KaBom Skrevet 28. januar 2022 Forfatter #201 Del Skrevet 28. januar 2022 Vektliste for 2022 Startvekt: 69.9 (20. april 2021) 07.01: 63.7 kg (+1,4 kg fra siste veiing før jul) 14.01: 63.3 kg (-0.4 kg) 21.01: 63.0 kg (-0.3 kg) 28. 01: 62.0 kg (-1 kg) Totalt ned i 2022: 1.7 kg. Det skulle visst ta fire uker og hele januar å bli kvitt de ekstra kiloene fra julen 😂 Men i dag nådde jeg altså en ny laveste vekt. Skulle gjerne ønske at dette var et resultat av en sunn livsstil, men akkurat denne uka er det sykdom som får æren. Jeg rakk å føle meg frisk i nøyaktig 24 timer etter omgangssyken før jeg begynte å kjenne forkjølelsessymptomene komme og i dag våknet jeg til skikkelig halsvondt og en 2-åring med feber, så da ble det nok en sykedag på oss, gitt. Har ikke fått trent en eneste dag denne uka, og begynner å bli ganske frustrert og lei, men det er dessverre ikke noe vi kan gjøre annet enn å ta det med ro og glede oss til vi blir friske igjen. Vi tester foreløpig bare negativt for Covid og jeg håper at det holder seg slik og at jeg snart kan komme sterkere tilbake. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 28. januar 2022 #202 Del Skrevet 28. januar 2022 Gratulerer med ny laveste måling, selv under mindre optimale forhold. For en kjedelig januar for deg! Den har vært ganske drepen generelt, men sykdom… Og syk 2-åring (jeg har også en) kan være ganske slitsomt; spesielt når de ikke er helt syke. Håper feberen ikke vedvarer og dere er raskt på beina. På tirsdag er det februar, ett viktig steg mot lysere tider. Har fått masse snapper denne uken av solboller fra venner nordfra, det er alltid et tegn for meg på at nå snur det skikkelig 🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 28. januar 2022 #203 Del Skrevet 28. januar 2022 Kjedelig med sykdom selv og syke barn, håper det snart blir bedre 😘 Ellers er det jo ikke så viktig hva som er grunnen til det laveste tallet, men at du faktisk er der 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 2. februar 2022 Forfatter #204 Del Skrevet 2. februar 2022 Det har vært litt stille fra meg den uka her. Den forkjølelsen jeg fikk i forrige uke viste seg å være ganske kraftige greier, så jeg har ikke så mye nytt å fortelle om. Har ligget lavt og prøvd å slappe av og bli frisk, men det har ikke vært så veldig lett å få til. Mye slim og gørr, samt dårlig søvn hos 2-åringen har forstyrret søvnen og selv om jeg i teorien har tatt ut egenmelding så har det vært vanskelig å koble helt bort fra hjemmekontoret da det har vært en del å ordne. Men i dag kjenner jeg endelig at det har begynt å løsne litt. Hodet føles litt bedre, og jeg har hakket mer energi enn tidligere i uka, så jeg krysser fingrene for at jeg blir helt frisk i løpet av de neste dagene. Sliter fortsatt med hoste og tett nese, så blir ikke hardtrening med det aller første, men kanskje innen kort tid? 😄 Ellers må jeg ærlig innrømme at kostholdet har sklidd litt ut mens jeg har vært syk. Har vekslet mellom å ha veldig lite matlyst og å spise en del kjeks og bakst. Det har også blitt en del lettvinte løsninger til middag, og jeg har vært alt for dårlig på å drikke vann. Det er ikke noe som stresser meg så veldig, for jeg vet jo at det er enklere å få kjørt rutinene når man er syk, men det hjelper ikke akkurat på det å føle seg vel, heller, så fra og med i morgen skal jeg prøve med på full arbeidsdag og vanlig matplan igjen. Men det er i alle fall skikkelig godt å legge januar bak seg. Februar er jo en kort måned, med en ukes "vinterferie" for vår del om to uker, så nå kommer nok tiden til å gå mye fortere mot vår. På jobben er vi i gang med å avslutte hjemmekontor og jeg gleder meg masse til å gå på jobb i morgenlys om ikke så alt for lenge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #205 Del Skrevet 4. februar 2022 Vektliste for 2022 Startvekt: 69.9 (20. april 2021) 07.01: 63.7 kg (+1,4 kg fra siste veiing før jul) 14.01: 63.3 kg (-0.4 kg) 21.01: 63.0 kg (-0.3 kg) 28. 01: 62.0 kg (-1 kg) 04.02: 63.0 kg (+1 kg) Totalt ned i 2022: 0.7 kg. Ett skritt frem og ett skritt tilbake, kjedelig. 😝 Men hvis det er en uke hvor det gir mening å gå opp en kilo så er det denne. Formen er bedre, men langt ifra helt frisk, mye slim som må hostes opp før jeg er ferdig med denne forkjølelsen, og i tillegg til at kroppen er i ubalanse så har også innsatsen vært deretter. Men får bare løfte blikket og tankene vekk fra det kjipe som har vært og heller tenke fremover. Skal prøve å ta gode valg denne helga, og glede meg til jeg er helt frisk igjen. Blir nok ingen joggetur helt ennå, men skal prøve å komme meg ut på lav intensitet og få litt dagslys i morgen i alle fall, og krysser fingrene for trening enten søndag eller mandag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 4. februar 2022 #206 Del Skrevet 4. februar 2022 Som du ser av mine tall så går det jo veldig opp og ned 🤪 Dette slipper nok fort når bare formen er helt på topp igjen 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 4. februar 2022 #207 Del Skrevet 4. februar 2022 Kom deg ovenpå, så tar du februar med storm etterpå ❤️💪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dundre Skrevet 4. februar 2022 #208 Del Skrevet 4. februar 2022 Enig med de andre her. Få kroppen i vater, så skal du se det ordner seg igjen 👍🏼 God helg, og krya på dig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasifica Skrevet 6. februar 2022 #209 Del Skrevet 6. februar 2022 1kg ned er veldig veldig bra 😄 Håper helgen var bra og at du er motivert for en god uke 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 7. februar 2022 Forfatter #210 Del Skrevet 7. februar 2022 Takk, dere! 😄 Helgen var ikke helt super. Formen steg ikke så mye som jeg håpet på, og jeg sov lite natt til lørdag og søndag. Lørdagen var jeg så slapp at jeg knapt var ute av huset og lovet meg selv å ringe legen i dag hvis det ikke ble bedre. Men det virker som om den slappe helga har gitt litt resultater likevel. For utover søndagen ble formen veldig stigende og hosten mye mindre plagsom, og i natt sov jeg bra for første gang på lenge. Tenkte å prøve meg på en liten økt i dag. Må bli på lav intensitet, for jeg fikk et hosteanfall bare av å småjogge mot busstoppet på vei til jobb i dag, men tror kroppen trenger å strekke/røre litt på seg. Merker at jeg har blitt veldig stiv i musklene av lite bevegelse. Så håper jeg at jeg snart er tilbake for fullt. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #211 Del Skrevet 9. februar 2022 (endret) Endelig kan jeg oppdatere treningslista igjen. 😀 Føles veldig deilig å være tilbake igjen, selv om det foreløpig går forsiktig for seg. Jeg har denne uka følt meg ganske frisk og opplagt på formiddagene, men har hatt veldig lite energi etter jobb. Ting har gått i ett på jobb og på ettermiddagene hjemme, så på kveldene er jeg fortsatt avhengig av å hvile. Det ble for eksempel ikke en økt på mandag slik jeg først hadde tenkt. Men i går fikk jeg endelig kvinnet meg opp til å ta en raskt økt. Ble 40 minutter med cardio på medium intensitet. Januar 2022: 13 økter Trening februar 2022 1. økt: 8. februar, 40 minutter cardio Endret 10. februar 2022 av KaBom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 9. februar 2022 #212 Del Skrevet 9. februar 2022 Godt å se at du får fått bevegd på kroppen og er på veie tilbake til deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 10. februar 2022 Forfatter #213 Del Skrevet 10. februar 2022 Takk @Bokdamen. Det er virkelig deilig å være litt tilbake igjen. Litt kjedelig å vite at jeg må trene meg litt opp igjen, men heldigvis er nok grunnformen fortsatt der. Slo til med en løpeøkt i kveld også. Ble seks km på 34 minutter. Fornøyd med tiden, men jeg merker at kroppen var litt ute av flyten likevel. Jeg kunne for eksempel ikke løpt noe særlig lengre og ble veldig stiv på slutten. Jeg angrer aldri på noen av løpeturene jeg har hatt, og synes det er veldig deilig å få litt frisk luft og komme seg litt ut på vinterstid. Men samtidig må jeg helt ærlig innrømme at jeg gleder meg vilt til det blir litt varmere og lysere. Familien AS holder meg stort sett opptatt på ettermiddagene, så det er først klokka 19 at jeg starter løpeturer i hverdager, og det er ikke alltid så lett å motivere seg til å gå ut i mørket. 😅 Men nå er det bare en liten måned igjen av mørkeløpingssesongen, så jeg får prøve å avslutte med stil. Januar 2022: 13 økter Trening februar 2022 1. økt: 8. februar, 40 minutter cardio 2. økt: 10. februar, 6km joggetur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #214 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) Vektliste for 2022 Startvekt: 69.9 (20. april 2021) 07.01: 63.7 kg (+1,4 kg fra siste veiing før jul) 14.01: 63.3 kg (-0.4 kg) 21.01: 63.0 kg (-0.3 kg) 28. 01: 62.0 kg (-1 kg) 04.02: 63.0 kg (+1 kg) 11.02: 63.3 kg (+0.3 kg) Totalt ned i 2022: 0.4 kg. Må le litt av ukens vekt. Dette går jo ikke akkurat veien. 😂 Jeg har stort sett fulgt planen og rutinene mine, men har også hatt noen slacke dager der jeg har forsynt meg dobbelt av kaloririk middag osv. så jeg er ikke overrasket over at det ble opp igjen. Jeg vil jo spise sunt selv om jeg er sjuk, men motivasjonen til å være helt nøye på maten har forsvunnet litt når jeg har gått så lenge uten trening. Heldigvis er formen bra igjen nå, så nå ser jeg virkelig frem til å jobbe fremover mot påske og målet jeg har satt meg om å veie 60 kg til da. I går var jeg ute og spiste for første gang på evigheter sammen med en gjeng tidligere kolleger. Ble mye og mat og flere øl, men det føltes virkelig verdt det. Og jeg følte meg veldig fin i skjørt og en gammel bluse som jeg fikk på meg for første gang uten at knappene i front var for stramme. 😄 I dag ble det frossenpizza til frokost for å reparere formen litt, men helt uten anger og skam. Jeg er så lite ute på sosiale ting, så unner meg selv det. Får ta det igjen med en treningsøkt i morgen. Jeg var også ute og løp med løpegruppa på jobben i går. Første gang på noen uker at jeg fikk vært med, og veldig deilig med løping i dagslys for en gangs skyld. Januar 2022: 13 økter Trening februar 2022 1. økt: 8. februar, 40 minutter cardio 2. økt: 10. februar, 6km joggetur 2. økt: 11. februar, 7,5 km joggetur Endret 12. februar 2022 av KaBom 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 12. februar 2022 #215 Del Skrevet 12. februar 2022 Høres ut som en perfekt fredag 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 15. februar 2022 Forfatter #216 Del Skrevet 15. februar 2022 Titter innom for å oppdatere treningslista. På søndag fikk jeg endelig løpt en langtur igjen. Føltes bra, men samtidig så var ikke formen på topp. Jeg ble veldig stiv mot slutten av økta og etterpå. I dag skulle jeg egentlig løpe igjen, men jeg feiget ut på grunn av at det har snødd og regnet litt om hverandre i det siste og jeg er lei av å løpe med brodder. Det ble en økt med styrke i stedet. Vektene føltes jaggu tunge etter noen ukers pause i styrketreningen, men ellers var det en grei økt. Føles bra å ha funnet treningsflyten igjen etter mye sykdom, men samtidig så merker jeg at motivasjonen er litt svingende. Det er litt tyngre å trene igjen nå, og jeg har også vært veldig værsyk i det siste. Jeg vet jo rent logisk sett at vinteren ikke er over ennå, men jeg lengter sånn etter våren at jeg fortsatt blir skuffa hver dag jeg våkner til slaps og snø utenfor. 😂 Har kjøpt meg et par nye sneakers som jeg gleder meg vilt til å prøve, men det er helt uaktuelt å skulle ofre nye, fine sko i det føret som er her for tiden. Jeg har også slitt litt med maten de siste dagene, noe som er med på å påvirke humøret. Spiste ute og sent i seng på fredag, junk til frokost lørdag, morsdagskos på søndag og kollega som bakte kake samme dag som jeg glemte den sunne lunsjen min hjemme… Jeg lar meg ikke stresse av et par sånne dager så lenge det er unntak, men nå kjenner jeg at det har blitt litt mye på kort tid og at det er på tide å ta seg sammen før det bikker over. Orker ikke en ny runde som i jula der jeg gikk opp flere kilo og brukte mange uker på å gå ned igjen. Og ikke minst så fungerer kroppen min dårligere på mye sukker. Neste uke skal jeg avspasere en del og får flere fridager hjemme med familien. Gleder meg mye til det, men spent på om jeg klarer å holde meg til spiserutinene mine. Jeg funker egentlig best på hverdager, for da er rytmen og alle måltid helt satt, men må bare prioritere og spise til faste tider slik at jeg ikke går rundt og er småsulten og tyr til raske løsninger. Vurderer å begynne å telle kalorier akkurat disse dagene bare for å ha mer oversikt. Men sånn ellers er jeg godt fornøyd med å ha klart 18 økter hittil i år, særlig når over 3 uker har gått med til sykdom og jeg ikke har følt meg helt på topp. Januar 2022: 13 økter Trening februar 2022 1. økt: 8. februar, 40 minutter cardio 2. økt: 10. februar, 6km joggetur 3. økt: 11. februar, 7,5 km joggetur 4. økt: 13. februar, 10 km joggetur 5. økt: 15. februar, 40 minutter helkropp styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #217 Del Skrevet 17. februar 2022 Prøvde å ta en løpetur i går, men måtte stoppe etter 2 km da det ene kneet mitt begynte å hangle. Jeg har kjent at det har vært noe der i et par dager, ikke veldig vondt, men noe som føles litt stramt og som ble ganske smertefullt av å prøve å jogge. Ekstremt kjedelig å få vondter når jeg allerede har hatt flere uker der jeg ikke har fått løpt skikkelig (Strava-statistikken min blir ødelagt 😭😂), men jeg må bare prøve å ikke la dette sende meg i kjelleren. Får heller prøve å tenke mer alternativt når det kommer til trening. Fikk trent litt hjemme i dag. Søkte opp noen «knee friendly workouts» på Youtube og endte opp med 20 min LISS, 10 minutter HIIT og 10 minutter mage. Helt okei, og fikk gjennomført uten at kneet var vondt, men fikk ikke til å ta intensitetsnivået helt ut, for jeg var nok redd for å gjøre mer skade. Ellers gruer jeg meg til veiedag i morgen og har mest lyst til å bare hoppe over hele greia. 🙄 Føler meg både dvask og slapp, tror nok at jeg får mensen snart, i tillegg til at kostholdet har funka så godt for meg denne uka. Lite søvn, lite tid til å planlegge måltid = at jeg spiser for lite på dagtid og får skikkelig ulvehunger på ettermiddagene. Vet jeg må justere litt i vaner og sette meg ned og planlegge måltider bedre, men jeg har rett og slett ikke hatt mentalt overskudd til det den siste uka. Men har lovet meg selv at jeg skal veie meg hver uke såfremt jeg ikke er bortreist. Om jeg har gått opp så vil jeg liksom vite det for egen oversikts skyld. Av med skylappene. Januar 2022: 13 økter Trening februar 2022 1. økt: 8. februar, 40 minutter cardio 2. økt: 10. februar, 6km joggetur 3. økt: 11. februar, 7,5 km joggetur 4. økt: 13. februar, 10 km joggetur 5. økt: 15. februar, 40 minutter helkropp styrke. 6. økt: 17. februar: 40 minutter cardio + magetrening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #218 Del Skrevet 18. februar 2022 Ukas vekt. Ikke kjempebra, men ikke så ille som jeg fryktet. Målene for helga blir å ta igjen tapt søvn, holde god struktur på måltider og prøve å få trent litt uten å drepe kneet. I den rekkefølgen. 😄 Vektliste for 2022 Startvekt: 69.9 (20. april 2021) 07.01: 63.7 kg (+1,4 kg fra siste veiing før jul) 14.01: 63.3 kg (-0.4 kg) 21.01: 63.0 kg (-0.3 kg) 28. 01: 62.0 kg (-1 kg) 04.02: 63.0 kg (+1 kg) 11.02: 63.3 kg (+0.3 kg) 18.02: 63.3 kg (+0 kg) Totalt ned i 2022: 0.4 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #219 Del Skrevet 20. februar 2022 Innom for å logge en økt. Kneet mitt kjennes betydelig bedre ut, men tenkte at det var greit å holde meg til annen cardio nå i helgen av frykt for at det skal forverre seg. Tror jeg skal deiste meg til en test-tur i morgen for å få sjekket formen. Jeg tror egentlig ikke at det er så ille, men skrekken for å pådra seg en større skade er relativt sterk etter mange kjedelige uker med sykdom. Januar 2022: 13 økter Trening februar 2022 1. økt: 8. februar, 40 minutter cardio 2. økt: 10. februar, 6km joggetur 3. økt: 11. februar, 7,5 km joggetur 4. økt: 13. februar, 10 km joggetur 5. økt: 15. februar, 40 minutter helkropp styrke. 6. økt: 17. februar: 40 minutter cardio + magetrening 7. økt: 20. februar: 45 minutter cardio + yoga 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 21. februar 2022 #220 Del Skrevet 21. februar 2022 Har du prøvd Adrienne sin jogge-oppvarming? Er en stund siden jeg tok meg tid til det, men merker veldig god forskjell i kroppen når jeg gjør det. Uansett form er det nok viktig å være ekstra oppvarmet når du er litt bekymret. Krysset fingrene for at kneet er fornøyd 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå