-55 år, og over sin primetime utseendemessig. (Selv om noen menn hevder at menn blir mer attraktive med alderen. Hvilket egentlig har mest med modenhet og å være trygg på seg selv å gjøre, for beklager menn, rent utseendemessig forfaller dere også. Utstråling, personlighet og selvtillit kan imidlertid øke med alderen, og det er attraktivt.) Du konkluderer rart synes jeg. Det er mange menn og kvinner som er attraktive og ser bra ut etter fylte 40,men det er ikke disse mennene kvinner går etter lengre. De er vel lei av menn som virker høye på seg selv (for det gjør attraktive menn uansett hvor gamle de er) og de orker vel ikke at andre kvinner skal prøve seg på dem. Anonymkode: d05b7...3f0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå