AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Jeg skal gå fra mannen min. Vi har ett barn på under 1 år. Han er i permisjon nå, men jeg tar barnet med en gang jeg kommer hjem, og alt om natta osv. Er så vidt mannen orker å stelle barnet, og han sitter helst på telefonen hele tiden og vil at barnet skal leke for seg selv. Nå mener han at han skal ha barnet 50/50. Og at han skal bruke advokat og ta meg til retten om han ikke får det, og bruke ting mot meg som jeg har gjort lenge før jeg fikk barn. Er det sannsynlig at han vil få 50/50 fordeling på ett så lite barn? Jeg ammer jo fortsatt, også om natta, og barnet er mest knyttet til meg og gråter bare jeg går. Anonymkode: 338ec...db3
Fjaselina Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Kanskje ikkje enno, men om han krev 50/50 vil han sikkert få det f eks når barnet er 2-3 år 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Google samvær for barn under 3 år. Er eget opplegg for det. Er ikke anbefalt med 50/50 før barnet er 3 år. Hyppig, korte besøk er anbefalt i starten, så gradvis med overnatting. Holder på med det samme selv her. Anonymkode: ac440...19e 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Si nei, ikke signere noe. Husk at familievernkontoret KUN rådgir, de har ikke myndighet til å bestemme noe. Mannen din må bare kontakte advokat sier du. Advokaten vil da realitetsorientere ham. Det dømmes ikke 50/50 i retten. Anonymkode: 76181...1bb 19
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Nei. Retten vil ikke dømme det. Ting du har gjort før barnet ble til, er irrelevant og en dommer vil ikke bry seg om det. Heller ikke evt en sakkyndig med mindre det er noe som preger deg nå. Dra fra han asap, så overtar du permisjonen. Anonymkode: 759fe...a13 14
Kenelz Skrevet 8. januar 2021 #7 Skrevet 8. januar 2021 Selvom dere ikke går overens sammen må du selv huske at barnefar er like viktig som barnemor. Akkurat nå er barnet for liten til å vær borte fra mor, men fra 2-3 års alderen skal det som regel gå greit. Er han en god far så skal man ikke vær egoistisk (leser at du mener han ikke er det akkurat nå, men det kan fort forandre seg - og om det gjør det så tenk på barnets beste). 8
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #8 Skrevet 8. januar 2021 Fjaselina skrev (7 timer siden): Kanskje ikkje enno, men om han krev 50/50 vil han sikkert få det f eks når barnet er 2-3 år Det er slett ikke sikkert. Det er ikke ofte det dømmes 50/50. Ts får omsorgen nå, og hvis han skal få 50/50 om noen år må han stille opp skikkelig i mellomtiden og bevise at han klarer det. Gjør han det er vel også 50/50 greit da. Anonymkode: a6053...26f 6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #9 Skrevet 8. januar 2021 Nei, han vil ikke få femti prosent omsorg, og mest sannsynlig vil han ikke ønske det, heller, han bare sier det for å true deg til å bli. Anbefaler deg å gå så fort som mulig, du får flere fordeler av det: gode støtteordninger, overta hans permisjon, du får hovedomsorgen. Anonymkode: 16273...cfb 5
Skiftenøkkel Skrevet 8. januar 2021 #10 Skrevet 8. januar 2021 Møt han heller på halvveien. Delt bosted med ulik botid, intensjon om 50/50 på sikt. Trapp opp samværet jevnt og trutt. 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #11 Skrevet 8. januar 2021 Nei, ikke nå. Men etter fylte 3, så muligens. Ei venninne av meg var nettopp i samme situasjon. Hans rabalder kom ikke han positivt til gode - ordningen endte på permanent basis dårligere for hans del. Hans trakasserende oppførsel ble bemerket at instansene. Det kan bli dyrt for dere, men heller nå enn å vente? Anonymkode: c0c08...fba 5
Iia Skrevet 8. januar 2021 #12 Skrevet 8. januar 2021 Tviler på at et så lite barn skal bo 50/50. Kanskje senere hvis dere kan samarbeide, bor i nærheten av hverandre slik at barnet kan ha samme barnehage, skole etc
GammelKaktus Skrevet 8. januar 2021 #13 Skrevet 8. januar 2021 For en drittsekk, sier jo mer om han enn om deg hvis han skal dra opp dritt som du har gjort før du fikk barn. Spiller ingen rolle hva du gjorde for du hadde jo ikke barn på den tiden, Han bruker bare dette for å ha kontroll på deg. 4
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #14 Skrevet 8. januar 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 time siden): For en drittsekk, sier jo mer om han enn om deg hvis han skal dra opp dritt som du har gjort før du fikk barn. Spiller ingen rolle hva du gjorde for du hadde jo ikke barn på den tiden, Han bruker bare dette for å ha kontroll på deg. Ja, jeg har hatt en litt eksprimentell ungdomstid. Og for det så driver han å kaller meg narkoman osv, selv om det overhodet ikke er tilfellet. Og den dag i dag så drikker jeg ikke en gang. Mens han selv drikker gjerne opp til flere ganger i uken, krangler og styrer. Jeg mener jo at det er det som er nå som er relevant, ikke det som var for 4 år siden... TS Anonymkode: 338ec...db3 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #15 Skrevet 8. januar 2021 Er bare kjemperedd for at jeg skal miste barnet eller at han skal få det masse, fordi det tror jeg rett og slett ikke er bra for barnet. Går med vondt i magen konstant pga dette. TS Anonymkode: 338ec...db3 1
Gjest Chroma Skrevet 8. januar 2021 #16 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg har hatt en litt eksprimentell ungdomstid. Og for det så driver han å kaller meg narkoman osv, selv om det overhodet ikke er tilfellet. Og den dag i dag så drikker jeg ikke en gang. Mens han selv drikker gjerne opp til flere ganger i uken, krangler og styrer. Jeg mener jo at det er det som er nå som er relevant, ikke det som var for 4 år siden... TS Anonymkode: 338ec...db3 Så han valgte bevisst å få barn med en narkoman? Ikke la han trekke deg ned, han kommer ikke langt med det. Det setter bare han selv i et negativt lys.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #17 Skrevet 8. januar 2021 B L I E N I GE !!!!!!!!! Hvis jeg hadde kjent deg, skulle jeg ropt det inn i øret ditt TS. Det kommer fra en som er på sitt tredje år i en foreldrekonflikt om samvær. Barnet, du, barnet og mannen og barnet har et helvete foran dere hvis dere ikke finner ut av det. Spesielt barnet. Vær litt raus. Så får du det samme tilbake. Si at 50-50 er målet på sikt og si det fordi du mener det. Anonymkode: f50dd...3e1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #18 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg skal gå fra mannen min. Vi har ett barn på under 1 år. Han er i permisjon nå, men jeg tar barnet med en gang jeg kommer hjem, og alt om natta osv. Er så vidt mannen orker å stelle barnet, og han sitter helst på telefonen hele tiden og vil at barnet skal leke for seg selv. Nå mener han at han skal ha barnet 50/50. Og at han skal bruke advokat og ta meg til retten om han ikke får det, og bruke ting mot meg som jeg har gjort lenge før jeg fikk barn. Er det sannsynlig at han vil få 50/50 fordeling på ett så lite barn? Jeg ammer jo fortsatt, også om natta, og barnet er mest knyttet til meg og gråter bare jeg går. Anonymkode: 338ec...db3 Herlifred for en styrete mann du har. Stakar deg. Er så heldig som har en mann som vil at mor skal bestemme. Meg og min mann har en femåring sammen. Vi sliter litt i forholdet vårt etter 10år som samboere. Hvis vi drar fra hverandre så vil han helst at jeg skal ha omsorgen for vår sønn. Man må være voksen å finne ut ting sammen uten å hyre inn på advokat. En ettåring er uansett for liten for 50/50. Barn under 3år er ikke anbefalt det. Anonymkode: 9aee8...f46 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #19 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): B L I E N I GE !!!!!!!!! Hvis jeg hadde kjent deg, skulle jeg ropt det inn i øret ditt TS. Det kommer fra en som er på sitt tredje år i en foreldrekonflikt om samvær. Barnet, du, barnet og mannen og barnet har et helvete foran dere hvis dere ikke finner ut av det. Spesielt barnet. Vær litt raus. Så får du det samme tilbake. Si at 50-50 er målet på sikt og si det fordi du mener det. Anonymkode: f50dd...3e1 Ikke alle tilfeller skal man føye seg om det ikke er til det beste for barnet, nei. Handler ikke om å være "raus" 🤦🏻♀️ Bare om han er en bra far som gjør det beste for barnet bør han få 50/50 ved 3årsalder. Ikke før, og ikke bestandig det fungerer for barnets beste etter fylte 3 år heller! At han truer mor sier mye, narsissister gjør sånt og ingen er tjent med å være 50% hos sånne! Anonymkode: bf817...739 10
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #20 Skrevet 8. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): B L I E N I GE !!!!!!!!! Hvis jeg hadde kjent deg, skulle jeg ropt det inn i øret ditt TS. Det kommer fra en som er på sitt tredje år i en foreldrekonflikt om samvær. Barnet, du, barnet og mannen og barnet har et helvete foran dere hvis dere ikke finner ut av det. Spesielt barnet. Vær litt raus. Så får du det samme tilbake. Si at 50-50 er målet på sikt og si det fordi du mener det. Anonymkode: f50dd...3e1 Hadde heller ikke ønsket å kjenne deg om du roper andre i øret 🙃🙃🙃🙃 Anonymkode: bf817...739 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå