Djungelvrål Skrevet 10. januar 2021 #21 Del Skrevet 10. januar 2021 Nei, det er de ikke. De er en samling gener som er helt verdiløse uten et friskt egg og de rette forholdene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #22 Del Skrevet 10. januar 2021 Det er peniser som skaper liv. Derfor er penisen vårt viktigste og vakreste organ ❤️ Anonymkode: 8ed08...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. januar 2021 #23 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er peniser som skaper liv. Derfor er penisen vårt viktigste og vakreste organ ❤️ Anonymkode: 8ed08...867 Den leder bare spermiene ut og er ellers helt verdiløs. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #24 Del Skrevet 10. januar 2021 Tror denne kan være noe for TS: The Cartoon Guide to Genetics Anonymkode: c2cb4...8d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #25 Del Skrevet 10. januar 2021 Pulchra skrev (2 timer siden): Jo, men tenk på det, noen dyr har evnen til å lage unger uten et hunkjønn, dermed er jo livet laget i selve gutten kan man si, hvorfor skulle ikke det samme gjelde oss? Du har ikke hatt biologi enda og lært om celledeling og slikt? Anonymkode: 37746...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 10. januar 2021 #26 Del Skrevet 10. januar 2021 Da måtte jo alle ha arvet personligheten til faren sin. Det har iallefall ikke jeg gjort, selv om jeg gjerne skulle hatt noe. Pappa er alvorlig, ryddig og rolig. Jeg roter, blir fort rastløs og ler masse. (Og ja, han er faren min ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #27 Del Skrevet 12. januar 2021 Tamsi skrev (På 10.1.2021 den 22.05): Da måtte jo alle ha arvet personligheten til faren sin. Det har iallefall ikke jeg gjort, selv om jeg gjerne skulle hatt noe. Pappa er alvorlig, ryddig og rolig. Jeg roter, blir fort rastløs og ler masse. (Og ja, han er faren min ) En sædcelle trenger ikke ha nøyaktig like gener som opphavet. Det samme gjelder egget. Noe som kan medføre at du ligner mye mer på oldemor eller en bestefar enn dine egne foreldre gjør.... Anonymkode: eb7f0...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynlen Skrevet 12. januar 2021 #28 Del Skrevet 12. januar 2021 Du er ikke så nytenkende som du tror. https://no.wikipedia.org/wiki/Homunculus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #29 Del Skrevet 12. januar 2021 Pulchra skrev (På 7.1.2021 den 14.10): Ja, den vanlige tankegangen er at det er gener og at livet starter når en spermie går inni en celle, men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt og at cellen den går inn i bare gir luft og næring til at den vokser seg fullt som et menneske, bare de med vilje nok går inni cella fordi de ønsker å vokse og være en del av verden, ja ganske fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter Du motsier deg selv. Den kan ikke være fullt utviklet og deretter "vokse seg fullt som et menneske", som du så elegant formulerte det. Da er den per definisjon ikke fullt utviklet. Anonymkode: aa6ef...5ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 12. januar 2021 #30 Del Skrevet 12. januar 2021 Pulchra skrev (På 7.1.2021 den 14.10): Ja, den vanlige tankegangen er at det er gener og at livet starter når en spermie går inni en celle, men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt og at cellen den går inn i bare gir luft og næring til at den vokser seg fullt som et menneske, bare de med vilje nok går inni cella fordi de ønsker å vokse og være en del av verden, ja ganske fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter Lærer man ingenting på skolen lenger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #31 Del Skrevet 12. januar 2021 On 1/7/2021 at 2:10 PM, Pulchra said: fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter Pussig da at noen ligner mer på mor enn far. Anonymkode: adef1...909 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #32 Del Skrevet 12. januar 2021 Pulchra skrev (På 7.1.2021 den 14.10): Ja, den vanlige tankegangen er at det er gener og at livet starter når en spermie går inni en celle, men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt og at cellen den går inn i bare gir luft og næring til at den vokser seg fullt som et menneske, bare de med vilje nok går inni cella fordi de ønsker å vokse og være en del av verden, ja ganske fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter Det er mye rart en skal lese før øynene detter ut. (For å vri litt på et etablert uttrykk.) Kjære TS, dette er fri fantasi, og ikke noe verken du eller andre "vet". Skal du klare å ha noe som likner på nyttige diskusjoner med andre mennesker må du lære deg å skille mellom dette. Anonymkode: be9d1...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. januar 2021 #33 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 10.1.2021 den 22.01): Du har ikke hatt biologi enda og lært om celledeling og slikt? Anonymkode: 37746...58f Kanskje han ikke vet at han ikke har en livmor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #34 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En sædcelle trenger ikke ha nøyaktig like gener som opphavet. Det samme gjelder egget. Noe som kan medføre at du ligner mye mer på oldemor eller en bestefar enn dine egne foreldre gjør.... Anonymkode: eb7f0...140 Du arver 50% av hver forelder. Det er riktig at en kan ligne veldeig på f.eks en mormor men det er fordi de genene er arvet ned fra mormor til mor også videre til barn. Man arver noe som allerede finnes hos mor. kan ikke arve noe som ikke finnes. Anonymkode: 10945...dc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 14. januar 2021 #35 Del Skrevet 14. januar 2021 Pulchra skrev (På 10.1.2021 den 19.16): Jo, men tenk på det, noen dyr har evnen til å lage unger uten et hunkjønn, dermed er jo livet laget i selve gutten kan man si, hvorfor skulle ikke det samme gjelde oss? Hvilke dyr da? Jeg kjenner til noen dyr som hvor hunnen kan få barn alene. Komodovaranen er vel den mest kjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 24. januar 2021 #36 Del Skrevet 24. januar 2021 Det mange ikke vet, og som det ikke er blitt forsket på før de siste årene er at eggets utvelgelsesprosess er mye viktigere og har en større rolle enn først antatt. Det er ikke sånn at den første sædcellene slipper inn i egget passivt. Egget i seg selv har mekanismer som kun slipper inn den riktige sædcella av alle de som skulle nå frem innen levetiden til egget (ca.24t). Så hvorfor ikke da vri på det og si at eggcella er fullt utviklet og sædcellen bare er næring og mineraler som egget trenger i sin selvrealisering? 🙈😂 Det er også sånn at de indre kjønnsorganene til kvinnen er utformet slik at kun noen få når frem til egget fordi det er dårlig med for mange sædceller nære egget på en gang. Det øker sannsynligheten for dobbelt-befruktning og 46 + 23 kromosomer 😳 Altså ikke forenlig med liv. Så kvinnens kjønnsorgan er i aller høyeste grad med på seleksjonsprosessen og ikke bare noe som "mottar" hva som helst fra en mann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #37 Del Skrevet 24. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 14.16): Burde menn da bli tiltalt for drap hver gang en sædcelle ikke finner et egg og bare dør i et tørkepapir? Anonymkode: 0288a...896 De som svelger ladningen bør da tiltales for kannibalisme, regner jeg med...? Anonymkode: 416e1...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2021 #38 Del Skrevet 24. januar 2021 Pulchra skrev (På 7.1.2021 den 14.10): Ja, den vanlige tankegangen er at det er gener og at livet starter når en spermie går inni en celle, men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt og at cellen den går inn i bare gir luft og næring til at den vokser seg fullt som et menneske, bare de med vilje nok går inni cella fordi de ønsker å vokse og være en del av verden, ja ganske fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter Dette var faktisk noe folk trodde på i gammel tid. At kvinnens funksjon bare var å være et sted hvor sædcellen/barnet kunne vokse og utvikle seg. Så etter hvert fant man ut mer. At det var både mannen og kvinnen som bidro for at det skulle bli et barn. Så din tankegang har absolutt vært reell en gand. Men den er forkastet for ekstremt mange år siden! Anonymkode: f3ee9...7c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå