Gå til innhold

Visst at du en spermie er fult utviklet?


Gjest Pulchra

Anbefalte innlegg

Gjest Pulchra

Ja, den vanlige tankegangen er at det er gener og at livet starter når en spermie går inni en celle, men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt og at cellen den går inn i bare gir luft og næring til at den vokser seg fullt som et menneske, bare de med vilje nok går inni cella fordi de ønsker å vokse og være en del av verden, ja ganske fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter

Endret av Pulchra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, er det sånn det er? Hva med gener og kromosomer og det der?

Anonymkode: 2d3e0...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter og menn er seg selv nok fra starten av altså?  Det visste en del av oss fra før av.  :lur: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulchra skrev (4 minutter siden):

Ja, den vanlige tankegangen er at det er gener og at livet starter når en spermie går inni en celle, men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt og at cellen den går inn i bare gir luft og næring til at den vokser seg fullt som et menneske, bare de med vilje nok går inni cella fordi de ønsker å vokse og være en del av verden, ja ganske fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter

Burde menn da bli tiltalt for drap hver gang en sædcelle ikke finner et egg og bare dør i et tørkepapir?

Anonymkode: 0288a...896

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Burde menn da bli tiltalt for drap hver gang en sædcelle ikke finner et egg og bare dør i et tørkepapir?

Anonymkode: 0288a...896

Har også tenkt på dette. Hvorfor er så mange i mot at kvinner tar abort? Det kan skje kanskje en gang i livet deres. Mens menn gjør dette omtrent hver dag. 

Anonymkode: a65dd...dae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulchra skrev (11 minutter siden):

Ja, den vanlige tankegangen er at det er gener og at livet starter når en spermie går inni en celle, men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt og at cellen den går inn i bare gir luft og næring til at den vokser seg fullt som et menneske, bare de med vilje nok går inni cella fordi de ønsker å vokse og være en del av verden, ja ganske fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter

Rart da att halvparten kommer fra mor 😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pulchra
Enmanelskeråhate skrev (På 7.1.2021 den 14.21):

Rart da att halvparten kommer fra mor 😂😂

 

Jo, men tenk på det, noen dyr har evnen til å lage unger uten et hunkjønn, dermed er jo livet laget i selve gutten kan man si, hvorfor skulle ikke det samme gjelde oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pulchra
AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 14.16):

Burde menn da bli tiltalt for drap hver gang en sædcelle ikke finner et egg og bare dør i et tørkepapir?

Anonymkode: 0288a...896

 

Nei, jeg tror de skjønner at det ikke leder noe sted og holder seg tilbake, de svømmer bare videre hvis det er et egg i sikte kan man si, de med viljen til å bli noe mer da, mener jeg

Endret av Pulchra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 14.16):

Burde menn da bli tiltalt for drap hver gang en sædcelle ikke finner et egg og bare dør i et tørkepapir?

Anonymkode: 0288a...896

For ikke å snakke om alle de som ender livet i en sur sokk... :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulchra skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg tror de skjønner at det ikke leder noe sted og holder seg tilbake, de svømmer bare videre hvis det er et egg i sikte kan man si, de med viljen til å bli noe mer da, mener jeg

Ut fra denne logikken så skulle ingen sædprøver ha inneholdt levende spermier, men det gjør de jo... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulchra skrev (På 7.1.2021 den 14.10):

Ja, den vanlige tankegangen er at det er gener og at livet starter når en spermie går inni en celle, men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt og at cellen den går inn i bare gir luft og næring til at den vokser seg fullt som et menneske, bare de med vilje nok går inni cella fordi de ønsker å vokse og være en del av verden, ja ganske fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter

Sinnsykt. Så personligheten kommer fra mannen? Er det derfor unger urydder og griser når de er små? 

Du får bli muslim. De tror jo at menn føder også. En mann skal føde en Allah eller Muhammed. En gud kan visst ikke fødes av en kvinne. 

Anonymkode: 02bba...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere menn dreper tusenvis av personligheter hver dag? 

Anonymkode: 02bba...6cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pulchra
Leo skrev (3 minutter siden):

Ut fra denne logikken så skulle ingen sædprøver ha inneholdt levende spermier, men det gjør de jo... 

 

Ja, men det er liv med mindre vilje og som ikke vil videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/7/2021 at 2:10 PM, Pulchra said:

men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt

Sædcellene er fullt utviklet med personlighet og alt? Dæven, da er det mye personlighet som forsvinner i dass, i kondomer, i papirhåndklær og i munner - for å nevne noe.

Men jeg har forsøkt å snakke til spermen flere ganger, personligheten virker å utebli altså.

Anonymkode: ad1c8...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pulchra
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sædcellene er fullt utviklet med personlighet og alt? Dæven, da er det mye personlighet som forsvinner i dass, i kondomer, i papirhåndklær og i munner - for å nevne noe.

Men jeg har forsøkt å snakke til spermen flere ganger, personligheten virker å utebli altså.

Anonymkode: ad1c8...677

 

Nei, for disse som blir med ut uten grunn har laver viljere og ikke vil videre som liv utenfor kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pulchra skrev (Akkurat nå):

Ja, men det er liv med mindre vilje og som ikke vil videre

Hørt om inseminasjon? IVF? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulchra skrev (18 minutter siden):

 

Jo, men tenk på det, noen dyr har evnen til å lage unger uten et hunkjønn, dermed er jo livet laget i selve gutten kan man si, hvorfor skulle ikke det samme gjelde oss?

Mennesker har ikke den muligheten, egg og sædceller er kun halvparten av oppskriften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulchra skrev (På 7.1.2021 den 14.10):

Ja, den vanlige tankegangen er at det er gener og at livet starter når en spermie går inni en celle, men jeg personlig tror at den allerede er fullt utviklet med personlighet og alt og at cellen den går inn i bare gir luft og næring til at den vokser seg fullt som et menneske, bare de med vilje nok går inni cella fordi de ønsker å vokse og være en del av verden, ja ganske fantastisk også, fordi det betyr at livet blir skapt inni gutter og ikke jenter

Hm, jeg håper du tuller nå, hvis ikke bør du lese deg litt opp på biologi og se hva som skjer under befruktningen og etterpå. Det er ikke sånn at sædcellen vokser inni egget. Det er heller ikke vanlig tankegang å tro at sperm og gener er det samme.

Anonymkode: 5d8f8...04c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...